Favoritter i L1?

Started by Tom S, August 20, 2007, 02:41:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tom S

P GD PTS
1 Leyton Orient 2 2 6
2 Huddersfield  2 2 6
----------------------
3 Crewe         2 1 4
4 Swindon       2 1 4
5 Carlisle      2 1 4
6 Millwall      2 1 4
----------------------
7 Tranmere      2 1 3
8 Brighton      2 0 3
9 Hartlepool    2 0 3
10 Luton        2 0 3
11 Oldham       2 0 3
12 Cheltenham   2 0 3
13 Yeovil       2 0 3
14 Bristol Rov  2 0 2
15 Nottm Forest 2 0 2
16 Northampton  2 -1 1
17 Doncaster    2 -1 1
18 Port Vale    2 -1 1
19 Swansea      2 -1 1
20 Walsall      2 -1 1
----------------------
21 Bournemouth  2 -1 1
22 Gillingham   2 -3 0
23 Southend     2 -4 0
24 Leeds        2 4 -9

Når ein ser litt på lagene i denne divisjonen, kven er det som er favoritter til direkte opprykk og playoff?
Nottingham, Luton, Huddersfield, Crewe, Oldham og Millwall kanskje?

Utan våre minus 15 ville eg absolutt hatt Leeds med på denne lista, men det kan bli tøft no og ser ikkje på oss sjølv som favoritter.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Bye

Vi bør vel sikte oss inn på play-off, litt guts må vi ha.
Trønder i Bergen!

Tom S

Eg har vel oss sjølve som outsider for kvalikplass.
Mest sannsynleg må vi "vinne" divisjonen for å klare playoff - ikkje umulig....

Men, kven vert våre verste konkurrenter denne sesongen?

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Leeds04

Leeds klarer selvsagt direkte opprykk!
Swindon, Tranmere og Huddersfield tror jeg blir farlige.

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

nellejr

Ser ikke bort fra at Doncaster kan komme som ei kule utover i sesongen. Tror Leeds klarer så vidt play off, og knuser der all motstand.

Nellejr

"To build a team doesnt have to take a long time. To build a club does."   Claudio Ranieri
Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Stifler

Leeds selvfølgelig!:)

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

sindre12

Rett opp vettu

FLO!

Beckford 4 England!
Beckford 4 England!

gill

Dersom vi vinner fem på er vi på 0 poeng(det er da sesongen starter). Sunderland startet fjoråretssesong med fire strake tap og hadde 0 poeng etter fire runder. Alle vet hvordan det gikk... vi kan ha 0 poeng etter fem runder...dette ordner seg vettu.

SUPER-LEEDS

Stifler

quote:
Originally posted by gill

Dersom vi vinner fem på er vi på 0 poeng(det er da sesongen starter). Sunderland startet fjoråretssesong med fire strake tap og hadde 0 poeng etter fire runder. Alle vet hvordan det gikk... vi kan ha 0 poeng etter fem runder...dette ordner seg vettu.

SUPER-LEEDS

Nevnte dette tidligere[:)]
men som noen sa, Alle får en dårlig periode i sesongen, og for Sunderland kom den på begynelsen.
leeds har ikke hatt sin ennå.

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

auren

Sunderland hadde vel 5 tap paa rad tror jeg.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

stemmer det auren, eneste forskjellen er at vi må vinne de 5 første for å ha samme utgangspunkt...
og klarer vi det med de motstanderne vi har nå i starten, så begynner dette å se bra ut!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Peter7

Leeds hadde sin dårlige periode før sesongstart.
Direkte opprykk!

Kandol 4 Congo!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Adis

Må innrømme det skal holde hardt borte mot gutta fra skauen. De har to strake målløs uavgjorte kamper nå og er ganske klare for sin første tre poenger på hjemmebane. Taper vi er jeg ikke vanvittig skuffa..Tar vi ett poeng der er jeg godt fornøyd. Tar vi tre rykker vi RETT OPP :)

After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

soumoh

Vi griser Forest. De sliter med å score mål, og det mot middelsmådige lag.

