Balansen i troppen

Started by Sverre, August 10, 2007, 15:10:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sverre

I løpet av den siste uken har vi forsterket laget vesentlig.  Det har kommet inn flere nye spillere nesten hver dag, og troppen begynner endelig å ta form.  Jeg sitter likevel med en liten følelse av at det mangler noe balanse i troppen.

Pr. i dag har vi følgende spillere tilgjengelige;

Ankergren,  Richardson,  Bayly,  Lewis,  Gardner,  Heath,  Marques,  Delph,  Hughes,  Thompson,  Douglas,  Carole,  Howson,  Derry,  Prutton,  Einarsson,  Westlake,  Weston,  Flo,  Beckford,  Constantine,  Kandol,  Elliott.

Av disse er det svært mange midtbanespillere (uthevet), og jeg frykter at det kanskje blir en del midtbanespillere som må spille "out of position" grunnet dette.

Videre kan det også fort komme til å skje at vi selger en eller to av de spillerne som kan selges i løpet av måneden, blant annet går vel stadig ryktene om Jonathan Douglas, som ikke har noe spesielt godt forhold til vår manager...

Ut fra overnevnte tropp er det vanskelig å tippe laget til i morgen, men jeg håper (og tror) på følgende 11 fra start;  Ankergren;  Hughes, Heath, Marques, Lewis;  Weston, Prutton, Thompson, Westlake;  Constantine (Kandol), Beckford.

Uansett får vi krysse fingere for en god start! [:)]

Roy

Er ikke Constantine ute et par uker???
Stand up and sing for LEEDS UNITED

peacock

Vi trenger sårt en midtstopper. Det forundrer meg at mange på forumet virker glade for at til tider utskjelte Heath nå plutselig skal være god nok.

lojosang

Enig i at Leeds, i likhet med meg selv her litt for mye vekt samlet på midten. [:D]
Det finnes vel gode grunner til at 2-7-2-formasjonen er lite brukt.

Edit: Kanksje først og fremst fordi de aller fleste lag liker å ha med en keeper. [:I]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

kilgallon

Ja, vi trenger en - to midtstoppere og vi mangler både en høyre- og venstre back. Lewis skal spille fremme på banen, da han er den eneste vi har (kanskje bortsett fra Carole) som kan komme til innlegg.

SveinArve

Lewis og Hughes skal no muligens bli brukt i forsvaret, på hver sin back

------------------------------
CCC - here we come

http://www.godoyil.no
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

kilgallon

Det tror jeg du har rett i. Men det er ikke optimalt.... Så jeg er enig med Sverre i, at troppen ikke helt er i balanse.

Roy

Man må tilpasse laget/spillet etter de spillerne en har tilgjengelig. Hjelper lite å si at vi burde hatt den og den og ditt og datt. I morgen ettermiddag braker det løs og da bruker man de spillerne man har, og Lewis på backen kan være en utmerket løsning.

rd1

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1811_2652100,00.html

Står mot slutten av artikkelen at Wise håper å hente inn 3-4 spillere til. Kommer sannsynligvis inn noe defensivt da, slik at dekningen på venstreback og midstopper bedres.

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

kilgallon

Lewis på backen er en udmerket løsning defensivt, det har han vist før. Men det svekker laget offensivt. Og selvfølgelig er man nødt til å bruke de spillere som er til rådighet, men hvis vi skal diskutere hvordan troppen ser ut, så er det min mening at vi ennå ikke er sterke nok i den bakre fireren.

Dennis

Du har et godt poeng, Sverre! Ettersom fotball er et lagspill, så må laget været godt balansert og posisjonene godt bemannet. Spillere som spiller out-of-position er jeg en motstander av. Vi så det med Healy under Blackwell og vi ser det til stadighet på det norske landslaget.

Vi er akkurat nå mer enn godt nok bemannet på den sentrale midtbanen. Howson, Bayly, Douglas, Westlake, Prutton, Weston, Thompson, Derry og Einarsson kan alle spille der. Gylfi Einarsson kan vi kvitte oss med, samt at Douglas fort vekk kan forsvinne med et godt nok bud. Det er ingen krise! Jeg er derimot stor fan av en utfyllende midtbane der én slår pasningene og en utgjør ryddearbeidet. Selvsagt må begge to ha deler av samme kvalitet for at det ikke skal bli enkelt å demme opp, men dersom man skal spille med Thompson, man også ha en mer løpssterk kar som makker.

Flere nevner midtstoppere og backer som en mangelvare i dagens stall. Jeg er helt enig! Vi har enten litt for unge, litt for dårlige eller rett og slett ikke mange nok backer. Venstrebacken er og blir et problem, mens høyrebacken i år ser ut til å bli ganske bra, nå som Hughes også har ankommet klubben.

Alt i alt synes jeg vi trenger enda minst en midtstopper - helst to! - en venstreback og kanskje også en høyrekant! Eddie Lewis ser jeg helst spiller venstrekant grunnet sin gode innleggsfot.

- Dennis
Marching on together!

Runar

Danny Mills er vel mer eller mindre frigitt fra Man City jeg ville ha han hjem til Leeds for å bekle en stopperplass eller være et alternativ som høyreback...Er ikke veldig happy for at vi har signert Hughes, men han skal få sin sjanse han som alle andre.

