Skrevet av Emne: En "liten" laganalyse før sesongen  (Lest 4002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

En "liten" laganalyse før sesongen
« på: Juli 26, 2008, 10:16:49 »
Prøver meg på en personlig analyse av dagens stall:

Keeper: Casper Ankergren
Svakheter ute i feltet og med ball i bena, men uten tvil vår beste keeper. The Great Dane er hva man kan betegne som solid, men ingen toppkeeper.

Høyreback: Frazer Richardson
Grunnen til forgremmelse og hårtap hos mange supportere. Ustabil og ofte feilplassert, men presterer også enormt gode kamper, slik som borte mot Carlisle i play off. Er nok førstevalget når sesongen starter, men det virker som Macca har troen på at Scott Gardner vil gi han kamp. Kanskje vil dette gjøre Frazer mer stabil?

Midtstopper: Paul Huntington
Virker å ha gjort den ene midtstopperplassen til sin, etter at duoen Heath\Marquez holdt buret rent i de fleste kamper i høst. En ung midtstopper, sterk på hodet og en god pasningsfot. En spiller jeg har stor tro på, både i år og i fremtiden. En bauta i årets sesong?

Midtstopper: Lubo Michalik
Hadde et meget godt låneopphold på Elland Road, våren da vi rykket ned fra CCC. Gjensynet ble litt mer ruskete, men Michalik er også en spiller jeg har god tro på, både i sesongen som kommer og dersom vi skulle gå opp.

Venstreback: Alan Sheehan
Tross at jeg gjerne skulle likt å se Ben Parker gjøre venstrebacken til sin egen, kommer nok Sheehan til å starte sesongen på plassen. Kan minne litt om Ian Harte, der hans store styrke er offensive frispark, mens manglende fart er en ulempe bakover. Startet dårlig i Leeds-drakt, men spilte meget godt etterhvert, før manglende rutine ødela play off-spill for hans del.

DOMMEN OVER FORSVARET: Vi er ganske bra satt i det bakerste ledd, etter min mening. Noe som er ekstremt viktig - kanskje eller mest i forsvarsrekke - er kontinuitet, som vi alle har mast om de siste sesongene. Nå ser det endelig ut til at forsvaret kan være noenlunde satt for en lengre periode. Vi har også klare utfordrere til plassene, i Scott Gardner, Ben Parker og Rui Marquez, noe som gjør at dårlige formkurver blir mindre vesentlige, da den eventuelle spilleren kan byttes ut med en som er omtrent like god. En midtstopper til i stallen, hadde vært å prioritere. Kanskje er Paul Telfer et godt valg, med tanke på rutine og opplæring av vårt unge forsvar?

Terningkast 4

Høyrekant: David Prutton
Kanskje burde det heller kalles høyre midtbanespiller, da David Prutton ikke er noen kantspiller. Prutton er en type de fleste virker å enten ha stor tro på, eller ikke i det hele tatt. Jeg mener han var blant våre aller mest stabile spillere i året som gikk. Er en stor karakter, med sine koteletter og lange lokker. Som sagt, ingen utpreget kantspiller, men jobber mye og liker å være on the ball. Skulle likt å sett han prøve seg mer sentralt, gjerne også som avlaster i den defensive rollen, da John Douglas er skadet eller suspendert. Vil nok få konkurranse av Neil Kilkenny (og kanskje Andy Robinson?) på høyresiden.

Midtbane: John Douglas
Statistikken med og uten Douglas sier vel sitt om hvor viktig han var i året som gikk, og hvor tellende han vil bli for om det blir opprykk eller ei. I mine øyne er ikke Douglas noen stor fotballspiller, men pågangsmotet og arbeidsviljen er det lite å si på. Den TYPEN fotballspiller Douglas er, er også i mine øyne helt vesentlig for et fotballag. Det defensive ankeret som stabiliserer midtbanen, bryter kontringer, river i motstanders etablerte angrep og som ligger som støtte når vi angriper, er det ikke mulig å prestere foruten.