We'll be back.
We'll be back.

Dennis

Hadde svært liten tro på Leeds før sesongen startet. Tippet etter nedrykket at vi kom på en 14.plass og etter at vi ble trukket 15 poeng, trodde jeg ikke det tipset var så langt unna sannheten.

Men sesongstarten har vært nær sagt perfekt og moralen virker kjepphøy i stallen! Jeg tror absolutt spørsmålet om opprykk, play-off, mid-table eller nedrykk er et spørsmål om moral og innsats, for vi har kvaliteten i laget (på papiret) til å vinne ligaen med 10-15 poeng (uten poengtrekk.)

Det er vesentlig at vi ikke har hatt vår down-periode ennå også. ALLE lag har det i løpet av en sesong. Kommer til å bli spennende å se hvordan spillerne og ikke minst Wise, takler dette. Vi har rykka ned og spilt elendig med det laget vi har nå, så de burde vite hvordan man takler motgang. Spillere som Flo og Thommo burde være flott å ha i klubben når slikt oppstår.

- Dennis
Marching on together!

McMidjo

Bookmakernes store favoritt før sesongen var Nottm Forest, men det ser jo ut som de får den 'trange' starten det var lov å håpe med sin skaderammede angrepsrekke. Så spørs det om manager Colin Calderwood - som jeg ser får mye kritikk for sin defensive tankegang - får laget på rett kjøl.

League One har tradisjonelt vært en svært jevn divisjon, men ofte har 1-2 lag stukket fra i toppen, og 1-2 lag 'stukket fra' i bunnen. Denne sesongen ser det jo jevnere ut en noen gang, iom at tabellen etter to serierunder omtrent er snudd på hodet - og ingen av de antatte Top 6-lagene har innfridd sålangt.

Jeg tror også Doncaster kommer som ei kule etterhvert, og har også følelsen av at Hartlepool vil gjøre det bra.

Tror at den 'riktige' tendensen vil vise seg ca 2 mnd inn i sesongen, og tipper følgende tabell etter 10 serierunder (etter kampene 6.okt):

1  Nottm Forest          
2  Doncaster
----------------  
3  Tranmere
4  Millwall      
5  Hartlepool      
6  Huddersfield
----------------  
7  Carlisle
8  Swansea      
9  Swindon      
10 Luton      
11 Crewe              
12 Leyton Orient        
13 Brighton
14 Bournemouth      
15 Southend  
16 Yeovil      
17 Port Vale        
18 LEEDS    
19 Bristol Rovers              
20 Walsall  
-----------------      
21 Northampton      
22 Oldham  
23 Gillingham        
24 Cheltenham    

(Har brukt BBC Predictor: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/eng_div_2/predictor/default.stm )
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

KeyserSoze

Ut av ren nysgjerrighet... Hvor mange poeng har vi opp til play-off/opprykk etter 10 runder med dine tips? :)

pale

Jeg håper at vi i beste fall kan være på sikker plass til jul. Da har vi gjort en svært god høstsesong.
Og da er play-off også mulig med en like god vår.

Direkte opprykk er dessverre utopi. Vi er ikke så mye bedre enn de beste lagene i denne divisjonen(om vi er bedre i hele tatt?)

Asbjørn

OPTIMISMEN (og optimistene) LENGE LEVE [:)]

...selv så venter jeg bare på når "det snur".  Husker godt den gangen da DOL-gutta begynte å vinne. Det var helt uvirkelig at vi med det unge mannskapet skulle gå fra seier til seier, og blande oss inn heÃŒlt i toppen.

Jeg ble vant til det også [:)]

Men ja, nå har vi "bestått to prøver" (velger å se bort fra ligacupen). Nå venter en potensiell opprykkskandidat, på deres hjemmebane.

Vi har nok allerede kommet i bra flytsone. Poeng også i denne kampen, og jeg tror vi virkelig kan sparke godt fra oss i sesonginnledningen.

