Skrevet av Emne: Ambisjoner  (Lest 2986 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Ambisjoner
« på: ſeptember 19, 2006, 01:33:05 »
"We've had to rein our ambitions in at times and we've thought big at other times - that's when we got the four players in last season, this season we haven't been able to do that so we've taken a rain-check on our ambitions."

Iføge Teamtalk er dette uttalt av vår mann Blackie.
Er det nokon som har fått med seg kva ambisjoner klubben virkelig har for denne sesongen? Meiner å ha lest at opprykk er målet og at bl.a. Carver går for topp to.
Det er klart at visst klubben ikkje har høgare ambisjoner enn midtable (unngå nedrykk) så må også vi supportere revurdere våre ambisjoner. Så slipper vi å gå rundt å håpe på toppsigninger og ny manager, men forhalde oss til de realiteter som hersker i klubben.





WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Ambisjoner
« Svar #1 på: ſeptember 19, 2006, 01:49:09 »
quote:
å ha lest at opprykk er målet og at bl.a. Carver går for topp to.
Det er klart at visst klubben ikkje har høgare ambisjoner enn midtable (unngå nedrykk) så må også vi supportere revurdere våre ambisjoner. Så slipper vi å gå rundt å håpe på toppsigninger og ny manager, men forhalde oss til de realiteter som hersker i klubben.




Hvis er tilfelle, har verken K.B eller K.B noe i denne klubben å gjøre lenger. [}:)]

Jon R.
Jon R.

Tom S

Re: Ambisjoner
« Svar #2 på: ſeptember 19, 2006, 01:59:16 »
Ikkje ueinig i det Jon R, men det hadde jo vert greit om vi visste kva klubben "er fornøgd" med av resultater.
Dersom dette kun skal vere ein transportetappe for klubben grunna økonomi og at det er neste år vi virkelig går for opprykk, ja så hadde dette vert greit å vite.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Kato

Re: Ambisjoner
« Svar #3 på: ſeptember 19, 2006, 02:07:15 »
Når du har vunnet 4 av de siste 20 kampene, ikke har scoret siden Svartedauden, og ligger nest sist er svaret selvsagt:

Målet i år er å unngå nedrykk.
 

Jon R

Re: Ambisjoner
« Svar #4 på: ſeptember 19, 2006, 02:51:23 »
Etter fjorårsesongen snakket "alle" om at direkte opprykk var målet neste sesong. Vi forventet vel da at stallen skulle styrkes ytterligere . Det har ikke skjedd. Den er svekket. Allikevel bør vi forvente fremgang fra ifjor, siden vi har hatt en relativ kontinuitet siden 2004, og vi fortsatt har mange gode spillere i stallen. 8 kamper inn i sesongen bør målet fortsatt være play off. Skal vi klare det, må trenden snues umiddelbart. Intet annet en seier er godt nok mot B`ham på lørdag. Jeg kan vanskelig forestille meg at Bates tenker særlig annerledes. Blackwell derimot....? [B)]

Jon R.
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Ambisjoner
« Svar #5 på: ſeptember 19, 2006, 02:55:36 »
Dette hadde vi et morsomt ordskifte om forrige måned, og er vel kanskje enda mer aktuelt nå som de fleste har innsett at Leeds er et middelmådig Championshiplag.....

Link til forrige runde: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6004
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Re: Ambisjoner
« Svar #6 på: ſeptember 19, 2006, 03:03:02 »
quote:
Originally posted by midjo

Dette hadde vi et morsomt ordskifte om forrige måned, og er vel kanskje enda mer aktuelt nå som de fleste har innsett at Leeds er et middelmådig Championshiplag.....

Link til forrige runde: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6004



Inkludert Blackie [8)]

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

ØysteinBL

Re: Ambisjoner
« Svar #7 på: ſeptember 19, 2006, 04:08:40 »
Ingen tvil om at ambisjonene som uttalt fra klubbens side er topp 2 (direkte opprykk). Ingen grunn til å justere dem helt enda.

