Til ettertanke

Started by Tom S, December 02, 2008, 19:15:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harvey

Quote from: RuneSve on December 04, 2008, 15:12:42
Ikke glem at det var nå den dårlige perioden starta i fjor, og vi klarte allikevel å ende opp få poeng bak direkte opprykk. Hvis vi klarer å være litt jevnere i år, bør det ikke se så mørkt ut som mange vil ha det til.
;)

:) ;)Vi er over den dårlige perioden vår.  Seier og 3 av 15 i desember er bokført :D :D

Boxman

Quote from: fjellhaugen on December 02, 2008, 22:28:55
Quote from: Per-Stian on December 02, 2008, 22:19:35
1 Leicester 18 38
7 LEEDS 18 32

1 Swansea 18 34
5 LEEDS   18 29

Differansen til topplaget er omtrent lik som ifjor, 5-6 poeng. Ein skulle trudd at vi skulle vere betre i år sidan spelarane kjenner kvarandre betre og vi er blitt "vande" med høva i L1. Men ein kan også argumentere for at det er "vanskelegare" å motivere seg for ein ny sesong på dette nivået. Forrige sesong fekk ein verst tenkeleg start med straffepoeng og "alle" var i mot oss. Då hadde vi samstundes livet i CCC friskt i minnet. Likevel klarte vi ikkje å kjempe oss tilbake til andredivisjon.

Eg har større tru på laget vårt i år. Eg likar at det er mindre støy rundt klubben, og troppen verkar meir harmonisk i år. I tillegg har vi fått ein meir likandes kar som trenar som tilsynelatande held fokus på dei riktige tinga. Vi skal absolutt ikkje gje opp eller spå noko som helst, men eg trur framleis på direkte opprykk denne sesongen.

ehhh??

hvem er egentlig vi som klubb som kan si vi er for gode for L1? gi meg et konkret svar og ikke et hjertens vi er jo leeds, vi hører jo hjewmme i PL, vi er jo en topp klubb, blablabla.. sorry PerStian men vi er faktisk "just another club" for øyeblikket. Ja vi har potensialet, men akkurat nå.... ikke sjangs om vi bør ha problemer med å kunne motivere oss til kamp.

og at macca er en likandes kar joda, men det går vel en del tråder her inne hvor han og hans høyre hånd og deres forsvars/dødball disposisjoner blir stilt STORE spørsmål ved.

la oss slå lag som ligger i ligasystemet før vi begynner å snakke om THE GREAT WHITES igjen.

Hvilke andre klubber på dette nivået, er gjeldfrie? Hvilke andre klubber på dette nivået, har et diftsoverskudd på £4,5 mill? Hvilke andre klubber har et treningsanlegg som Thorpe Arch? Hvilke andre klubber har en stadion som Elland Road? Hvilke andre klubber drar over på 30000 på en kamp i League One? Hvilke andre klubber drar med seg 4500 supportere på bortekamp? Hvilke andre klubber har en spillerstall som vår? Og sånn kan jeg holde på til våren kommer!
En må være blind, døv, og det som verre er, for ikke å se hvilke utrolige fordeler vi har i forhold til alle andre klubber på dette nivået.
Det eneste stedet vi ikke med sikkerhet kan si vi er "best", er i managerstolen. Så da er det i mine øyne der vi svikter.
Proud to be Leeds!

sportcarl1

du är inte säker på att vi är bäst i managerstolen! vem säger att det är hans fel? kan det vara fel i managerstolen på de sista 5-6 managerna? är ju på planen det avgörs, är säker på att mcallister ger spelarna rätt direktiv både i anfall försvar  och på mittfält men att det inte alltid efterföljs, ge gärna konstruktiv kritik på mcallister istället, jag tror största felet de sista åren att att motståndarna är mer (taggade) än vad leedspelarna är, men nej tack till att byta managers ännu en gång, har inte varit lyckat sedan David o Leary tog över och kanske var det inte bara hans förtjänst utan att det kom ut spelare i full blomning som kewell smith och woodgate tex

Boxman

Quote from: sportcarl1 on December 06, 2008, 15:35:43
du är inte säker på att vi är bäst i managerstolen! vem säger att det är hans fel? kan det vara fel i managerstolen på de sista 5-6 managerna? är ju på planen det avgörs, är säker på att mcallister ger spelarna rätt direktiv både i anfall försvar  och på mittfält men att det inte alltid efterföljs, ge gärna konstruktiv kritik på mcallister istället, jag tror största felet de sista åren att att motståndarna är mer (taggade) än vad leedspelarna är, men nej tack till att byta managers ännu en gång, har inte varit lyckat sedan David o Leary tog över och kanske var det inte bara hans förtjänst utan att det kom ut spelare i full blomning som kewell smith och woodgate tex

