Main Menu

Ukraina - Norge

Started by Sleivind, November 19, 2008, 20:09:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Riise fikk rødt kort for munnbruk. Er det mulig? Er dommeren fra Ukraina?

Hva med albuen Grindheim fikk servert?

Ikke bare i league 1 det er dårlige dommere!

Sleivind

De falle som fluer, og dommeren går på hver eneste gang.

Klausen

Fortjent eller ikke..... FK Zebra er mye mer interessant!

Ferre

Hareide kommer vel til å skylde på dommeren, men dette er, FAKTISK, noe av det dårligste jeg har sett fra det norske landslaget. Er bare Jon Knudsen, og kanskje Trond Olsen, som kan gå fra denne kampen med hevet hodet.

Flaut, rett og slett! Veien til VM er veldig lang, spesiselt med Hareide ved roret.

Sleivind

Ingen andre enn meg som ser på kamp?  :P

Dommeren la til to minutter etter 6 bytter i 2. omgang, teller ikke halvminuttet per bytte lenger? I tillegg blåser han av et halvt minutt før tida.

Dette var en forferdelig svak kamp av Norge. Og desto svakere av dommeren, jeg tror det må være den dårligste internasjonale dommeren jeg noensinne har sett. I tillegg hang ikke linjedommerne med. Jeg forstår at noen offsider kan være vanskelig å se, men når de står dønn rolig i 3 meter offside. Samme mann fikk også Riise utvist, direkte rødt på munnbruk. Er det mulig?

Sleivind

Quote from: Ferre on November 19, 2008, 20:47:52
Hareide kommer vel til å skylde på dommeren, men dette er, FAKTISK, noe av det dårligste jeg har sett fra det norske landslaget. Er bare Jon Knudsen, og kanskje Trond Olsen, som kan gå fra denne kampen med hevet hodet.

Flaut, rett og slett! Veien til VM er veldig lang, spesiselt med Hareide ved roret.

Enig! Forferdelig dårlig var det, nesten litt skremmende. Vi har ikke noe spill i det hele tatt og vi henger ikke med defensivt. Trist.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Nok en gang en meget trist landslagsopplevelse, i enda en kamp hvor vi i forkant virkelig skulle reise kjerringa og spille på oss selvtillit foran 2009-kvalifiseringskampene.

Vi starter ikke så halvverst, men det gikk snart bratt nedover. Lagdelene henger ikke sammen og Ukrania kommer til noen halvsjanser, før Tore Reginiussen skaffer hjemmelaget straffe. Ikke den klareste straffen som det er blitt blåst for, men det var veldig urutinert av Reginiussen å stikke ut beina i den posisjon hvor han var. En slik dommer - med Ukrania-rubler i lommeboka - kan da neppe unngå å blåse.

Så utvises Riise for å ha spontantreagert på (nok) en feilavgjørelse, med "f'ing sh't'. Slikt blir jo aldri sagt på fotballbanen, så det er klart han må ut. En aktiv albue i ansiktet på en norsk spiller i forkant, med dommer tre meter unna, har selvsagt ingenting å si i denne situasjonen. En verbal spontanreaksjon veier tydeligvis høyere enn farlig, voldelig spill.

Nok om det, Norge kan ikke bortforklare en slett oppvisning, uansett. Det er derimot den tragiske dømmingen (for den var virkelig partisk og håpløs) som legger grunnlag for enda flere unnskyldninger fra Ã...ge Hareides side. Han kan velge fritt mellom:

* Generelt elendig dømming
* Feilaktig utvisning
* Mange spillere ute
* Kun treningskamp

Likevel er det ingen av de punktene som bortforklarer at vi har hatt en klar nedagående kurve i nær sagt alle de fem årene som Ã...ge har vært landslagssjef. Jeg syns tiden er nødt til å være over, hvor fotballforbundet freder landslagssjefene og nesten uansett tilbyr de nye kontrakter i enden av perioden, kun dersom de ønsker å gå videre. Jeg sier ikke at vi skal ha engelske eller italienske tilstander hvor vi hogger hodet av folk etter ett dårlig resultat, men det er nødt til å bli et naturlig press på sjefen, når resultatene uteblir.

Jeg har fått nok av dette. Ã...ge Hareide fremstår langt i fra som noen autoritær leder i landslagstroppen. Det tok han fire år før han tok tak i Iversens og Hagens noe useriøse opptreden utad i samlingene, blant annet. Og når han først gjør noe, blir det kun halvhjertet.

Det spørs om ikke Afrika-toget allerede har gått fra det norske landslaget, men et trenerskifte nå ville i alle fall gitt den nye mannen en mulighet til å bygge et nytt lag mot neste europamesterskap og gi laget nyttig kamptrening i tellende kamper.
Marching on together!

Masinga

Norge er inne i en håpløs trend de ikke kommer ut av. Dette minner meg sterkt om landslaget på 70-tallet. Egne spillere hauses opp og faller igjennom. Man prøver ditt, man prøver datt. Ingenting hjelper. Man prøver andre formasjoner, men nei. Det verste er at ingen tror på det de holder på med ute på banen.

Det som slo meg, bare ved å se lagoppstillingen, var at dette blir for lett. Her var det ingen over 1,80, unntatt midtstopperne og keeper. Spesielt blir dette tydelig på midtbanen. Man kan ikke spille med 4 pygmèer og tro at dette holder internasjonalt. Nå har kanskje ikke Grindheim blitt kalt pygmè før, men han ble springende på etterskudd hele tiden og er slett ingen type ala Gravesen eller lignende. Det er det Norge trenger + en del mer. Norge er nødt til å ha en blanding av gammelt og ungt, høy og lav, teknikk, hodestyrke, tacklingsstyrke, defensiv styrke, offensiv styrke, pasningssikkerhet etc.

Ukraina var bedre i det meste. De var hurtigere, bedre teknisk og slo bedre pasninger. Skuddstyrken var kanskje ikke så bra, men det var den ikke på det norske laget heller.

Jeg synes det er helt greit at man prøver Trond Olsen, men det krever at noen kan slå pasninger ala Runar Berg. Og unge Olsen er vant til 4-3-3. Skal Olsen få utnyttet sin kapasitet, må det spilles 4-3-3 eller 4-5-1 og en eller annen kan slå pasninger.

Går det an å dempe alt skrytet rundt Moa? Jeg skal villig innrømme at jeg ikke så cupfinalen. Da var jeg i Praha. Men jeg har sett han en del ganger ellers i år. Synes han foreløpig ikke er i nærheten av verken Solskjær eller noen andre på den internasjonale stjernehimmelen. Man drar ikke ut i den store verden med 10 mål i Tippeligaen og tror en ny stjerne er født. Dette til avisenes orientering. Moa er sikkert inneforstått med at det er langt frem.

Fredheim Holm står stille og har ikke utviklet seg på 2 år. Dette til Hareides orientering.

Dommeren er behørig kommentert. Forstod han ikke at dette var en treningskamp? Utvisningen var meningsløs. Men dommere skal jo også trene...

Imens går Sondre Kåfjord rundt og finner ikke ballene. En mer tiltaksløs mann skal man lete lenge etter. Hva er vitsen med å se etter den nye treneren for det norske landslaget i 2010? For meg er det klart at Hareide ikke får fornyet kontrakt. Men hvorfor vente så lenge?
Masinga, medl.nr. 1250