Får bare håpe at Bates har lagt noen pund til side (Hulse-salg bla.) slik at ny mngr kan få en liten pott å jobbe med...

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Jon R

Re: Ambisjoner
« Svar #8 på: ſeptember 19, 2006, 04:32:19 »
quote:
Originally posted by midjo

Dette hadde vi et morsomt ordskifte om forrige måned, og er vel kanskje enda mer aktuelt nå som de fleste har innsett at Leeds er et middelmådig Championshiplag.....

Link til forrige runde: http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6004



Den tråden er, med rette, allerede erklært som en klassiker. Spesielt denne Jon R hadde mye klokt å fare med den gang. [:D]

Jon R.
Jon R.

Jon R

Re: Ambisjoner
« Svar #9 på: ſeptember 19, 2006, 04:37:16 »
Og en liten hilsen til Øystein Bjøndal Lund, vår faste skribent på nest siste side i TPN. Kan ikke huske å ha sett deg her inne på forumet vårt tidligere. Velkommen! [:)]

Jon R.
« Siste redigering: ſeptember 19, 2006, 04:38:00 av Jon R »
Jon R.

ØysteinBL

Re: Ambisjoner
« Svar #10 på: ſeptember 19, 2006, 04:54:16 »
Thanx :-)

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Jon R

Re: Ambisjoner
« Svar #11 på: ſeptember 19, 2006, 05:05:40 »
Og der oppdaget jeg at du har presentert deg på et annet forum:-)
Aktive emner suger hvis man ikke rekker å lese alle innleggene hver gang man er innom. [:0]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Re: Ambisjoner
« Svar #12 på: ſeptember 19, 2006, 05:26:01 »
Ambisjoner bør hele tiden vurderes fortløpende. Før sesongstart var det sikkert topp 2 som var målet. Dette er fortsatt et realistisk mål, da sesongen er enda ung.

Men det spørs hva Bates sin ambisjon er. Ser han på denne sesongen som en transportetappe frem mot neste sesong. Ja, da sitter nok KB trygt enda.

Sikter han høyere, må Blackwell begynne å vinne kamper igjen.

Så gjennstår det å se hva Bates finner på.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28990
  • Total likes: 2671
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Ambisjoner
« Svar #13 på: ſeptember 19, 2006, 05:32:03 »
quote:
Originally posted by Jon R

Og en liten hilsen til Øystein Bjøndal Lund, vår faste skribent på nest siste side i TPN. Kan ikke huske å ha sett deg her inne på forumet vårt tidligere. Velkommen! [:)]



Ditto denne...

Og hvis du følger opp med en 15 innlegg pr dag bor den nok en liten Jon'err i deg også, både i kvalitet & intensitet, tenker jeg [:)]

...bare det ikke går utover engasjementet i TPN da, dét må du keep going [:)]

PS! Hvem er denne John som var så opptatt av mirakler???



I ain't lookin' to compete with you, beat or cheat or mistreat you
Simplify you, classify you, deny, defy or crucify you
All I really want to do, is baby, be friends with you
B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Ambisjoner
« Svar #14 på: ſeptember 20, 2006, 18:36:28 »
Tror vi er ført bak lyset vedrørende både ambisjoner og lovnader om å styrke stallen. Bates har antagelig forespeilet det ene og det andre og så har det ikke skjedd. Kanskje Blackie er like "overrasket" som oss av mangelen på satsing, men er lojal til det siste. Har en følelse av at mye er sagt for å "undeholde" lagets 12. spiller, nemlig fansen. Leedsfans har vist seg nådeløse før og de ønsker ikke klubbledelsen å legge seg ut med. Da er det praktisk å snakke pjatt om mulige kjøp og høye ambisjoner frem til en blir avslørt- litt sånn pisse i buksa for å holde varmen!

quote:
Originally posted by ragnar

Ambisjoner bør hele tiden vurderes fortløpende. Før sesongstart var det sikkert topp 2 som var målet. Dette er fortsatt et realistisk mål, da sesongen er enda ung.

