Show me your money, Nissefar

Started by Kato, July 08, 2008, 11:05:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Freedman, Constantine og Elding ut porten.

Sheehan (som jo har vært her), Robinson og Showumni inn dørene.

Det lukter ikke akkurat fugl så langt.

Når det er spillere som Kevin Philips som linkes inn, blir jo skuffelsen ennå større.

Er det Bates som bruker pengene på Chablis, eller er det Gary Mac som er voldsomt nøye i rekrutteringsprosessen?

Vi er nå godt ut i juli, stallen er svekket. Og den må FORBEDRES hvis dette skal gå veien. Fotballen utvikler seg, også i League One. Godt nok i fjor, blir ikke godt nok i år.

Tradisjonelt er det spillere som går etter dollarkursen som er tilgjengelig herfra og ut.

Og selvsagt med den sedvanlige frasen: "Da Leeds United viste interesse, var det aldri noen tvil hvor jeg ønsket meg."

Mens de som kommer nå tenker penger, penger, penger.

Noe skeptisk.....

samadhi

Vi kan kanskje ikke vente at vi skal kunne betale så veldig mye i overgangssum for enkeltspillere med tanke på det nivået vi spiller på. Likevel så burde vi ha litt å rutte med, og om jeg ikke tar feil har våre 3 signeringer så langt kostet oss til sammen kr 0,- i overgangssummer..

Da håper jeg at Bates har penger, kanskje rundt £1 mill til disposisjon for Gary Mac, og at vi ennå har sommerens beste kjøp til gode!?

Hvis ikke er jeg redd kato har mye rett denne gangen og vi får ett antiklimaks neste sesong. Husker med skrekk og gru tilbake til sommeren før nedrykket fra CCC. Da skulle vi også bare hente inn ett par spillere så vi var rustet for opprykk til PL, men vi husker alle hvordan det endte...
marching on together,
derudaf forever...

h.b

Mye rett i dette Cato her sier. Nå er jo Carole også tapt for klubben regner jeg med. Leeds bør snarest mulig hente inn en klassespiss for dette nivået. Riordan er blitt linka. Hva pokker skjer på den fronten.
Hva som skjer senere i sommer er vanskelig. Men realistisk så kan vi faktisk miste direkte opprykk med et par poeng fordi vi ikke vant de første 2 kampene. Samtidig så tar det litt tid for nye spillere å bli samkjørt. Da er det viktig at det blir hentet inn et par spillere som forsterker laget nå. Slik at Leeds er samkjørte da ligaen starter opp igjen

auren

Jeg har tillit til at Macca og de andre ansvarlige for å kjøpe spillere til klubben til stadighet er på utkikk og klare til å signere så snart muligheten dukker opp. Ting tar tid! Rett og slett. Er vel bedre å vente litt på den rette spissen, enn å kjøpe en ny Livermore??

Men skjønner selvsagt utålmodigheten. En ny og bedre spiss bør være i hende et par uker før seriestart.

Og til Kato: Elding er enda ikke solgt ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Svend Anders

Selv om spillere kommer gratis, betyr det ikke at kvaliteten er deretter.

Robinson blir en sentral spiller som styrker troppen.
Sheehan ble en stadig viktigere del av laget utover i sesongen, og han må vi ut med penger for (det er bare ikke avtalt hvor mye ennå).
Vanskelignavnoguttale er jeg skeptisk til, men gi nå mannen en sjanse. Jeg tror han vil være grei i L1.

1-3 nye spillere til tror jeg det blir, men jeg tror ikke det blir flere spisser (da må i så fall Kandol og Elding ut først). Vi snakker nok mest om en venstrekant og en stopper til.

Dette dreier seg heller ikke bare om å spytte inn mest mulig penger, men også om å skaffe riktig type spiller (som nettopp ikke bare går etter penga), innenfor et visst budsjett. De fleste burde fått med seg at sunn drift er et nøkkelord for klubben vår.

Og som jeg har nevnt tidligere, tror jeg det må en del folk ut av stallen også - troppen har litt for mange navn nå. Vi skal jo også gi noen unggutter sjansen.

