Wilkos helter fra `92

Started by fmtj, July 12, 2007, 17:46:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1071888,00.html

Hyggelig happening på Elland Road! Deilig å kunne snakke om noe annet egentlig! Hvem kan ramse opp hele denne gjengen?
Yeboahs vitne

auren

hmmm... Gjør et lite forsøk.

Keepere: Mervyn Day og John Lukic
Forsvarere: Mel Sterland, Tony Dorigo, Dave McClelland, Peter Haddock, Chris Kamara, Chris Fairclough, Chris Whyte, Ray Wallace, Gary Kelly (?).
Midtbane: Gordon Strachan, Gary McAllister, David Batty, Gary Speed
Spisser: Lee Chapman, Eric Cantona, Carl Shutt, Bobby Davison, Rodney Wallace, Imre Varadi

Hmmm... Kommer på for lite midtbanespillere her.. Sikkert noen opplagte jeg har glemt. Har et fint lagoppstillingsbilde hjemme på gutterommet fra 91/92 så jeg prøver å mimre fra det bildet.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

Gordon Strachan, Gary McAllister, David Batty, Gary Speed

Se denne gjengen da dere!!!! Jeg blir rørt når jeg tenker på det- burde vært rammet inn!
Yeboahs vitne

auren

Kanskje ikke uten grunn at du skriver dem med gullskrift?

Har vel sjelden hatt en like god midtbane som dette!

auren

Leeds
Till
I
Die!

McFun

Hey..
Post nr.1 tror jeg.. eneste du manglet her er Steve Hodge tror jeg.
Mimre mimre. Det var tider det ja

brenaldo

Gordon Strachan, Gary McAllister, David Batty, Gary Speed

Tenk om dette hadde vært dagens midtbane !
Medlem nr. 850

auren

Argh.. selvsagt Steve Hodge... Hadde han i tankene før jeg satte i gang. En fyr som aldri slo skikkelig til i Leedstrøya etter lovende takter i Forest.

auren

Leeds
Till
I
Die!

fmtj

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/article2058123.ece

Apropos Wikos gutter, Times online har forsøkt å sette opp liste på de femti beste overganger i engelsk fotball; og hvem troner øverst, jo da, Cantonas overgang til scum!!!![xx(]
Yeboahs vitne

h.b

Viste du at Hodge var skinkerytter. Ikke noe galt i det, men alikevel
quote:
Originally posted by McFun

Hey..
Post nr.1 tror jeg.. eneste du manglet her er Steve Hodge tror jeg.
Mimre mimre. Det var tider det ja

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

veteranen

Følgende 16 spillere fikk vinner-medalje etter 91/92-sesongen:

John Lukic
Mel Sterland
Tony Dorigo
David Batty
Chris Fairclough
Chris Whyte
Gordon Strachan
Rod Wallace
Lee Chapman
Gary McAllister
Gary Speed

John McClelland
Jon Newsome
Steve Hodge
Carl Shutt
Eric Cantona

Per-Stian

quote:
Originally posted by veteranen

John Lukic
Mel Sterland
Tony Dorigo
David Batty
Chris Fairclough
Chris Whyte
Gordon Strachan
Rod Wallace
Lee Chapman
Gary McAllister
Gary Speed

John McClelland
Jon Newsome
Steve Hodge
Carl Shutt
Eric Cantona

Hugsar at eg hadde ein plakat av stallen på guterommet mitt i mange år. Veit diverre ikkje kor den har gøymt seg no, men meinar å hugse at Bobby Davison, Glynn Snodin og Chris Kamara (?) også var avbilda. Når spelte Mike Whitlow for oss?

Jon R

quote:
Originally posted by Per-Stian

quote:
Originally posted by veteranen

John Lukic
Mel Sterland
Tony Dorigo
David Batty
Chris Fairclough
Chris Whyte
Gordon Strachan
Rod Wallace
Lee Chapman
Gary McAllister
Gary Speed

John McClelland
Jon Newsome
Steve Hodge
Carl Shutt
Eric Cantona

Hugsar at eg hadde ein plakat av stallen på guterommet mitt i mange år. Veit diverre ikkje kor den har gøymt seg no, men meinar å hugse at Bobby Davison, Glynn Snodin og Chris Kamara (?) også var avbilda. Når spelte Mike Whitlow for oss?

Alle de spilllerne du nevner var med i stallen i 91-92, Per Stian. I tillegg var både Dylan Kerr, Imre Varadi, Andy Williams, Simon Grayson og David Wheterall med i a-stallen da sesongen startet. Whitlow scorte jo til overmål et mål i 6-1 massakren på Hillsboro, en kamp de fleste som fulgte Leeds United på den tiden vil huske til de dauer. [:)]

Også må vi ikke glemme at den unge angriperen Gary Kelly gjorde sin debut og hadde et par innhopp far benken den sesongen. [:)]

Og så til dagens quiz: Vi hadde også en farget spiss på lån fra Sheff U, som spilte en kamp fra start. Noen som husker han? [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

quote:
Originally posted by Jon R
Og så til dagens quiz: Vi hadde også en farget spiss på lån fra Sheff U, som spilte en kamp fra start. Noen som husker han? [8)]Jon R.

Hurtige Tony Agana.
Han dannet jo i sin tid et farlig spiss-par med Brian Deane, da Sheffield U klatret i divisjonsystemet under Dave Bassett.

SveinArve

Enkelt.... Tony Agana. Men han kom vel fra Notts County og ikke Sheff U??? Eller er jeg på villspor no?

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Jon R

Mulig du har rett, Svein Arve. Jeg husket han som Sheff U spller, men han var muligens i Notts C på en tiden. [8)]

Edit: En liten resesearch: Du har helt rett, SA. Han spilte i Notts C på den tiden han var på utlån i Leeds. Ser også at han står med TO offisielle kamper for Leeds United. I såfall var den andre som innbytter. [:)]

Jon R.
Jon R.

Lids

Han spilte for Notts C når han ble leid ut til Leeds i 92'

Thomas
Thomas

HåvardK

Tror faktisk også Mike Whitlow i etterkant fikk medalje fra ´92, uten at jeg husker på detaljene rundt årsaken til dette. Han ble jo etterhvert en støttespiller i Leicester - en herlig spillertype som absolutt blødde for drakta! Sånn a propos dagens stall...

veteranen

quote:
Originally posted by HåvardK

Tror faktisk også Mike Whitlow i etterkant fikk medalje fra ´92, uten at jeg husker på detaljene rundt årsaken til dette. Han ble jo etterhvert en støttespiller i Leicester - en herlig spillertype som absolutt blødde for drakta! Sånn a propos dagens stall...

Godt mulig du har rett, Håvard.

Tror Withlow spilte samme antall kamper som Newsome (10 ?), bare med den forskjellen at Newsome startet flere.

Whitlow var heller ikke i klubben lenger da Leeds avgjorde mesterskapet, og det kan jo også muligens ha skapt noen komplikasjoner...