Ex-spiller: Junior Firpo

Started by Asbjørn, July 06, 2021, 13:06:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TK20

stian

Firpo holdt seg om bord etter å ha vært med på å spille oss ned en divisjon, og bidro sterkt til å spille oss opp igjen. Ikke var det sutring, streiking eller annet uprofesjonelt ego-tøys i løpet av tiden i championship.

I min bok kan Firpo forlate klubben med hodet hevet, selv om han går gratis. Trabajo bien hecho, Juniór!

Hawley

Litt trist, men tror han hadde slitt big-time defensivt i PL. Uansett litt ambivalent følelse.

Dennis

Quote from: stian on July 01, 2025, 15:00:45Firpo holdt seg om bord etter å ha vært med på å spille oss ned en divisjon, og bidro sterkt til å spille oss opp igjen. Ikke var det sutring, streiking eller annet uprofesjonelt ego-tøys i løpet av tiden i championship.

I min bok kan Firpo forlate klubben med hodet hevet, selv om han går gratis. Trabajo bien hecho, Juniór!

Har samme boka.

Firpo var nesten trist å se på i Premier League. Enormt skadeplaga, gule kort hver gang han var på banen og altfor ofte rundingsbøye - ikke hjulpet av et Leedslag som ikke kunne forsvare seg i samme periode. I CC mener jeg han har vært blant våre aller beste spillere. Det skal sies at han sjelden har blitt satt på prøve defensivt, men offensivt har han vært veldig viktig som back, ving, 10-er eller høyre kant. False #3 som det ble døpt.

Skikkelig redemption story som har vært flott å være vitne til. Har hørt rykter om at til og med @peacock syns Firpo har vært helt ålræit et par år. :) 

Ps. Tror også han ville slitt langt mer i PL.

Marching on together!

leedslife

Drar han til Betis så drar han jo i tillegg til et nivå et-par høyder over vårt.
Finale i våres i Conference League. Skal vel bryne seg i Europa League gruppespill fra høsten av.
Stabilisert seg rundt plass i Europa siste 4-5 sesonger i La Liga.
Fantastisk trener - bra apparat rundt.
Det fikk liv i Roca igjen.

Er vel bare Leif Davis som kan vise til lignende offensive tall siste sesonger i CC.
En stor faktor for det offensive spillet til Leeds.
En gedigen oppgave for 49ers som mest sannsynlig har mistet sin mest potente side og ikke minst offensive kraft siste to sesonger. (Firpo, Solomon, Summerville i hovedsak)

Fantastiske nærmest playmaker aktige bevegelser med og uten ball offensivt, men også helt utrolig svake posisjoneringer som feks Soton hjemme på slutten av forrige sesong.

Men viktigst av alt så brettet han opp ermene og gav alt for klubben da det røynet på.

peacock

Quote from: Dennis on July 01, 2025, 15:30:04
Quote from: stian on July 01, 2025, 15:00:45Firpo holdt seg om bord etter å ha vært med på å spille oss ned en divisjon, og bidro sterkt til å spille oss opp igjen. Ikke var det sutring, streiking eller annet uprofesjonelt ego-tøys i løpet av tiden i championship.

Har samme boka.

Firpo var nesten trist å se på i Premier League. Enormt skadeplaga, gule kort hver gang han var på banen og altfor ofte rundingsbøye - ikke hjulpet av et Leedslag som ikke kunne forsvare seg i samme periode. I CC mener jeg han har vært blant våre aller beste spillere. Det skal sies at han sjelden har blitt satt på prøve defensivt, men offensivt har han vært veldig viktig som back, ving, 10-er eller høyre kant. False #3 som det ble døpt.

Skikkelig redemption story som har vært flott å være vitne til. Har hørt rykter om at til og med @peacock syns Firpo har vært helt ålræit et par år. :) 

Ps. Tror også han ville slitt langt mer i PL.

He, he! :)
Ja, han har bidratt fint offensivt.
Er nok best for begge parter at veiene nå skilles. Tror neppe vi kunne spilt med ham på venstreback i PL.

Asbjørn

«That possibility was never on the table'.

Junior Firpo says he wanted to stay, but was never given the opportunity to do so.

#lufc

https://x.com/leeds_utd_news/status/1940048805669265633?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Quote from: Asbjørn on July 02, 2025, 09:29:20«That possibility was never on the table'.

Junior Firpo says he wanted to stay, but was never given the opportunity to do so.

#lufc

https://x.com/leeds_utd_news/status/1940048805669265633?s=46&t=Q4QGfqW3jIffiNXm_dBNgA
Det er egentlig litt utrolig, men han koster oss nok en del. Og vi vet at han neppe holder defensivt til neste år.

