I neste kamp

Started by Runar, January 23, 2007, 14:07:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Så synes jeg Wise skal satse offensivt og bruke Lewis på venstrebacken (Elliot var ikke noe spesielt) og bruke D. Rose som venstrekant....

Uti fra hva jeg har lest, hørt og sett så er han hurtig, offensiv og god med ballen...Kanskje akkurat det vi trenger på vår sårbare midtbane, han er helt sikkert rimelig godt trent og kan nok løpe mer enn Thompson og Blake...

Noen vil kanskje kalle det og gamble, men det vil ikke jeg...D. Rose har alt å vinne på å spille og ingen vil kjefte på han om det skulle gå rett ned i League One, mens alle disse som kommer inn for å redde klubben, spiller ikke for framtiden sin...De bare spiller for å ha noe å gjøre på, det eneste som hindrer de å bli alikoholikere på heltid...De har ikke ambisjoner lenger...

----------Sully------------

Frazer/SA - Rui - Heath/Foxe/Elliot - Lewis

Kelly - Nicholls - Thompson/Douglas - Rose

-----------Flo-------Healy--------------

Benk: Frazer/Sa, Heat/Foxe/Elliot, Howson/Blake, Moore/Kandol, Westlake

Jon R

En eller annen foreslo Gylfi som stopper. Tror du det kunne vært noe, Runar? [8)]

Jon R.
Jon R.

Sverre

Enig med Runar om at Danny Rose bør få sjansen, men ikke mot akkurat Hull City. Vi så i kampen på Elland Raod lille julaften hva som venter oss om en uke, og jeg er redd for at de store Hull-spillerne ville ødelagt Rose i løpet av kampens første 10 minutter.

I bortekampen mot Hull bør vi prioritere muskler - og så må vi håpe at våre 11 har mere muskler og er bedre å spille fotball enn Hull's 11...

Jeg ville gått for følgende lag;

-------------------- Sullivan --------------------
<
----- Kelly ----- Elliott ---- Foxe ----- Lewis -----    
<.................(Marques?)
-------------- Nicholls ------- Derry --------------
<
---- Douglas --------------------- Thompson ----
<
---------------- Flo ------- Healy ----------------

samadhi

Jeg mener at Dennis Wise bør se på sin gamle klubb Chelsea, og se hvordan de spiller. De spiller som regel en slags 4-2-3-1 formasjon, der Makelele og Essien ligger i de to dype midtbanerollene. Faktisk ligger de så dypt at når motstanderen angriper har de omtrent 6 mann i forsvar og en mur det er svært vanskeleig å bryte gjennom. Noe som også viser på resultatene hvor de svært ofte vinner med 1-0. Som offensiv midtbanemann har de løpsstyrken til Lampard (eventuelt Ballack), to gode kreative vinger i Robben og Lampard/Ballack/Wright Phillpis og en tanksenter på topp i Drogba.

Nå skal selvsagt vi være forsiktige med å sammenligne oss selv med ett av de beste lagene i verden, men jeg mener likvel denne formasjonene kunne passet oss. For det første er det først og fremst bakover vi er dårlige, denne formasjonen har alle forutsetninger til å gjøre noe med det. Våre to beste midtbanespillere på papiret (mener jeg) er Derry og Nicholls og de burde passe perfekt sammen på den defensive midtbanen. Som offensiv midtbane ville jeg hatt Westlake. Det lille jeg har sett av han virker han som både løpssterk og god offensiv. På vingene ville jeg plassert Lewis og Carole, og kjørt Flo på topp (her tror jeg faktisk at Kandol kan gjøre det bra med tiden).

..........Sully.............
Sa - Foxe - Marques- Elliot
......Derry - Nicholls.......
..Carole - Westlake - Lewis..
............Flo..............

Benk; Kelly, Thompson, Douglas, Blake, Kandol, Healy

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

ToreLA

quote:
Originally posted by Jon R

En eller annen foreslo Gylfi som stopper. Tror du det kunne vært noe, Runar? [8)]

Jon R.

Det hørtes ut som en skrekkelig dårlig idè...

Per-Stian

Lewis spelte seg på ingen måte bort i vikarrolla på venstrebacken, men eg trur Elliot vil vise seg å vere ei fin investering. Lewis bør me sin snøggleik og innleggsfot halde fram på venstrekant, forutsatt at Elliot tek turane opp og skapar rom for Eddie. Carole e kanskje den spelaren eg saknar mest på laget, han har eigenskapar ingen andre i troppen kan vise til. På stoggarplass bør iallfall Marques få halde fram, forhåpentlegvis me ein ny makkar som kjem inn dørene om få dagar. Trur også at Flo kan klare seg utmerka aleine på topp så lenge innlegga kjem på løpande band og at ein av våre sentrale midtbanespelarar kjem på bakromsløp (Dougie?)

