Hvor dyr blir første signing???

Started by DenHviteYeboah, January 13, 2009, 23:54:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sveifors

Jeg velger å ta det rolig og vente og se. Grayson har erfaring i å vinne på dette nivået. Det er ihvertfall to hindere som bremser signinger, minst.

1. Vi har for stor stall, for mye daukjøtt. Problemet er å få ut de vi ikke trenger.

2. Det er vanskelig å få Kvalitetspillere til å ta trinnet NED til L1. Spillere er tross alt idrettsfolk og penger alene får de ikke ned i L1. De som tror at det er bare å hive penger på bordet og vi får store navn ned i L1, lever i ei rosa boble uten virkelightetssans.

Grayson er også KLAR på at han liker å vurdere spillere nøye før han kjøper. Hvordan spilleren er som person i gruppa, garderoben og ikke minst foran 20-30000 fans.
tror ikke at problemet er KB. Grayson har vel mere å handle for, ressurser enn alle andre i L1 .
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Per Arne

Dette med at vi har for stor stall, er ofte betegnende for klubber med hyppige trenerbytter. Alle trenere har sine ønsker, og får ofte gjennomslag for å trekke flere spillere inn i stallen. Og de som allerede er der, har jo vanntette kontrakter.

Leeds nærmer seg vel 3 elleverlag nå...?

;D

Promotion 2010

Disse kan forsvinne uten problemer i sommer:

*Lucas, sommer 2009 (keeper)
*Andy Hughes, sommer 2009
Frazer Richardson, sommer 2009
Jonathon Douglas, sommer 2009
Westlake, sommer 2009
**Paul Telfer, sommer 2009
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Hvor dyr blir første signing?

Som andre nevner, det er ikke flust av kvalitetsspillere til salgs, og i hvertfall ikke i L1.
Altså, om det blir kjøp, så blir det ikke dyrt.

Her gjelder det å få det beste ut av de ressursene vi har, og de skal egentlig være tilstrekkelig bra. Vi har liksom ikke tid til å vente på å forme et lag (har selv sagt det i fjor),
men jeg tror vi må innse at her trenger det å bygges, og bygging tar tid - om det skal gjøres skikkelig.

Antagelig vil det lang, lang tid før vi igjen er et rimelig bra PL-lag, kanskje så mye som 10 år. Det er andre faktorer som kan innvirke på suksess i dag enn før, men man kommer ikke unna ro, stabilitet og å bygge opp et lag. Forskjellen på Chelsea og Man City er at Chelsea bygget over en del år, men MC vil ha "instant success".

Jeg trodde supportere og forståsegpåere(presse, klubbens ledelse) hadde nådd rock bottom jeg, men nei, i sammen så stresser disse gruppene.

Det kan være at man har noe å lære av mellomstore klubber som har bygget og hatt suksess relativt til sin størrelse (Wigan, og Reading f.eks )

Personlig er jeg nå etterhvert blitt innstillt på at dette kan ta veldig lang tid, bare det å rykke opp til CCC kan ta flere sesonger. Det kan skje i år, via play-off, men det kan like godt ikke skje.
Det er greit for meg, det er kan hende ikke greit for mange andre på forumet.
Jeg er fornøyd med å være supporter av LUFC.

jackbauer68

Quote from: berlin on January 16, 2009, 21:48:27

Personlig er jeg nå etterhvert blitt innstillt på at dette kan ta veldig lang tid, bare det å rykke opp til L1 kan ta flere sesonger. Det kan skje i år, via play-off, men det kan like godt ikke skje.

Hvis du går inn å analyserer hva ordet supporter betyr så vil du se at det ikkje e synonymt med likgyldighet.Det er jo det gladeste vannvidd å si at det er det samme hvor vi spiller.....med dette innlegget har du faktisk egentlig sagt at du gir blanke i Leeds United.

Bengt 8)

Per Arne

Quote from: jackbauer68 on January 16, 2009, 21:56:11

Personlig er jeg nå etterhvert blitt innstillt på at dette kan ta veldig lang tid, bare det å rykke opp til L1 kan ta flere sesonger. Det kan skje i år, via play-off, men det kan like godt ikke skje.

Hvis du går inn å analyserer hva ordet supporter betyr så vil du se at det ikkje e synonymt med likgyldighet.Det er jo det gladeste vannvidd å si at det er det samme hvor vi spiller.....med dette innlegget har du faktisk egentlig sagt at du gir blanke i Leeds United.

