Opprykksstreken:-)

Started by SuperLeeds!, September 09, 2007, 23:47:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SuperLeeds!

- Er nå bare 10 poeng unna! Vi har kappet fem poeng på fem kamper. Hvis den trenden holder seg kjære venner - er vi topp to i løpet av 10 - ti kamper!!![:D] Vi har hele tiden også i praksis ett ekstra poeng i målforskjellen vår[8D]

LoveLeeds
[img]http://home.online.no/~ove-cars/artimages/Mar13^03.jpg[/img

fmtj

quote:
Originally posted by Harrymonster

- Er nå bare 10 poeng unna! Vi har kappet fem poeng på fem kamper. Hvis den trenden holder seg kjære venner - er vi topp to i løpet av 10 - ti kamper!!![:D] Vi har hele tiden også i praksis ett ekstra poeng i målforskjellen vår[8D]

LoveLeeds

Ja, kapper vi flere fempoengere i løpet av flere femkamper får vi nok smake opprykkssteken tenker jeg!!![:D][:D][:)][;)]
Yeboahs vitne

Asbjørn

quote:
Originally posted by Harrymonster

LoveLeeds

...vi følger alle strekene, week by week - i Estils ånd[:)]

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8928&whichpage=2

There's a woman by the river
With some fine young handsome man
He's dressed up like a squire
Bootlegged whiskey in his hand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Greit å planlegge menyen i god tid før opprykket skal feires, ja. [:p]

Her er en grei oppskift:

Opprykkstek med grønnsaker

INGREDIENSER:

Opprykk i mai. [:D]

1,2 kg. surret okse, svin eller lammestek, salt og pepper

Plenty med fludium.

Saus :
60 g hvetemel
60 g smør
1 liter god kjøttkraft (eller buljong)
salt og pepper
litt kajenne
rødvin eller solbærsaft

Tilbehør :
400 g erter
400 g gulrøtter
400 g kålrot
smør
1 1/2 poteter
kruspersille, finklippet  

FREMGANGSMÃ...TE:
1. Sett stekeovnen på 250 grader C.

2. Gni steken inn med salt og pepper og la den ligge til bruning i varm stekeovn ca. 8 min.
3. Skru varmen ned til 90 grader C og la kjøttet steke videre til kjernetemperaturen er 58-60 graer C. Tiden avhenger av tykkelsen på steken, beregn ca. 2 timer.

4. Ta ut steken og la den hvile minst 15 min. før du begynner å skjære i den.
5. Til sausen bruner du smør og mel til det har fått nøttebrun farge. Tilsett kraft under stadig røring. La sausen koke i minst 10 min. uten lokk, til all melsmaken er borte. Smak sausen til med salt, pepper, litt kajenne og en skvett vin eller solbærsaft.

6. Rens og del grønnsakene i staver og biter. Kok alle grønnsakene hver for seg, da de har ulik koketid. Kok grønnsakene knapt møre i lettsaltet vann tilsatt litt smør

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

quote:
Originally posted by Jon R

Opprykkstek med grønnsaker

...håper du har téken (opprykks-téken) på dette, Jon (slik at Elizabeth også får glede av det), det går jo ellers mye i hatter der i gården [:I]

There's a woman by the river
With some fine young handsome man
He's dressed up like a squire
Bootlegged whiskey in his hand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Usle en og en halv potet til over en halv kilo kjøtt?
Fedon og Atkins ville likt denne oppskriften Jon. [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

Dennis

Fantastisk start! Vi turte vel knapt håpe at Leeds kunne ha samme utgangspunkt som Sunderland hadde, etter fem kamper. Det har vi nå! Nå er vi på null og det første delmålet er nådd. Nå kan gutta begynne å se fremover mot lagene foran oss!

På grunn av kampstart på fredag, kan vi faktisk være over streken denne helgen! [:)]

Jeg vet selvsagt at en tung tid vil komme en eller annen gang i løpet av sesongen og jeg tviler sterkt på at vi får en like god sesong som S'land, men jeg håper Wise klarer å holde på tankegangen om at vi skal ta ett og ett lag. Dette kan vi bli bra!

Bring on Rovers!

- Dennis
Marching on together!

Jon R

quote:
Originally posted by lojosang

Usle en og en halv potet til over en halv kilo kjøtt?
Fedon og Atkins ville likt denne oppskriften Jon. [:)]

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]

Det er jo ikke antall poteter, dummelojo. Det er selvsagt halvannen rad med poteter det er snakk om her. [|)]

Jon R.
Jon R.

RoarG

Høyst sannsynlig ligger vi på kvalik ved månedsskiftet okt./nov.[:)], og i tet ved juletider[:D]. Derfra og inn er det bare parademarsj frem til opprykket er klart i mars[:p], og tittelen er sikret i april[:p][:D][:p][:D].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020