Oggy

Kan Thompson spille stopper, hva med han og Rui sammen?
Oggy

HåvardK

quote:
Originally posted by Per-Stian

Lewis bør me sin snøggleik og innleggsfot halde fram på venstrekant, forutsatt at Elliot tek turane opp og skapar rom for Eddie.

Lewis har mange gode egenskaper, men snøggleik er vel ikke den fremste? Ellers er jeg enig i at Elliot gjerne kan ta turen over midtbanen av og til. Det skjedde i alt for liten grad på lørdag.

ragnar

Problemet med at backene ikke kommer over på motstanderens halvdel har gjerne å gjøre med at de defensive oppgavene prioriteres så høyt at det går ut over alt det offensive. Enten så har de fått beskjed om å prioritere der defensive eller så blir Leeds presset så pass at det ikke  lar seg gjøre å bli med fremover for backene.

For Leeds sin del tror jeg Wise har sagt klart fra om ikke å være for offensiv. Kan ikke huske sist jeg så en back på Leeds som la inn fra dødlinjen.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

flynn

quote:
Originally posted by ToreLA

quote:
Originally posted by Jon R

Jon R.

Det hørtes ut som en skrekkelig dårlig idè...

Hvorfor er det en skrekkelg dårlig idé Tore ? Han har bevist spilleforståelse og overblikk, er ekstremt god på hodet og raskere enn de andre han eventuelt konkurrerer mot på den plassen.

flynn

Jon R

Noe sier meg at det kanskje var Flynn som foreslo Gylfi som stopper? [8D]

Jon R.
Jon R.

flynn

Spot on Jon. Husk hvem som sa det først!

flynn

Jon R

Spennende tanke. Ikke særlig kontroversielt heller, med tanke på alle spillerne som har blitt omskolert til gode stoppere i "voksen" alder. Jeg tror Gylfi har de rette egenskapene, slik du beskriver. [:)]

Jon R.
Jon R.

GeirO

Tror han er for stressa offensivt til å bli en god stopper. I dårlig form vimser han bare, ækkeno for en stopper.
MOT

Jon R

quote:
Originally posted by GeirO

Tror han er for stressa offensivt til å bli en god stopper. I dårlig form vimser han bare, ækkeno for en stopper.

I motsetning til Foxe & Heath? [:)]

Jon R.
Jon R.

baste

Foxe må nu stå over mot Hull uansett....Ikke mye backup å se på midtstopperplass...

RoarG

Foxe er suspendert for dette oppgjøret i flg. Leeds off. hjemmesider.[B)]
quote:
Originally posted by Sverre

Enig med Runar om at Danny Rose bør få sjansen, men ikke mot akkurat Hull City. Vi så i kampen på Elland Raod lille julaften hva som venter oss om en uke, og jeg er redd for at de store Hull-spillerne ville ødelagt Rose i løpet av kampens første 10 minutter.

I bortekampen mot Hull bør vi prioritere muskler - og så må vi håpe at våre 11 har mere muskler og er bedre å spille fotball enn Hull's 11...

<
<
<

"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Einar

Nå er det vitterlig en stopper inne på prøvespill under treningsleiren på Kypros. Hvem det er aner jeg ikke...

Eller kanskje det er Gylfi som prøvespiller som stopper? [:D]

KeyserSoze

At Foxe er suspendert i den matchen ser jeg på som kun positivt. Siden Wise tydeligvis ikke skjønner at mannen er håpløs må det noe sånt til for å holde han ute av laget.

Gylfi som stopper? Jaja, han kan jo ikke være noe værre enn Foxe og Heath..

Eriksen55

foxe er ikke så ille egentlig, vent å se :)

Espen J

Mener samadhi har mange gode argument. Spesielt når vi på papiret har to så gode def mid som Derry og Nicholls, må vi kunne utnytte det på en god måte.. Som alle her er enige om, må vi jo tette bak først og fremst.. Har ikke trua på Lewis som noen venstre back nei.. Da må det i så fall være vingback i offensiv 5- 3-2 eller 3-5-2. Men tror ikke det skjer nei...

Runar

Muskler i reint kroppsformat er ikke alt... D. Rose er forhåpentligvis hurtig og bevegelig nok til å kompensere for tunge Hull spillere.. Husk hvordan T, Walcott lekte seg med "muskelbunter" som Gregan og Butler i fjor... Jeg tror ikke Leeds kan satse fullt og helt på muskler for å berge oss... Det er ikke musklene som har vært mangelvare hitill men mangelen på fotballspillere....

Kanskje representerer Rose akkurat det

quote:
Originally posted by Sverre

<
<
<

Jon R

Litt "youth and pace" kan gjøre underverker med gamlehjemmet vårt. Gi Rose 20-30 minutter som innbytter først, så han kan få kjenne litt på nivået.  [8)]

Jon R.
Jon R.

ragnar

Rose, Howson, Bayly bør absolutt få 20-30 minutter på tampen av kamper sånn at de får smake på nivået. Nå har jo Howson fått smaken på alagspill, så forhåpentligvis blir han oftere å finne på banen fremover.

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*