Hvem av ung-gutta bør matches?

Started by B-m, October 17, 2007, 17:17:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Vi begynner å få litt skader nå, og formen har vært *litt* nedatgående. Er sikkert ikke så lenge før karantenene begynner å komme heller.

Så, hvem av ung-gutta er klare for førstelags-fotball?

Personlig har ikke Howson imponert meg i de kampene jeg har sett, fortsatt litt for light. Er også overrasket over at han er såpass defensiv. Trodde han var en offensiv midtbanemann som lå bak spissene og forèt dem, men dette kan jo også bare være taktisk grep fra Wise.

Parker gjorde en manns jobb mot darlington, det samme går til Huntington - Veldig imponert over disse to! Ameobi gjorde sakene veldig bra mot Portsmouth i cupen og kanskje han kan utfordre Kandol og Becks? Hva med Delph? Bayly?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Alle de du nevner, bør matches jevnlig, i det minste fra benken. Jeg er mest skeptisk til å gjøre forandringer i midtforsvaret, men Huntington vil uansett få sjansen når skader og suspensjoner setter inn. Vi er det klart mest udisiplinerte laget i divisjonen, så her kommer sjansen til å by seg. I tilegg har vi Tom Elliot( når han blri skadefri) og unge Hotckiss (17) som imponerer på reservelaget for tiden.   ;D

Hvis Wise mener noe med ungdomssatsingen vil vi sjelden få en bedre anledning til å matche de yngste gutta enn når vi befinner oss på dette nivået. Jeg må si jeg er litt skuffet over Wise. Faktisk var hans forgjenger langt mer spenstig i sin satsing på spillerne i klassen 16 til 20 år ( i sitt første år i klubben) enn det Wise har vært.   :o
Jon R.

Asbjørn

Dette nye forum-greiene altså  >:( >:( >:( >:(

her postet jeg et nytt innlegg der jeg var påpasselig å rose Bjønna i passelige doser & skrive velfundert om de nevnte herrer (jeg også nevnte Hotchkiss som klar for å matches de siste minuttene i kamper vi leder - men han må jo på benken først da...).

Og da jeg postet kom denne "Jon R-alarmen" ("nytt innlegg postet mens du skrev) og i farta "slettet" jeg mitt eget... *sukk*

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Tror Wise er veldig klar for å bruke disse gutta jeg, men det forutsetter at de er minst like gode som de litt eldre og mer rutinerte de slåss mot på sine respektive plasser. Tror det er enten skader eller suspensjoner som først og fremst vil åpne døra, og da gjelder det for de som får sjansen å ta den med begge hender. I tilfelle Howson har han vel ikke akkurat gjort det i de matchene han har fått så langt desverre.

flynn

Ferre

Parker og Huntington burde helt klart få mer spilletid, selv om det er vanskelig å sette ut en firer som har vært så solid så langt i sesongen. Ellers venter jeg på at Howson skal slå gjennom, har hørt gode ord om gutten, men har til gode å se han spille en god kamp. Delph virker som en spennende midtbanespiller, med god teknikk og spillerforståelse. Får vel sjansen i løpet av sesongen.

Er litt enig med Jon, synes Wise burde bli bedre til å matche unggutta. Ta f. eks. sist kamp mot Leyton Orient, der to spillere på korttidslån fikk plass på benken til fordel for to unggutter. Nå har jo et par fått prøve seg i et par cupkamper, men tror det er enda viktigere at de får prøvd seg i ligaen. League One er det rette nivået for unge spillere til å få mye spilletid og utvikle seg videre.

Asbjørn

Ang. Howson troir jeg det kan ha med at han i de siste kampene har spilt i en heller defensiv midtbanerolle/playmakerrolle. Da han imponerte vårs tidligere var det vel i en mer offensiv (midtbane-)rolle.

Kanskje det har en sammenheng?

Buuu, Wise, du har ikke skjønt det. Ut med Wise. Inn med Howson i offensiv rolle   :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Når de er modne for oppgaven, så slipper Wiseman dem til.
No need to worry. Its a long season...

Jon R

Quote from: flynn on October 17, 2007, 18:01:23
Tror Wise er veldig klar for å bruke disse gutta jeg, men det forutsetter at de er minst like gode som de litt eldre og mer rutinerte de slåss mot på sine respektive plasser. flynn
Det der ble litt meningsløst for meg flynn.  ???

Noe av vitsen ved å postulere "ungdomsatsing", er vel at man våger å gi de de yngre en sjanse FØR de har bevist at de er " minst like gode eller bedre enn de litt eldre og rutinerte?" Hvordan kan man ellers vite hvem som er gode nok og hvem som ikke er det? Slik det idag, blir jo ungutta knapt nok funnet verdig en plass på benken.  :o

Vi er på et all time low nivå for denne klubben. At en spiller som Gardner ikke er funnet verdig en plass på benken, etter sin glimrende pre-season kamp mot PL laget Wigan, er bare et eksempel på at Wise ikke er spesielt "brave" på dette punktet.  ::)
Jon R.

