Carver har klikka

Started by h.b, October 14, 2006, 20:25:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

http://www.leedstoday.net/ViewArticle2.aspx?SectionID=46&ArticleID=1822939

Ã... få suksess med å fremstå som en pappa og snilleste gutten i klassen fungerer ikke. Manageren må ha respekt innad og utad. Da hjelper det ikke å klø gutta på ryggen,En spiller skal frykte manageren sin på en positiv måte.en spiller skal vite at det å gjøre dårlige kamper utelukker deg fra laget.

abbe

Ja, hvis han dreper et par spillere med sine egne hender, da setter han seg i respekt!
Alle vet at folk presterer best når de blir utsatt for trusler og frykt. Det kan alle motiveringseksperter skrive under på.

SirOlsen

Tja... miraklenes tid er jo ennå ikke over.. og nå har vi jo hatt så mye rart den siste tiden, så det skulle ikke forundre meg om dette er en oppskrift som får oss lagmessig opp på beina nå... hehe..

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Leedsulf

I dette kan jeg trekke paralelleler til skolegangen min. Da vi fikk vikarer som vi oppfatta som snille og nærmest redde oss, ga vi mildt sag f"#% i å gjøre det vi skulle i timene. Vi fikk tross alt ikke kjeft etterpå uansett.

SirOlsen

quote:
Originally posted by The boy Eddie Gray

I dette kan jeg trekke paralelleler til skolegangen min. Da vi fikk vikarer som vi oppfatta som snille og nærmest redde oss, ga vi mildt sag f"#% i å gjøre det vi skulle i timene. Vi fikk tross alt ikke kjeft etterpå uansett.

som om jeg skulle sagt det selv...

MARCHING ON TO LEAGUE ONE TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

se på de 4 beste lagene i Premier League
1.Chelsea = Psykomanager
2.Manu = Psykomanager
3.Arsenal = Psykomanager
4.Liverpool = Psykomanager ( en rolig en )

Peter7

George Graham, ja takk.

Bring Duberry Back!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Sheridan

Carver out!
Hvor langt skal vi bli
nødt å se klubben synke?

SirOlsen

quote:
Originally posted by h.b

se på de 4 beste lagene i Premier League
1.Chelsea = Psykomanager
2.Manu = Psykomanager
3.Arsenal = Psykomanager
4.Liverpool = Psykomanager ( en rolig en )

Juppjupp... men se bankkontoen til gutta der i forhold til vår da... litt forskjell kanskje? [:p][:D]

MARCHING ON TO LEAGUE ONE TOGETHER!
-SirOlsen-

h.b

Poenget er at en manager som greier å piske gutta frem, er en manager som skaper respekt og suksess. Se bare på Ferguson. Komplett gal. Han tupper en av de beste stoppera vekk fra Manu(stam)fordi han ikke helt likten.Manu har hatt suksess i snart 25 år nå.det å ansette en litt psykomnager som ikke er redd for diverse konsekvenser skaper en frykt for å tape hos spillerne.Ta bare en viss Røssler i Lillestrøm.De tapte på 16 mai i bergen. Røsler ble så forbanna på spillerne at han ga de straffetrning når spillebussen kom til Ã...råsen.
Det er slike innstillinger jeg savner hos en manager. Ikke slik som Carver nå vil gjøre. Bli en farsfigur fordi ingen tok vare på ham når hans karriere var over.
Wiise har noen av de egenskapene, men Wiise har ikke den respekten i Europa. Han er ikke den manageren som  kan skaffe spillere fra kontinentet.Han har heller ikke den kontaktkretsen som trenges

lojosang

Tja, Lillestrøm har jo sprukket som ballong, da.

Nils Arne klør i trenerfingrene igjen. La oss spandere et lynkurs i engelsk på mannen, og sende ham over til Yorkshire! [:)]

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Karl Hot Shot

John Carver forsøker å spille på de gamle "Don Revie-strengene". Han veit at det slår an blant det eldre publikum. Revie var jo som en far for alle som hadde noe med Leeds United å gjøre i tidsrommet 1961 til 1974. Til og med kjærester og ektefeller til spillerne "ble utsatt for" Don og Elsie Revies overstrømmende familievarme.

Jeg tror h.b leter etter ordet "sunn frykt", som tidligere har blitt nevnt her inne av bl.a. debattant Sheridan fra Kristiansand. Med "sunn frykt" ligger det bl.a. at dårlig innsats i én kamp, fører til frykt for å bli benket i neste. At det får konsekvenser ikke å gi jernet i hver eneste duell osv. Vi trenger en manager som umiddelbart viser spillerne følgene av svak innsats osv.

