Hvorfor selge billig?

Started by MrK, January 04, 2007, 17:31:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrK

killa og Healy nevnes som salgs objekter i £2 mill klassen.............idag har Sheff U fått nei fra Preston på Nugent
- Preston 'reject' £6m Nugent offer - og det viser at de  ihvertfall har penger.

Skal vi selge noen bør vi i det minste ta betalt for det - Hulse gikk altfor billig og det kan resten gjøre og....

"finnes det overhodet mennesker som kler orange?"
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Nok en av grunnene til at jeg tror Ken Bates ljuger om gjelda, som visstnok skal være tilbakebetalt til sommeren. Vi har skaffet oss så mange spillere nå, alle utenom Kandol, gratis, slik at vi bør kunne beholde Healy og Kilgallon nå!

- Dennis
Marching on together!

flynn

Problemet med å få spillere "gratis" er omtrent det samme som unga opplever når de får en gratis telefon fra Tele<ett-eller-annet> bare for å oppleve at de koster dyrt i bruk. Bruk og kast-mentalitet koster det også.

flynn

Per-Stian

David Nugent forstår eg godt at vert prisa i Andy Johnson-klassen. Han e ung og skårar på løpande band. Healy har hatt eit særs suksessfyllt år me landslaget, men kva har han eigentleg bevist for oss i år? £2M e sikkert marknadspris. Kilgallon har eg diskutert tidlegare, han e nok meir ein symbolsk (lokal) helt i våre auge, men ekje så sikker på at han slår gjennom i dagens Premier League. Vi ska også hugse på at d berre e eit fåtall forsvarsspelarar som går for store summar.

Kickthemdown

Preston styret har baller. Satser alt på et opprykk i år ellers ville de nok aldri takket nei til £6mill. Må være sykt mye penger for en klubb som Preston [:)]

Sammenligningen med healy er nyttesløs. Nugent har alt en spiss trenger. Stor og sterk, godt skuddbein, god på hodet , you name it....

Killa som tror nugent hadde gjort det bra i Premier League...

Karl Hot Shot

Jeg husker at jeg så David Nugent for noen år siden for Bury. Det var ingen tvil om at han hadde et talent langt over de andre som spilte på det nivået da. Mannen i supporterbua på Gigg Lane mente Nugent kunne nå langt, og det måtte jeg si meg enig i. Han har den alltid like sjarmerende kombinasjonen av tøffhet og blikk for mål. Litt Mick Jones over fyren. På den annen side er det åpenbart at David Healy ikke er langt fra Nugents kvaliteter. Men Healy har blitt brukt mye feil for Leeds United. Ofte har han måttet spille en slags høyreving, og på flanken hører han ikke hjemme. Han bør helt klart spille midtspiss.

Jon R

quote:
Originally posted by Kilgallon

Preston styret har baller. Satser alt på et opprykk i år ellers ville de nok aldri takket nei til £6mill. Må være sykt mye penger for en klubb som Preston [:)]

Sammenligningen med healy er nyttesløs. Nugent har alt en spiss trenger. Stor og sterk, godt skuddbein, god på hodet , you name it....

Killa som tror nugent hadde gjort det bra i Premier League...

Preston har indirekte innrømmet at de krever over markedspris for Nugent. Det foreligger en klausul om at Bury skal ha 1/3 av overgangssummen.  Hvis Preston skal ha inn en god erstatter må de med andre ord ha ca 4 mill netto inn i kassen. Hvis ikke er det ikke aktuelt å selge Nugent sier de. Smart! Desperate PL klubber i poengnød strekker seg jo gjerne langt i januar. [8)]

Jon R.
Jon R.

Per-Stian

[/quote]

Preston har indirekte innrømmet at de krever over markedspris for Nugent. Det foreligger en klausul om at Bury skal ha 1/3 av overgangssummen.  Hvis Preston skal ha inn en god erstatter må de med andre ord ha ca 4 mill netto inn i kassen. Hvis ikke er det ikke aktuelt å selge Nugent sier de. Smart! Desperate PL klubber i poengnød strekker seg jo gjerne langt i januar. [8)]

Jon R.

[/quote]

Interessant tilleggsopplysning. Takk og lov for at d fins kompetente leiarar i småklubbar som Bury også. 33% av eit vidaresal må vel seiast å vere ein god deal for den lille klubben!

Runar

West Brom gjorde en lignende avtale med Ugo i sin tid når de solgte han til Villa...De skulle ha 50% av neste overgangsum noe som gjorde at når han ble solgt fra Villa til Boro så var det for hele 8 mill pund...

Jeg tror Leeds har en lignende avtale med Scuntorpe når det gjelder Keogh, og han er jo linket med CCC og PL klubber i disse dager:-)

Jon R

quote:
Originally posted by Runar

West Brom gjorde en lignende avtale med Ugo i sin tid når de solgte han til Villa...De skulle ha 50% av neste overgangsum noe som gjorde at når han ble solgt fra Villa til Boro så var det for hele 8 mill pund...

Jeg tror Leeds har en lignende avtale med Scuntorpe når det gjelder Keogh, og han er jo linket med CCC og PL klubber i disse dager:-)

Vi får håpe noen hadde hodet på rett plass når vi solgte Lennon til Tottenham også. Antagelig ikke. [xx(]

Jon R.
Jon R.

KeyserSoze

Har vært innom drømmen om en sånn klausul vedr Lennon jeg og, men etter å ha tenkt meg litt om kom jeg fram til at det aldri i verden har vært nok intelligens på Leeds sin side av det forhandlingbordet..:(

Peter7

Synes det er tullete å selge Healy billig nå, med forhåpentligvis og nødvendigvis bedre spill fra resten av laget blir også han mye bedre - hakket over de andre vil jeg tro. På den annen side, når laget spiller svakt spiller Healy enda dårligere enn resten - stasjonær, uinteressert, grinete. Fortsetter det dårlige spillet kan vi jo selge ham billig til sommeren, etter nedrykket.

Kilgallon bør heller ikke selges, med mindre det kommer et tilbud vi ikke kan si nei til ...

Crainey 4 Scotland!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'