Midtbane: Jonny Howson
Den nye publikumsfavoritten på Elland Road, som toppet seg etter den siste Carlisle-kampen og signeringen av ny konrakt med moderklubben. En offensiv midtbanespiller, som utfyller Douglas godt. Har vokst enormt i kalenderåret 2008 og det er ingen grunn til at det skal stoppe nå. Macca har gitt han stor tillit og det regner jeg med vil fortsette. Blir enormt viktig i vårt angrepsspill! Kanskje kan man håpe på 10+ mål av unggutten?

Venstrekant: Andy Robinson
Jeg må innrømme at jeg vet lite om spilleren, utover det at han har vært meget god for Swansea de siste årene. Ble også en del av Ã…rets Lag i League One, som vitner om kvalitet. En spiller som spiller på "feil" kant, kontra foretrukket skuddfot, noe som sikkert betyr at han går inn i banen og skyter. Har også vært en målfarlig spiller, noe vi håper han fortsetter med! Vil få stor konkurranse av Bradley Johnson, Robert Snodgrass og kanskje tilogmed Peter Sweeney, som det virker som om Macca har troen på.

DOMMEN OVER MIDTBANEN: Uten tvil vår sterkeste og mest besatte lagdel. Douglas, Prutton, Howson, Johnson, Kilkenny og Robinson er de mest klare utfordrerne til de fire plassene, mens Hughes, Bayly, Sweeney og Delph(?) bidrar til sterk og stor bredde. En god del vrakgods finnes også i lagdelen og jeg tror nok Curtis Weston, Ian Westlake, Sebastian Sorsa og Seb Carole har forsvunnet før ligastart.

Terningkast 6

Angrep: Jermaine Beckford
Vårt klare førstevalg på topp og Leeds' store stjerne. Startet fjorsesongen på en enorm måte, som gjorde han attraktiv for bedre stilte klubber. Takket nei til interessen fra Derby på en måte som vi liker, men holdningene mot slutten av sesongen, hadde jeg gjerne sett foruten. Kanskje skyldtes det skader? Eller var det utmattelse etter en lang sesong? Litt for mye on and off, men er på sitt beste den beste spissen i ligaen. Håper og tror at han blir på Elland Road!

Angrep: Robert Snodgrass
Ung skotte, hentet fra Livingstone. Det sies at han har hatt interesse fra klubber, også fra divisjonen over oss, men at han valgte Leeds pga historien og størrelsen på klubben. Det er vel usikkert om han går rett inn i laget, men per i dag håper jeg det, ettersom alternativene er Enoch Showunmi og Tresor Kandol. Spennende spiller, men jeg tror nok en ny angriper vil signes og starte i spann med Beckford.

DOMMEN OVER ANGREPET: Tynn lagdel, men det ventes forsterkninger. Kevin Phillips gikk som ventet tapt, Nicky Maynard kommer nok heller ikke, mens det har blitt stille rundt Derek Riordan. Jay Boothroyd er et hett tips, mens også trialistene Luchiano Becchio og Markus Haber fort kan bli Leeds-spillere. Av 26/7 er denne lagdelen altfor tynn til at jeg klarer å forholde meg rolig, men dersom Beckford får en skikkelig makker, kan det bli veldig bra. Makkeren kan jo være Snodgrass, men jeg skulle likt å se enda minst en spiss til komme inn. I bakhånd har vi nevnte Showunmi og Kandol (forsvinner?), samt at stortalentet Tom Elliot nok får prøve seg i de mindre cupene.

Terningkast 3

- - - - - - - - - - Ankergren - - - - - - - - - -
Richardson - Michalik - Huntington - Sheehan
Prutton - - Douglas - - Howson - - Robinson -
- - - - - Beckford - - - - - Snodgrass - - - - -

Av spillermateriell, skulle jeg likt å se oss spille en 4-3-3 formasjon og det er noe Macca har uttalt kan være aktuelt, også. Jeg tror dagens Leeds-mannskap hadde passet klart bedre slik, men det vil nok ta tid å spille inn. Da ville jeg spilt med dette laget.

