Ridsdale skriver bok

Started by lidsjunaited, August 08, 2007, 23:16:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lidsjunaited

Ridsdale set to reveal all

Cardiff chairman Peter Ridsdale is to publish a book detailing the spectacular rise and fall of Leeds during his controversial reign at Elland Road.

Ridsdale spent over six years as Leeds chairman before he quit the club's board in March 2003 and has commented publicly in the past on his controversial reign.

However, this will be the first time he has given a definitive account of the period that he would later describe as "living the dream" as Leeds tried to break into European football's elite before their catastrophic decline.

The book's synopsis says: ""United We Fall" is the unique story of life inside football, told from behind-the-scenes of one of Britain's most legendary clubs - Leeds United.

"It is also the true story of the childhood fan who became chairman of his Premiership team. Peter Ridsdale, one of the game's most controversial and colourful figures, oversaw the most dramatic and talked-about period in Leeds United's history.

"In this compelling account, he writes about how the dream spectacularly unravelled when the club went into financial meltdown."

http://www.soccer365.com/EUROPEAN_NEWS/Premiership/page_99_147306.shtml

Moore 4 England!

Sverre

DETTE kan bli en interessant bok.  Blir nok en del sider... [:)]

jarle

Kontrakten han ga spillere som Seth Johnson sier alt... for de pengene og den lønna kunne vi nesten kjøpt hvilken som helst midtbanepiller i hele verden...

Vi kjøpte en halt sau fra Derby...

DET ER EN SOM JEG GIR 99% AV SKYLDEN FOR THE FALL OG DET ER PISTOL PETE!!!

Dennis

Gleder meg til denne boka kommer. Blir spennende å se hvor mye skyld han påtar seg av denne 'drømmen' vi prøvde å leve. I mine øyne har han omtrent all skyld.

- Dennis
Marching on together!

abbe

Finnes det ikke en lov mot å tjene penger på egne lovbrudd? ;-)

veteranen

Skal bli interessant å lese Ridsdale's versjon av som foregikk, og hvorfor det endte som det gjorde.

Nå vet vi jo allerede hvilke tanker som lå til grunn for den voldsomme satsingen på slutten av nittitallet. I 1999 kom Ridsdale og hans med-direktører frem til følgende resonement: Det var nå blitt så mye penger i forbindelse med champions-league deltagelse at det uungåelig ville føre til et økonomisk "klasseskille" i engelsk fotball. Man United, Arsenal og Liverpool (og delvis Chelsea) lå langt foran oss. Ridsdale & co kom derfor frem til følgende konklusjon: Hvis ikke vi tilnærmelsesvis utligner dette forspranget i løpet av kort tid, vil toget gå  - og vi vil bli stående igjen på perrongen. Når vi har sett hva som i ettertid har skjedd i engelsk fotball,  så må vi kunne innrømme at Ridsdale's fremtidsanalyser og resonementer var helt riktige!

Men det gikk altså fullstendig galt. Når vi i ettertid vet hvor mye som ble tatt opp i lån og hvordan ting ble finansiert, så kan ingen nekte for at satsingen var hasardiøs.

Hvorfor gikk det så galt? Det er antagelig flere faktorer inne i bildet her. Det er godt mulig at den økonomiske villmannskjøringen var så ille at klubben før eller seinere ville krasjet uansett. Men jeg ser ikke bort fra at historien kunne blitt en helt annen hvis vi hadde hatt en klokere manager enn det O'Leary etterhvert viste seg å være. Jeg er nok ikke den eneste som mange ganger har lurt på følgende: Hvordan ville Leeds-historien ha sett ut fra 98, hvis Martin O'Neill hadde tatt jobben den høsten...?

For Ridsdale må jo det som skjedde være bortimot en pesonlig tragedie. Han var jo, fra han var en liten guttunge, en like stor Leeds-fan som noen av oss her inne. Og så ender han altså opp med å bli den mest forhatte personen i klubbens historie!

Det som gjør at jeg har problemer med å synes synd på fyren, er at han virker å være blottet for anger. På meg virker det det nesten som at han har vært inne i en slags benektelsesfase siden begynnelsen av dette tiåret... Hadde han kunnet fremvise litt ydmykhet, og sagt at han angret på de feilene han gjorde, og samtidig beklaget at han hadde vært med på å påføre Leeds-fansen så store skuffelser og nedturer, så tror jeg mange vile lagt av seg de hatfølelsene de ser ut til å ha mot ham...

Kanskje han kan vise tegn til selvransakelse og ydmykhet i denne boka..? Den som leser får se...

Dennis

Vi får beviset på dette angående Martin O'Neill i løpet av de to neste sesongene. Han har brukt mye penger i Villa, om ikke så mye han kanskje kunne brukt i Leeds.
O'Leary satset svært friskt på egne unggutter i starten og det var fantastisk fin fotball å se på, der unggutta bare løp store navn i senk. Vi var blant de tre-fire beste i England, men brukte klart minst penger av de rundt oss, før det begynte å blinke pund-tegn i øynene på styret og pokaler i øynene på O'Leary. Det KAN gå å, det å prestere med mindre midler, det som derimot IKKE går, er å budsjettere med gevinst på gevinst. Leeds United har nemlig ikke slike inntekter som Liverpool og Manchester United.