Asbjørn

...måå ta med denne avskjedshilsenen fra fru Firpo  :)

https://x.com/TheLeedsZone/status/1945524252750303526
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...Firpo altså!
Once Leeds, always Leeds.... 💙🔥💪👌

Ex Leeds Untied player Junior Firpo got 'LS11' tattoo'd on his hand to never forget his time in Yorkshire..
https://x.com/allleedsaway/status/1962985450416832583
Tell me  Tell me

Dylan

Killa

Firpo er en ekte Leeds-helt! Det ble diskutert hvem som fortjente merkelappen "legende" her inne - Firpo er nok ikke der men synes han skal ha all honnør for innsatsen hos oss :) Spesielt siste opprykkssesongen og samspillet med Solomon på venstrekanten sitter igjen i minnet. Håper han gjør det bra i La Liga!

Hawley

Quote from: Killa on September 03, 2025, 07:46:58Firpo er en ekte Leeds-helt! Det ble diskutert hvem som fortjente merkelappen "legende" her inne - Firpo er nok ikke der men synes han skal ha all honnør for innsatsen hos oss :) Spesielt siste opprykkssesongen og samspillet med Solomon på venstrekanten sitter igjen i minnet. Håper han gjør det bra i La Liga!

Forstår fortsatt ikke at vi kvitta oss med to av de absolutt beste spillerene fra i fjor, Firpo og Solomon

Eriksen55

Quote from: Hawley on September 03, 2025, 09:53:21
Quote from: Killa on September 03, 2025, 07:46:58Firpo er en ekte Leeds-helt! Det ble diskutert hvem som fortjente merkelappen "legende" her inne - Firpo er nok ikke der men synes han skal ha all honnør for innsatsen hos oss :) Spesielt siste opprykkssesongen og samspillet med Solomon på venstrekanten sitter igjen i minnet. Håper han gjør det bra i La Liga!

Forstår fortsatt ikke at vi kvitta oss med to av de absolutt beste spillerene fra i fjor, Firpo og Solomon

Vi har vel ikke kvittet oss med noen av de.. Han valgte å reise til Spania og Solomon var på lån..

Firpo når ikke opp som legende. Men for litt som Klich.. en Kulthelt :)

peacock

Firpo er en back som ikke kan forsvare. Hadde blitt slakt i PL. Du husker sist?

Killa

Quote from: peacock on September 03, 2025, 11:23:11

Forstår fortsatt ikke at vi kvitta oss med to av de absolutt beste spillerne fra i fjor, Firpo og Solomon

Du kan nok ha et poeng i at han ikke ville være helt god nok totalt sett i PL, kan hende Gudmundsson er en bedre PL-back. Håper uansett det. Men i kamper hvor laget vårt dominerte var han helt knall og det trur jeg han ville vært denne sesongen også, men sjølsagt vil det vært færre kamper hvor hans kvaliteter hadde kommet til sin rett. Alt i alt tenker jeg likevel Firpo var verdt det vi betalte for han og den lønna han hadde.

Hawley

Quote from: Killa on September 03, 2025, 12:07:59
Quote from: peacock on September 03, 2025, 11:23:11

Forstår fortsatt ikke at vi kvitta oss med to av de absolutt beste spillerne fra i fjor, Firpo og Solomon

Du kan nok ha et poeng i at han ikke ville være helt god nok totalt sett i PL, kan hende Gudmundsson er en bedre PL-back. Håper uansett det. Men i kamper hvor laget vårt dominerte var han helt knall og det trur jeg han ville vært denne sesongen også, men sjølsagt vil det vært færre kamper hvor hans kvaliteter hadde kommet til sin rett. Alt i alt tenker jeg likevel Firpo var verdt det vi betalte for han og den lønna han hadde.

Enig m Killa her. Vet hvordan han var i PL sist, men han hadde en kjempesesong og jeg tror det hadde gått bedre i år. Solomon "kvitta" vi oss med jo. Han ville vel tilbake, men vi var ikke interessert.

Milou

Eg tenkjer at Firpo spelte betre enn ein del hugsar og at dei som meiner at han ikkje er god nok for PL har selektiv hukommelse. Eg tippar at viss ein går tilbake og sjekker våre topp 3 lister for PL-kampane at Firpo er oftare med enn ein skulle forvente.

Eg hugsar Firpo som ein venstreback med eit veldig lågt bunnivå, men nesten like bra toppnivå. På sitt verste minna han nesten om De Bock, og det var ofte dei første kampane etter at han var tilbake frå skade, og dei var det ein god del av dei første åra. Såleis fekk mange eit dårleg førsteinntrykk, som har blitt sittande på han. Det virka som han har trengt nokre kampar for å komme inn i det. Men når han først har gjort det, så har han kanskje vore den beste venstrebacken vi har hatt offensivt. Defensivt har han av og til slitt meir, men eg meiner at han også her var betre enn sitt rykte.

Det er derfor merkeleg om han ikkje har fått eit tilbod om ny kontrakt for det virka som han også var positiv for klubbmiljøet. Det kan imidlertid vere at han ikkje har fortalt heile sanninga her, og at det har vore for høge lønskrav som gjer at Leeds ikkje har ville gå inn i diskusjonar. Av det eg har sett er Gudmundsson ein solid erstattar, men har ikkje så langt vist samme offensive kreativitet som vi fekk med Firpo, men så gjer kanskje Farke rett i å fokusere på det defensive først.