- - - - - - - - - Ankergren - - - - - - - - - - -
Richardson - Michalik - Huntington - Sheehan
- - - - - - - - - - Douglas - - - - - - - - - - -
- - - - - - Prutton - - - - Howson - - - - - -
- Kilkenny - - - - - - - - - - - - - Robinson -
- - - - - - - - - Beckford - - - - - - - - - - -

Ellers hadde en ny spiss med litt mer tyngde med ryggen mot mål (kan det være Becchio?), vært å foretrekke i en target-man rolle. Noe som kan gi rom for Aurens forslag og Beckford i en høyrespiss-rolle.

Alt i alt tror jeg (med en spiss eller to til) vi har mannskapet til å kunne rykke direkte opp denne sesongen. Det er viktig å få en god start, men sesongen er lang og vår brede stall vil helt klart gjøre seg gjeldende i de lange vinter og vårmånedene. Det blir en spennende sesong!

PS! Send gjerne egne forslag til lag og laganalyser. Regner ikke med det er så mange som gidder å skrive så langt, men forslag til lag, slik som i Ryktetråden, er spennende å lese!  :D

Til moderatorene: Beklager bruk av e-spalteplass!  ;)
« Siste redigering: Juli 26, 2008, 10:25:18 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Papi

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #1 på: Juli 26, 2008, 10:43:09 »
Ser veldig bra ut dette Kaizer.
Eg orker derimot ikkje skrive eit like langt innlegg som deg  ;D

Det vi trenger før ligastart er:

Ein keeper som kan utfordre Casper.
Ein ekstra midtstoggar (om det ikkje er ein junior som kan steppe inn?)
Og ein ny spiss, som kjem inn og forsterker laget.

Desse forsvinner:
Weston, Westlake, Kandol og han derre finnen.
Signeres det ein ny spiss forsvinner muligens Kandol også.

Dette var min korte, men personlige analyse
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Kato

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #2 på: Juli 26, 2008, 11:17:23 »
Basert på Kaizers lagoppstillinger har vi jo et skrikende behov for en høyrekant. 4-3-3 med Kilkenny lukter ikke allverden.

 

Runar

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #3 på: Juli 26, 2008, 12:06:27 »
Skjønner ikke at folk roper på 4-3-3.... Vi har ingen utpreget spiss i den formasjonen? Det er ihvertfall vanskelig å se hvordan Becks skulle operert i en slik formasjon. Og vårt mangel på kantspillere gjør jo ikke akkurat 4-3-3 til en optimal utgangsformasjon.

Eneste fordelen med 4-3-3 er jo at det blir mer plass til alle de sentralemidtbanespillerene våre
 

Svend Anders

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #4 på: Juli 26, 2008, 12:11:17 »
Jeg er vel enig i det meste av enkeltspiller-vurderinger, her. Tror Rui vil pushe stopperne mye om en plass, og han må sikkert få spille om han skal bli værende. Samtidig er det så mange kamper i sesongen at det nok løser seg naturlig med skader, slitasje og karantener.

Det blir en veldig krevende jobb å sette sammen 4-4-2-laget, spesielt midtbanekombinasjonen. Alternativene er mange, men jeg tror Douglas og Howson er de to førsteprio sentralt, med Kilkenny hakk i hæl.

Macca har varslet at han vil være mye mer fleksibel på formasjon og nok teste ut 4-3-3 i enkelte kamper. Da tror jeg han, med dagens mannskap, prøver noe slikt:

- - - - - - - - - Ankergren - - - - - - - - - - -
Richardson - Michalik - Huntington - Sheehan
- - - - - - - - - - Douglas - - - - - - - - - - -
- - - - - - Prutton - - - - Howson - - - - - -
- Robinson - - - - - - - - - - - - Snodgrass -
- - - - - - - - - Beckford - - - - - - - - - - -

Slik jeg har forstått det har Snodgrass vært en offensiv venstrekant i deler av tiden i Livingston, og kan passe den rollen i Leeds i 4-3-3. Robinson tipper jeg da flyttes over på høyre.