Bengt 8)

Og dette sier du til en kar som syklet, jeg gjentar, SYKLET til Leeds før du sluttet å drite i bleia...

;)

isak

Føle me ligg bra ann til å nå det målet!  ;D

berlin

Quote from: isak on January 16, 2009, 23:08:26

Føle me ligg bra ann til å nå det målet!  ;D

:-[ ;D

korrigert nå  ;)

berlin

Quote from: Per Arne on January 16, 2009, 22:54:25

Bengt 8)

Og dette sier du til en kar som syklet, jeg gjentar, SYKLET til Leeds før du sluttet å drite i bleia...

;)

skjønner poenget ditt, Per-Arne - antagelig heller du litt(?) til min tankegang.  ;)

innlegget var ellers skrevet, ikke for å provosere (kanskje litt da... 8) ), men for å fremprovosere en tanke refleksjon om Leeds sin situasjon.

Jeg skjønner veldig godt at folk ikke er med på den der ( som Bengt ), selv så jeg det som "slutten" at vi ikke rykket opp i fjor, og muligens forsvinner Delph, Becchio og Beckford om det går til h..... i år også, men jeg mener ærlig og oppriktig at vi må heve oss over det der. Når Scunthorpe klarer å bite fra seg uten et ungdomsakademi ala Leeds, må vel vi klare det også! Tiden kan være inne for å tenke annerledes dersom det ikke blir opprykk i år heller.

lojosang

Hvis du med annerledes mener IKKE fylle opp Thorpe Arche med 27 omtrent like gode sentrale midtbanespillere er jeg fullstendig enig. Hvis du vil legge ned ungdomsakademiet fordi Scunthorpe klarer seg så glimrende uten foreslår jeg at du slutter å røyke hva det enn er du stapper i pipa di.  ;D
- Leif Olav

jackbauer68

Bengt 8)

;)

Eg sier bare det han fortjener å høre etter innlegget sitt......dessuten syklet han sikkert til Leeds rett etter at eg lærte meg å sykle,og eg føler at du også nå faktisk er litt ute å sykler :D

jackbauer68

Quote from: berlin on January 16, 2009, 23:23:20

skjønner poenget ditt, Per-Arne - antagelig heller du litt(?) til min tankegang.  ;)

innlegget var ellers skrevet, ikke for å provosere (kanskje litt da... 8) ), men for å fremprovosere en tanke refleksjon om Leeds sin situasjon.

Jeg skjønner veldig godt at folk ikke er med på den der ( som Bengt ), selv så jeg det som "slutten" at vi ikke rykket opp i fjor, og muligens forsvinner Delph, Becchio og Beckford om det går til h..... i år også, men jeg mener ærlig og oppriktig at vi må heve oss over det der. Når Scunthorpe klarer å bite fra seg uten et ungdomsakademi ala Leeds, må vel vi klare det også! Tiden kan være inne for å tenke annerledes dersom det ikke blir opprykk i år heller.

En ting kan vi være veldig enig i og det at det er stor fare for at det igjen går til hel....i år også,historien sier oss livet som Leeds supporter ikkje skal være nokken dans på roser.Men vi må ikkje slutte å drømme om at vi en dag har reist oss og kan slåss i toppen av engelsk fotball igjen......."Messi linked with shock Leeds move"......sitat fra Daily Mail 23.januar 2011?? 8)

berlin

Quote from: jackbauer68 on January 17, 2009, 10:55:13

Bengt 8)

;)

Eg sier bare det han fortjener å høre etter innlegget sitt......dessuten syklet han sikkert til Leeds rett etter at eg lærte meg å sykle,og eg føler at du også nå faktisk er litt ute å sykler :D

:)

Tror Per Arne bare ville si at: "Det er lite sannsynlig at en person som har vært supporter i drøye 35 år plutselig skulle gi blanke i Leeds".

Jeg har bare blitt mer tålmodig i løpet av det siste året, og trives med det. Selvfølgelig ønsker jeg at vi igjen blir en stor, stor klubb resultatmessig ( PL, CL, etc ).

Det ligger også et fotballfaglig spørsmål i innlegget, nemlig at stress og uro, skifte av managere, tanken om at vi bare MÃ... ut av L1 gjørma så fort som f..., muligens kan virke mot sin hensikt - at vi faktsikt blir værende i L1 (evt. CCC) systemet lenger enn slik man holder på nå. ( Dette er ikke en forvarstale for Gary Mac).

