Hvis Bates selger klubben neste år.

Started by h.b, August 22, 2007, 16:54:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Dette er ikke et Bates selger klubben tråd. Men ifølge denne avtalen skal jo 50% av salgssummen gå til kreditorene ved et salg innen 12 måneder. Det jeg faktisk lurer på er følgende. Kan Bates gå i forhandlinger innen disse 12 månedene for  få på plass disse formalitetene ved et salg. Alle vet jo at det tar tid å selge klubben.
La oss si at Bates og en evt kjøper setter sammen en salgssum for Leeds.
1 pris ved fortsatt L 1 spill og 1 pris for CCC spill.
Er det noe som faktisk kan hindre denne forhandlingen om et salg av klubben i denne avtalen som er gjort med KPMG og Bates.
Mulig Svend Anders er mere innformert om dette enn meg. Det vil jo unektelig se rart ut for kreditorene, hvis dagen etter denne karantenetiden for et salg av Leeds, at faktisk Leeds selges for 30 mill pund

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Karl Hot Shot

Dersom Ken Bates selger Leeds United Ltd 2007 i juli 2008, vil jo hele salgssummen avgjøres av hvilken liga Leeds United skal spille i 2008/2009. Med 15 poeng minus tyder jo alt på at Leeds United fortsatt er i League One neste høst. Dermed kan Ken Bates i hvert fall ikke få mer enn £30 millioner for klubben. £20 millioner er vel mer realistisk, uten eierskap av Elland Road og Thorp Arch. Selvsagt kan Ken Bates starte forhandlinger med nye eiere allerede nå. Salget kan imidlertid ikke skje før tidligst juli 2008.

h.b

Riktig det, men skulle det vise seg at Bats selger så tipper jeg det er avklart en pris på forhånd om og hvis hvilken div Leeds spiller i

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

fmtj

Bates vil nok neppe forhandle om dette før han vet status når tiden for et mulig salg nærmer seg. Mulig han starter sondering, men han vil nok aldri i livet vtale noe som kan sette grenser for hva han kan tjene når tiden er inne og gjør han det bryter han nok helt sikkert avtalen dersom det passer ham[:D]!
Yeboahs vitne

Svend Anders

Jeg kan ikke se noen ting som skulle forhindre forhandlinger før juli 2008, rent "rettslig" sett her, HB.

Men som fmtj er inne på, vil han nok ønske seg en viss "kontroll" på hvilken divisjon laget er i, etc slik at han kan bruke best mulig argumenter i evt forhandlinger. Så kan det selvsagt være at man avtaler to priser, en for opprykk og en for fortsatt League One - men når juli 2008 kommer er jo dette allerede avklart.

Ã... kjøpe en klubb kan ta lang tid, men dersom begge parter ønsker å få det gjort, kan det gå rimelig raskt. I Leeds sitt tilfelle tror jeg det viktigste som tar tid er å få lagt en grundig busniess-plan, kontakte de rette folkene (hvem skal sitte i styret, manager, andre nøkkelroller), etablere eller organisere selskaper ifb med overtakelse og fremtidig eierskap, osv osv. Om det er flere som går sammen om et bud (konsortium) vil det ta desto lenger ti, for de må sammen bli enige om veien videre først.

Jeg vil si det så sterkt at det ville ikke være noe for tidlig å begynne allerede nå (om ett i det små og stille) og forberede et evt bud for neste sommer.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

nellejr

Hvorfor skal Bates selge klubben? Jo for å tjene penger, masse penger på den. Tror ikke dette skjer før etter at vi har rykket opp til Premier league igjen. Først da har klubben en markedsverdi som gjør at Bates kan tjene penger på den. Skal et salg kommer nå, så er det i så fall en ny tulling som kjøper den og betaler alt for mye for klubben.

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

h.b

Flere Pearson-rykter!

Ken Bates is ready to reject a £20million offer for Leeds from former Hull chairman Adam Pearson as he values the club at £36million. (Daily Mail)
--

Bates sets £36m Leeds price tag
By SIMON JONES
For å sitere noe fra Rykte topicen her inne.
Ken Bates is ready to reject a £20m bid for Leeds United from former Hull chairman Adam Pearson, one of the rivals he beat in buying back the club this summer.
Pearson, on the Elland Road board before reviving Hull, will have to sweeten his offer as Bates is thought to value the club at around £36m, the price being quoted before Leeds went into administration.
Hvis han prissetter klubben til en verdi av 36 mill pund, så tyder det på at han er villig til å slge seg ut, men antagelig ikke før neste år. Men dette er jo bare rykter og ingen som helst bekreftelse fra Bates på at han vil selge