SA,
som minner om at laget var godt nok direkte opprykk i år, og fikk flere forsterkninger gjennom sesongen.
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Asbjørn

Det overrasker meg at det er Kato som leder an i etterspørselen etter nye spillere  :)

Klart troppen trenger noe nytt, slikt er alltid sunt. Dessuten er vel egentlig dette Maccas første sjanse til å skaffe seg "sine spillere" inn. Sånn sett er jeg spent på hvem som kommer...

Men først og fremst trenger jo troppen ro. "Stabilitet" er et langt mer påtrengende ord enn "nye spillere". Som Svend'is sier, i fjor var troppen god nok til 2.plass. (om æren skal gies til de som spilte første eller andre halvdel av sesongen kan jo diskuteres, sannsynligvis må æren deles), så stabilitet alene kan heve oss ytterligere 20% - nok til atter å havne på "Top 2"  :)

Macca trimmet troppen da han ankom (selv Anker sier jo i siste TPN at dette gjorde kvaliteten på treningene bedre). På den måten blir det jo lettere for the Hotchkisses of this world å komme med i troppen...

Så var det det med Kenneth og pengene. Jeg syns IKKE vi skal klage på at han ikke bruker penger på klubben! Han øser ikke ut nei, men generelt har han brukt mer enn konkurrentene våre (PS! Pr i dag befinner disse seg i L1 og ikke på Old Trafford)...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Peter7

I og med at Freedman trolig ikke kommer tilbake, ser jo laget nå litt svekket ut - selv med Showmani på plass (som vi ikke vet noe særlig om).
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Per-Stian

Eg må innrømme at eg ikkje er spesielt uroleg for at årets stall blir minst like god som fjorårets. Og då var vi som kjend ligaens nest beste lag!

Det er blitt hevda frå ulike hald (ikkje frå Bates) at dagens stall er for stor, og at vi dermed bør kvitte oss med fleire spelarar. Vi har fått inn ein habil venstreback, ein kantspelar og ein spiss. Får vi inn nok ein kantspelar og ein spiss (på lån?) ser det ikkje så gale ut.

Personleg trur eg Bates har sett av pengar til spelarinnkjøp, men at Macca ikkje har funne/fått tilslag på passande spelarar som kan gå rett inn og styrkje førstelaget.

Fatt mot, godt Leedsfolk ;)

Dennis

Ut: Leon Constantine, Dougie Freedman
Inn: Andy Robinson, Alan Sheehan, Enoch Showunmi

Ut: Stallfyll og et førstevalg.
Inn: (Sannsynligvis) to førstevalg og en som har vist seg god på nivået tidligere.

Alt dette til en kostnad av kun en kompensasjon til Leicester for Sheehan. Jeg tviler sterkt på at laget er særlig svekket, foreløpig. Minst en spiss til kommer nok også til å bli kjøpt. Dersom Dougie Freedman erstattes av enten Nicky Maynard, Kevin Phillips eller Derek Riordan, vil jeg si vi er betydelig forsterket.

Men det gjenstår å se. Jeg håper ikke Enoch blir vår eneste offensive signing denne sommeren, for da skal jeg si meg like skeptisk som deg, Kato!
Marching on together!

Peter7

Heldigvis sier Mac i dag at han ser på ytterligere forsterkninger i angrepet.
Da er jeg roligere ... hvis Beckford forsvinner så lukter det ikke akkurat fugl av angrepsduoen Kandol-Showunmi  ;D.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Ferre

Quote from: Peter7 on July 10, 2008, 20:47:11
Heldigvis sier Mac i dag at han ser på ytterligere forsterkninger i angrepet.
Da er jeg roligere ... hvis Beckford forsvinner så lukter det ikke akkurat fugl av angrepsduoen Kandol-Showunmi  ;D.

Bra! Vi trenger litt mer kvalitet på topp. Henter vi inn Bothroyd, og de to unggutta på lån fra Liverpool så begynner stallen å se meget lovende ut.
Men kvalitet er ikke gratis, så jeg bare håper at Bates er villig til å betale prisen for det!