B-m

Quote from: Jon R on October 17, 2007, 17:52:19
I tilegg har vi Tom Elliot( når han blri skadefri) og unge Hotckiss (17) som imponerer på reservelaget for tiden.   ;D

Men hotchkiss står ikke oppført på a-laget. Kan han spille da?
Synd om han ikke kan, for han var STOR i den reservelags-kampen! Men gutten er fortsatt bare 17 år!

Sleivind

Quote from: B-m on October 17, 2007, 18:30:02
Quote from: Jon R on October 17, 2007, 17:52:19
I tilegg har vi Tom Elliot( når han blri skadefri) og unge Hotckiss (17) som imponerer på reservelaget for tiden.   ;D

Men hotchkiss står ikke oppført på a-laget. Kan han spille da?
Synd om han ikke kan, for han var STOR i den reservelags-kampen! Men gutten er fortsatt bare 17 år!

Tror ikke det er noen hindring for at de kan spille i ligaen.

flynn

Quote from: Jon R on October 17, 2007, 18:17:55
Tror Wise er veldig klar for å bruke disse gutta jeg, men det forutsetter at de er minst like gode som de litt eldre og mer rutinerte de slåss mot på sine respektive plasser. flynn

Noe av vitsen ved å postulere "ungdomsatsing", er vel at man våger å gi de de yngre en sjanse FØR de har bevist at de er " minst like gode eller bedre enn de litt eldre og rutinerte?" Hvordan kan man ellers vite hvem som er gode nok og hvem som ikke er det? Slik det idag, blir jo ungutta knapt nok funnet verdig en plass på benken.  :o

Vi er på et all time low nivå for denne klubben. At en spiller som Gardner ikke er funnet verdig en plass på benken, etter sin glimrende pre-season kamp mot PL laget Wigan, er bare et eksempel på at Wise ikke er spesielt "brave" på dette punktet.  ::)

Wise og Poyet ser jo unggutta hver dag på treningsfeltet, i internkamper, reservekamper og av og til også i cup-kamper. Tror de har god anledning til å vurdere kvaliteten deres, og sammenligne med de litt mer etablerte. Poenget mitt er bare at slik situasjonen er, at ethvert poeng teller i forhold til å klare playoff eller direkte opprykk, så tør man ikke velge det nest beste selv om det kanskje langsiktig sett hadde vært det lureste.
Synd, men jeg tror det er sant!

flynn

newsome

:) Liten tvil om at Huntington er den som er nærmest førsteelleveren!
Han ha P.L. materiale i seg,og bør snart nærme seg førstelaget.

De andre bør matches forsiktig,men gies en sjanse i noen kamper.

Per-Stian

Dei som er nærast i mine auge:

Huntington - avlaste Marques/Heath i midtforsvaret
Howson - kan spele i dei fleste offensive midtbanerollane
Parker - godt alternativ som back og stoggar
Weston - høgre midtbane, men så lenge Carole presterer så bra kan det ta litt tid
Gardner/Delph - unggutar som kan bekle høgreback-rollen viss Frazer må sone karantene eller pådreg seg ein strekk
Elliot - spisstalent som er ute med skade, men som det går mange gjetarord om
Ameobi - spiss som skåra mange mål for reservelaget ifjor. Har ikkje vore like stabil i år, skal vi tru rapportane

Eg verken trur eller håpar på mange endringar i kampane som kjem, så dei unge må berre jobbe knallhardt vidare og prestere jamnt over godt for reservelaget.

Jon R

Quote from: flynn on October 17, 2007, 21:40:20

Wise og Poyet ser jo unggutta hver dag på treningsfeltet, i internkamper, reservekamper og av og til også i cup-kamper. Tror de har god anledning til å vurdere kvaliteten deres, og sammenligne med de litt mer etablerte. Poenget mitt er bare at slik situasjonen er, at ethvert poeng teller i forhold til å klare playoff eller direkte opprykk, så tør man ikke velge det nest beste selv om det kanskje langsiktig sett hadde vært det lureste.

flynn

Så da er Wise, "the Brave Lion", kanskje ikke så klar ( eller modig nok) for å bruke de yngste gutta allikevel?  ;)

Wise, The Brave Chicken.   ::)
Jon R.

flynn

Quote from: Jon R on October 17, 2007, 22:47:27
Quote from: flynn on October 17, 2007, 21:40:20

flynn

Så da er Wise, "the Brave Lion", kanskje ikke så klar for å bruke de yngste gutta allikevel?  ;)

Wise, The Brave Chicken.   ::)

Er du god nok er du gammel nok (gammelt jungelord)

flynn

Jon R

Quote from: flynn on October 17, 2007, 22:47:54

flynn

Nettopp. Et eksempel fra nær fortid:
"Alle" var enige om at Ben Parker var MOM mot Darlo på tirsdag. På lørdag er ikke allsidige Parker engang på benken. Det er derimot begge de innlånte spissene Andrews og De Vries. Klokt? Jeg synes ikke det. ???
Jon R.

flynn

Det er jeg veldig enig i Jon. Det hadde holdt i lange baner med en av de to du nevner, til fordel for f.eks Parker, eller Delph som vel også er brukandes til litt av hvert.

flynn

fmtj

Quote from: B-m on October 17, 2007, 17:17:55
Vi begynner å få litt skader nå, og formen har vært *litt* nedatgående. Er sikkert ikke så lenge før karantenene begynner å komme heller.