Men. Vel så viktig er det at mannskapet begynner å sette seg nå, at spillet også blir bra. At så ikke er tilfelle tidlig i sesongen, er ganske så normalt. Men i lengden, skal vi plukke jevnt med poeng så må vi også dominere på banen. Hittil har dte vært så-som-så med det.

Men jeg utelukker ikke at det kan skje [:)]

The man in me will hide sometimes. To keep from bein' seen
But that's just because he doesn't want to turn into some machine
Took a woman like you to get through. To the man in me

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

quote:
Originally posted by KeyserSoze

Ut av ren nysgjerrighet... Hvor mange poeng har vi opp til play-off/opprykk etter 10 runder med dine tips? :)

Tok ikke vare på tabellen, men tror det var 11 poeng opp til Forest (samme som idag) og 7 opp til Huddersfield på siste playoffplassering.

Trodde både direkte opprykk og playoff var helt urealistisk før sesongen, men når jeg ser resultatene etter de to første rundene har jo det aller meste gått Leeds sin vei.

Jo fler poeng Forest, Doncaster og Swansea taper - jo bedre!
(På den annen side - jo fler poeng Cheltenham, Gills etc tar - jo verre...[:)])

Albert Johanneson

Det er nok en klar opprykksfavoritt i denne divisjonen, Nottingham, ellers svært åpent bak. Tipper Luton vil slå godt tilbake da de har styrket? laget med flere rutinerte spillere etter nedrykket. Doncaster har også kjøpt fornuftig og tipper spesielt Hayter vil putte en del denne sesongen. I tillegg bør vel Swansea, Tranmere og Millwall være naturlige play-off-kandidater.

Kjørte prediction league selv og får følgende tabell etter 10 runder:

Nottingham Forest
Luton
Tranmere
Millwall
Doncaster
Huddersfield  
Swansea
Leyton Orient
Swindon
Southend
Hartlepool
Oldham
Brighton
Crewe
Carlisle
Yeovil  
Port Vale
Bristol Rovers  
Cheltenham
Northampton  
Walsall
Bournemouth
Gillingham
Leeds

KeyserSoze

Må si jeg likte tabellen til Midjo betydelig bedre..

Albert Johanneson

Er jo bare kommet til tiende serieomgang da [:)]

fmtj

quote:
Originally posted by Peter7

Leeds hadde sin dårlige periode før sesongstart.
Direkte opprykk!

Kandol 4 Congo!

Ja, nemlig de siste fire- fem årene før sesongstart i år![:D] Håper dette nå er over, men tror vi skal være nøterne og håpe på play-off og være fornøyd da. Opprykk vil ihvertfall for meg være en enorm bonus etter alt som har skjedd!
Yeboahs vitne

McMidjo

Tar fram denne tråden igjen.

Poengplukkingen Leeds har hatt etter 10 kamper, tror jeg ikke det er noe lag som har klart i League One (eller tilsvarende div) de siste 20 åra (eller deromkring).

Ser vi på de andre lagene, er det ingen - INGEN - som har overbevist og framstått som stabile topplag i denne divisjonen. Dette lover godt for opprykkshåpet til Leeds.

Ser ut som Forest og Swansea nå begynner å finne fasongen, så det er nok disse to - og muligens H'pool - Leeds må måle seg mot. Positivt at vi allerede har plukket nesten hele forspranget disse to hadde på oss fra start.

De fleste bookmakere gjør nå Leeds til favoritter til å vinne divisjonen - og det er knapt mulig å oppdrive odds på over 4.

At det er bare 11 poeng mellom topp og bunn - samt at de tre bunnlagene alle har plukket så mye som 8 poeng, viser jo også hvor jevn denne divisjonen egentlig er.

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101

Tom S

Etter denne fantastiske sesongopningen må eg revurdere mine mål for sesongen.
Nytt realistisk mål: topp 6.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!