I en 4-3-3 tror jeg forsåvidt også at vi får mer ut av de ressursene vi har i sentrale midtbanespillere/indreløpere, og Douglas, Prutts og Howson faller meg naturlig å plukker her. Men Kilkenny, Hughes, Jonhson - samt Delph, Sweeney (kanskje kun aktuell som ren ving?) og tildels Bayly skal vel også utfordre.

Macca har utvilsomt mange å velge blant, spesielt på midten. I forsvaret frykter jeg at vi med kun tre stoppere kommer til noen kamper og må omdisponere andre spillere. Det er høyst sannsynlig at vi på et eller flere tidspunkt har to stoppere skadet. I så tilfelle kan Paul Telfer være en god løsning - han har rutinen til å "oppdra" forsvaret, og trolig ikke kropp - eller krav om å spille regelmessig.

Av spisser ser det unektelig ut til å bli Beckford og Snodgrass i tillegg til en av disse prøvespillerne - og Kandol så lenge ingen byr på'n. Elliott tror jeg blir et stykke bak også i år.

Som flere har nevnt, den største utfordringen er faktisk å få NED antallet spillere i troppen nå, ikke omvendt.

Foreløpig dekning er da:

Casper
(Martin / Lucas + Lund?)

Richardson  - Michalik - Huntington - Sheehan
( Gardner ) - ( Bayly ) - (Marques) - ( Parker )

Prutton   -  Howson  -  Douglas  -  Robinson
( Kilky ) - (Huhges) - (Johnson) - (Sweeney)

J. Beckford  -  Ny Spiss (les: Haber eller Becchio?)
(Snodgrass) - (Kandol)

PLUSS: Delph, Hotchkiss, Elliott

Må offloades, mens spørs om noen vil ha de: Westlake, Sorsa, Carole, Weston

Selges om det kommer et ok bud: Kandol, Sweeney, Bayly?

SA

SOL

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #5 på: Juli 26, 2008, 12:33:34 »
Jeg tror faktisk laget blir slik i 4-4-2:

-----------------Ankergren-----------------

Richardson--Marques---Huntington--Sheehan

Robinson----Howson----Douglas-----Kilkenny

-----------Beckford------Becchio-----------

eller slik i 4-3-3

-----------------Ankergren-----------------

Richardson--Marques---Huntington--Sheehan

Prutton-----------Howson-----------Kilkenny

Robinson---------Beckford-----------Johnson

 ??? ??? ??? ;D
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #6 på: Juli 26, 2008, 13:09:44 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #7 på: Juli 26, 2008, 13:43:23 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.
Men Showunmi har jo ikke prestert i det hele tatt, hvis det hadde vært opp til meg hadde han ikke fått spilt. Men du har rett i at hvis Beckford blir skada så sliter vi litt foran ja :o
Men Macchio kan man jo alltids bruke(Vet at vi ikke har han enda) Vi kan jo også bruke Snodgrass, han virker jo som en god spiller i mine øyne. Men hvis Beckford ikke blir skada i sesongen er det 90% på at vi rykker opp!

Papi

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #8 på: Juli 26, 2008, 14:17:27 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.
Men Showunmi har jo ikke prestert i det hele tatt, hvis det hadde vært opp til meg hadde han ikke fått spilt. Men du har rett i at hvis Beckford blir skada så sliter vi litt foran ja :o
Men Macchio kan man jo alltids bruke(Vet at vi ikke har han enda) Vi kan jo også bruke Snodgrass, han virker jo som en god spiller i mine øyne. Men hvis Beckford ikke blir skada i sesongen er det 90% på at vi rykker opp!


Prestert? Han har vel vore i klubben i ca tre veker?
Må gi han litt tid før me kapper føtna av han ;D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Svend Anders

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #9 på: Juli 26, 2008, 14:32:06 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.