Så, hvem av ung-gutta er klare for førstelags-fotball?

Personlig har ikke Howson imponert meg i de kampene jeg har sett, fortsatt litt for light. Er også overrasket over at han er såpass defensiv. Trodde han var en offensiv midtbanemann som lå bak spissene og forèt dem, men dette kan jo også bare være taktisk grep fra Wise.

Parker gjorde en manns jobb mot darlington, det samme går til Huntington - Veldig imponert over disse to! Ameobi gjorde sakene veldig bra mot Portsmouth i cupen og kanskje han kan utfordre Kandol og Becks? Hva med Delph? Bayly?

Deler synet i en av de andre postene er at alle disse bør matches nå etterhvert!
Yeboahs vitne

Runar

Er enig med JonR - Wise har ikke fulgt opp den ungdomssatsningen som ble annonsert, på en annen side kan man ikke akkurat være misførnøyd med Wise hittil i sesongen.

Leeds har ikke hatt de helt store skadene på dette tidspunktet av sesongen noe som gjør at det ikke har vært mulig å matche så mange ungutter....Spissene våre ble suspandert og det var en skuffelse at vi hetet inn 2 låne spillere å prioriterte de, men Elliot var skadet på dette tidspunktet og Ameobi er ikke akkurat det største talentet i rekkene...

Gardner var nevnt av JonR, men han er skadet og derfor ikke akkuel.

Howson er den som har fått "flest" sjanser, men han har ikke imponert all verden denne sesongen. Ben Parker spilte en prikkfri kamp mot Darlo og har spilt en hel sesong på dette nivået før, han BURDE spille fast som venstreback og ikke innlånte Clapham!

Ellers så så jeg reservelagskampen forrige uke og denne Delph så ikke ut til å være noe å skrike ut om, makan til identitesløs spillere har jeg aldri sett.

Olly er en kommende stor spiller, han ser ut til være ganske komplett som sentralmidtbanespiller.

Men den spillere jeg aller helst skulle sett spille mer for Leeds er Rob Bayly. Han er en uredd liten djevel på midtbanen, en ung irsk utgave av Billy B ::) Bayly har en intensitet i spillet sitt som vil bidra til å dra opp tempoet i kampene ikke minst så dekker han enormt mye rom på banen

Sheridan

Har vel ikke allverdens grunnlag til å måle de enkelte spillerene opp mot hverandre. MEN det jeg så av Delph i reservelagskampen mot Man Utd var smått imponerende.

Jon R

Til Wise sin fordel må sies at mange av de som spiller på a-laget nå, er relativt unge spillere, og de har blitt hentet til klubben for en billig penge. Beckford, Carole, Douglas og Heath er vel alle under 25.
Jon R.

B-m

Quote from: Jon R on October 18, 2007, 20:50:03
Til Wise sin fordel ....

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

:o 

Hva blir det neste?
At Karl synes Wise ser skikkelig bra ut på sidelinja i den dressen?

Roy

Quote from: Jon R on October 17, 2007, 22:53:26
Quote from: flynn on October 17, 2007, 22:47:54

flynn

Nettopp. Et eksempel fra nær fortid:
"Alle" var enige om at Ben Parker var MOM mot Darlo på tirsdag. På lørdag er ikke allsidige Parker engang på benken. Det er derimot begge de innlånte spissene Andrews og De Vries. Klokt? Jeg synes ikke det. ???

Skal du bli en bedre fotballspiller så må du regelmessig møte bedre spillere. Ikke bare på trenigsfeltet men også i reelle spillsituasjoner. Reservelagskamper kan være vel og bra, men disse gutta må få smake på hvordan a-lags fotball er. Hvordan det er å løpe ut til 30 000 tilskuere osv. Det er slik de vokser og det er slik de må bygges. Men for all del - de må selvfølgelig ha visse kvaliteter (fotballmessige og psykiske) når dette gjørs.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sheridan

Quote from: Jon R on October 18, 2007, 20:50:03
Til Wise sin fordel må sies at mange av de som spiller på a-laget nå, er relativt unge spillere, og de har blitt hentet til klubben for en billig penge. Beckford, Carole, Douglas og Heath er vel alle under 25.

Stod du opp med feil bein igår, Jon?  ::) ;D