Da vi tapte play-off-finalen, sa Bates at klubben hadde økonomisk sett hadde budsjettert med å holde klubben i CCC, så gevinsten som ble tapt ved ikke å rykke opp, hadde ingenting å si. Det viser seg vel at nesa til Bates burde vokst ved den uttalelsen.

Forresten helt enig med veteranen i Ridsdales totale mangel på å vise anger i hva han har gjort. Mannen burde jo ikke hatt lov til å styre en ny fotballklubb, han burde ikke hatt lov til å nærme seg grass generelt!

- Dennis
Marching on together!

GeirO

Ridsdale bør i alle fall hå såpass æresfølelse at han donerer alle inntekter fra boka til Leeds.
MOT

Peter7

"United We Fall" - jeg spyr.
Burde heller skrevet en bok om fóring og stell av gullfisk, enn å prøve å (bort)forklare sin Leeds-fiasko samtidig som han gjør enda mer penger på den.

Vi skulle aldri solgt Terry Cooper til Boro'...
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

rastafari

Jeg synes ingen skal kjøpe denne boka. La Tosken tjene pemger for å vise sitt syn og vri skylda på andre (United we fall sier jo alt).

At det kunne være interesant, Ja. Men da spleiser vi heller på 1 ex og får lagt den ut på nettet - free of charge. Gi nå f... i copyrights når det gjelder kjelteringer.
Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

fmtj

quote:
Originally posted by rastafari

Jeg synes ingen skal kjøpe denne boka. La Tosken tjene pemger for å vise sitt syn og vri skylda på andre (United we fall sier jo alt).

At det kunne være interesant, Ja. Men da spleiser vi heller på 1 ex og får lagt den ut på nettet - free of charge. Gi nå f... i copyrights når det gjelder kjelteringer.

Enig! Boikott boka! Svinet bør ikke tjene noe som helst på salget!
Yeboahs vitne

lojosang

Forslag til mer passende titler:
Crime And Punishment
The Idiot
How to Ruin a Football Club in Less than Six Years

Har dere flere?

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Svend Anders

Det kommer sikkert noen interessante opplysinger (les: påstander) i boka.

Men bare TITTELEN (United We Fall) antyder jo hva denne boka kommer til å handle om: Ansvarsfraskrivelse og utallige påpekelser om at det var flere enn han som var med på de dumme beslutningene, etc.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

auren

Det er et hån mot Leeds United å kjøpe denne boken, så jeg håper ingen her inne vil spytte penger inn i lommen til Rassdale. Helt enig i GeirO - hadde han hatt litt ære så hadde han dedikert hele overskuddet til Leeds!

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sheridan

Kjøpte i sin tid DVD'en.
Denne boka vil jeg pisse på! [}:)][:0][B)][:D][xx(]

pettern

Ikke for å være etterpåklok, men jeg hadde stor sans for Ridsdale helt til han ansatte Venables.Da fikk jeg en anelse om hva som kom til å komme....Nå ser alle bortsett fra ham at 9 av 10 avgjørelser var en katastrofe!

h.b

Skal nok lese boka. Noe sier meg at det faktisk er flere enn Ridsdale som må ta et annsvar her,

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Sheridan

quote:
Originally posted by h.b

Skal nok lese boka. Noe sier meg at det faktisk er flere enn Ridsdale som må ta et annsvar her,

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Vet du hva, der tro jeg du og Ridsdale er HELT enige hb.

Sverre

Petter og HB  -  Enig.

Det var også i Leeds et styre som tok avghørelsene, selv om jeg mistenker at Peter Ridsdale hadde en finger med i de fleste avgjørelsene som ble tatt, og kanskje sørget for å påvirke styret til å stemme slik han ville ha det...

Det var ikke mange som var kritiske da det gikk bra, selv om kritikken begynte å komme ved innkjøpene av Fowler og Johnson, som begge ble kjøpt ved lånefinansiering.

soumoh

Regner Ridsdale med å selge kopier av denne boken? Jeg er ikke keen på å kjøpe boka og støtte denne apekatten. Leeds fan(s) som kjøper denne boka kan jo ikke være helt riktig. Først så kjører apekatten oss i gjørma, og så skal han tjene penger på det?

We'll be back.
We'll be back.

Sheridan

Det er vel ingen som mener i FULT ALVOR at Ridsdale har all skyld.
Det har han jo selvfølgelig ikke.

SirOlsen

Hva er dette for bok da?...

"Ridsdales 1001 beste oppskrifter på hvordan kjøre en fotballklubb i dass, og ødelegger hverdagen til hundretusenvis av supportere" må da være noe sånn ca tittelen?..
-SirOlsen-

Sheridan

Den heter "United WE stand"
Og Peter the good guy skal fordele skyld.