Spilleroppsummering etter kvart sesong

Started by flynn, October 23, 2007, 12:43:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Vi har spilt 12 av 46 kamper, dvs en kvart sesong er unnagjort. Det er kanskje på sin plass å oppsummere litt, jeg tar for meg spiller for spiller. Alt er basert på hearsay, dvs radiooverføringer og diverse nettsteder. Poeng er satt etter den kjente skalaen 4-10;

Casper Ankergren:
Han ville tydligvis spille for Leeds, og hadde is i magen mens det stormet som værst i sommer, flott! Suveren på streken, og langt bedre i feltet enn han viste i fjor. Trolig verdt mange poeng alene gjennom en lang sesong, og trolig divisjonens beste keeper så langt i alle fall. bedre enn forventet, 8p

Frazer Richardson:
Endelig skadefri og inne på laget på fast basis. Lyser av innsats og guts, og stormer gjerne framover på banen når anledningen byr seg. Er fortsatt litt ustrukturert i spillestilen, og gjør endel elementære feil både i posisjonering og med ball. Har potensiale i seg til å heve seg enda ett hakk tror jeg. Som forventet, 7p

Rui Marques:
Allsidig og oppofrende midtstoppertype som har grepet sjansen med begge hender. Minner om en (raskere) utgave av Radebe, og bedre attest er det vanskelig å få på Elland Road. Er særdeles viktig i kamper vi fører på grunn av sin hurtighet, og utfyller dermed også kollega Heath på en god måte. Bedre enn forventet, 8p

Matt Heath:
Forvendlet fra å ligne mest på Bambi på isen i fjor, til å bli en ruvende og solid midtstopper i år. Mindre avslørt på farta også, dels fordi motstanderne skjelden er noen lyn, og dels fordi Leeds ofte ligger lavt, med lite rom bak forsvarslinja. Få godt betalt for overlegen hodestyrke, men dette bør utnyttes enda bedre på offendive dødballer. Bedre enn forventet, 7.5p

Jamie Clapham:
Solid og erfaren back som leverer stabilt gode prestasjoner, uten å glitre. Ingen offensiv trussel, men har kanskje nok med å rydde opp etter Carole? Som forventet, 7p

David Prutton:
Nyter stor tillit og har etterhvert spilt seg varm i trøya. Ville trolig vært enda bedre mer sentralt i banen, og med mer ballkontakt. Forventer enda mer av ham utover, både som tilrettelegger og avslutter. Heldigvis i godt humør enda også (men det skulle nesten bare mangle...) Har kanskje skuffet ørlite, 6.5

Jonathan Douglas:
Viktig brikke, som antatt. Gjør nok mer for laget enn det virker som for det utrente øye. Er for treg og har for dårlig ballkontroll til å være en offensiv trussel, men med riktige folk rundt seg vil han kunne lede oss ut av denne divisjonen. Som forventet 7p

Alan Thompson:
Desverre har skader ødelagt det meste av sesongen hans så langt. Trenger en skadefri periode for å komme i riktig matchtempo. Potensiell playmaker med andre ferdigheter enn de andre på midten, og derfor fortsatt en viktig brikke resten av sesongen. Har mest å bidra med i forhold til å kunne styre kampen fra sentralt i banen, samt som dødball-eksekutør. Svakere enn forventet, 6p

Andy Hughes:
Grå mus på midten, også brukt som back. Er en arbeidsmaur med brukbar fart, og kan bli en viktig brikke framover. Lider under ege allsidighet, og er kanskje en perfekt innbytter? Som forventet 6.5p

Seb Carole:
Stor positiv overraskelse!. Viser både evne og vilje til å fighte, men enda viktigere er hans offensive bidrag. Nest sist på mange mål så langt, og har også funnet nettmaskene selv. Varierer mye i prestasjonene, men er en viktig motsats til arbeidsmaurkolonien på midten. Kan ventelig gjøre det enda bedre på høyresiden, men det betinger at f.eks Da Costa kan spille seg inn på venstresiden. Godt over forventningene 7.5p

Tresor Kandol:
Har vist seg som en stor og sterk targetman, men har også fart og målteft. Sammen med Beckford har han potensiale til å løpe og skyte i filler de fleste forsvar på dette nivået. Er dette samme mann vi så i fjor?? Klart bedre enn forventet, og suverent bedre enn fryktet, 8p

Jermaine Beckford:
Viste potensialet sitt på utlån i fjor, og har heldigvis tatt med seg godfølelsen tilbake til Leeds. Med enda større ro foran kassa kan han godt lage mellom 20 og 25 mål alene. Må styre temparamentet sitt, og passes på slik at han ikke utvikler stjernenykker. Hakket bedre enn forventet, 7.5p

Jonathan Howson:
Har fått noen sjanser men desverre fallt litt gjennom. Det er store forventninger til arveprinsen, men det er snart på tide at han tar steget og etablerer seg på laget. Ellers risikerer vi enda ett tilfelle av lovende-ungdom-som-forsvinner-ut-i-tåka syndromet. Skuffende 5.5p

Ian Westlake:
Klarer ikke å spille seg inn i laget. Enkelte positive innhopp hvor han har fått vist seg målfarlig, men spillemessig blir det for tafatt desverre. Det er noe uforløst over Westlake, kanskje trenger han et spillesystem mer på hans premisser for å slå ut i full blomst? Eller er det bare vi som tror han er bedre enn hva som egentlig er tilfellet? Skuffende 6p

