Spiller: Wilfried Gnonto

Started by auren, September 02, 2022, 07:08:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raggen

Quote from: Reaney on November 10, 2023, 22:20:04
Lukter lang vei at Gnonto forsvinner i januar.

jepp og selg han for silly money til de som vil ha han. virker ikke interressert og ikke hode på rett plass. en gnonto med hode og hjerte i leeds hadde vært knall men det skjer ikke desverre
Forever Leeds United!!!!!!!!

Asbjørn

Må si eg sjekket twitterkontoen flere ganger men det er visst det 'virkelige' Sky Sports :o

Leeds increasingly confident of agreeing a new contract with Wilfried Gnonto 📝
Gnonto's current deal expires in 2027 but he has had interest from other clubs over the last 12 months 🔍

Potensialet til Gnonto er såpass at jeg er glad om det stemmer.
Kan det være at han ser hvor langt klubben kan nå under Farke???

Men han sliter jo med å komme i første-elleveren så eg tror det når eg ser det...

https://x.com/SkySportsNews/status/1749457015334679004?s=20

Edith;
Ser ad waccoe at:
There's been a rumour quietly doing the rounds for a few weeks that Gnonto was about to change agents and sign a new deal. (det med ny agent har det blitt skrevet om siden i sommer...)
Og så denne:
Posted in the match thread but Gnonto was there yesterday with what looked like his whole family, parents & siblings.
Might be nothing but was quite the entourage for a game.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Quote from: Asbjørn on January 22, 2024, 17:00:08
Må si eg sjekket twitterkontoen flere ganger men det er visst det 'virkelige' Sky Sports :o

Gnonto's current deal expires in 2027 but he has had interest from other clubs over the last 12 months 🔍

Men han sliter jo med å komme i første-elleveren så eg tror det når eg ser det...

Han virker veldig fornøyd da. Smiler om det blir 2, 45 eller 90 min.

Han startet bra før han ble skadet i 4-5 uker. Nå kan man vel trygt si at James har gjort seg fortjent til spilletiden. Gnonto har stort potensiale og vil garantert bidra sterkt når han kommer ordentlig i gang igjen. Men jeg ville gjerne hatt han på venstre siden med Summerville i midten og Rutter ute til høyre 😀

viking

En topptrent og skadefri Gnonto ville vært supert.

leedslife

Edith;
Ser ad waccoe at:
There's been a rumour quietly doing the rounds for a few weeks that Gnonto was about to change agents and sign a new deal. (det med ny agent har det blitt skrevet om siden i sommer...)
Og så denne:
Posted in the match thread but Gnonto was there yesterday with what looked like his whole family, parents & siblings.
Vil være en helt utrolig nyhet. Håper dette stemmer. Har Phil Hay twitret noe her?
Endelig en klubb som setter seg ned å sikrer sine mest verdifulle spillere.
Er jo et skritt i riktig retning i forhold til tidligere eierskap.
Så viser det at Gnonto og folkene rundt han er langt mer investert i dette enn tidligere og at man kan kanskje snu rundt på det som har vært et fryktelig år for han spillemessig. Degradert fra PL til CC med klubb. Fra A-lag til U-lag for hjemlandet. Fra starter til benk i en liga han burde vært helt oppe i toppsjiktet uke inn, uke ut tross at han bare er 20.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

stian

Quote from: leedslife on January 23, 2024, 12:18:19

Edith;
Ser ad waccoe at:
Og så denne:
Vil være en helt utrolig nyhet. Håper dette stemmer. Har Phil Hay twitret noe her?
Så viser det at Gnonto og folkene rundt han er langt mer investert i dette enn tidligere og at man kan kanskje snu rundt på det som har vært et fryktelig år for han spillemessig. Degradert fra PL til CC med klubb. Fra A-lag til U-lag for hjemlandet. Fra starter til benk i en liga han burde vært helt oppe i toppsjiktet uke inn, uke ut tross at han bare er 20.

