Endelig kan vi score mål!

Started by Dennis, September 26, 2006, 20:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis

Etter kampen kom jo rapporter, hvor Carver blant annet nevner å ha jobbet under tidligere managere som Kevin Keegan og Bobby Robson.

Disse, i motseting til Carvers siste sjef, spilte flott, offensiv fotball. Keegans lag var populære blant fansen og til tross for flere baklengs enn før, vil jeg gjerne se Leeds vinne 3-2, enn 1-0. Carver hinter også til at Leeds vil spille slik fotball, så lenge han trener de. Og at Blackwell og Carver begge hadde ideer, som ikke alltid det var samsvar over.

Dette vil helt sikkert få flere tilskuere tilbake på Elland Road og kanskje får vi endelig se potensialet til spissene våre. Jeg tror David Healy er god for 20-25 mål i sesongen, så det skal bli spennende å se om vi makter å fortsette offensiv fotball!

Marching On Together!
Marching on together!

McMidjo

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Etter kampen kom jo rapporter, hvor Carver blant annet nevner å ha jobbet under tidligere managere som Kevin Keegan og Bobby Robson.

Disse, i motseting til Carvers siste sjef, spilte flott, offensiv fotball. Keegans lag var populære blant fansen og til tross for flere baklengs enn før, vil jeg gjerne se Leeds vinne 3-2, enn 1-0. Carver hinter også til at Leeds vil spille slik fotball, så lenge han trener de. Og at Blackwell og Carver begge hadde ideer, som ikke alltid det var samsvar over.

Dette vil helt sikkert få flere tilskuere tilbake på Elland Road og kanskje får vi endelig se potensialet til spissene våre. Jeg tror David Healy er god for 20-25 mål i sesongen, så det skal bli spennende å se om vi makter å fortsette offensiv fotball!

Marching On Together!

Er du gal mann! For en Leedsfan med tynnslitte nerver er det vel ingenting som er bedre enn å kontrollere kampen inn med 1-0....[:)]
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Problemet er at i år har Leeds knapt vunnet i det heile tatt!

Men 3-2, det vitner om fest :D

Marching On Together!
Marching on together!

lojosang

Problemet med Newcastle under Keegan var vel at de LITT for ofte endte med å TAPE 2-3?
Og jeg vil heller se Leeds vinne 1-0 enn på tape 2-3. [:D]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

jarle

SIste sessong Med Keegan var de 10 poeng opp ved juletider... tapte på målstreken for Flaks United. (Cantona som VI solgte scoret 1-0 målet mot Newcastle som snudde trenden i sessongen...)
Ble nummer to to år på rad...

Skulle tro enhver Leeds fan ville blitt fornøyd med slike resultater og festfotball...

Husker Gillespie og Ginola herjet på hver sin kant, Batty konge på midten og Les Oksen Ferdinand scoret 27 mål i 95/96 sessongen...

Jon R

Aner jeg en SMULE høye forventninger til Carver her? Ingen grunn til å forvente målrush fordi Kevin Keegan har vært manager for Newcastle. [:0]

Jon R.
Jon R.

Peter7

Wise - Carver høres ikke bedre ut enn Blackwell - Carver, selv om det visstnok en gang var Keegan - Carver.

Kanskje Carver - Carver får målene til å rulle inn?

Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

jarle

Vi snakker filosofi... angrep foran forsavrsfokus... ballen i laget kontar langballer opp til enslig target mann...

FRAMTIDAS FOTBALL og alltid den beste fotballen kontra STEINALDER fotball (drillo, og mange Engelske managere...)

FLAIR som det hater på godt norsk... DOL var på gang og han kombinerte det med gode gamle Revie takter med knallharde taklinger og høyt tempo i tillegg... Også slik vi spilte under Wilko når vi vant serien... Mange lag forsto ikke hva som traff dem...

Peter7

Dolly - Carver, da altså ...

Crainey 4 Scotland

Jon R

quote:
Vi snakker filosofi... angrep foran forsavrsfokus... ballen i laget kontar langballer opp til enslig target mann...

