Når og Hvorfor?

Started by Trond90, February 08, 2008, 01:07:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dexter90

29. Desember 2001 borte mot Southampton. Lee Bowyer scorte 1 minutt før full tid=)
Etter det har jeg nærmest spist leeds på brødskiven og leeds sitter DYPT i hjertet ;D

CoachKarlstad

Vet ikke hvorfor men det startet da jeg var rundt 5-6 år... Startet ihvertfall godt med tidlig ligagull selv om det ikke har vært så mye å juble for etter det... Husker sønnen til en kamerat av pappa som var noen år eldre enn meg, også holdt med Leeds. Han hadde flere vhs filmer fra de siste sesongene med høydepunkter, det var stort å sitte å se på husker jeg.. Også fikk jeg en tskjorte hvor det står "Leeds United division 1 champions 91/92" på ryggen. Den har fulgt meg i alle år hvilkentden tydelig bærer preg av idag, samboern blir like oppgitt hver gang over at det går ann å ha på seg den som det er så mye hull i... Syns den er like fin jeg!!  :D

Hallgeir *

Ble Leeds-supporter så tidlig som 1967-68. Leeds var da et av de store lagene. Dette var omtrent et år før tippekampene. Jeg klarer ikke å huske første Leeds-kampen på tv, men laget har fulgt meg (eller omvendt) i 40 år nå. (Og jeg som føler meg som 30!)

Det var liksom ingen tvil: Det måtte bare bli Leeds !  ;D
Super Leeds since 1968

Roy

Det må ha vært i 72/73 da jeg var 5-6 år. Skjønte fint lite av fotball, derimot hadde jeg to onkler som var Leeds fans... og da var det gjort. Ble nok kraftig overtalt, siden har jeg aldri sett meg tilbake  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

roaldv

Vet ikke helt, men tror det kanskje var til 6-årsdagen min, 7. august 1976. Etter at mine to eldre brødre hadde okkupert de røde :P draktene var det bare en annen klubb igjen på det lokale samvirkelaget, og det var den helhvite! Det var kjærlighet ved første blikk, og jeg husker ennå lukten av drakten som jeg hadde på meg den første natta!

Resten er historie!

Robert

Tja, var faktisk en kompis som i starten av 90-tallet bestemte at jeg skulle være Leeds-supporter.
Javel tenkte jeg, og begynte så smått å følge med Leeds. Ikke spesielt mye, men fikk med meg resultatene annenhver uke eller noe ligende.

Men det var vel ikke før slutten av 95 (tror jeg?) jeg begynte å følge Leeds for fullt. Det var nemlig da Leeds kjøpte Brolin.
Så jeg mener at det ikke var så dårlig kjøp av Leeds. Hadde de ikke kjøpt han, hadde ikke jeg interessert meg så mye ;)

Med andre ord, hadde ikke Leeds kjøpt Thomas Brolin, hadde dere fortsatt brukt det gamle Snitz-forumet ;)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

BERGH

Startet vel rundt 70 og det var de fine helhvite draktene og ikke minst strømper med bånd og nummer ? på og hele laget.  Jeg kan lagoppstillingene fortsatt idag for de fleste årene.
Når jeg ble 18 i 72 da reiste vi en gjeng med PV`en min opptil Sjømannskirken ved Ekeberg i Oslo.  Satte en reiseradio på taket og stilte den inn på bbc eller luxenburg for å høre løpende scoringer komme inn. (noe usikker på hvilke kanal).
Dette ble gjentatt lørdag etter lørdag.  Mine venner var Liverpool elller Ipswich fan.  Ingen scum her igården.

