Trenger vi nye spillere i januar?

Started by Runar, December 14, 2007, 00:12:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Med tanke på første halvdel av sesongen så mener jeg at det ikke er akuttbehov for forsterkninger av Leeds stallen. Dersom det er snakk om å hente inn en klassespiller som utgjør en stor forskjell og går rett inni laget så er jeg med. Men å hente inn "cover" på ulike plasser er jeg i mot. da er det bedre å spare pengene å bruke de på ekte spillere når vi rykker opp.

Jeg mener at vi har en stor og bred stall, vi har kanskje ikke så mange etablerte sidebacker i stallen. Men sammenlign med de andre klubbene, har de noen bredere stall en oss? Jeg tviler!

Dersom Wise kan hente inne en venstreback på nivå med M. Gray er det en ting, men jeg er ikke for at vi skal hente inn noen bare for å fylle opp. Jeg mener at Hughes gjør en grei jobb der og at det at han ikke er en naturlig venstreback gjør at Parker er sikret en viss form for spilletid utover sesongen. Jeg tror forsatt at Parker fortjener flere muligheter. Dersom begge mot alle odds skulle bli skadet så spilte Westlake venstreback i resvelagskamp forleden, mens unge Fisher imponerte på tirsdag.

På motsatt side har vi bare Frazer som naturlig høyreback, men vi har Hughes i back up, Marques til en viss grad, Gardner og Madden det burde jo rekke i massevis. Dersom ikke "talentene" får muligheten i league one, når skal de da få det? Nivået i League One er jo ikke avskrekkende, og jeg har innntrykket av "alle" talentene våre holder greit nivået i League One. Så lenge de for spille på et godt lag med gode medspillere vi de nok kunne ha et positivt bidrag. Problemet ville heller vært dersom "alle" måtte spille samtidig over lengre tid. Da kunne det nok bli litt for tynt.

Stallen er full av talenfulle og "meriterte" spillere:

Casper - Spilt i toppserien i Danmark og har vel en å annen landskamp?
Lucas - Vet ingen ting om han egentlig
A. Martin - keeper som er høyt rangert i skotland
Lund - vant en pris i fjor for mest framgangsrike? Talenfull?

Frazer - Spilt litt PL og til å med en UEFA cup kamp, vært ønsket av PL klubber seinest i 05/06.
Gardner - 18 år gammel talentfull ungutt som "stor" spilte mot Wigan
Madden - Snart 20, fikk sin debut i år å imponerte, Wise ønsker å låne han ut så han får kamptrening

Heath - Klassisk lavere divisjons midtstopper
Huntington - Talenfull spiller som kom fra PL klubb
Rui - de lavere divisjoners Lucas Radebe

Parker - vært BB i endel av de kampene han har spilt u18 landslagspiller, spilte over 40 kamper for Bradford i fjor
Hughes - Erfaren spiller som er 100% profesjonell.

Prutton - Spilt på de høyeste nivået og er en respektert spiler, har mye erfaringer å dele med de yngre spillerne
Carole - Hurtig spiller som ser ut til å ha "funnet" sitt nivå, bringer noe annet til laget.
Douglas - Spiller på Irland sitt landslag
Thommo - Eneste spilleren i League One med CL erfaring?
Howson - League One sitt svar på Cesc
Derry - Ønsket av et brukbart CCC lag
Kish - Klassespiller, spilte landskamper for et par mnd siden og PL får et drøyt år siden
Westlake - Ikke min favoritt men har spilt seg opp og har kanskje kapret venstrekant fra Carole
Bayly - Hissig liten løpsterk spiller som liker ballen å liker å sparke ned motspillere, d jeg har sett av han synes jeg virker spennende. Men ser ikke ut til å være helt inne i varmen hos Wise.

Beckford - En av de beste spissene i League One
Kandol - Fin partner for en hver spiss i stallen
Flo - Har også CL erfaring (Thommo er ikke alene), tydeligvis målteft i de minuttene han kan spillle
Constantine - Proven på dette nivået, blir han frisk så kommer han til å score
Elliot - 17 år 2 meter høy og allerede i A-lagsdiskusjonen, score endel mål på juniorlaget, men har slitt litt med skader.

Jeg har ramset opp 25 spillere her noe som viser at vi har en ganske brei å stor stall i mine øyne. Vi tåler litt skader å suspansjoner, selvfølgelig om vi får langvarige skader på de mest sentrale spillerne, så kan vi få et problem. Men vis meg den stallen i League ONe som tåler det? Skulle d bli akkutt behov så finnes d mange spillere man kan låne utover våren...

