Main Menu

EURO Disney

Started by Jon R, February 26, 2007, 02:27:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

Har bestilt flybilleter til Frankrike i juni/juli. Skal være 9 dager hos froskespiserne, hvorav tre dager i Paris og omegn. Vi ser for oss to dager i Euro Disney. Noen som har vært der og som har råd og vink ift å bo? Andre opplevelser som vi bør få med oss? Hørte noe med et tårn? [:)]

Jon R.
Jon R.

kjelvi

To dager i EuroDisney (franskmennene kaller det bare for Disneyland Paris) er noe i overkant!
Når paris har så mye å by på er det en miss å bruke 2/3 i ED.
Har vært mye i paris - både på jobb og privat, både med unger, kjærringa alene og på guttetur. Kona bodde der når vi ble sammen - og vi giftet oss dernede.

Når det gjelder EuroDisney tror jeg du må bo på et av de offisielle ED-hotellene. Ligger langt ute på bondelandet, tror ikke det finnes så mye lokale hoteller der ute. Vi har basert oss på dagstur med Paris som utgangspunkt. En full dag er nok både for store og små.

Når det gjelder paris er det fluss av billige hoteller.
Har brukt www.hotels.com med hell for booking de siste fem-seks gangene. Liker meg i området mellom Montmartre i nord og Opera-Garnier i sør: 9. arrondissements. Kort avstand til kvelds- og nattelivet på Montmartre og Pigalle, samt gåavstand til handlemagasinene på Boulevard Haussmans. Nært til Gare Du Nord og flere Metro-stasjoner.

Mange greie 3*-hoteller i området. Vanligvis trenger man bare en seng, en dusj og et sted å ha bagasjen. Man er som oftes ikke mer enn 6-7 timer pr. døgn på rommet likevel. Betaler ca. 6-700 for rom med frokost.

Blant de hotellene jeg har brukt på i området er:
George Opera (brukt mest!)
Timhotel Saint Georges (brukt et par ganger)
Pavillon Bercy Gare De Lyon
Hotel Touraine Opera
Charing Cross Hotel
Opera Deauville Hotel

Hundresvis av småhoteller i området. Søk på Montmartre/Sacre Coeur. Etter å ha sjekket pris, sjekk kartet - finn hotell sør for Boulevard de Clichy.

Jon R

Takk for tips, kjelvi. [:)]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Takk for tips, kjelvi. [:)]

Jon R.

quote:
Posted - 25 Feb 2007 : 22:25:24

quote:
Posted - 16 Mar 2007 : 21:36:01

Er det det vi kaller kjapp i reaksjonen, eller?

Kanskje er det dette som er reaksjonstid, eller, enda bedre, reaksJONstid? [:o)]

But Mona Lisa musta had the highway blues
You can tell by the way she smiles

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Det skal ikke du legge den store %%/¤%¤ nesa di oppi, Asbjørn. TTT. [:)]

Jon R.
Jon R.

Kato

Jeg var en hel dag i EuroDisney forrige helg. Bra det, viktig å forberede seg godt for å få best mulig utbytte.