Men det spørs hva Bates sin ambisjon er. Ser han på denne sesongen som en transportetappe frem mot neste sesong. Ja, da sitter nok KB trygt enda.

Sikter han høyere, må Blackwell begynne å vinne kamper igjen.

Så gjennstår det å se hva Bates finner på.

*Champions of CCC 06/07*

Yeboahs vitne

rd1

Re: Ambisjoner
« Svar #15 på: ſeptember 20, 2006, 18:49:40 »
Sitat
Originally posted by Tom S

"We've had to rein our ambitions in at times and we've thought big at other times - that's when we got the four players in last season, this season we haven't been able to do that so we've taken a rain-check on our ambitions."


Da jeg leste dette utsagnet tolket jeg det som om ambisjonene om opprykk ikke lengre er tilstede. Vi måtte selge Hulse, selv om vi vistnok bare skylder 4-5mp til neste år. Tyder vel på at cash er et gedigent problem fortsatt.. Hadde vært utrolig morsomt å faktisk sett regnskapet til Leeds United!! I norge kan vi bestille norsk regnskap fra brønnøysundregistrene, finnes det noe tilsvarende i England??

Leeds United er vel regnskapspliktig?? Nå kjenner jeg ikke så godt til regnskapsreglene i UK, men i norge ville vi kunne sett om det feks finnes klausuler om gjeld som "kommer tilbake" ved  opprykk..

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

Sleivind

Re: Ambisjoner
« Svar #16 på: ſeptember 20, 2006, 19:00:55 »
Tidligere år kunne vel folk flest se på regnskapene til fotballklubbene England. Men for ett par år siden mener jeg å huske at det var noen regler som ble endre angående akkurat det. Det ble vel slik at klubbene kunne "offentliggjøre" regnskapet om de ville. Så da regner jeg med at de fleste klubbene velger å holde regnskapet for seg sjøl, og ikke dele det med offentligheten.

Bites Yer Legs

Re: Ambisjoner
« Svar #17 på: ſeptember 20, 2006, 19:22:46 »
med eller uten cash bør leeds ha ambisjoner om opprykk, vi bør ha staff og fasiliteter till det. er lei av at alt av sportslige problemer ifølge blackie er entydige med de økonomiske, eksempelvis watford(ting kan gjøres bra på banen selv om det ikkje står bra til i banken).

syntes vi rett og slett fremstår som en defensiv klubb på alle plan. preget av bortforklaringer og feighet heller enn pågangsmot. klubben bør være tøff nok til å holde opprykk som mål på dette stadiet av sesongen, ligger vi i bunn til jul skal eg heller være enig i at vi bør ha overlevelse som prioritering. leser at en del her inne påstår vi er svekket på spillerfronten, der er eg uenig. vi fikk overpris for hulse som hadde en svak sesong i fjor, ja eg skulle ønske han forsatt var her,  men han er det eneste klare førstevalget gjennom hele fjorårsesongen vi har mistet. tro dessutenr at cresswell i form overgår hulse på dette nivået..

KEEP FIGHTING!!

Peter7

Re: Ambisjoner
« Svar #18 på: ſeptember 21, 2006, 02:16:15 »
Opprykk må være målet, med ny manager i stedet for KB jr. som tydeligvis ikke hadde PL-format.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

ØysteinBL

Re: Ambisjoner
« Svar #19 på: ſeptember 21, 2006, 02:27:45 »
Det som har skjedd i dag viser tydelig at Bates ikke har endret ambisjoner; vi skal inn i topp 2!
Så spørs det om han også har lurt unna noen pund; Blackwell fikk jo ikke all verden å handle for i sommer, for å si det slik...

Jeg tipper at ny manager får en pott til disposisjon... en liten pott, kanskje nesten symbolsk, men en pott...

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Tom S

Re: Ambisjoner
« Svar #20 på: ſeptember 21, 2006, 02:35:53 »
Idag har Mr.Bates gitt meg klart svar på min bekymring.
Leeds United har som ambisjon å kjempe om opprykk denne sesongen, greit å ha avklart den.

Come On Leeds!!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!