Nå har jeg vel flere ganger sagt konkret hva jeg mener er feil med McAllister, og det går på spillestil.
Som vi ser i intervjuet med Bates, så skal vi ifølge ham spille attraktiv fotball, og ikke "kick and rush". Hva mener han med det? Hva er forskjell på "kick and rush", og "pass and move"? Det vi holder på med nå, er "pass and wait". Vi triller ball sidelengs og bakover, og så ser vi gjentatte ganger, at så fort vi mister ballen, blir vi overspilt på bare to-tre pasninger. Hvorfor det? Jo, fordi andre har skjønt det enklseste av det enkle på dette nivået. Når de får tid å organisere seg, som de lett gjør så lenge vi triller ball sidelengs, istedenfor i lengderetningen, så er det enkleste sak i verden å forsvare seg. Og så har de skjønt dette med overganger. Når du vinner ballen, sett fart raskeste vei mot mål. Og da har vi stått i ro og trillet ball så lenge, at vi blir tatt på tempo gang på gang.
Jeg sier ikke vi skal begynne å bare dunke ballen opp mot spissene. Men det går faktisk an å spille attraktiv fotball, selv om vi spiller ball i lengderetning, med tempo, også. Men av en eller annen grunn ser det ikke ut som McAllister skjønner dette.
Proud to be Leeds!

auren

2 gode innlegg Boxman. Er "dessverre" litt for enig med deg. Vi må ABSOLUTT bli mer gjennombruddshissige og tenke mer lengderetning. Gir enda ikke opp håpet om at vi skal kunne bli en del bedre på disse to områdene.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Boxman

Quote from: auren on December 06, 2008, 15:56:51
2 gode innlegg Boxman. Er "dessverre" litt for enig med deg. Vi må ABSOLUTT bli mer gjennombruddshissige og tenke mer lengderetning. Gir enda ikke opp håpet om at vi skal kunne bli en del bedre på disse to områdene.

auren

Som tidligere nevnt, finner jeg det litt merkelig at McAllister er sånn. For han spilte tross alt på Leeds United under Wilkinson, og da spilte jo vi virkelig attraktiv fotball, med gjennombruddshissighet. Men all inspirasjon jeg kan se Macca har tatt med seg fra sin karriere som spiller, er fra Boringpool. Vi spiller jo helt likt det de gjorde, da Macca spilte der. Og det liker jeg lite...
Proud to be Leeds!

Ronald

Quote from: Boxman on December 06, 2008, 16:06:03
Quote from: auren on December 06, 2008, 15:56:51

auren

Som tidligere nevnt, finner jeg det litt merkelig at McAllister er sånn. For han spilte tross alt på Leeds United under Wilkinson, og da spilte jo vi virkelig attraktiv fotball, med gjennombruddshissighet. Men all inspirasjon jeg kan se Macca har tatt med seg fra sin karriere som spiller, er fra Boringpool. Vi spiller jo helt likt det de gjorde, da Macca spilte der. Og det liker jeg lite...

En liten spesifisering. HW`s Leeds spilte en kombinasjon av langpasningsfotball og pasningsorientert fotball. HW startet faktisk sin trener karriere med å bruke kun "Drillos" stilen. (Før Drillo ) - hentet fra boka Leeds United The Return to Glory

Tom S

Mykje snakk om forsvarspillet vårt og spesielt på dødball imot. Det er forøvrig ikkje så rart når vi er shite på dette.

Men, kan det vere no at fokuset på forsvarorganisering og terping på trening dag etter dag er blitt så voldsom at det faktisk gir negativ effekt?
Kan det vere at nervene og prestasjonsangsten vert for stor på gutta?

Berre eit spørsmål.....
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

George Graham hadde personlig 1 times forsvarsorganisering i tillegg til den vanlige treningen med sitt forsvar da han var i Arsenal.Selv om det på denne tiden var Boring-Arsenal hadde de ihvertfall verdens beste forsvar,slapp bla inn 18 mål på en sesong...Vet ikke om han gjorde det samme i Leeds, men ting tyder vel på det...konklusjon:terping-terping-terping=bedre forsvar!