Jeg mener det motsatte av endel her inne, jeg vil gjerne hente inn en dyktig venstrekant slik at vi kan gi Lewis muligheten til å spille venstreback...Tror det vil gi oss mer offensiv slag kraft.

Ellers tror jeg dte er meget viktig at ikke Wise lar seg lure til å spille med folk "out of position".....Douglas bør spille et begrenset antall kamper som noen annet en sentralmidtbane spiller....

Vi har også spillere som Westlake og Prutton som er vanskeligere å vurdere hvor har sin beste posisjon... Jeg tror at begge er best sentralt og der er det jo ikke plass til dem! Om vi kan få entet inn et alternativ som venstrekant bør Westlake forsvinne han har aldri slått til i Leeds...Tiltross for at folk sier at han var GOD i Ipswich.

lu38s

Har David Prutton ikke Karantæne ?

lu38s
lu38s

flynn

quote:
Originally posted by lu38s

Har David Prutton ikke Karantæne ?

lu38s

Jo, det tror jeg. Han og Douglas må vente til neste kamp.

flynn

flynn

Gylfi som stopper sier nå jeg [:D][:D]

flynn

Roy

quote:
Originally posted by Runar

Danny Mills er vel mer eller mindre frigitt fra Man City jeg ville ha han hjem til Leeds for å bekle en stopperplass eller være et alternativ som høyreback...Er ikke veldig happy for at vi har signert Hughes, men han skal få sin sjanse han som alle andre.

Jeg mener det motsatte av endel her inne, jeg vil gjerne hente inn en dyktig venstrekant slik at vi kan gi Lewis muligheten til å spille venstreback...Tror det vil gi oss mer offensiv slag kraft.

Ellers tror jeg dte er meget viktig at ikke Wise lar seg lure til å spille med folk "out of position".....Douglas bør spille et begrenset antall kamper som noen annet en sentralmidtbane spiller....

Vi har også spillere som Westlake og Prutton som er vanskeligere å vurdere hvor har sin beste posisjon... Jeg tror at begge er best sentralt og der er det jo ikke plass til dem! Om vi kan få entet inn et alternativ som venstrekant bør Westlake forsvinne han har aldri slått til i Leeds...Tiltross for at folk sier at han var GOD i Ipswich.

Enig med deg om Lewis. Vi må angripe i år, og ingenting er bedre enn om vi kan ha offensive backer. Da kan vi doble på kant og spille god gammeldags ving-fotball.Så får vi håpe at vi har spisser som kan omsette sjansene til mål. Mills hadde vært konge, men det spørs vel...

Papi

Nåken som veit draktnummera for denne sesongen? Ikkje det at det er så viktig, mest for nyskjerrighetens skyld!

I`d rather walk alone
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Per-Stian

Personleg er eg meir oppteken av ein god stamme (sentrallinje)i laget, heller enn balanse i troppen. Skjønt eg forstår at vi har for mange spelarar i sentrale posisjonar i forhold til backar og kantar. Men dette får kome etterkvart. Eg er først og framst glad for at vi i det heile har ein tropp å stille med til ligastarten.

Ein stamme/sentrallinje med Ankergren - Heath - Prutton - Beckford bør vere solid i denne divisjonen.

GeirO

Gylfi kan være en god stopper, ja!

Hvem andre kan spille midtstopper når Rui og Heath blir skadet & suspendert?
MOT

Per-Stian

quote:
Originally posted by GeirO

Gylfi kan være en god stopper, ja!

Hvem andre kan spille midtstopper når Rui og Heath blir skadet & suspendert?

Vi har unggutane Parker og Wilkinson som cover på stoggarplassane, men eg er ikkje framand for ein omskulert Gylfi i bakre rekkje.

Svend Anders

Det er vel et lite paradoks at vi sitter og er bekymret for å ha for MANGE spillere (på midtbanen), en drøy uke etter at vi hadde 15 stk på kontrakt.

For å ta spillerne i det første innlegget:
Lewis er jeg skråsikker på at blir ansett som venstre BACK kommende sesong. Kan selvsagt vikariere på kanten, men hovedrollen bli i forsvar.
Hughes er vel hentet for høyrekanten? Carole, som jeg fortsatt er usikker på om er stabil nok, blir hans cover?

Sentralt er det ikke unormalt å ha fire-seks spillere. Douglas, Howson, Weston, Thompson, Derry, Prutton, Einarsson, Westlake er alle alternativer. Av disse tror jeg ikke Weston er tiltenkt noen øyeblikkelig hovedrolle, men mer for å se om han kan utvikle seg.
Thompson, Prutton og Westlake er vel alle benyttet på venstrekanten også, hvor vi kanskje savner en mer utpreget ving?
Einarsson vet jeg ikke hvordan stå er med, men kan vanskelig se at han blir en reell spiller i denne omgang. Derry mister også de første månedene, og det spørs om han blir værende etter det.

Ken Bates sier FIRE nye spillere skal inn. Jeg vil tro minst en er midtstopper, en annen er keeper (Loach?) og kanskje en venstrekant?

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Roy