Det er sommervarmen som gjør oss litt slække, Trond!  :)

Jeg kan så lite om Showunmi - og Snodgrass for den saks skyld - at jeg ikke klarer å plassere de spesielt sikkert i planene til Macca. Jeg vet MartinR har sett ham i Irland uten å bli imponert i det hele tatt, men han er kanskje ikke spilleren som imponerer på tøffe pre-seasons heller. Han skal få sjansen til å imponere selv om jeg har et spørsmålstegn ved hvorfor vi satset på ham.

Haber og Becchio kjemper vel om én plass føler jeg, og det blir vel også den siste spissplassen som fylles for nå. Utav det Macca har sagt kan en kanskje få en ørliten feeling på at argentineren henger høyest, men uansett så er det når seriespillet tar til de virkelig må prestere for å overbevise både manager og supportere.

Spennende med disse nye, selv om jeg er forberedt på at en/noen av de ender med flopp.

SA

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #10 på: Juli 26, 2008, 14:57:45 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.

Det er sommervarmen som gjør oss litt slække, Trond!  :)

Jeg kan så lite om Showunmi - og Snodgrass for den saks skyld - at jeg ikke klarer å plassere de spesielt sikkert i planene til Macca. Jeg vet MartinR har sett ham i Irland uten å bli imponert i det hele tatt, men han er kanskje ikke spilleren som imponerer på tøffe pre-seasons heller. Han skal få sjansen til å imponere selv om jeg har et spørsmålstegn ved hvorfor vi satset på ham.

Haber og Becchio kjemper vel om én plass føler jeg, og det blir vel også den siste spissplassen som fylles for nå. Utav det Macca har sagt kan en kanskje få en ørliten feeling på at argentineren henger høyest, men uansett så er det når seriespillet tar til de virkelig må prestere for å overbevise både manager og supportere.

Spennende med disse nye, selv om jeg er forberedt på at en/noen av de ender med flopp.

SA
[/quote]
Tror det var ca 2-5 stykker fra Norge som er med på forumet som var på kampen, vet om 3. MartinR(Meg), RuneR(fatter'n) og Kjell (husker ikke etternavnet)

Tom S

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #11 på: Juli 26, 2008, 15:01:12 »
Tror riktignok at han vil vise seg som et gedigent bomkjøp, men har dere glemt av Showunmi?

Han er vel den eneste spissen i stallen som har erfaring fra et litt høyere nivå, og jeg lurer svært på hvilken plan McAllister har hatt med ham....

Om Beckford skulle bli skadet synes jeg det ser fryktelig tynt ut framover på banen.

Det er sommervarmen som gjør oss litt slække, Trond!  :)

Jeg kan så lite om Showunmi - og Snodgrass for den saks skyld - at jeg ikke klarer å plassere de spesielt sikkert i planene til Macca. Jeg vet MartinR har sett ham i Irland uten å bli imponert i det hele tatt, men han er kanskje ikke spilleren som imponerer på tøffe pre-seasons heller. Han skal få sjansen til å imponere selv om jeg har et spørsmålstegn ved hvorfor vi satset på ham.

Haber og Becchio kjemper vel om én plass føler jeg, og det blir vel også den siste spissplassen som fylles for nå. Utav det Macca har sagt kan en kanskje få en ørliten feeling på at argentineren henger høyest, men uansett så er det når seriespillet tar til de virkelig må prestere for å overbevise både manager og supportere.

Spennende med disse nye, selv om jeg er forberedt på at en/noen av de ender med flopp.