"Ballen i laget" kan være oppskriften på verdens minst underholdende fotballfiosofi, som Liverpool på sitt verste, eller Newcastle ute av form under Keegan. Dersom vi hadde forsøkt å spille fotball som Newcastle i CCC med de spilleren vi har nå, hadde det trolig endt med katastrofe. Vi har ingen Shearer, Ferdinand, Batty, Albert, Lee eller Ginola i stallen vår. Jeg blir derfor litt bekymret om det er denne spillestilen Carver ønsker å legge opp til. Jeg tror Blackwells største tabbe var at han forsøkte å transformere oss til et ballbesittende lag for tidlig. Verken denne ligaen eller stallen vår var tilpasset det. På det verste ble resultatet en inneffektiv five-a-side type fotball, kombinert med lange "frustrasjonsballer" fra egen banehalvdel opp i ingenmannsland.

Watford viste oss hva en meget direkte spillestil og stram organisering kan gi av resultater i CCC, uten at jeg ønsker at vi skal bli så ekstreme. Under DOL var vi det nest mestscorende laget i Ch League, samtidig som vi særklasse var det laget som brukte færrest trekk på veien mot scoring. Dette var FØR Brian Kidd avløste Eddie Gray, og vi fikk se de negative konsekvensene av en for omstendelig eller "ballbesittende" spillestil. Planen var klar: Vi skulle spille som Man U og utvikle spillestilen ytterligere i veien mot å bli best i Europa. Istedet fikk vi stagansjon og tilbakegang. [xx(]

En kombinasjon av fart, bevegelse, pasningspill mest mulig fremover i lengderetningen OG langballer, er trolig oppskriften for å ta oss ut av denne divisjonen.

Cresswell blir dermed en nøkkellspiler for oss, slik Chapman var det under Wilco og Viduka var det under DOL. Ryktene om targetmannens død i "moderne" fotball er dermed sterkt overdrevet. [:)]

Jon R.
Jon R.

flynn

Couldn't agree more Jon. Jeg er ikke enig de som hevder at Blackwell dyrket route-one fotball, med ensidig fokus på lange baller og flest mulig spillere på "riktig" side som det pussig nok heter. Tvert imot tror jeg han som du sier helst ville at Leeds skulle holde ballen på bakken og spille seg framover på banen. Det var to store problemer med det slike jeg ser det;
1) Spillermateriellet var aldri godt nok til den typen fotball
2) Han satset på av holde tett bakover fra starten av kampene, for gradvis å overta initiativet gjennom godt pasningsspill. Desverre fører dette ofte til at motstanderen får initativet fra start, og at våre spillere blir for passive pga lavt press. Ergo klarte man ikke å gjennomføre triin 2, nemlig å overta initiativet.

Håper Carver ikke tror at dagens Leedslag kan spille ball-i-hatt med motstanderne, men at han fokuserer på å være positive og gripe tak i kampene fra start.

Flynn

Peter7

I fjor satset vel Blackie mer på lange baller ("hoof") og 4-3-3/4-5-1, mens i år prøvde han (etter press fra fansen?) 4-4-2 og en mer omstendelig oppbygging av spillet - som ganske riktig passer bedre på et høyere nivå og med bedre spillere.

Det gikk for øvrig ikke så bra, som kjent.[xx(]

Crainey 4 Scotland

Dennis

Mulig dere har rett, men det jeg mente var at jeg ønsker å se Leeds angripe. 3 mål i første kamp under JC er ett mål mindre enn vi har hatt fram til den kampen, under Blackwell.

Og til Jon R. Jeg snakker jo om JCs mening med angrepsfotball; det var han som snakket om Keegan, det var derfor jeg nevnte han. Mannen har jobbet lenge i Newcastle og de har ofte spilt angrepsfotball.

Men hva dere vil om Blackwell, faktum er at Leeds ikke har scoret mer enn en håndfull mål under han og hadde vel ikke scoret tre mål i en og samme kamp siden januar eller noe sånt. Det er bevis nok!

