Rote vekk poeng

Started by Sleivind, March 12, 2009, 11:21:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sleivind

Mot følgende lag har vi tapt poeng etter å ha scort først, eller redusert til uavgjort for så å slippe inn nok et mål: Yeovil (uavgjort), Millwall (tap), Huddersfield (tap), Tranmere (tap), Colchester (tap), Bristol Rovers (uavgjort).

Dette gjør at vi etter å ha ledet kamper, så har vi altså tapt 16 poeng. Hadde vi altså hatt en evne til å holde på ledelsene våre, så hadde vi hatt 75 poeng, og ligget 6 poeng foran Peterborough som ligger på 2.plass.

Jeg synes det er ganske oppsiktsvekkende at vi har vært så dårlig på dette. En ting er å komme bakpå hele kampen, men her har vi altså rotet vekk forferdelig mange poeng etter å hatt dem i lomma. Hva kommer det av? Taktikken? Dårlig trent? Urutinerte spillere? Dårlig defensivt spill?

auren

Quote from: Sleivind on March 12, 2009, 11:21:54
Mot følgende lag har vi tapt poeng etter å ha scort først, eller redusert til uavgjort for så å slippe inn nok et mål: Yeovil (uavgjort), Millwall (tap), Huddersfield (tap), Tranmere (tap), Colchester (tap), Bristol Rovers (uavgjort).

Dette gjør at vi etter å ha ledet kamper, så har vi altså tapt 16 poeng. Hadde vi altså hatt en evne til å holde på ledelsene våre, så hadde vi hatt 75 poeng, og ligget 6 poeng foran Peterborough som ligger på 2.plass.

Jeg synes det er ganske oppsiktsvekkende at vi har vært så dårlig på dette. En ting er å komme bakpå hele kampen, men her har vi altså rotet vekk forferdelig mange poeng etter å hatt dem i lomma. Hva kommer det av? Taktikken? Dårlig trent? Urutinerte spillere? Dårlig defensivt spill?

I slike kamper hvor dette er alternativet, er det vel mer korrekt å si at vi taper ett poeng (kunne fått uavgjort men taper likevel). I hvor mange kamper har vi utlignet, og så tapt?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

samadhi

Dette blir litt hvisomatte dersomatte.

Over en sesong med 46 kamper kan man alltid gå tilbake og peke på enkelt kamper og si at den og den kampen skulle vi ha vunnet. Akkurat som vi helt sikkert kan gå inn å peke på kamper vi har vært hedlige som har fått med oss poeng.

marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

Quote from: auren on March 12, 2009, 11:31:22

I slike kamper hvor dette er alternativet, er det vel mer korrekt å si at vi taper ett poeng (kunne fått uavgjort men taper likevel). I hvor mange kamper har vi utlignet, og så tapt?

auren

Jeg redigerte litt på det før jeg la det ut, men det er kun mot Northampton vi har utlignet, for så å slippe inn nok et mål. Men den setningen skulle uansett ikke ha vært med.

Sleivind

Quote from: samadhi on March 12, 2009, 11:50:09

Over en sesong med 46 kamper kan man alltid gå tilbake og peke på enkelt kamper og si at den og den kampen skulle vi ha vunnet. Akkurat som vi helt sikkert kan gå inn å peke på kamper vi har vært hedlige som har fått med oss poeng.

Føler ikke at dette blir hvosomatte dersomatte. Dette viser etter mitt syn at vi er forferdelig dårlige på å holde på ledelsene våre. På den andre siden, så kan vi se på de kampene vi har snudd til vår fordel, enten med å snu tap til uavgjort eller fra tap til seier. På denne måten så har vi "vunnet " 12 poeng denne sesongen. Jeg er rimelig sikker på at forskjellen var mye større i favør "vunnet" poeng i fjor. Disse to faktorene er vel en av hovedgrunnene til at vi ligger der vi ligger for øyeblikket.

auren

Quote from: Sleivind on March 12, 2009, 12:19:12

Føler ikke at dette blir hvosomatte dersomatte. Dette viser etter mitt syn at vi er forferdelig dårlige på å holde på ledelsene våre. På den andre siden, så kan vi se på de kampene vi har snudd til vår fordel, enten med å snu tap til uavgjort eller fra tap til seier. På denne måten så har vi "vunnet " 12 poeng denne sesongen. Jeg er rimelig sikker på at forskjellen var mye større i favør "vunnet" poeng i fjor. Disse to faktorene er vel en av hovedgrunnene til at vi ligger der vi ligger for øyeblikket.

