Ekspert; Leeds not out of business!

Started by fmtj, May 02, 2007, 18:59:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Yeboahs vitne

Karl Hot Shot

Det står i artikkelen at tidligere styreformann i Leeds United, Gerald Krasner, "er 90 prosent sikker" på at Leeds United vil gå i administrasjon i løpet av kort tid. Yorkshire Evening Post stipulerer klubbens samlede gjeld til å være £20 millioner. Det er et stykke fra Ken Bates' uttalelser i høst om at klubben sommeren 2007 ville være gjeldfri.

Svend Anders

Artikkelen er ganske intetsigende og har igrunn lite nytt utover Hovells kommentarer - og de er heller ikke særlig overraskende.

Krasners uttalelse er vel fra TeamTalk forleden dag.

Jeg har fortsatt til gode å se noe sted der Bates sier vi er helt gjeldfrie i sommer - derimot har han sagt at utbetalingene til gamle ansatte er ferdig, og jeg mener han også har antydet at den daglige driften ikke lenger vil gå i minus når vi går løs på neste sesong (det var helt sikkert ikke med i den kalkulasjonen at vi skulle rykke ned, så det må nok gjøres desto flere kutt for å gå i pluss i driften).

Som man har sett av regnskapet fra i fjor hadde vi mellom 20-30 millioner pund i kortsiktig gjeld. Omlag en tredjedel av dette er til Bates' selskap, og en del av det andre er garantert betalt av Chelsea-pengene og av spillersalg.

I tillegg kommer eventuelt underskudd inneværende sesong som også går over i gjeld.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Erik M

Viste ikke at regnskapet var offentlig tilgjengelig SA.  Hvorfor beklager så mange seg over at man ikke har noen anelse om hvordan det står til økonomisk?  Offentlig tilgjengelige regnskaper kan vel gi en indikasjon.

Svend Anders

Leeds har ingen offentlig tilgjengelige regnskaper så vidt jeg vet. Det regnskapet som kom ut var trolig ikke ment for offentligheten... tror jeg.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders