Skrevet av Emne: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,  (Lest 2354 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« på: August 03, 2007, 13:47:10 »
For ikke å tråkke for mye på andre topics hvor man kunne lagt dette inn, så lurer jeg på etter den siste utviklinga i farsen om Leeds united i om dette kan bli en siste utvei. Vi vet nå at FL ikke vil la Leeds starte sesongen uten CVA`n godkjent av kreditorene.  Skattemyndighetene har et krav utestående de ikke vil slette. Hva så hvis det kommer inn et bud som gjør opp for denne skattegjelda, samt en form for  kompensasjon til Bates i tilegg til at de andre kreditorene blir tilgodesett med en viss prosent av gjelda de har utestående.
Vil dette da være nok til at Bates slipper klubben. For slik det står nå, så kommer ikke Leeds til å starte sesongen. Spillere vil da bli fristilt fra klubben, og Leeds står der uten en eneste spiller.
Så min oppfordring går i dag til Svend A. Gi slipp på alt du har av annen jobb. Finn ut så mye du kan om hva som skjer med Leeds videre. Dra over til Leeds og jobb som den journalisten du er. Snakk med sjefen din slik at du kan lage en 2 siders story om klubben Leeds United i lokalavisa på Tirdag. Men jobb for all del for å finne ut av dette



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #1 på: August 03, 2007, 14:13:53 »
Flere enn meg som er nervøs nå ser jeg, h.b.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

rd1

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #2 på: August 03, 2007, 14:17:15 »
Føler at vi har havnet under "catch 22" (eller var det 21?).

-Bates kontroller tydligvis Astor og Astor sine fordring på Leeds utgjør 50-60%(? 20mp?).

-Bates vil ikke betale skattemyndighetene 100%

-For å få godkjent en ny CVA må 75% av kreditorene godkjenne den, samt at skattemyndighetene må får 100% av kravet sitt

-PGA Astor får bare Bates gjennom en CVA

-Bates har ikke penger til skattemyndighetene

-På toppen av det hele må ny CVA vel ha like lang klagefrist som forrige? 30dag?

Konklusjon 1: Ny eier får ikke godkjent CVA pga Astor, Bates får ikke godkjent GAMMEL CVA pga skattemyndighetene.

Konklusjon 2: Vi får ikke hentet inn spiller før tidligst om 30 dager?

Konklusjon 3: Leeds City? Leeds Wanderes?

-


"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #3 på: August 03, 2007, 14:19:07 »
Roy. Jeg får ikke sove. Fungerer rett og slett ikke om dagen. I går var jeg hos legen. Hva gjorde jeg med regninga. Jo jeg sendte den til Leeds United fordi slik jeg ser det så er de ansvarlig for min mangel på søvn



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #4 på: August 03, 2007, 14:19:26 »
Håper du ikke har rett rd1, men det kan fort bli et slikt scenario :(
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #5 på: August 03, 2007, 14:24:14 »
Det hele kan løses på et hastemøte i helgen
1:Bates går med på å selge klubben. Han får litt penger. Elers risikerer han å tape alt
2.Kreditorene godtar den nye kjøperens sum. De får muligens da alt omg.
3.Skattemyndighetene får alt det de har utestående innen kort tid.

På Mandag blir da de nye eierne presantert på mandag foran FL med CVA i orden, og de gir da denne aksjen omgående til de nye eierne



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Roy

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #6 på: August 03, 2007, 14:30:41 »
quote:
Originally posted by h.b

Roy. Jeg får ikke sove. Fungerer rett og slett ikke om dagen. I går var jeg hos legen. Hva gjorde jeg med regninga. Jo jeg sendte den til Leeds United fordi slik jeg ser det så er de ansvarlig for min mangel på søvn



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag



Må innrømme at dette begynner å gå på helsa laus. Har prøvd å se det positive hele veien men nå er snart grensen nådd,eller det var den vel egentlig for et par år siden, trodde jeg. Det kan vel ikke være et lag i verden som har opplevd så mye motgang på så kort tid[V]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #7 på: August 03, 2007, 14:35:03 »
Nå ser det mørkt ut ja. Må snart stikke fingra i jorda og innse at klubben Leeds United opphører. Vi er 9 dager fra å ikke starte sesongen. Starter vi ikke sesongen så blir muligens Leeds degradert til Conference. Så desverre så ser dette verre utr enn hoengang. den klisjeen med at Leeds er en for stor klubb til å slås konkurs er desverre bare en klisje



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Einar

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #8 på: August 03, 2007, 14:43:03 »
Alt som var av søtt og godt  
det er borte stort og smått.  
Alt har bates'en feiet bort,  
det var veldig dårlig gjort!  
Her er ikke noe nå -  
ingen karameller små,  
ingen loff med sirup på -  
Ã… hvordan skal dette gå...
 

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #9 på: August 03, 2007, 14:43:16 »
Ser at KPMG skal gå tilbake og finne ut om dette salget kan kjennes død og at det gamle Leeds United starte sesongen http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?view=DETAILS&grid=&xml=/sport/2007/08/03/sfnlee103.xml
Uansett så er det HMRC som sitter på nøkkelen her. Hvis da ikke det å gå tilbake til det gamle Leeds United gjør at Bates står fritt i å selge klubben da uten denne 1 års karantene gjelder. Han Taylor som er i en dobbeltrolle her, kan jo rett og slett si at Astor selger seg unna



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Jon R

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #10 på: August 03, 2007, 15:45:43 »
quote:
Originally posted by Einar

Alt som var av søtt og godt  
det er borte stort og smått.  
Alt har bates'en feiet bort,  
det var veldig dårlig gjort!  
Her er ikke noe nå -  
ingen karameller små,  
ingen loff med sirup på -  
Ã… hvordan skal dette gå...




Konge, Einar! [8D]


Alle roper i kor: VI VIL HA LOFF! VI VIL HA LOFF! [:p]

Jon R.
« Siste redigering: August 03, 2007, 16:03:41 av Jon R »
Jon R.

Roy

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #11 på: August 03, 2007, 15:58:23 »
quote:
Originally posted by Einar

Alt som var av søtt og godt  
det er borte stort og smått.  
Alt har bates'en feiet bort,  
det var veldig dårlig gjort!  
Her er ikke noe nå -  
ingen karameller små,  
ingen loff med sirup på -  
Ã… hvordan skal dette gå...




Når vi husker resten av historien - at de ble feid på havet, så er jeg redd for fortsettelsen [V] Men samtidig kan det jo være Bates/Wise som blir feid til havs [:p][:p] Og i den konteksten blir jo diktet riktig søtt [8D][8D][8D]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #12 på: August 03, 2007, 16:03:55 »
hvor er nå loffen til JonR



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

morvar

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #13 på: August 03, 2007, 16:04:52 »
Eller vi kan dra denne - som er fra Traveling Wilbury's låt "Congratulations";

Congratulations
for bringing me down
congratulations
for tearin' it all around
congratulations
you got a good deal
congratulations
for leavin me in need

Så kan dere jo prøve å finne ut hvorfor jeg syns den passer MEGET godt til en viss person i disse dager!
 

h.b

  • Gjest
Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #14 på: August 03, 2007, 16:05:46 »
Hva med min omskriving av Wasted Time.
Ingen sang passer bedre i disse dager



Ã… være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag
« Siste redigering: August 03, 2007, 16:06:08 av h.b »

Roy

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #15 på: August 03, 2007, 16:06:17 »
quote:
Originally posted by morvar

Eller vi kan dra denne - som er fra Traveling Wilbury's låt "Congratulations";

Congratulations
for bringing me down
congratulations
for tearin' it all around
congratulations
you got a good deal
congratulations
for leavin me in need

Så kan dere jo prøve å finne ut hvorfor jeg syns den passer MEGET godt til en viss person i disse dager!



Kanskje det er denne som skal fremføres i Monaco [:p]
Stand up and sing for LEEDS UNITED

morvar

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #16 på: August 03, 2007, 16:08:47 »
quote:
Originally posted by Roy

quote:
Originally posted by morvar

Eller vi kan dra denne - som er fra Traveling Wilbury's låt "Congratulations";

Congratulations
for bringing me down
congratulations
for tearin' it all around
congratulations
you got a good deal
congratulations
for leavin me in need

Så kan dere jo prøve å finne ut hvorfor jeg syns den passer MEGET godt til en viss person i disse dager!



Kanskje det er denne som skal fremføres i Monaco [:p]




 - Ja, gjett om! Settes på evig repeat rett utenfor døra hans.. Det kunne jo plagan litt etter noen dager[:)]..
 

SveinArve

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #17 på: August 03, 2007, 16:46:34 »
makan til negativitet...:)

Det ordner seg for snille gutter(oss)

------------------------------
http://www.godoyil.no
http://godoyalag.blogspot.com
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

MrK

Re: Er det mulig å selge klubben på nytt igjen,
« Svar #18 på: August 03, 2007, 17:05:40 »
:: Ligastart i tynn tråd


The Football League har mistet tålmodigheten med Ken Bates og Leeds United.


 JØRN HAAKENSTAD


Nå presser ligaen på for at Ken Bates og Leeds United kommer til en ordentlig avtale med sine kreditorer og følger ligaens spilleregler for en klubb satt under administrasjon.
Leeds har ennå ikke fått et "golden share" som gir tillatelse til spill i ligaen.
Den britiske skateetaten er ikke imponert over Ken Bates krumspring for å få Leeds av "gjeldskroken", like lite begeistret som den gjennomsnittlige Leeds-supporter, og de vil at alle kreditorer behandles likt og rettferdig.
Leeds har fått kort frist på å ordne opp, hvis ikke blir det ikke spill i League One for klubben.





03.08.2007


så enten går det til helvete - eller så får vi starte - tror kanskje FA vil spille denne kampen til extra time.
Er det noen historie på at lag ikke har fått spillt i nyere tid - kun få dager igjen og dette ser SVART ut!

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?