Bates intervju

Started by kjellern, September 09, 2006, 00:45:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjellern

Bates forklarer i et intervju på Yorkshire Radio idag at klubben var i kontakt med Eiriks Bakkes agent en rekke ganger for å se om det var mulig å bli enige om ny reforhandlet kontrakt - agenten var tydelig på at en kontrakt var en kontrakt og at det ikke var snakk om å reforhandle denne.

Da for man finne ut hvem man skal tro på - Bakke elller Bates. Jeg vet hvem jeg tror på.

Bates opplyser også at Leeds sa nei til et bud på Eddie Lewis fra Wolves på transfer deadline day.....

Asbjørn

MÃ... bare virkelig kreditere deg nyhetsstoffet ditt!!!

Ikke bare noe "copy & paste" fra newsnow der nei!

Keep on keepin' on the good work, ...all the way fra kjelleren til toppetasjen.

I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:
Originally posted by kjellern

Bates forklarer i et intervju på Yorkshire Radio idag at klubben var i kontakt med Eiriks Bakkes agent en rekke ganger for å se om det var mulig å bli enige om ny reforhandlet kontrakt - agenten var tydelig på at en kontrakt var en kontrakt og at det ikke var snakk om å reforhandle denne.

Selvfølgelig var de det. Sier igrunn seg selv. Klubben har hatt alt på å tape på å beholde kontrakten i sin nåværende form. Det ville vært absurd å "fryse ut" spilleren, uten å forsøke med konstruktiv dialog først. Tipper de forsøkte seg også i januar 2005, da vi var på randen av konkurs og såvidt reddet oss ved å selge Scott Carson for småpenger. Ihvertfall var det første gang jeg hørte Solbakken uttale offentlig at det ikke var aktuelt å reforhandle kontrakten til Bakke. Tipper også at dette var triggeren til Bates` utbrudd mot Bakke (og Seth Johnson) sommeren 2005. [8)]  

Jon R.
Jon R.

kjellern

En gammel freelance journalist fra Østlandets Blad er alltid nøye med kildene....

B-m

BATES: 1
BAKKE: 0

= BAKKE SKURKEN

END OF DISUSSION.

THANKS KJELLERN
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

chief

Hvem ville du kjøpt bruktbil av?

Bates eller Bakke?

JEG VET.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

B-m

quote:
Originally posted by chief

Bates eller Bakke?

JEG VET.

Bates.

Og les posten til Jon R.
Hvorfor skal Leeds IKKE prøve reforhandle kontrakten!?!?!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

HåvardK

quote:

Bates eller Bakke?

JEG VET.

1 4 all and all 4 1

Bakke har vel solgt bilen sin for lenge siden?

chief

quote:
Originally posted by HåvardK

quote:

Bates eller Bakke?

JEG VET.

1 4 all and all 4 1

Bakke har vel solgt bilen sin for lenge siden?

Mens Bates brenner inne med sin[;)]

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Robert H.

Du er utvilsomt den mest ivrige Yorkshire Radio-lytteren her inne Kjell-Arild. Keep up the good work!

Synes forøvrig Bates snart skulle la Eirik Bakke få fortsette sin karriere i fred...

chief

quote:
Originally posted by B-m

quote:

Bates eller Bakke?

JEG VET.

Bates.

Og les posten til Jon R.
Hvorfor skal Leeds IKKE prøve reforhandle kontrakten!?!?!

Nå er det sånn at ingen av oss har vært tilstede under disse forhandlingene,og heller ikke kan vite hva som som har blitt sagt,tilbudt,eller forhandlet om.
Så man kan anta og spekulere til man blir blå i trynet,uten å vite.[xx(]

Jeg har forresten diskutert ferdig dette i en annen tråd.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Giske

Klart Leeds har kontaktet Bakke angående lønnsreduksjon! Har alltid likt Eirik Bakke, men nå finner jeg ham uspiselig! Blodigle!

Jon R

quote:

Synes forøvrig Bates snart skulle la Eirik Bakke få fortsette sin karriere i fred...

Dette er vel en respons på Bakkes intervju til YEP tidligere i uken. Så lenge han forsøker å skyve ansvaret over på Leeds, tror jeg han må tåle at Bates uttaler seg, Robert. [:I]

Jon R.
Jon R.

Trond A

quote:

Bates eller Bakke?

JEG VET.

1 4 all and all 4 1

Bates eller Rune Hauge? [B)]

Trond, Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Sverre

Personlig ville jeg ikke kjøpt bruktbil av noen av disse.

Ikke Eirik Bakke.

Slett ikke Ken Bates.

Og iallefall ikke av Rune Hauge.

Dessuten vet jeg også det at de bruktbilene det i såfall ville vært snakk om var i en annen liga enn jeg pleier å kjøpe bil...

LeedsUnited

Leste et intervju tidligere med Eirik Bakke i Sogn avis.  Der uttalte han blant annet at han ikke så bort fra at han kunne spille for SIL i fremtiden, men at det kommende året dreide seg om å sikre det økonomiske.  Tror aldri at Bakke hadde noen som helst planer om å gå ned i lønn.

Her er linken til intervjuet: http://www.sognavis.no/lokal_sport/article2260559.ece

quote:

Da for man finne ut hvem man skal tro på - Bakke elller Bates. Jeg vet hvem jeg tror på.

