LEEDSFAN ENDELIG

Started by Ruffu, December 15, 2007, 14:11:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sølvreven

:D Arti historie. Applauderer. Man Unner ingen å bli lurt til slike syndige handlinger. Og så av sitt eget kjøtt og blod. Huff. Godt at du er hjemme igjen.  :D

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Lars E

Som liten guttunge.. på rundt 8-9 år, var familien min på tur i Sverige. I en shabby t-skjorte sjappe fant mamma en skikkelig ekkel en med Solskjær og scumslogoen på som hun absolutt skulle prøve å tvinge på meg. Prøvde å lokke meg med at han "er norsk" og at jeg skulle få den helt gratis, og alt slags annet pisspreik. Jeg trengte ikke å "bry meg om logoen i bakgrunnen".

Den dag i dag er jeg fortsatt stolt over at jeg sa det aldri ble aktuelt å bruke noe så vemmelig. Hun burde jo vite bedre, gift med en ekte Leedsfan og alt (pappa). Noen minutter senere fant jeg isteden en med Andy Gray (da Leedsspiller), og kvelden var komplett. :)
Forever Leeds

Killa

Artig å høre historien din Ruffu! Får komme med min historie jeg også, som er ganske annerledes...
Sjøl har jeg vært Leeds-fan siden midt på 70-tallet, da den første store nedturen startet.... Ble medlem i LUSCON som det het den gangen i -82, etter at en klassekompis på ungdomsskolen hadde tipset meg om at noen i Fredrikstad (Lerfald/ Bekken) hadde startet en norsk supporterklubb for mitt elskede Leeds United... The Peacock News var den gangen 4 sammenstiftede spritstensilerte blå A4-ark som kom i postkassa med ujevne mellomrom, men du verden for en høytid det var hver gang jeg fikk dette i hende!!
I tillegg til å kjøpe TIPS hver tirsdag (kostet den gang kr 3,60!) for å lese nyheter om Leeds United ble gutterommet også tapetsert med glansede bilder av Paul Hart, Derek Parlane og Byron Stevenson m.fl.
Mine to brødre har alltid vært Pool-idioter, så her var det snakk å være sterk i troen ja!! Kjerringa mot strømmen det var meg. Ingen andre Leed-fans i mils omkrets, men det spilte ingen rolle! Salget av Jordan/ McQueen til Scum og deretter nedrykket i -82 var store nedturer som gjorde vondt i et ungt Leeds-supportersinn, men det gjorde nok tross alt følelsen for Leeds United bare enda sterkere. Så "ædda bædda, dere knekker oss ikke uansett" ble liksom mottoet. Vi mot resten av verden... Vel, dette var mine memoarer fra starten som Leeds-fan, nå er jeg 40 år og 3-barns pappa som følger The Mighty Whites tettere en noengang!

auren

Minner meg om tiden da jeg var på flørtern med Liverpool. Fikk heldigvis aldri noen særlige følelser for de, men fulgte med dem litt helt til de spilte mot Blackburn i cupen (da Blackburn lå i de nedre divisjoner). Underdogen Blackburn holdt på å slå dem ut, men et selvmål like før slutt sørget for 1-1 og omkamp. Da var jeg sur på Blackburns vegne. Etter det har det bare vært Leeds. Og følelsene blir bare sterkere med åra.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Bare få meldt deg in i LUSCOS nå da........