Bør vi kjøpe i januar eller låne inn spillere

Started by h.b, November 12, 2006, 20:44:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Nå skriker jo Leeds etter fornyelse av laget.
Jeg mener at Leeds faktisk bør ta en lån med opsjon på kjøp hvis Leeds rykker opp.
Gi da f. eks en klubb som Tottenham et tilbud på spiller som er et godt tilbud.
Tottenham vil da vite at Leeds kjøper denne spilleren i Mai hvis Leeds rykker opp, Spilleren vil da yte mer enn hva han vile gjort ved et vanlig lån.Dette fordi han da vil forme sin egen fremtid ved dette lånet

Ferre

Vil egentlig helst kjøpe spillere, men siden Leeds ikke har verdens beste økonomi tror jeg forslaget ditt h.b fungerer bra. Ved opprykk har vi mer penger å rutte med, og spilleren vil da som sagt yte mer.

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

Tankegongen din e god, Håkon. Men, fekk vi ikkje £10M frå Chelski som skulle brukast t spelarkjøp i januar? Meinar å ha lese at Wise har levert inn ei liste over spelarar han vil hente når overgongsvindauget opnar att i januar...

Læshy

Selv har jeg bare lest og hørt £5-6M fra Chelski Per-Stian. Mulig jeg ikke har fått med meg det siste ordet.

It´s only one United... Leeds United!
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

berlin

Basert på forskjellige kilder er £5-6 mill mer korrekt enn £10 mill, men det er slett ikke værst uansett synes jeg.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

Ferre

Får sikkert et par-tre gode spillere for ca. £6 mill.

-WE'LL BE BACK-

Per-Stian

For cirka £6M bør vi absolutt kunne forsterke forsvars- og midtbaneleddet vesentleg. I tillegg kjem kanskje pengar for Kilgallon og Healy, men då må vi vi hente klasse eg e redd sjølv Wise og Poyet ikkje klarar å lokke t klubben.

Per-Stian

Odd ska visstnok hente inn rutine for pengane dei får for Pelle Nilsson. Dei ønskjer omlag kr 20M for han, iflg VG Nett. Kan dette vere eit "smart" kjøp for Leeds i januar? Guten e berre 23 år og har eit kjempepotensiale.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158661

Ferre

Håper bare vi beholder Killa og Healy.

-WE'LL BE BACK-

MooCow

Vi fekke vel ikkje ei bøtta me peinga ao Chelsea, fekk vel litt no, åsso eventuelt meir om spelarne kjemme me pao a-laget osv.....

SirOlsen

Tja, nå er det vel ikke så vidt jeg vet blitt offentliggjort hvilke midler som er blitt stilt til rådighet for Wise enda da.. at det visstnok skal være klart for Wise, sier jo ikke oss eller meg stort...så det blir bare spekulasjoner fra min side..

Men når det kommer til kjøpe eller låne.. så er det en kinkig en... jeg er først og fremst for kjøp jeg da.. For å låne er stort sett snakk om kortsiktige løsninger.. spillere blir varme i trøya og kanskje fungerer sammen med laget, og så må de dra igjen.. som igjen kan slå negativt ut.. Men bomkjøp er jo heller ikke av det lureste, og det har vi vel hatt nok av oppgjennom.

Men lån med oppsjon på kjøp om det skulle vise seg å fungere, kunne jo vært et alternativ vel..

Dette er jo ikke enkelt uansett, og mye henger jo på hvilke midler til spillerkjøp som er tilgjengelige også da :)

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Dennis

Er det ikke også slik at Kevin Blackwell klaget over manglende penger til rådighet? At Ken Bates ikke ville gi han penger til spillere han ville ha?

Dennis Wise står på Ken Bates' julekortliste og jeg føler meg sikker på at han vil åpne sekken på gløtt, penger fra Chelski eller ei.

Proud to be LEEDS!
Verdens hardeste yrke: Leeds-supporter
Marching on together!

R - R

Leeds vil bruke pengar i januar. Leeds kan ikkje kvitte seg med saa mange spelarar som vi er i ferd med aa gjere utan aa hente inn nye. Dessutan trur ikkje eg at Wise ville akseptert jobben utan at han var garantert aa faa midlar til aa styrke stallen. Dette blir jo og poengtert heile tida. Vi er no utanfor overgangsvindauget, og det er dermed vanskeleg aa hente inn spelarar. I januar aapnar det opp, og daa vil det bli brukt pengar. Forsvaret har blitt identifisert som eit hovudproblem, og eg tippar ein midtstoppar og venstreback blir henta inn. Stack blir kanskje kjopt, viss ikkje blir mest sannsynleg ein anna henta. Haapar Healy blir solgt, som gjer at vi kan hente inn ein spiss som faktisk gidd prove.

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]

Job Done Preston, *******
- Rune

Killa

Det er selvfølgelig slik at mye avhenger av hvilke midler som stilles til rådighet i januar, men det er også mye som avhenger av hvilke SPILLERE som er tilgjengelige, og som ønsker å spille for Leeds. Wise henter nok ikke hvem som helst bare for å fylle opp stallen. Likevel er det nok ingen tvil om at nye spillere MÃ... hentes, okkesom...Og jeg er sikker på at vi får noen hyggelige tilvekster på nyåret, det har nok Wise sørget for garantier om fra Bates!