Itillegg til disse finnes jo det spillere som Fisher, Hotchiss, Delph, Rothery(?), Ameobi og Orverington

Stifler

Nottingham spilleren LENNON må du ikke glemme, når du nevner thompson som eneste med CL efaring(som du trodde) :)
begge spilte jo sammen i Celtic.
-Nr 2 er den første taperen-

Runar

Stemmer det....kryr jo tydeligvis med x CL spillere i LeagueOne ;D

Roy

Trenger vi nye spillere i januar? Ja det er klart vi gjør, i årets resterende 11 måneder også hvis det var mulig. Vi sier vel aldri nei hvis vi kan hente inn spillere som kan forsterke laget - og aller helst førsteelleveren  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Svend Anders

Jeg deler mange av oppfatningen i førsteinnlegget her.

Derry tror jeg forsvinner, spørsmålet er hvor mye vi får - trolig rundt 100k.
Weston har du ikke nevnt, og jeg tror han er en av de første som forsvinner når vi begynner å rydde opp før CCC-spill.
Da Cosat får nå en "make-or-brake"-vår, trolig i en annen klubb.
Thompson er en spiller som er viktig å ha i troppen, men som ikke får spilt mange kamper pga alder og slitasje.

Jeg er av oppfatningen av spillere vi henter nå enten må være klart bedre enn de vi alt har (f.eks Lubo på stopperplass), eller særskilt lovende spillere i ung alder. Kanskje er det også rom for 1-2 "sjanser" a la da Costa, i form av Sebastian Sorsa og flere?

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Per-Stian

Om vi treng nye spelarar er eg usikker på. Men at eg ønskjer det er det lita tvil om. Ønskjer meg ein ny stoggar sidan Huntington har vore så ujamn. Heath er ikkje blant mine favorittar: for all del god i lufta, men er håplaus langs bakken. Timinga er også ikkje maksimal. Hughes og Parker på venstreback bør vere nok.

Men i venstre midtbaneposisjon har vi forsøkt Carole, Westlake, Howson, Da Costa osv med blanda hell. Her trengs det nok eit nytt alternativ.

Elles er eg nokså nøgd med stallen...

mari

Vi har en bra stall for nivå 3. Ingen tvil om det.

Men jeg er overbevist om at vi trenger en ny venstreback + 2 nye kantspillere på midtbanen. Har vi penger igjen ville jeg lagt de i en ny spiss med hurtighet/gjennombruddskraft. Ala Tyson i Nottingham.

Runar

Poenget mitt er vel det at jeg tror vi skal klare å rykke opp med det vi har. Jeg vil nødig hente inn en spiller vi ikke kan bruke til neste sesong, og jeg vil ikke forspille sjansene til de unge fordi om vi klarer å få noen unge til å slå igjennom blir det som å "hente" en ny spiller.

Jeg er for at vi f.eks henter Nardiello eller Simon Walton, fordi jeg tror at de kan være med å bygge klubbene videre i CCC....Men jeg har ikke lyst at vi skal kjøpe en spiller fordi vi trenger flere "venstrebacker" eller en annen posisjon. Jeg mener nesten utelukkende at om noen skal inn så må noen ut...

OPM

Vi trenger ingen nye spillere for å rykke opp. Det vi behøver er spillere som kan være med å prege laget neste sesong, da vi skal rett gjennom CCC til PL der vi hører hjemme. Jeg tror ikke at vi er attraktive nok for gode spilllere i rett alder der vi er nå. Derfor bør vi vente med innkjøp til sommeren. Inntil da kan vi teste ut de de unge lovende som vi har, og hvis det viser seg at de ikke holder mål på dagens nivå, så vil de aldri bli gode nok for PL. Dette gjelder spillere som Parker, Howson, DeCosta, Huntington etc.  La oss spare pengene til i sommer og bruke året på å teste de vi har!

pedro

Ser dei diskutere den tidligere Chelsea stjerna, Babayaro (venstreback) på Teamtalk. Newcastle har brutt kontrakten med han og det diskuteres livlig om han er på veg til Leeds. Sikkert ein god kompis av DW denne Babayaro og trur nok glatt ville holdt L1 nivå. Ville vært en god forsterkning og han er relativ ung ennå. Spennende 8)
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2958536,00.htmlhan
Leedsomaniac

sportcarl1

vi behöver inga förstärkningar i Januari, däremot riktiga förstärkningar efter denna säsongen, minst en i varja lagdel förutom anfallet, tror  anfallet kaommer leverera i CCC bara de får de rätta bollarna, fick de definitivt inte förra säsongen då mittfältet var för skralt

Tom S

Ein fotballklubb trenger alltid forsterkinger.
Dukker rette spilleren opp og er tilgjengelig treng vi han!
Men, enig med at vi ikkje trenger kjøpe inn fleire spillere med L1 nivå, då er det bedre å satse på "youth and pace".

COME ON LEEDS !!

sportcarl1

tycker klubben är i harmoni nu, hoppas wise ger dessa spelare vi har nu förtroende och visar att han tror på dom, jag är säker på att vi fixar promotion