Litt overraskende med tanke på at han allerede har kontrakt til 2027. Men vi må vel påregne at det kan bli vanskelig å holde på Summerville etter hvert, og at vi sånn sett trenger å spikre Gnonto bedre fast. Bare hold Kinnear langt unna kontraktsklausulene! Vi trenger IKKE å tilbye en eller annen «non-promotion/relegation clause»

leedslife

Quote from: stian on January 23, 2024, 12:24:44
Quote from: leedslife on January 23, 2024, 12:18:19

Edith;
Ser ad waccoe at:
Og så denne:

Litt overraskende med tanke på at han allerede har kontrakt til 2027. Men vi må vel påregne at det kan bli vanskelig å holde på Summerville etter hvert, og at vi sånn sett trenger å spikre Gnonto bedre fast. Bare hold Kinnear langt unna kontraktsklausulene! Vi trenger IKKE å tilbye en eller annen «non-promotion/relegation clause»
Noe sier meg vi bør rykke opp mtp denne avtalen hvis Kinnear har vært fremme med laptopen igjen ;D

Hallgeir *

Det var virkelig punch i det skuddet fra Gnonto i går. Jeg bare forestiller meg hvordan det hadde blitt dersom Georginio hadde fyrt av fra 14 meters hold. Sannsynligvis en pasning inn til keeper. Glad for at det var Willy.

Så må jeg tilføye at jeg er en stor fan av Georginio. Han går utenpå de fleste i denne divisjonen når det gjelder det meste, men fyrer dessverre veldig ofte med løskrutt. Håper at han også får uttelling på sine skudd.

Uansett er det hyggelig å være Leedstilhenger for tiden.
Super Leeds since 1968

Kato

Quote from: Hallgeir * on February 03, 2024, 23:18:54
Det var virkelig punch i det skuddet fra Gnonto i går. Jeg bare forestiller meg hvordan det hadde blitt dersom Georginio hadde fyrt av fra 14 meters hold. Sannsynligvis en pasning inn til keeper. Glad for at det var Willy.

Så må jeg tilføye at jeg er en stor fan av Georginio. Han går utenpå de fleste i denne divisjonen når det gjelder det meste, men fyrer dessverre veldig ofte med løskrutt. Håper at han også får uttelling på sine skudd.

Skudd midt på keeper.

Hallgeir *

Quote from: Kato on February 03, 2024, 23:26:15
Quote from: Hallgeir * on February 03, 2024, 23:18:54

Skudd midt på keeper.

Ja, og det var fra litt skrått hold. Kanskje ikke verdens beste keeperprestasjon, men det hadde ikke gått inn uten det gode tilslaget som Gnonto hadde.
Super Leeds since 1968

Hawley

Enig i det, men han skyter tilbake i fra den retningen han kommer og da havner ofte keeperen på feil fot. Summerville der i mot prøver å lobbe på en ryggende keeper. Setter du den langs bakken, så er han jo sjanseløs.

rd1

Blir en heftig vår og vi trenger så mange spillere i form samtidig som mulig!

Bakover ser det ut som vi har funnet løsningen og det er jo helt fantastisk om vi kan få Gnonto igang!

Skal godt gjøres om ikke enten Bamford, Georgini, Gnonto, James el Sumerville har dagen som matchvinner. Hiv på at Piroe kan komme inn som supersub og score på straffe.
"Who needs Cantona??"

Asbjørn

Søndagens scoring var altså sesongens første på hjemmebane fra Willy :o
"I really wanted to score at home".
https://x.com/Jordan_Armo/status/1769837969790124274?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Det var deilig å se gleden og jubelen hos Willy da vi tok ledelsen. Dette var ikke en halvinteressert spiller som hadde tankene sine annetsteds (og så kan eg jo plutselig få disse ordene i fleisen rett før vinduet stenger, hehe)...

Men det har blitt mer plass til Willy denne høsten. Han har ikke måttet operere til høyre fordi Summerville fungerte best til venstre. Han har kunnet være der selv.

På presseren kom Farke inn på hvordan de har jobbet med Willys bevelgelser i det siste:

We have worked a lot with Willy because we want him to be more flexible with his movements. We work a lot with him and show hiom many things. At times he was unplayable. He can be a bit smarter but it was a really good performance and what we expect from him.