Leeds4ever

fotballfantomet

-69-70 sesongen då ,,foppall,,korta florerte og leeds regjerte ;D....var dei herlige kvite draktene og namnet LEEDS som fenga fyst....åsså navn som peter lorimer og allan clarke osv....var ikkje i tviiil sjøl om bestekompisane holdt med liverpool og arsenal....fekk leeds drakt kort tid etterpå med nr 5 (festa rundt leggen,hehe...tøft) som eg hadde på dag og natt, så dette bare varer og varer og varer........ ::) leeds blir nok eit tema på gamleheimen og :D
Leeds United since -69/70 and 4 ever

lufc86

Når: Leeds spelte kamp mot Oldham i 93, trur eg det var. Og far fekk besøk av naboen, daværande lokalhelt og kaptein på IL Høyang, som sa at eg måtte ikkje bli som far min. Alle leeds fans er "galne i håve" meinte han. Han sjølv var Chelsea fan, og lova meg ei Chelsea drakt om eg ville holde me dei. Dette utarta seg etterkvart til ein høgrøysta diskusjon. Det heile endte med at eg skulle få velge lag sjølv. Blod er som sagt tjukkkare enn vatn. Veka etter kunne eg gledeleg og stolt pakka opp den kvite drakta, blå krage med blå og gul striper midt på magen. På ryggen prydet Mcallister nr 10:)

@m_sortland på twitter

mail2rj

Quote from: lufc86 on February 09, 2008, 01:10:19
Når: Leeds spelte kamp mot Oldham i 93, trur eg det var. Og far fekk besøk av naboen, daværande lokalhelt og kaptein på IL Høyang, som sa at eg måtte ikkje bli som far min. Alle leeds fans er "galne i håve" meinte han. Han sjølv var Chelsea fan, og lova meg ei Chelsea drakt om eg ville holde me dei. Dette utarta seg etterkvart til ein høgrøysta diskusjon. Det heile endte med at eg skulle få velge lag sjølv. Blod er som sagt tjukkkare enn vatn. Veka etter kunne eg gledeleg og stolt pakka opp den kvite drakta, blå krage med blå og gul striper midt på magen. På ryggen prydet Mcallister nr 10:)

Dette er jo en nydelig historie, spesielt for en som har en far som er vokst opp i Sæbøgata i Høyanger. (selv har jeg vokst opp i Trondheim) Bra å se at den genpoolen jeg stammer fra har sunne verdier:) For min del startet Leeds-karrieren også med et press; havnet i klasse med en yid army man og en toffee man, og måtte da velge meg et favorittlag. Dette var 1992, og Lee Chapman var selvsagt helten:) DET ER HAN FORTSATT, FOR EN SPILLER

trondt

Når: FA-cuppfinalen 1972.
Hvorfor: De fantastisk flotte nr.lappene på strømpene
(jeg må vel legge til at jeg var 8 år og synes at de spilte flott fotball også)

Svend Anders

Bestekompisen i barnehagen var Leeds-supporter, og da jeg var 9 år - i 93 - dro min familie og familen Lerfald (LUSCOS-stifter Thorbjørn Lerfald in charge) til Leeds.

Gary McAllister scoret to, og Gary Speed like så i 4-0-seier hjemme mot Dons. Derfra har det bare gått en vei.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Ronald

Sein høsten i `75. Ett lag med helt hvite drakter spilte kamp på en gjørmete bana og de fikk lov til å bli skitne  ;D Eg forelska meg med engang. Dessuten fortalte min far om den legendariske skuddfoten til Lorimer som kunne skyte så hardt at keeperen falt inn i mål og måtte bæres av banen.

En liten observasjon på disse sidene viser at det er langt mellom dem som ble Leedssupporter i tiden `78-`86 Merkelig  ;)

laddi

Ble Leeds supporter etter en nabo ga meg en leeds video fra Revie tiden når eg var 9 år! 1987!
Bergen Whites

mercruiser

Ca slutten av 1976.. Alt hang igjen fra Billy-tida, og det urettferdige tapet i Finalen-75. Masse andre holdt
med liverpool el scum den gangen. Men vi hadde Peter L., han skøyt hull i nettet, dette satt jeg på skolen og tegnet! Nedrykket i 1982 var veldig trasig, Vi (3-4 stk) gikk med svarte sørgebånd
på klærne våre, husker jeg.. HELE ungdomstida mi ble preget av at vi lå i 2. divisjon. En høstdag i 1989 sa jeg til mine
soldatkamerater på Haakonsvern(lpool & scum): Leeds United Champions 1992. Og det gikk.  :)

Batts

Quote from: LarsEN on February 09, 2008, 12:38:41
Ble Leeds supporter etter en nabo ga meg en leeds video fra Revie tiden når eg var 9 år! 1987!

