Mye sant her.....

Started by Cherry, March 22, 2007, 17:07:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cherry

fmtj

quote:
Originally posted by cherry

http://www.leedstoday.net/ViewArticle.aspx?ArticleID=2136334&SectionID=51

Skrevet av en god penn.......med godt perspektiv.

En fin artikkel, ja absolutt! Den viser kanskje litt av årsaken til vår begredelige situasjon...gutta er puddinger. De trør ikke til skikkelig og er redd for skrubbsår. Kanskje nettopp derfor vi også er så plaget av skader. Pinglespill medfører skader, det er en kjent sak!
Yeboahs vitne

pale

Det denne statistikken viser er at det er ingen sammenheng med antall frispark og gule/røde kort og tabellposisjon.
Interessant at det stort sett er spisser som får flest frispark og gule kort mot seg. Skulle tro det var omvendt.
Uansett, vi skal ikke skylle på at gutta er puddinger (!) og at vi ligger der vi ligger pga for få frispark imot.
Jeg har mye å klage på Wise for, men dette blir for søkt.

Rosenborg har vel stort sett vært snilleste gutten i klassen her hjemme, uten at det har gått nevneverdig ut over deres prestasjoner....

flynn

Jeg synes ikke det er noe kvalitetstegn å lage mange frispark. En sunn porsjon aggresivitet fører som regel til at man går over streken i ny og ned, men et høyt antall frispark til motstanderne illustrer like gjerne at de har ballen mest, og at vårt lag er på etterskudd.
Derfor er det ofte slik at de dårligste lagene gir bort flest frispark. Jeg tolker dermed denne statistikken dithen at vi spillemessig har vært på høyde med motstanderne i flere kamper enn poenguttellingen tilsier, og det inngir jo håp om at ting kan snu om fru fortuna vil oss vel framover. At angrepsspillere ofte er høyt oppe på slike statistikker er heller ikke så rart, da majoriteten av frispark pådras høyt oppe i banen, heldigvis. Dessuten er ikke spillere som Healy teknisk gode nok i den defensive fasen av spillet, slik at de oftere enn mer rendyrkede forsvarere kløner det til og lager frispark i dueller.

flynn