"We want Willy to be more flexible in his movements, to cover different positions and not be too static," Farke explained post-match. "This is exactly how we want him to play, he was at times unplayable. He's still a young player, he can get smarter, and then he'll be even more effective."

Wednesdaymanager Rohl var like tydelig:
Rohl was even more emphatic about what doomed his team.

"I think it was the key point," replied Rohl, asked by The Athletic about Gnonto's impact in deeper spaces. "He created overloads, they always had four players in midfield to create a diamond.

"At half-time, we tried to adapt, but even if you mark him, he has a solution one against one, and then it's hard to come back. He's a key player in this league. If you open the space, lose a duel, you have to run, run, and run. That was a key point."

Greien var altså at Gnonto vandret mer, ikke sjelden nesten ned til midtstopperne sine:

A major part of this was Gnonto forcing Leeds back — sometimes picking the ball up straight from the centre-backs, as if a deep-lying No 6, before turning upfield. His jog beats Bannan's sprint, and while Svante Ingelsson does not hesitate to put in a slide tackle, that can put him out of the game.

If he did not beat Wednesday players directly, he picked off defenders with one-twos, particularly with Joseph and Firpo. At the end of the first half, Farke's tactic had proved so effective that he trialled playing Gnonto centrally for five minutes, keen to see if he could add to his workload.

https://www.nytimes.com/athletic/5720088/2024/08/24/leeds-united-willy-gnonto-transfer/
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Oi! Ny forbedret kontrakt til Gnonto som går ut 2028. Positivt! Blir nok sett på som en viktig brikke denne sesongen!

Leeds United are delighted to announce Willy Gnonto has signed a new contract with the club.

The Italian international has put pen-to-paper on a new four-year deal, running until the summer of 2028.

The 20-year-old has been a constant in the side and an impressive performer for the Whites, since his arrival from FC Zurich in the summer of 2020.

Whilst in Switzerland, the former Inter Milan youth star made 70 appearances, gaining important experience at a young age.

Gnonto remains the youngest scorer for his national side Italy, having found the net against Germany in a UEFA Nations League qualifier aged 18-years-old.

His first appearance for the Whites was in the Premier League, away at Liverpool. Coming off the bench, he provided a debut assist for the winning goal, bringing a run of 81 unbeaten Anfield matches to an end for the hosts.

The Italian would finish his first season at Elland Road with four goals and four assists from 28 appearances, whilst also taking his caps with the national team into double figures.

Once again showcasing his talent and ability in a Leeds United shirt, Gnonto would prove to be a pivotal part of Daniel Farke's side in the 2023/24 campaign. In just his second appearance of the Sky Bet Championship season, he scored in a thrilling 4-3 victory away at Ipswich Town.

A season where he played 36 regular league matches in total for the club saw another impressive return of nine goals and three assists.

So far in the 2024/25 campaign, Gnonto has started every match in the league for Farke's side and scored his first goal of the season at home against Portsmouth on the opening day.

A constant threat on either wing, or centrally, Gnonto has committed his future to entertaining the supporters both at Elland Road and away from home for another four years.

We look forward to seeing our number 29 in action once more this weekend, as the Whites take on Hull City at Elland Road in another big Yorkshire derby.

https://www.leedsunited.com/en/news/wilfried-gnonto-signs-new-contract-at-leeds-united

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Ingen exit clause  :D

Nancy Froston
@nancyfroston
A new four year contract for Willy Gnonto at #LUFC. Important to tie him down, told there's no exit clause in this deal. Keeps him at Elland Road until 2028.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cannavaro

God jobb av Leeds, få signaturen på papiret - og uten klausuler. Gnonto er fortsatt ung og kan utvikles i flere forskjellige offensive roller, er et uromoment for ethvert forsvar. Håper han legger fra seg nykker ifbm. dommerprotester og unødvendige gule kort etterhvert. Han er en god bidragsyter for laget.
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Fantastisk av klubben.
Tror han han får beilere på nivå med Gray når denne sesongen er ferdig.