SirOlsen

quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"

John Carver forsøker å spille på de gamle "Don Revie-strengene". Han veit at det slår an blant det eldre publikum. Revie var jo som en far for alle som hadde noe med Leeds United å gjøre i tidsrommet 1961 til 1974. Til og med kjærester og ektefeller til spillerne "ble utsatt for" Don og Elsie Revies overstrømmende familievarme.

Jeg tror h.b leter etter ordet "sunn frykt", som tidligere har blitt nevnt her inne av bl.a. debattant Sheridan fra Kristiansand. Med "sunn frykt" ligger det bl.a. at dårlig innsats i én kamp, fører til frykt for å bli benket i neste. At det får konsekvenser ikke å gi jernet i hver eneste duell osv. Vi trenger en manager som umiddelbart viser spillerne følgene av svak innsats osv.

Det er nok ikke dumt med en manager som tør vise handling nei.. Og som nevnt i en annen topic jeg laget, så tror jeg det å jage spillerne til å kjempe om plassen.. gjøre litt prestisje ut av det, så kan det være på rett vei ved at alle yter full innsats for å gjøre seg verdig en plass på laget.. De tendensene så vi IKKE mot Stoke!..

Om Carver er rett mann til å få til det, tja, det vet jeg ikke noe om.. jeg kjenner annen for dårlig og hans managererfaring til at jeg kan uttale meg til det.. Men jeg må vel innrømme at jeg er kanskje i overkant skeptisk (uten å ha en saklig grunn foruten det jeg så mot Stoke), til at han er rett mann ved roret.

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Jon R

For å følge håkons tankegang til et helt konkret eksempel: Vi trenger en manager som benker Butler og fratar han kapteinsbindet. Gi kapteinsrollen til den eneste som kunne gå av banen med hevet hode på lørdag: Gary Kelly. Vanskeligere er det ikke. Også en mann som Derry burde smakt benken, hvis vi bare hadde hatt noen vettuge erstattere å hive innpå. Det har vi ikke før Nicholls er tilbake. Med mindre Carver velger å legge om hele systemet da,  til kjente og "kjære" 4-5-1 og bruke Foxe i "Matteo rollen" som anker på midten. Da vil indreløperetyper som Westlake og Douglas komme mer til sin rett, samtidig som han demonsterer handlekraft. Healy ned på venstre flanke der han startet Leeds karierren og var god i 4-5 mnd før han stagnerte.  Kunne også vært spennende med Rose eller Howson som attacking miedfielder i en lignenende formasjon, når de blir tilgjengelige for spill igjen. Verre enn det var mot Stoke kan det uansett ikke bli. Jeg savner ihvertfall at Carver setter sitt preg på lagguttaket og måten vi spiller på. Denne kunne jo vært interessant:  Warner - Kelly, Marques, Kilgallon, Wright - Carole, Douglas, Foxe, Westlake (Howson),Healy - Cresswell

Jon R.
Jon R.

Peter7

Spørs om han tør sette Butler på benken, langt mindre strippe ham for kapteinsbindet.
Dette er imidlertid ikke nok - innsatsen del samtlige spillere må opp flere hakk, og spillemåten bedre tilpasses spillermateriellet. Kick and Run? At Foxe ikke har fått sjansen til å etablere seg på laget er vanskelig å skjønne - etter det lille jeg har sett av ham må han jo gå utenpå en Butler i dagens form ...

Bring Duberry Back![:o)]
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

MrK

quote:
Originally posted by h.b

Poenget er at en manager som greier å piske gutta frem, er en manager som skaper respekt og suksess. Se bare på Ferguson. Komplett gal. Han tupper en av de beste stoppera vekk fra Manu(stam)fordi han ikke helt likten.Manu har hatt suksess i snart 25 år nå.det å ansette en litt psykomnager som ikke er redd for diverse konsekvenser skaper en frykt for å tape hos spillerne.Ta bare en viss Røssler i Lillestrøm.De tapte på 16 mai i bergen. Røsler ble så forbanna på spillerne at han ga de straffetrning når spillebussen kom til Ã...råsen.
Det er slike innstillinger jeg savner hos en manager. Ikke slik som Carver nå vil gjøre. Bli en farsfigur fordi ingen tok vare på ham når hans karriere var over.
Wiise har noen av de egenskapene, men Wiise har ikke den respekten i Europa. Han er ikke den manageren som  kan skaffe spillere fra kontinentet.Han har heller ikke den kontaktkretsen som trenges

hva skjedde etter Cupfinalen da? Røsler har vel ikke akkurat hatt suksess - har vel revet listen hver gang, noe av det samme som Mjelde er i ferd med å gjøre[:D]
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?