Har vi endelig fått oss kantspillere?

Started by Kato, August 09, 2008, 18:52:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Rapportene fra kampen i dag gir en herlig følelse.

Snodgrass og Robinson ser ut til å være de utfordrer-kantene vi så sårt har savnet de siste sesongene.

Selv på en smal bane i dag gjør begge solide prestasjoner.

Begge virker å være gode til å utfordre, og viste gode tegn på flotte innleggsføtter.

Skjønte jeg det riktig var det også disse to som sto for dødballene.

Med Showunimuni, Huntington og resten av kavaleriet inne i midten, kan dødballene se ut til å bli en force i år.

Prutton viste vel også gode tendenser, blir viktig i kampen for opprykk.

Glimrende start, kong Gary Mac.

Promotion 2010

Quote from: kato on August 09, 2008, 18:52:15
Rapportene fra kampen i dag gir en herlig følelse.

Snodgrass og Robinson ser ut til å være de utfordrer-kantene vi så sårt har savnet de siste sesongene.

Selv på en smal bane i dag gjør begge solide prestasjoner.

Begge virker å være gode til å utfordre, og viste gode tegn på flotte innleggsføtter.

Skjønte jeg det riktig var det også disse to som sto for dødballene.

Med Showunimuni, Huntington og resten av kavaleriet inne i midten, kan dødballene se ut til å bli en force i år.

Prutton viste vel også gode tendenser, blir viktig i kampen for opprykk.

Glimrende start, kong Gary Mac.

Det svinger fort, unge mann....  ;D

Jepp, kantene er viktige. Håper Snoddy holder en hel sesong i dette hardkjøret her. Han har potensiale, men jeg synes ikke han viste noe særlig mot det derre belgiske laget... Men det var hans føste kamp dene sommeren. Da blir han vel bare bedre og bedre.

Det var gøy idag...  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Neida, svinger ikke fort  ;).

Bare det at alle nedturene har gjort at man forbereder seg på tap, for sikkerhets skyld.

HåvardK

Vær vennlig å ikke ta av for tidlig, kato. Men det er lovende at Macca ser ut til å ha hentet inn kantspillere. Lurer på om Erik Hamrén vil gjøre det samme i RBK?

Kato

Så vennlig skal jeg nok være, bekymre deg ikke.

Asbjørn

Quote from: HåvardK on August 09, 2008, 20:52:41Lurer på om Erik Hamrén vil gjøre det samme i RBK?

Neida, ingen fare. Som Socialdemokrat ser han helst inn mot sentrum   ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stefan

Ser jammen ut som vi kan bli et skikkelig fotballlag iår. Troppen virker bedre sammensatt enn under Blackwell tiden attpåtil. Skulle gjerne sett B. Johnson på benken idag. Tror han kan få en veldig god sesong på bekostning av først og fremst Douglas, men også enten Prutton eller Howson. 
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

ArneS

Synes også klippet fra LUTV så meget bra ut.  Jeg har etterlyst kantspill i flere sesonger nå, og endelig ser det ut til at vi har spillere som behersker kantrollen.  Både Robinson og Snodgrass viste både vilje og evne til å utfordre og komme rundt på egen hånd. 

GaryMac ser også ut til å ha lagt opp spillet rundt disse kantspillerne.  Mens kantspillet stort sett stoppet med innlegg fra 20 meter fra en "overlappende" sideback forrige sesong , så var dødlinja målet mot Scunthorpe.

Måtte det bare vare....
Den 17. mann

Dennis

Quote from: ArneS on August 11, 2008, 07:48:54
...GaryMac ser også ut til å ha lagt opp spillet rundt disse kantspillerne.  Mens kantspillet stort sett stoppet med innlegg fra 20 meter fra en "overlappende" sideback forrige sesong , så var dødlinja målet mot Scunthorpe.

Virkningen på de 20 små meterne er totalt forskjellig og det var gledelig å se at innleggene kom fra dødlinja, kontra fjorsesongen. Målet var sikkert det i fjor også, men hverken Prutton eller Johnson er utpregede kantspillere med utfordring på back som spesialiteter.

Som alle selvsagt vet, er et innlegg fra dødlinja (så lenge det kommer fort nok og mot spisser på løp) ekstremt vanskelig å forsvare seg mot. Forsvarerne må nesten heade mot egen dødlinje og målretning uansett. Som det nevnes her, Snoddy og Robinson er klart mer driblesterke spillere, som kan komme rundt på kant og slå inn eller gjøre større ting på egenhånd.

En annen vesentlig ting er David Pruttons sentrale rolle. I fjor spilte han stabilt på høyresiden, men kom ikke helt til sin rett. Sentralt utnytter han sine kvaliteter langt bedre og jeg er ett hundre prosent sikker på at Prutton vil være en meget viktig brikke i år.
Marching on together!

Kato

For ikke å snakke om innlegg som blir slått BAK motstanderens forsvarsfirer.

rd1

Ã... spille 4-4-2 uten klare kantspillere er helt meningsløst! Det ser derfor veldig bra ut med de to nykommerene!!

Det eneste som virker litt rart på årets squad er at vi har fortsatt har så mange sentrale midtbanespiller? kan det virkelig være plass til Douglas, Howson, Prutton, han som er på OL, Johnson?? Kan fort bli kilde til misnøye..

Men for all del, vi rykker opp uansett!
"Who needs Cantona??"