Skrevet av Emne: iPhone fra USA  (Lest 1347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Germ

iPhone fra USA
« på: November 06, 2008, 21:06:45 »
Heisann

Foreldrene mine er i USA nå. Hadde egentlig tenkt å kjøpe meg speilreflekskamera (Nikon D80 med 18-135mm linsekit), men siden dollaren er såpass sterk (eller kronen så svak), så var det ikke mye å spare der uansett.

Nå har jeg heller tenkt å kjøpe meg en iPhone gjennom de. Noen som har gjort det? Kjenner en del som har kjøpt den gamle versjonen i USA, og det var smal sak å låse den opp i Norge.

Vurderer nå å kjøpe som sagt, men vet ikke om jeg skal kjøpe den gamle eller den nye. Kort sagt har den nye 3G og GPS, noe som jeg ikke er helt skråsikker på om jeg trenger. :P I tillegg syns jeg den nye ser MYE kulere ut, selvom det faktisk ikke er store forskjellen. :P

Hva er egentlig den store fordelen med 3G, utenom god hastighet på nettet på mobilen?


Noen som vet om det er vanskelig å låse opp den nye iPhonen? Vet at det er smal sak med den gamle, men er litt usikker på om det går med den nye enda. Har drevet og lest litt og søkt litt, uten å bli så veldig mye smartere.
"Shine On You Crazy Diamond"

Robert

Sv: iPhone fra USA
« Svar #1 på: November 07, 2008, 07:45:52 »
Du får noen problemer. Men først og fremst, 3G er bra pga hastigheten. Skal man ha en telefeon som iphone, er det jo det som er litt av poenget. At man skal være på nett med den. Det er det den er bra på (og musikkdelen + at den er "rask").

Problemet du får er at det ikke er mulig å hacke den nye telefonen ennå, slik at du får ikke brukt den i norge. Dessuten må du kjøpe den med abn i USA, ellers blir den dyrere enn i Norge.

Den gamle telefonen får du ikke tak i på så mange steder, muligens ebay.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Germ

Sv: iPhone fra USA
« Svar #2 på: November 07, 2008, 08:54:37 »
Ja ser den, men tror uansett at jeg bare kjøper den gamle (dersom foreldrene mine finner den that is) når de først er i USA.

På en annen side er det vel bare spørsmål om tid før man får hacket den nye.

...sophies choice...  :P
"Shine On You Crazy Diamond"

Robert

Sv: iPhone fra USA
« Svar #3 på: November 07, 2008, 21:40:48 »
Er vel like greit å få kjøpt en på ebay?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Germ

Sv: iPhone fra USA
« Svar #4 på: November 08, 2008, 12:39:25 »
Begynner å lure på det ja. Sies at man nesten ikke får tak i den gamle i USA lenger, så lurer litt på det. Snakket med en som kjøpte den for 2400kr over ebay, alt inkludert.
"Shine On You Crazy Diamond"