Disse har ikke spilt nok til å bli vurdert grundig:

Paul Huntington:
Venter egentlig bare på sjansen til å spille seg inn på laget. Trolig minst like god som de andre stopperne, og er yngre

Tore André Flo:
Har mye å bidra med når skadesituasjonen lar ham prøve seg. Joker som kan avgjøre jevne kamper, evt etter innhopp

Ben Parker:
Virker å bli vurdert utelukkende som venstreback. Hadde vært stas om han vippet ut Clapham, men har ikke allverdens tillit hos Wise

Scott Gardner:
Mest i beredskap i tilfelle Frazer blir skadet igjen, og det er vel ikke totalt unannsynlig. Lovende preseason betyr at vi venter spent

Curtis Weston:
Squad-player som neppe blir lenge i klubben ?

Mark De Vries:
Fungerer ok mens vi venter på Leon Constantine, deretter trengs han ikke.

Wayne Andrews:
Har trolig spilt sin siste kamp

Filipe Da Costa:
Kan bli alt fra den store helten til en regulær flopp. Spennende!

Robert Bayly:
Trenger trolig litt tid, men kan bli en storspiller om han får de riktige mulighetene

Tomi Ameobi / Tom Elliot / Fabian Delph:
Har alle lang vei å gå før de spiller seg inn på laget

Alan Martin:
Tja, kommer med et godt rykte, og er i "riktig" alder. Vår neste David Harvey?

Leon Constantine:
Trolig den som vil pese Beckford og Kandol til å prestere jevnt utover sesongen. I godform til jul?

Dennis Wise:
Har fått en gavepakke i hendene i år, i form av en supermotivert by, og spillere som Wise selv klarer å forholde seg til, samt en divisjon som ganske enkelt skal består av dårligere lag enn Leeds. Har forvaltet dette på en glimrende måte så langt, og fått fansen på sin side etterhvert. Han er også offensiv i tankegangen og pøser på med folk framover på banen når det gjenstår noen minutter, framfor å forsøke å safe inn ett poeng. Spenningsmomentet er hvordan han takler situasjonen når ting starter å butte, og hvordan han holder motivasjonen oppe i gruppa når den værste revansj-over-forbudet følelsen er ute av systemet. Samtidig er det ønskelig at han i større grad tar sjansen på egne unggutter, i stedet for å låne inn spillere hver gang en posisjon er tynnt besatt i en periode. Summert: Over all forventning, 9p

pale

Strålende oversikt, Flynn.
Er enig i det aller meste. Ville nok byttet om karakterene til spissene våre. Synes Becks er den skarpeste av de to. Blir du farget av at Kandol var elendig i fjor? ;)

Men det er jo synd at vi ikke får sett kamper >:(

Da blir det som du sier hearsay

flynn

Quote from: pale on October 23, 2007, 12:55:32
Strålende oversikt, Flynn.
Er enig i det aller meste. Ville nok byttet om karakterene til spissene våre. Synes Becks er den skarpeste av de to. Blir du farget av at Kandol var elendig i fjor? ;)

Men det er jo synd at vi ikke får sett kamper >:(

Da blir det som du sier hearsay

Sikkert...

flynn

lojosang

Har jo ikke sett andre kamper enn Malingspannkøppen mot Darlington, men ut fra det jeg har lest og hørt på radio er jeg enig i det aller meste. Ville trukket fra et halvt poeng her og der, kanskje, men det blir jo bare flisespikkeri.
- Leif Olav

McMidjo

Stort sett enig i omtrent alle vurderinger, flynn!

Særlig enig i ratingen av Heath og Kandol, som begge er en type spillere som gjerne legger ned et større arbeid enn det de får kreditt for....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

Yeboahs vitne

B-m

Nydelig oppsummering Flynn!

Ville gitt Rui 8,5 og Heath 8, har trossalt sluppet inn så få mål!

Midtbanen har vært svak, og det får du flott med. De har gjort en god defensiv jobb men ikke bidratt så mye fremover. Det er sikkert en taktikk fra Wise at de sentrale ligger dypt og sjelden selger seg. Forhåpentligvis kan Kishi bidra både defensivt og litt mer kreativt fremover! 
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Kjempeflott oversikt. Som nytt medlem i forum, men mangeårig Leeds-tilhenger er det interessant å bli oppdatert rundt LAGET.

Robert H.

Stiller meg i køen som roser posten til flynn. Jeg er litt uenig når det gjelder Douglas og Hughes. Jeg synes Douglas har vært en skuffelse til nå, med tanke på at han tross alt fremdeles er i Irlands landslagstropp. For meg har Andy Hughes vært en positiv overraskelse som sammen med Carole har vært best på midten.

Geir Magne

Velkommen, Ã...ge. Flott med yngre supportere på forumet. Får håpe du med årene får noe å juble for sammen med Leeds United! ;D
Happy days are here again, it's official from Number 10!

stefan

Quote from: Robert H. on October 24, 2007, 10:38:15
Stiller meg i køen som roser posten til flynn. Jeg er litt uenig når det gjelder Douglas og Hughes. Jeg synes Douglas har vært en skuffelse til nå, med tanke på at han tross alt fremdeles er i Irlands landslagstropp. For meg har Andy Hughes vært en positiv overraskelse som sammen med Carole har vært best på midten.
Oppsummerer min mening ganske bra også.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields