Ny keeper vil bringe suksess

Started by Promotion 2010, October 31, 2008, 09:37:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Forsvaret sliter under stadige bytter mellom to jevn-dårlige alternativer i mål. Her er karakteristikken av en Casper i angrepsposisjon i forhold til keeperplassen:

"McAllister has to decide whether to keep faith with Danish goalkeeper Casper Ankergren, who made several handling mistakes against Southend, or bring back David Lucas, who has fully recovered from illness."  (The Telegraph and Argus)

Alarmerende; når vi kan sammenligne dagens situasjon med alle de gode keeperne vi har hatt i de siste årene!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

LeifMorten

Har jo foreslått Ramovic i Tromsø. Kontrakten går ut søndag...

auren

Vi har nok ligaens beste spisspar og midtbane. Men bakerst er vi langt fra best, både på keeperplassen og forsvaret generelt. Så lenge en keeper har 1 ting han ikke er god på, så er han ikke god nok. Du kan være verdens beste shotstopper. Men så lenge du ikke klarer å holde innleggene er du ikke god nok. Det holder å være average på alle keeperelementene for å være en GOD keeper. Følgende ting må man mestre i dagens fotball:

shotstopping
fange innlegg
reaksjon på strek
mann mot mann
OK med begge føttene

I tillegg er det viktig å være god til å kommunisere med forsvaret og ha evnen til å sette spillet kjapt i gang. Casper er allright på det meste, bare ikke på det å fange innlegg. Det er ikke godt nok!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Må også tilføye at det er ikke pga keeperne vi har vært såpass dårlige denne sesongen (spesielt på bortebane). Tror vi fint rykker opp med Lucas og Anker så lenge vi får bukt med forsvarsproblemet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: LeifMorten on October 31, 2008, 13:13:11
Har jo foreslått Ramovic i Tromsø. Kontrakten går ut søndag...

...men har du foreslått det til de rette???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Kan ikke se alle feilene som Ankergren skal gjøre mot Southend på highlightsene ihvertfall.

Egentlig merkelig at vi ikke vinner den kampen, skaper MASSE sjanser og spiller bra fotball i forkant ihvertfall....

keep faith

Dennis

Quote from: Runar on October 31, 2008, 16:39:16
Kan ikke se alle feilene som Ankergren skal gjøre mot Southend på highlightsene ihvertfall.

Egentlig merkelig at vi ikke vinner den kampen, skaper MASSE sjanser og spiller bra fotball i forkant ihvertfall....

keep faith

Hørte du på kampen? Jeg syns det var rart at vi ikke lå under tosifret (liten overdrivelse) til pause.
Marching on together!

LeifMorten

Kjære venner.

Jeg gir meg ikke, Ramovic vil være en utmerket keeper for oss og bedre enn de vi har. Trolig bedre enn mange andre på dette nivået og på nivået over. Han er trolig den beste spilleren i norsk eliteserie og søndag spiller han sin siste kamp for TIL. Tror at han vil være fornøyd med en årslønn på fire million.
Spørsmålet er vel om Ramovic kan tenke seg spill på nivå tre i England.

Dennis

Er ikke Ramovic på vei til Viking? Eller er det brudd i forhandlingene?

Skal ikke angripe noen, men han virker for meg som en veldig usympatisk type. Men du har rett i at han er en veldig god keeper, også.
Marching on together!

LeifMorten

Usympatisk type dersom man ikke er Tromsø-tilhenger. Hatet av supportene til motparten. Vil bli elsket av fansen uansett hvor han spiller. Norge er ikke førstevalget. Vil til et annet land. Ikke for å være ufin. Tror at Leeds er et bedre alternativ enn Viking. Vi

Roy

Ramovic er vel noe av det mest usympatiske en kan skaffe seg. Håper vi er ferdig med den tiden vi da vi henter alle de største drittsekkene i verden. Mannen har ingenting i seriøse ligaer og gjøre, og bør følgelig bli værende i Norge.

Ellers takk...HERREGUD!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Promotion 2010

Quote from: Roy on November 01, 2008, 01:55:58
Ramovic er vel noe av det mest usympatiske en kan skaffe seg. Håper vi er ferdig med den tiden vi da vi henter alle de største drittsekkene i verden. Mannen har ingenting i seriøse ligaer og gjøre, og bør følgelig bli værende i Norge.

Ellers takk...HERREGUD!

Hva er problemet hans. Jeg har ikke engang hørt om fyren. Her inne virvler det rundt kommentarer som om dere har hatt ham på ettermiddagskaffe mer enn en gang. Whats his problem? Stort ego? ...se på van der Saar, osv.. De er rare, men gode!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

fmtj

Quote from: Promotion 2010 on November 01, 2008, 11:33:46
Quote from: Roy on November 01, 2008, 01:55:58

Ellers takk...HERREGUD!

Hva er problemet hans. Jeg har ikke engang hørt om fyren. Her inne virvler det rundt kommentarer som om dere har hatt ham på ettermiddagskaffe mer enn en gang. Whats his problem? Stort ego? ...se på van der Saar, osv.. De er rare, men gode!  ;)

...og da eter han fordundre meg opp alle småkakene også!!!! >:(  Nei, bare vi slipper Jarstein sier jeg- han blir dårligere og dårligere gitt!
Yeboahs vitne