Hva jeg har jeg vunnet på spill,lodd, bingo o.l ...

Started by Leif Sverre, February 14, 2009, 19:01:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leif Sverre

Lager en ny sak nå. Her kan  dere skrive opp alt hva dere har vunnet i livet.
Jeg starter.

1970 tallet, Et spann med middagspølse på en lokal bingo, og flere bokser
lapskaus.
70 tallet, 75 halvlodd i Pengelotteriet i Det Beste konkurranse. Man skulle sette et
kryss på et bilde for å markere hvor fotballen var, og det var IKKE 3 alternativ som det
pleier å være på slike konk. Premie på loddene 350 kr.
Flere premier i Vi Menn, med ymse småting og større ting som premie.
2000 kr fra Nrk Nordland for dagens beste tips en gang på 90 tallet.
Massevis av flax-lodd fra lokalavisa for tips til den.Har 4 førsteside-saker i BA
Nitime krus for deltagelse i Nitime-duellen pinseaften 2007
1980 tallet, 12 rette i tipping, den svimlende sum av 450 kr ble det.
1990  , et  reisegavekort fra Tjæreborg på 12000,- (Norsk Luftambulanse)
1990 tallet,  noen tusenlapper på radiobingo i dern lokale nærradio
1990 tallet, 12 rette i tipping, 21000 kr som jeg delte med 3 andre
2000 tallet, 7500,- på V 75 rikstoto
2007 sammenlagt-vinner på kryssord i Tips, reisegavekort på 10000.-,
flere ukepremier på tippekuponger til 192, ingen premie på dem.
Signert Bodø-Glimt drakt før siste Glimt cup-finale, deltok i en geografiquiz om norske fjell og vant
1. premie, fikk trøya av Drillo !!!
Tilsammen kanskje 10000,- odds, extra, lotto og keno, ikke noe mere nei.
På 90 tallet ble jeg også nr. 15 tror jeg det var i NM i tipping i tips, har diplom.
Har også vunnet div. konkurranser i lokalaviser, bla. ble jeg Ã...rets profet i
Helgeland Arbeiderblad i 2007, 2007, - kr var premien.
Flere flasker vin  på jobbens fredags vinlotterii og en flaske konjakk til 800,-
i en tippekonk sammen med venner.
Flere førstepremier med  quiz-laget mitt på dn lokale puben her i byen.Teposer og
kaffekopper + en pengepremie, 800,-kr delt på 4 !
Cd plate med jazz-musikk fra et program på P 1  Nrk
Lp plate med Gasolin ,Efter endnu en dag, på  80 tallet engang, NRK , skulle gjette
på en spesiell lyd, svaret var buldringen man kan høre når man går på et islagt vann.Jeg
var den eneste som hadde rett lyd !!
Krydderhylle  på en eller annen radioprogram 80 tallet, den er enda i bruk !
31.3 mars 2009 vant jeg en tursekk fra Ut i Naturen NRK ,spørsmålet var hvor  lang tid det tar før
en ørneunge kan fly, svaret var 70-80 dager og det visste selvsagt jeg !
Dagblad-nøtten 2. mai 2009, En Pele bok var premien !

Tom S

12 rette i tipping ein gang på 80-tallet; premie ca.500,-

6 rette i Lotto ein gang på 90-tallet; premie ca. 7000,-

Luscoslotteri 2007/08; tur til Leeds

Ellers så har det vert magert på premiefronten.
COME ON LEEDS !!

lojosang

Fikk en ellver i tipping sammen med noen kompiser i ungdommen. Sopte inn nesten 200 kroner hver!

Har vunnet noen DVDer på nrk alltid moro, og noen flasker vin jeg egentlig ikke liker på vinlotteriet på jobb. Så er jeg puljevinner i Lilleputtserien med Stegaberg, og vinner av skoleturneringen i Volleyball på Frakkagjerd ungdomsskole. Jeg hadde en ekkel overarmssørv i ungdommen. :D

Skal vi se. Vant en modellseilbåt på lodd 17. mai i Tysværvåg for fryktelig lenge siden. 2. plass i fiskekonkuranse arrangert av Haugesund Døveforening eller noe sånt. Ooo! Og så er jeg stolt vinner av lagkonkuransen  The international Whisky Quiz på Dufftownfestivalen i 2005. Uten å kunne svaret på et eneste spørsmål. Jeg må føre hell med meg. Norges første seier i konkuransen.  ;D

Limerickkonkuransen på intituttfesten i 2007, eller noe sånt. Den var ikke en gang grov. I motsetning til enkelte av bidragene jeg vant NRK-DVDer for.

Kan vi vinne noe her?
- Leif Olav

Knut-

Vunnet premier league-mesteren i Norsk Tipping. 3 turer til England. Tur til fotball-em i Sveits, tur til Lillehammer-OL. Season long på forumet.....henger jo høyt.

14 tolvere i tipping. Sikkert noe lapskaus, elg og noen duker.

Hvor mye jeg har brukt på tipping og lodd i løpet av mange år skal vel ikke nevnes her  ::)
medlem 191

h.b

6 + 1 i lotto engang.
Men dette er ingenting mot alle millionene jeg vinner hver uke på diverse landslotterier

Kato

140 000 V5 Harstad Travpark sammen med tre andre.
60000 helga etter V5 Bodø Travpark

Så var hellet over

Sten

Hadde fem inne på V6 (tror jeg det var...var det kanskje V5 på den tida, og jeg hadde fire inne?) på travbanen på Biri som ivrig tolv-åring. Hadde en dark horse kalt Symra som bankers i siste løp. Merra dilta selvsagt inn sist i feltet -godt etter alle andre (etter å ha galoppert et par ganger to boot), til min far og onkels fornøyelse. Hørte spydige kommentarer om Symra resten av den sommeren...

Ellers har jeg aldri vunnet mer enn jeg har klart å drikke opp før søndag. Av ulikvide midler (siden Lojo nevner NRK-premier) kan jeg nevne en Lawrence Block hardcover jeg vant i Herreavdelingen for flere år siden. Boka var knallbra til krim å være. Og en Renegade Soundwave CD fra NRK rockeprogram på 90-tallet. Som var OK nok..

Guttungen vant en ryggsekk med Bamse-motiv nettopp - gjelder det?
Sten