Bates opplyser også at Leeds sa nei til et bud på Eddie Lewis fra Wolves på transfer deadline day.....

Robert H.

Tror vel linken til denne artikkelen er postet NOEN ganger før her inne...

quote:
Originally posted by LeedsUnited

Leste et intervju tidligere med Eirik Bakke i Sogn avis.  Der uttalte han blant annet at han ikke så bort fra at han kunne spille for SIL i fremtiden, men at det kommende året dreide seg om å sikre det økonomiske.  Tror aldri at Bakke hadde noen som helst planer om å gå ned i lønn.

Her er linken til intervjuet: http://www.sognavis.no/lokal_sport/article2260559.ece

quote:

LeedsUnited

Ã..., beklager så mye, det var ikke meningen å skake deg opp.

quote:
Originally posted by Robert H.

Tror vel linken til denne artikkelen er postet NOEN ganger før her inne...

quote:
Originally posted by LeedsUnited

quote:

Robert H.

Er vel vanskelig og ikke bli oppskaket av den traumatiske Bakke-saken er det ikke det da? Var ikke personlig ment, er bare LITT lei av å diskutere en skadeforfulgt norsk tippeligaspiller her inne...

Jon R

Kanskje piks & co heretter bør erklære mr.Bakke for off topic? [:)]

Jon R.
Jon R.

Erik M

quote:
Originally posted by Sverre

Ikke Eirik Bakke.

Slett ikke Ken Bates.

Dessuten vet jeg også det at de bruktbilene det i såfall ville vært snakk om var i en annen liga enn jeg pleier å kjøpe bil...

Jeg ville nok kjøpt Range Rovern til Bakke hvis jeg fikk en god pris.  Ellers er jeg på linje med Sverre.  Men two out of three ain't bad....

Ellers stusser jeg over at ikke flere innser at det som uttales til pressen stort sett er taktisk motivert.  Leeds er big business og ikke en idrettsforening. Er det noen som tror at næringslivstopper i Norge (eller klubbdirektører for den saks skyld), når de uttaler seg om en pågående eller avsluttet forhandling, buser ut til pressen om sannheten uten å vurdere hva som er taktisk riktig for bedriften/personen/klubben?

Bakke som har gått skadet i tre år (med vilje må vite) har selvsagt ingen kredibilitet i forhold til hedersmannen, kosebamsen Bates.

Enig med Jon.  Bakke off topic!

Boxman

Når klubben offentlig gikk ut og sa følgende:

"United's chief executive officer Shaun Harvey said: "It's in the club's best interests for Eirik to move on.
"While the level of his salary is in no way his fault, it is preventing the club from moving forward as quickly as we would like.
"He's in the final year of a contract which, in any shape or form, would not be renewed at the end of this season"

Så inviterer man ikke akkurat til forhandlinger...

Proud to be Leeds!
Proud to be Leeds!

kjellern

Kjære Boxman på lørdagskvelden ! Tenkte du skulle få siste ord, men ettersom jeg startet tråden og kanskje var litt upresis i min gjengivelse av intervjuet med Bates på Yorkshire Radio (etter egen husk) gjengis følgende fra Teamtalk :

Ken Bates hit back at claims he failed to try to find a compromise deal with Eirik Bakke before his move to Norweigen side Brann Bergen.

Bakke had been told he would not play for the first team if he did not move away from Elland Road before the transfer window closed last week because United could not afford to pay his high wages.

Bates said: "Eirik Bakke was on £23k plus £4k an appearance and we couldn't afford him.

"We approached his agent on a number of occasions to see if we could meet halfway or somewhere, to compromise, but his agent was adament we had signed a contract with Bakke and he wanted all his money.

"It's not true we didn't try and find a compromise. In the end Bakke has gone out and Jonathan Douglas, a good young international, has come in," Bates told Yorkshire Radio.

La oss forenes i et lett alkoholpåvirket håp om at Leeds leverer en feiendeflottoffensiv fotball og valser over Wolves med en 3-0 seier imorgen etter 2 mål av Healey og et av Douglas!!!  God kveld til alle venner av Pride of Yorkshire

Jon R

quote:
Originally posted by Boxman

Når klubben offentlig gikk ut og sa følgende:

"United's chief executive officer Shaun Harvey said: "It's in the club's best interests for Eirik to move on.
"While the level of his salary is in no way his fault, it is preventing the club from moving forward as quickly as we would like.
"He's in the final year of a contract which, in any shape or form, would not be renewed at the end of this season"

Så inviterer man ikke akkurat til forhandlinger...

Proud to be Leeds!

" ..at the end of the season.."

Her hadde nok Bakke forlengst nådd point of no return, gjennom sin steile holdning. Dette betyr jo i klartekst at det ikke var aktuelt å la Bakke fullføre seongen med sin nårværende kontrakt. Denne uttalelsen kom etter at Bates hadde gitt Blackwell beskjed om at Eirik ikke skal brukes. Forsøk på forhandlinger var gjort ved flere anledninger men tilbakemeldingene fra Hauge hadde vært klare. For klubbens dels betød dette å demonstrere tydelig at dette var definitivt kroken på døra for nordmannen.

Jon R.
Jon R.

Masinga

quote:
Originally posted by Sverre

Ikke Eirik Bakke.
Slett ikke Ken Bates.

Og heller ikke Bjarne Håkon Hansen.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

Mikkel

Hvis noen trenger en bil, har jeg en å selge...; )