.....men nå må jeg bare ta meg en sykkeltur.  ;D

Asbjørn

Quote from: lojosang on January 17, 2009, 01:29:12
hva det enn er du stapper i pipa di.  ;D

Har pipa fått en annen lyd nå???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per Arne

Tålmodighet er en dyd. Som Leeds-supportere har vi pent måttet lære oss denne dyden. Vi sliter, og hver gang vi øyner håp om at nå, nå kommer vi tilbake, bli vi slått midt i trynet. Hardt og brutalt. For fotball er en brutal interesse. Ingenting snur over natta. Vi er nødt til å være, nettopp, tålmodige.

Berlin og jeg er begge realister. Positive realister, om vi kan bruke den betegnelsen. Vi gråter over tap, men øyner alltid håp. Og siden vi er realister, vet vi at sjansen for at vi ikke rykker opp i år er ganske stor. Og vi sier derfor at det er greit. For da er vi kort og godt ikke gode nok for opprykk. Enkel matematikk? Ja.

Ikke fanden at vi av den grunn gir blanke i klubben vår. Tvert i mot. Vi har begge ca 35 års fartstid som fans av Leeds. Ingen skal fortelle oss om hvorvidt vi elsker klubben vår eller ikke. Ikke Bengt, og ingen andre.

Det er bare slik at, og nå er jeg tilbake ved ordet jeg startet med, tålmodighet er viktig. Selvsagt vil vi ha klubben opp så snart som overhodet mulig. Men vi må være realistiske. Det vil ta tid. Lang tid. Og husk; "Alltid er bråhast en skrøpelig tjener" (Statius, gamle Rom)

MOT

berlin

Quote from: lojosang on January 17, 2009, 01:29:12
Hvis du med annerledes mener IKKE fylle opp Thorpe Arche med 27 omtrent like gode sentrale midtbanespillere er jeg fullstendig enig. Hvis du vil legge ned ungdomsakademiet fordi Scunthorpe klarer seg så glimrende uten foreslår jeg at du slutter å røyke hva det enn er du stapper i pipa di.  ;D

Nix lojo, jeg mener absolutt ikke at ungdomsakademiet skal legges ned, men ser jo at isolert kan setningen "Når Scunthorpe klarer å bite fra seg uten et ungdomsakademi ala Leeds, må vel vi klare det også!" forstås sånn. Det kan ikke være så vanskelig å lese ut av mitt innlegg at vi gjennom våre ressurser (bl.a TA) har bedre fortsetninger enn Scunthorpe, som har gjort det meget bra i 3 sesonger nå ( Nedrykk fra CCC er kanskje ikke så bra, men desto mer imponerende at de fortsatt kjemper om topplassering i L1, som de gjorde med suksess for 2 sesonger siden. Dette har du stor nok hjerne til å forsstå, lojo.  ;) ;D

De største klubbene (det gjelder både PL, CCC og L1) leder an i "instant success" bølgen, som har ridd England og Europa forøvrig i sikkert 10 år nå. Noen få får suksess, de fleste surrer det bare til og sløser penger og skaper uro med stadige utskiftinger av ledelse, trenerteam og spillere.

Kan det kanskje være en ide å være tøff nok til å tenke annerledes, selv for en "storklubb"?
Jeg bare spør. Jeg mener dette kan leses ut fra mitt innlegg, om man tar seg tid til å tenke, og ikke stresser med å svare impulsivt. Bengt har noe å lære der, men jeg har respekt for at han er mindre tålmodig, de fleste er jo det.

....så da går jeg ut fra at jeg kan fortsette å stappe pipa mi med det samme som før, vanligvis optimum (ligner på opium ja  8) ), innkjøpt i rikelige mengder i favorittsjappa mi i Whitby. Fryser man ned tobakken, varer den lenge og kan nytes i små doser, sammen med en god maltwhisky eller anstendig flaskeøl.  :)

...og som Per Arne sier, jeg håper på Leeds-seier hver gang og følger intenst med, merker bare at verden ikke faller sammen og at jeg må løpe til psykolog for å bli behandlet for depresjon, alternativt drikke meg dritings hver gang Leeds taper (og forsåvidt når de vinner). Da blir det tøft for helsa å spille så lite uavgjort som vi gjør.  ;D