Main Menu

Søvn-tråden

Started by dexter90, November 26, 2007, 19:22:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter90

Nå er er vi i slutten av november og i den verste tiden :(! Dagene blir mørkere for hver dag som går, og det er et helvetes slit å komme seg opp om morgningene.

Idag hadde jeg vekkerklokken på kvart på 7. Men det tok altså 30 minutter før jeg klarte å komme meg opp fra den varme, gode sengen. Jeg bruker over en time om morgenen; et kvarter dusjing for å våkne(barberer meg av og til i dusjen om jeg må), bruker 30 min på å spise en lang god frokost og lese avisen. Frokosten er ENORMT viktig som jeg prioriterer veldig høyt. Er også mer daff nå på denne tiden. Derfor tar jeg kosttilskudd.

Men over til søvnen. Hvor mye bør en sove på denne tiden av året? Jeg legger meg 23.30 og står opp rundt 07.00. Er dette nok?
Noen som har andre råd til hvordan det er lettere å komme seg opp? Kom med alt dere har på hjertet av råd og erfaringer ;D.

Lids

Du må sette vekkeklokka i andre enden av rommet slik at du faktisk må stå opp for å slå den av.  ;)
Thomas

Jon R

Ille at det måtte ta mange år før vi fikk en egen søvn-tråd.  :)

Selv har jeg vurdert å starte et eget politisk parti der hjertesaken er å innføre normal arbeidstid fra 10.30 til 18 og vanlig leggetid "for folk flest" er nærmere halv fire på morran.   8)
Jon R.

Robert

Tja, kommer i seng rundt 23-23.30, og opp kl 06.30-07.00.
Men er blitt mye trøttere siste tiden, liker ikke mørkeret om vintern.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Dennis

Høres sikkert rart ut, men jeg tror faktisk det er litt som med plantene med oss mennesker, vi trenger lys. Ergo, er sola borte, er vi trøttere og slappere. Forrige uke var det sol ca 20 minutter i Vestfold. Mørkt heile jævla tida! Ere rart man er daff??
Marching on together!

Asbjørn

Hallo... Bare folk som "ser halvtomme glass" her???

Tenk på mulighetene disse høstkveldene gir... Innekos med blafring fra peisen, intet mas om hagearbeid...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Stifler

Herlig tråd :D

Noe av det verrste som finnes er å stå opp på morgenen.

Tanken av skole gjør meg gal, og siden det er så kaldt vil jeg IKKE ut av senga.

Noen gode tips hvordan man skal være opplagt på morgenen? legger meg i 12 tiden og opp ca halv 7.
noe man kan drikke på morgenen? spise? anything? ;D

-Nr 2 er den første taperen-

Sten

Quote from: Stiffler on November 26, 2007, 23:13:08
Herlig tråd :D

Noe av det verrste som finnes er å stå opp på morgenen.

Tanken av skole gjør meg gal, og siden det er så kaldt vil jeg IKKE ut av senga.

Noen gode tips hvordan man skal være opplagt på morgenen? legger meg i 12 tiden og opp ca halv 7.
noe man kan drikke på morgenen? spise? anything? ;D

Sørg for å ha noe å glede deg til neste dag, og pass på at dette er det siste du tenker på før du sovner.

Da vil det ofte være det første du tenker på når du våkner, og da er det lett å komme seg ut av bingen :)
Sten

Stifler

akkurat det har jeg gjort før,Sten :)

hjelper veldig  :)

legger meg nå, og tenker på CL kamp imorgen ::)

God natt.

lojosang

Quote from: Jon R on November 26, 2007, 19:41:52
Ille at det måtte ta mange år før vi fikk en egen søvn-tråd.  :)

Selv har jeg vurdert å starte et eget politisk parti der hjertesaken er å innføre normal arbeidstid fra 10.30 til 18 og vanlig leggetid "for folk flest" er nærmere halv fire på morran.   8)

Jeg stiller gjerne som forsknings- og whiskyminister i din regjering!
- Leif Olav

Stifler

få i deg mye sukker for du legger deg og med ei gang du våkner ::)

hjalp idag hvertfall:D
men ble MEGA sliten utover dagen.

PS; ikke egnet for folk som skal jobbe ::)

dexter90

Quote from: Stiffler on November 29, 2007, 00:12:10
få i deg mye sukker for du legger deg og med ei gang du våkner ::)

hjalp idag hvertfall:D
men ble MEGA sliten utover dagen.

PS; ikke regnet for folk som skal jobbe ::)
Så har jeg hørt det og... ;D

Stifler

Ã...ssen blir man overtrøtt?
noen som har en fin konklusjon for dette? ::)
Er det at man er veldig trøtt, så fighter kroppen trøttheten så blir man overtrøtt? ;D

Per-Stian

Quote from: Stiffler on December 09, 2007, 02:04:22
Ã...ssen blir man overtrøtt?
noen som har en fin konklusjon for dette? ::)
Er det at man er veldig trøtt, så fighter kroppen trøttheten så blir man overtrøtt? ;D

Skulle gjerne ha visst svaret sjølv. Føler meg lys vaken, når eg eigentleg burde vere ekstremt trøytt. Menmen, det er heldigvis søndag imåra (eller no)  :)

Stifler

::) ennå våken.  ::)

gleder meg til å få se svaret :D

Sander

Jeg står opp 05.15 når jeg skal jobbe 06.00. Jeg legger meg alt fra 23.00 til 1.30, kommer litt an på hva som er på TV osv. Noen dager er jeg opplagt, noen forferdelig trøtt. Kanskje ikke så rart. Jeg føler heller et s..... stress med å ikke komme for seint på jobb. Våkner ofte midt på natten, og i helgene, stressa som f... i angst for å komme for seint på jobb.. :-[ Dette er ikke morsomt..

Men tror det bare må være sånn ettersom jeg jobber morgen og kveld. Kommer aldri inn i en ordentlig soverytme :-\

Stifler

Sovet 2 timer på 3 dager nå ::)
Funker nok så bra!
For de som er intreserte i å vite hva som skjer;
masse kult på Tv2 sånn i 5 tiden tror jeg. masse kule tegnefilmer  :D
så har vi disney channel og Toon Disney som begynner kl 6.
God morgen Norge starter i halv 7 tiden tror jeg.
+ sonen er på hele natta :D

Robert som fant ut at sonen er en god ide nå :o...