Eneste jeg ville fram til er at vi allerede i første kamp scorer tre og sjefen sjøl sier at det er slik han vil fortsette å spille fotball. Da ser jeg ingen annen grunn enn å tro på at Leeds framover (så lenge Carver er sjef) vil angripe motstanderens mål, i stedet for å 'forsvare' seg til seier.

Marching On Together!
Marching on together!

Asbjørn

quote:
Originally posted by Mr Kaizer
Eneste jeg ville fram til er at vi allerede i første kamp scorer tre og sjefen sjøl sier at det er slik han vil fortsette å spille fotball. Da ser jeg ingen annen grunn enn å tro på at Leeds framover (så lenge Carver er sjef) vil angripe motstanderens mål, i stedet for å 'forsvare' seg til seier.

Hehe, ingen tvil om at du har argumentet i orden. [:)]

I det minste frem til Leeds har spilt én kamp til under Carver. Da er det godt mulig du må finne andre argumentasjoner... [:)]

Vi venter i spenning...

PS! Håper da du du får rett i dine håp om angreps-Carver, for all del... Om det gavner opprykkshåpet, that is[:I]

While preachers preach of evil fates
Teachers teach that knowledge waits
Can lead to hundred-dollar plates
Goodness hides behind its gates
But even the President of the United States
Sometimes must have to stand naked

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

quote:
Og til Jon R. Jeg snakker jo om JCs mening med angrepsfotball; det var han som snakket om Keegan, det var derfor jeg nevnte han. Mannen har jobbet lenge i Newcastle og de har ofte spilt angrepsfotball.

Det var vel mer de litt urealistsiske fortventningene dine, synliggjort gjennom denne blant annet setningen ," Dette vil helt sikkert få flere tilskuere tilbake på Elland Road og kanskje får vi endelig se potensialet til spissene våre , som jeg tok tak i.
Du vil fort bli veldig skuffet hvis du konkluderer med at Carver vil bety feiende flott angrepsfotball og "fulle" tribuner, etter en kamp i førersetet, ift til hva vi opplevde under Blackwell. ( jfr dine "bevis"). Ikke for det: Jeg håper selvsagt at du får rett, kaizer. Vi trenger litt medgang nå.  [:)]

Jon R.
Jon R.

Dennis

Ja, mulig jeg har tatt for hardt i, det får vi se på.

Jeg sitter ikke her med klokketro på John Carver som manager for Leeds, men etter lørdagens kamp fikk jeg likevel et positivt inntrykk av at vi turte mer. Jeg vil ikke friskmelde Leeds (dvs. at vi blander oss i toppstriden) allerede nå, heller ikke om vi slår WBA eller enda kampen etter det, til det har jeg sett for mange eksempler på at lag som sparker treneren rir på en bølge de første kampene etterpå.

Og jeg er enig at jeg virka litt for positiv. Litt dårlig formulert blei det nok og, for jeg mente HVIS! Og det er et stort HVIS, som du sikkert ser! :P

Marching On Together!
Marching on together!

h.b

Alle lag som får en ny manager får et kick i starten. Derfor legger jeg ikke noe i Birmingham kampen

Dennis

quote:
Originally posted by h.b

Alle lag som får en ny manager får et kick i starten. Derfor legger jeg ikke noe i Birmingham kampen

Som jeg også sa. Jeg legger ikke noe i den kampen, neste eller til og med den etter det. Vi må vinne jevnt over tid for at vi skal kunne friskmelde Leeds.

Men herregud da, en ung, stakkars Leeds supporter må da få lov til å være fornøyd med 3 mål i en kamp! Det skjer ikke hver helg!

Marching On Together!
Marching on together!

Jon R

quote:
Men herregud da, en ung, stakkars Leeds supporter må da få lov til å være fornøyd med 3 mål i en kamp! Det skjer ikke hver helg!

Selvfølgelig skal du være fornøyd og kose seg med det fine resultatet, kaizer. Dessuten er det jo snart fredag. Men som en klok mann har sagt: Fest med måte! [8D]

Jon R.
Jon R.