Mye det samme her - fikk låne 5 videokassetter av en nabo. Liverpool, Everton, Arsenal, Man Utd og til slutt Leeds United, The Glory Years.

Ingen tvil etter å ha sett de fem filmene, husker spesielt det ene klippet på filmen der Leeds har ballen i laget i 2-3 minutter mot Stoke (?).

Dette var vel i 88-89...
And now for something completely different...

Tom S

Dette må vel ha vert 7-0 kampen mot Southampton, der Leeds United leiker seg med The Saints utan å låne bort ballen i mange, mange trekk (kor mange anyone?).
;D

http://www.youtube.com/watch?v=efeCqRXg47g

Quote from: Batts on February 09, 2008, 13:48:17
Quote from: LarsEN on February 09, 2008, 12:38:41

Mye det samme her - fikk låne 5 videokassetter av en nabo. Liverpool, Everton, Arsenal, Man Utd og til slutt Leeds United, The Glory Years.

Ingen tvil etter å ha sett de fem filmene, husker spesielt det ene klippet på filmen der Leeds har ballen i laget i 2-3 minutter mot Stoke (?).

Dette var vel i 88-89...
COME ON LEEDS !!

johbjork

Som mange andre var det tidlig 70-tall som gjorde meg til svoren Leeds-fan.  "Alltid" runners-up, nr 2 med best spill men utur og uflaks gjorde at jeg fikk sympati for dette laget.  Ønsket noe annet enn Scum og Liverpool som "alle" holdt med.
Always Leeds !

Thomas

Quote from: Yeboah on February 08, 2008, 15:41:52
Mener å huske at det var under VM i 1994. Jeg var hos min onkel som er Leeds fanatiker. Han viste meg masse Leeds filmer. Jeg ble sittende og følge med i timevis. Til jul og bursdag fikk jeg masse Leeds supporterutstyr av han, så da var valget enkelt :) Eller... Jeg hadde vel ikke noe valg :)

Historioen er helt lik for min del faktisk. Onkelen min hadde en Leeds-film (The Glory Years 65-75) som jeg så på hver bidige gang jeg var i Bergen. Dette startet vel rundt 94 det også. Fikk vel også litt sympoati for laget som ofte ble dømt bort i viktige kamper. Fikk også en Leeds-drikkeflaske av han til det jeg mener var 11 års-dagen min. Lånte for øvrig hjem den samme videoen av han nå i julen og det er kun noen få uker siden jeg så den.

Thomas

Quote from: dexter90 on February 08, 2008, 18:27:37
29. Desember 2001 borte mot Southampton. Lee Bowyer scorte 1 minutt før full tid=)
Etter det har jeg nærmest spist leeds på brødskiven og leeds sitter DYPT i hjertet ;D

Synes jeg har lest dette før. Var sikkert deg det også, på en lignende tråd her inne en annen gang. :) Husker jeg vant penger på oddsen pga den scoringen til Bowyer.

fmtj

Tidlig på syttitallet! I min klasse på barneskolen var vi en gjeng fotballgale guttær som var Leedspatrioter! Alle kjøpte Leeds bag, Leedsdrakt (nummerlapp på strømpene) og kjøpte Shoot og Goal på Narvesen! Hver mandag kom det en to spalter i lokalavisa innkjøpt fra NTB med kommentarer om hver av kampene i toppdivisjonen i England, fredag ble hvilke lag som ble vist i tippekampen på lørdag avslørt! Gode tider..... :'(! Skal vi noen gang få det tilbake tro.... ??? Ja, for pokker, dety skal og må skje >:(.....skjerp dere guttær- MOT!!!! :D :D ;D
Yeboahs vitne