30+ i målpoeng tipper jeg

RoarG

Gledelig. Men han går nok i januarvinduet ;) . Ny Harrison-liknende kontrakt, kanskje? Uansett, bra at ny kontrakt er underskrevet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

Overraskende nok har Gnonto skrevet under en fireårskontrakt med oss.

Glemt er kontroversene for et år siden.
Hva har skjedd?

Èn ting er nok at han har skiftet agent. Han har sikkert ikke det samme presset om å utnytte alle økonomiske godbiter som måtte dukke opp.
Han har kanskje lært av kompisene Cree og Georgi hvordan trofast innsats i klubben bringer interessante klubber på banen. Spiller han godt kommer de på banen selv om han ikke nærmer seg kontraktens utløp...

Kortsiktig går han nok også bra opp i lønn også. Og har et realistisk håp om Premier League-fotball neste sesong selv om han blir.

Legg til at han sikkert har merket at han blir mer sentral denne sesongen. Han satses på. Han blir viktig for Leeds' offensive spill.
Dertil kommer nok at det er bra stemning i troppen.

Dette er ting han sa da den nye kontrakten ble kjent.

Willy Gnonto is delighted to have extended his stay with his Leeds United 'family' after committing his future to the club for the next four years.

After a summer of transfer speculation that saw Gnonto linked with moves to the Premier League and abroad, the 20-year-old has signed a new contract with the club which will see him stay at Elland Road until 2028. What's more, the deal does not contain any release clauses, which means any potential future moves will only be done on Leeds' terms.

But for Gnonto, it's all about continuing his career at a club which he has taken to his heart. The Italian international has made a big impression since arriving from FC Zurich in 2020, and he revealed that he 'can't wait' to help Daniel Farke and Co fulfil their big ambitions for the club.

"It feels really good. I'm really happy for this extension. I'm really happy to be here and obviously I can't wait to play in front of the fans again," he said. "I've been here two years now and I'm going into my third season, I'm really happy to be here.

"It's been, since the start, I can say my second home. I really enjoyed being here and with the ambition in the club, I see my future here. I feel like it's important for me to find some consistency and I feel like the right place to do it this year. So I'm really happy and I can't wait to keep going with it.

"Since the start, I felt like Leeds United was like a family. I felt at home since the start and the fans were with me. My team-mates helped me through the start.

"I have many teammates, many changes, but I feel like this is a good place to be and I feel like I can improve even more. I feel like I can bring many things to the table. I know my qualities, of course and I know my character, I feel like I can gel really well with the team. So I try to give my best every time and I feel like everyone can see it."

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/willy-gnonto-makes-leeds-united-29844191
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Syns Gnonto bare blir bedre og bedre. Fantastisk lavt tyngdepunkt og god fysikk. Involvert i det meste offensivt, skal vi tippe over 30 målpoeng denne sesongen. Åpnet helt enormt.

HåvardK

Quote from: Kato on October 05, 2024, 10:16:00Syns Gnonto bare blir bedre og bedre. Fantastisk lavt tyngdepunkt og god fysikk. Involvert i det meste offensivt, skal vi tippe over 30 målpoeng denne sesongen. Åpnet helt enormt.
Og for en work rate! 20 år, og bærer omtrent laget alene i 2.omgang i går. Rørende. 

Asbjørn

Since the start of February, only one player has more goals and assists in the Championship than Willy Gnonto (9 goals, 6 assists). #lufc
https://x.com/jrcooper26/status/1842517799689666798?s=61

Bare Sargent har flere...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Ja, det kan jo være greit å få med.
At det er gjennomføringer og bidrar som har holdt på siden halvveis i fjorårets sesong..

Asbjørn

Fra Second Tier Podcast:
Willy Gnonto has been ranked as the highest value player in the Championship.

A new study estimates the Leeds attacker would cost up to £34 million.

Burnley's Lyle Foster was next at £17.5 million.

(Via: @CIES_Football)

https://x.com/secondtierpod/status/1844079123876221211?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Tell me  Tell me

Dylan