SA
Tror det var ca 2-5 stykker fra Norge som er med på forumet som var på kampen, vet om 3. MartinR(Meg), RuneR(fatter'n) og Kjell (husker ikke etternavnet)
[/quote]

Sikkert Kjell Skjerven frå Vik i Sogn.
COME ON LEEDS !!

auren

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #12 på: Juli 26, 2008, 18:58:14 »
Meget bra innlegg Mr. Kaizer :)

Her er mitt forslag til startellever, 4-3-3:

                   Ankers

Frazer      Rui       Huntington     Johnson

                   Douglas
         
          Robinson      Howson

Beckford                               Snodgrass
                   
                    Becchio

Et svært offansivt lag, der Johnson er puttet på venstreback (syntes han gjorde en god figur i kampene i play offen). Tror og håper Becchio blir signert, og han vil nok kunne fungere godt som midtspiss, blant annet var han god på hodet i de klippene jeg har sett på LUTV. Snoddy på venstre kant og Beckford i en tilsynelatende ny rolle på høyre ving, men jeg tror at hans ekstreme ferdigheter når det gjelder fart og teknikk vil komme mer til sin rett i den rollen. Samt at han kan skjære inn i banen og avslutte med begge bein.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Peter7

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #13 på: Juli 27, 2008, 17:28:24 »
O'deary samlet på midtstoppere, men de siste årene har vi fått så mange midtbanespillere at disse nå kunne utgjøre et helt lag - med reserver.

Også på bekgrunn av Delph begynner å vise seg fram så må vi jo få avhendet flest mulig av folk som Sorsa, Carole, Westlake, Weston, Sweeney og Hughes.

Kanskje også noen som kan generere litt inntekter bør selges? :-\

Robinson, Johnson, Howson, Prutton, Kilkenny, Douglas, Delph og Bayly burde være mer enn godt nok på dette nivået (og nivået over?).
   
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28982
  • Total likes: 2665
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #14 på: August 05, 2008, 15:25:01 »
Et relativt fyldig intervju med Macca i YP:


Gary McAllister on course to restore glory days at Leeds UnitedPublished Date:
05 August 2008
By Richard Sutcliffe


REMINDERS of happier days for Leeds United are never far away at Elland Road.
There are the stands named after Don Revie and John Charles, the executive suites that honour Peter Lorimer, Billy Bremner, Jack Charlton and Howard Wilkinson, and there is the honours board that details all those who played international football during their time at Leeds.

Then, there are the dozens of photos that line the corridors of United's home, paying homage to the stars of the past.

Heritage clearly matters at Elland Road, even if the reminders of more recent successes do rather underline to visitors and Leeds devotees alike just how far – and fast – the club have fallen in the new millennium.

Unlike the days when Mark Viduka and Alan Smith led the attack or Rio Ferdinand brought both finesse and steel to the back-line, the class of 2008 will this weekend kick off a second season in League One.

The man charged with leading United out of the third tier is, of course, no stranger to the club's history with Gary McAllister having spent six years as the fulcrum of the Leeds midfield. One league title triumph and a League Cup runners-up medal were, anyone who remembers him in a white shirt will tell you, scant reward for his efforts.

It means the Scot appreciates more than most the depths to which Leeds have sunk, though he is also quick to stress that the coming season represents a truly fresh start.

Speaking to the Yorkshire Post in his office next to the players' tunnel at Elland Road, McAllister said: "This coming season is the first time this club has been able to look forward in many, many years.

"Last season, even though the club had come out of administration, was dogged by the 15 points saga. And if you look at the two or three seasons that preceded it, Leeds spent all their time contending with one huge problem after another.

"It put the club in a downward spiral, the extent of which I see when I look at some of the photos on the walls. I was looking at one recently of Mark Viduka and David Batty playing against Valencia in the Champions League semi-finals and it was difficult to believe that game took place only a few years ago. It shows just how far the club has fallen.

"But I feel we have, finally, reached a time where the oil tanker has started to turn round. It is a fresh start."

McAllister's return to Elland Road last February came at a time when United's season had hit trouble. The scintillating start, which had allowed United to wipe out their 15-point penalty by the second Saturday in September and then move into the play-offs before the end of the following month, was long gone.

Results had dipped, as had the team's confidence. A 2-0 defeat at home to Tranmere Rovers in the 43-year-old's first game in charge merely emphasised the size of the task that lay ahead.

