MVA & Toll på importerte varer

Started by multitalentet, October 20, 2025, 14:44:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

multitalentet

Bestilte for kort stund siden varer fra Leeds United Supporter Store.   Har gjort dette også tidligere, forsendelsen har da gått greit gjennom uten avgifter gjennom den norske tollen.   Denne gang ble forsendelsen stoppet, og jeg fikk gleden av å betale mva, toll og et engangsgebyr. Har lest for en god stund siden at dette skulle ordnes, så jeg ble både overrasket og skuffet over at dette ikke hadde blitt ordnet forlengst. 

Er det virkelig full pakke med avgifter på direkte bestilte varer fra supporterbutikken fremdeles ?

raggen

Har bestilt fra supporter sjappa i Leeds uten og betale for mva eller toll,men har hørt flere som har måtte gjort dette i det siste??!!!

Kan og nevne at jeg bestilte i fra statsport i England og der fikk jeg toll og mva i etterkant fra dhl på en liten 1000 lapp >:(  >:(
Forever Leeds United!!!!!!!!

Blank_File

Jeg kan ta feil, men det er dette dere beskriver som skal være normalen. Det er kun de store, f.eks Amazon og E-Bay som krever inn skatt slik at man i prinsippet skal slippe dette. Man må forvente og få toll, skatt og behandlingsgebyr når man kjøper fra tilfeldig butikk i utlandet. En gang av og til så slipper det gjennom uten. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg pleier ikke å ringe dem og si at de har gjort en feil.  ;)

Hallgeir *

Quote from: Blank_File on October 20, 2025, 17:25:15Jeg kan ta feil, men det er dette dere beskriver som skal være normalen. Det er kun de store, f.eks Amazon og E-Bay som krever inn skatt slik at man i prinsippet skal slippe dette. Man må forvente og få toll, skatt og behandlingsgebyr når man kjøper fra tilfeldig butikk i utlandet. En gang av og til så slipper det gjennom uten. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg pleier ikke å ringe dem og si at de har gjort en feil.  ;)

Dersom varer slipper gjennom uten å bli fortollet, tipper jeg at det handler om perioder med kapasitetsproblemer.
Super Leeds since 1968

Håkon68

Før håndterte Leeds sin netthandel selv. Da fikk man oppgitt priser i norske kroner i nettbutikken, fiks ferdig med alle avgifter...rett i postkassen. Etter at de satte vekk dette til en ekstern leverandør (med tilhold i Manchester, av alle steder) forsvant dette. Den nye leverandøren har tydeligvis ikke tatt seg bryet å registrere seg slik de skal/kan. Jeg fikk et vipps-krav fra posten før pakken kunne hentes. Forsåvidt ikke noe problem, men litt mindre forutsigbart i forhold til faktisk kostnad.