Hvor mange vil vi huske fra denne perioden?

Started by Promotion 2010, November 28, 2008, 13:49:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Sakser fra en annen tråd:

Quote from: Asbjørn on November 27, 2008, 18:10:26
Quote from: bmoen on November 27, 2008, 11:03:51

Men litt refleksjoner: Det som er igjen av Leeds er bare skallet utad. Vi kunne gjerne hete Northampton, Yeovil, Peterborough etc. Vi er på samme nivået.

Du har vært på Elland Road under kamp. Selv i L1 bikker man 30.000. På bortekamper er Leedsfansen uovervinnelige...
Du har vært på Thorp Arch og sett fasilitetene...

Jo, Leeds er ikke som en gjengse League One klubb!!!

(men pr tiden opererer vi der, det kan jeg ikke komme bort ifra...)

Det er ganske utrolig at vi ikke klarer å utnytte dette potensialet. For de fleste av oss så er det vel bare skallet igjen. Jeg kan ikke si at jeg minnes Butler, Gregan og Pugh med særlig gode vibber. Det var folk som tok oss til Play-off finalen for et par sesonger siden.
Dagens mannskap kommer til å gå raskt over i glemmeboken sammen mange av de patetiske spillerne som var med klubben på 80-tallet.

Hvem husker vel:
Russell Doig - mannen som var bedre med hårbørsten enn som kantspiller for Leeds.
Brian Caswell - høyrebacken som havnet i fengsel.
Martin Dickinson - midtstopperen som var mer opptatt av duene sine enn fotballspillet.
Aiden Butterworth - Keegans arvtager (!), som endte opp på universitetet fordi han ikke tyte å satse i Leeds.
Og hva gjorde egentlig Peter Barnes, Kenny Burns, Frank Wortington og Ian Rush i Leeds? De sanket vel i hvert fall ikke pokaler!

....Se for deg dagens mannskap! Hvor mange vil vi huske?

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

pedro

Quote from: Promotion 2010 on November 28, 2008, 13:49:41
Sakser fra en annen tråd:

Quote from: Asbjørn on November 27, 2008, 18:10:26
Quote from: bmoen on November 27, 2008, 11:03:51

Men litt refleksjoner: Det som er igjen av Leeds er bare skallet utad. Vi kunne gjerne hete Northampton, Yeovil, Peterborough etc. Vi er på samme nivået.

Du har vært på Elland Road under kamp. Selv i L1 bikker man 30.000. På bortekamper er Leedsfansen uovervinnelige...
Du har vært på Thorp Arch og sett fasilitetene...

Jo, Leeds er ikke som en gjengse League One klubb!!!

(men pr tiden opererer vi der, det kan jeg ikke komme bort ifra...)

Det er ganske utrolig at vi ikke klarer å utnytte dette potensialet. For de fleste av oss så er det vel bare skallet igjen. Jeg kan ikke si at jeg minnes Butler, Gregan og Pugh med særlig gode vibber. Det var folk som tok oss til Play-off finalen for et par sesonger siden.
Dagens mannskap kommer til å gå raskt over i glemmeboken sammen mange av de patetiske spillerne som var med klubben på 80-tallet.

Hvem husker vel:
Russell Doig - mannen som var bedre med hårbørsten enn som kantspiller for Leeds.
Brian Caswell - høyrebacken som havnet i fengsel.
Martin Dickinson - midtstopperen som var mer opptatt av duene sine enn fotballspillet.
Aiden Butterworth - Keegans arvtager (!), som endte opp på universitetet fordi han ikke tyte å satse i Leeds.
Og hva gjorde egentlig Peter Barnes, Kenny Burns, Frank Wortington og Ian Rush i Leeds? De sanket vel i hvert fall ikke pokaler!

....Se for deg dagens mannskap! Hvor mange vil vi huske?

Dersom vi rykker rett opp vil vi nok huske samtlige 20 spillere som bidrog til opprykket, det vil være typisk oss Leeds-supportere. Skulle vi ikke klare opprykk fordømmes 90% av spillerne. Håper på det første senarioet ;)
Beckford vil undertegnede alltid huske!
Leedsomaniac

auren

Fabian Delph, Jermaine Beckford, Luca Becchio, Aidy White, Paul Huntington, Frazer Richardson.

De vil jeg kanskje huske best, men som du skriver i din egen tråd - selv om du ikke "husker" spillerne, så er det jo nettopp det du gjør likevel  ;) Selv om Rush ikke gjorde en skit i Leeds, vil jeg alltid huske at han var her.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Poenget er at jeg nevner 8 spillere fra et spenn på rundt 15-18 år. TENK så mange som har havnet i glemmeboka.
Det var håret, fengsel, duer og studier som fikk meg til å huske disse. IKKE FOTBALL!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sterland

Er vel endel fra Wise/Blackwell tida som går i glemmeboka. Heller ikke sikker på at Sheehan, Brad Johnson osv blir husket spesielt lenge..

fjellhaugen

den første som slår meg er nok becks. og med litt ettertanke på siste året, howson (obvious reasons :D) og casper, litt som det skandinaviske innslaget og veldig for hans inngriner i playoff finalen, mens vi ennå håpte på noe godt..
ellers husker man vel sånn litt her og der. vil ikke skrive bla. delph da det høres ut som vi skal huske de som forsvinner ut døra..
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

jackbauer68

Vil huske Beckford som en goalgetter,Delph som stortalentet,Becchio som en av få argentinere,Prutton som kultfigur.........ellers tror eg de fleste andre vil bli sammenlignet med,og kanskje derfor også husket,typer som caswell,doig og gutta 8)

Dennis

Jeg tror de fleste kommer til å huske Ken Bates.  ::)

Av spillere vil forhåpentligvis Beckford og Delph huskes i lengre tid. Med det mener jeg at de bidrar til å skyte Leeds United tilbake til Premier League, ikke fordi de spilte godt i League One frem til de ble solgt til henholdsvis Newcastle B og Tottenham.  >:(
Marching on together!

DaGa

Jonny Howson! ;) Målet hans mot Carlisle vil jeg aldri glemme :-*
We all LOVE LEEDS!

SuperLeeds!

Var jo tross alt en god del minneverdige stunder på 80 tallet også... Semifinale i FA-cupen mot Coventry i 1987 var det vel og ikke minst opprykket i 89/90 med spillere som Strachan, Batty, Speed, Chapman, McAllister, Beglin, Fairclough, og ikke minst Vinny Jones - med mange fler ;)

jackbauer68

Quote from: Harrymonster on November 28, 2008, 18:34:12
Var jo tross alt en god del minneverdige stunder på 80 tallet også... Semifinale i FA-cupen mot Coventry i 1987 var det vel og ikke minst opprykket i 89/90 med spillere som Strachan, Batty, Speed, Chapman, McAllister, Beglin, Fairclough, og ikke minst Vinny Jones - med mange fler ;)

ikkje for å pirke men McAllister var ikkje med på opprykket ;)

fmtj

Ikke mange av spillerne, men gud hjelpe med- FRUSTRASJONEN!!! Den vil jeg huske. SKUFFELSENE! Når en i helgene følger med og det blir tap for Huddersfield, Northampton, Tranmere osv, osv!  Det er fandesn så klart at det gir dype sår som vil etterlate stygge arr!
Yeboahs vitne