Gradually, however, McAllister's influence started to be felt with the direct approach favoured by his predecessor giving way to a more pleasing-on-the-eye passing style that would eventually ensure United booked a place in the play-offs.

Defeat followed to Doncaster Rovers at Wembley but the United manager insists: "I have not detected any hangover from what happened in the final since we returned for pre-season. The mood is good."

McAllister remains in regular contact with many of his former United team-mates together with the manager who brought him to Leeds from Leicester for £1m in 1990.

He said: "I speak to Howard Wilkinson about certain things, and I also speak to David Batty, Gary Speed and Chris Whyte. The one I speak the most to, though, is Gordon (Strachan).

"He has done a great job at Glasgow Celtic and we are both at clubs where anyone would want to manage. There is an intensity that is not found at many clubs and it is good to discuss what is happening."

Looking ahead to the new season and the opening game against Scunthorpe United on Saturday, McAllister said: "I want the players to have the same mindset as last season, even though the circumstances are different.

"This time last year, they utilised the points deduction in making it a case of 'we are Leeds, no-on likes us but we just don't care'. It was a siege mentality.

"It has to be the same again. By that I don't necessarily mean that we don't want anyone to like us but we have to be all in this together to make sure we get off to a fast start.

"This is our second season in this division and that might take away a little bit of what we faced last season as playing Leeds United will not be such a novelty for our opponents.

"But I still feel everyone will see us as a big scalp, that is inevitable. We have to be ready for that."

McAllister's focus is on leading United to promotion in the coming season, though he admits to not being able to resist looking even further ahead.

"There is a lot of hard work but what I do know is that the potential is here to go all the way. Everything is in place in terms of our facilities and our crowd.

"There is no doubt in my mind that Leeds United will get back in the Premier League, it is just a matter of when. My hope is it happens during my reign."


On their way to Elland Road

In: Alan Sheehan (Leicester City, undisclosed), Andy Robinson (Swansea City, free) right, Enoch Showunmi (Bristol City, free), Robert Snodgrass (Livingstone, undisclosed), Luciano Becchio (Merida).

Out: Leon Constantine (Northampton Town), Tomi Ameobi (Doncaster Rovers, undisclosed fee), Alan Thompson (retired), Anthony
Elding (Crewe Alexandra, £150,000), Curtis Weston (Gillingham, loan).

The full article contains 1007 words and appears in n/a newspaper.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

M

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #15 på: August 05, 2008, 17:14:31 »
ankergren
frazer - michalik - huntington - sheehan
snodgrass - howson - prutton - robinson
beckford - becchio
LEEDS LEEDS LEEDS

LEO

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #16 på: August 05, 2008, 20:08:39 »
aMen
 

jallar

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #17 på: August 06, 2008, 09:00:53 »
Tja.....dere får være unnskyldt for de fleste innleggene er skrevet for et par uker siden, før alle treningskampene var spilt.....
Var nettopp inne og sjekket ut den nye nettsiden til Leeds og tok en kikk på laget....slo meg plutselig at vi har kun 6 rene forsvarsspillere....vet jo at flere av midtbanespillerne kan spille bak, men synes likevel det er litt tynt bak. Burde nok hatt minst en til der bak.....
Er jo godt forsynt med spisser nå da...Big Enoch imponerte visst i siste treningskamp, og vi har ennå "Snoddas" og Becchio som ikke har fått vist seg skikkelig frem ennå.....
Detta kan bli gøy! Får bare håpe noen tar til vett og viser kamper på skjermen.

auren

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #18 på: August 06, 2008, 09:54:50 »
SportN viser Chester-Leeds 12.august i opptak. Hvis du vil se den direkte så vises den på Sky.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Tom S

Sv: En "liten" laganalyse før sesongen
« Svar #19 på: August 06, 2008, 18:23:31 »
...og direkte på viasat sport 2.

http://www.leedsunited.no/chester-city-leeds-united-direkte-pa-viasat/



SportN viser Chester-Leeds 12.august i opptak. Hvis du vil se den direkte så vises den på Sky.

auren
COME ON LEEDS !!