Dette er i grunnen interessant ja. Men det blir enda mer interessant hvis du kommer med statistikk om hvordan våre opprykksrivaler har gjort det. Viktig å sammenligne seg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

berlin

I fjor hadde vi (under Wise) en merkelig evne til å score på slutten av kamper, jfr aurens signatur.

I år tror jeg vi har et "normalår". Synes det kun er spesielt ille, dersom en nøyere undersøkelse av våre hovedkonkurrenter viser at de er klart bedre enn oss på det området, men hvem gidder å grave i slik statistikk.

Det er aboslutt et mål å unngå slike slag i trynet, som vi fikk mot Bristol Rovers, det føles veldig bittert. Det finnes vel kanskje statistikk på om hvor mange kamper vi har kapret 3 poeng ved å score i siste kvarter eller siste 10 minutt av kampen?

berlin

Quote from: auren on March 12, 2009, 12:28:16
Quote from: Sleivind on March 12, 2009, 12:19:12

Dette er i grunnen interessant ja. Men det blir enda mer interessant hvis du kommer med statistikk om hvordan våre opprykksrivaler har gjort det. Viktig å sammenligne seg.

auren

ahh, så først nå at du hadde tenkt i "samme baner", auren.  :-[  :)

DenHviteYeboah

Jeg mener at det finnes et enkelt svar på dette: vi slipper totalt inn for mange mål.Altså for dårlig forsvar og/eller organisering.Har blitt bedre under Grayson, men vi slapp inn latterlige mål under McAllister dessverre. Husker dere "corner i mot"?Der gikk mange poeng ut av vinduet....

Totto

Spørsmålet er hvor vi hadde vært om vi hadde holdt ledelsen mot Newcastle...  >:(

De fikk CL-kvalik, og vi fikk §@¤%"#%&#*

Gammel frustrasjon som ikke vil slippe  ;)
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

Andersen

Det er bare å innse det at Leeds har vært for ustabile i år igjen!!!!! Ã... ergre seg over poeng som har gått tapt , i kamper hvor Leeds  har hatt føringa , gjelder vel også for andre lags supporter i denne ligaen. Med 13. tap så langt i sesongen , så lyver ikke tabellen ¨vi er på play-off plass pr dags dato! Hvis ikke noe MIRAKULØST skulle hende......... ::)  LEEDS4EVER.

berlin

Quote from: Andersen on March 12, 2009, 14:25:11
Det er bare å innse det at Leeds har vært for ustabile i år igjen!!!!! Ã... ergre seg over poeng som har gått tapt , i kamper hvor Leeds  har hatt føringa , gjelder vel også for andre lags supporter i denne ligaen. Med 13. tap så langt i sesongen , så lyver ikke tabellen ¨vi er på play-off plass pr dags dato! Hvis ikke noe MIRAKULØST skulle hende......... ::)  LEEDS4EVER.

Tabellen lyver ikke, selvfølgelig. Men Leeds har potensiale til å vinne kamper, vi spiller sjelden uavgjort.
Merk at Bristol Rovers på 14.plass kun har 11 tap(!) og 47 poeng. Dersom vi makter å vinne 1 eller 2 av kampene vi "før tapte", er sannsynligheten stor for at vi vinner 6-7 av de gjenstående 10 kampene.
Jeg tipper vi er i play-offs med solid margin ved sesongslutt. For at 2.plass skal skje er vi nok avhengig av at at Peterborugh, MK Dons og Millwall roter bort poeng, d.v.s at spiller de uavgjorte kamper har det god effekt så sant vi fortsetter med å vinne litt mer enn annenhver kamp. F.eks en rekke på 7-1-2, gir oss altså 81 poeng, som nok vil være nær 2.plass.

Jeg er nok realist og tror på play-off. Jeg velger å være optimist med tanke på å nå og å vinne play-off finalen. THIRD TIME LUCKY!  ;)

Dennis

Viktig trådpoeng!

Kynisme er utrolig viktig i fotball og så lenge man ikke innehar ekstreme ferdigheter som Barcelona, må man forsøke og drepe kamper man leder (selv på 1-0) og man ikke er overlegen sin motstander. Møkkafotball er samba om det resulterer i opprykk.

Jeg tok en titt på resultatene under Simon Grayson og så vidt jeg kan se, er det kun mot Bristol Rovers hvor vi har tatt ledelsen og ikke vunnet! Under Gary McAllister har laget tapt store mengder poeng fordi vi har manglet evnen til å være kyniske og dra ned tempoet til motstanderen når de jakter utligning og senere seiersmål. Dette har med andre ord ikke vært et problem under Grayson!

Mot Leicester (H 1-1) og Oldham (B 1-1) kom vi tilbake etter å ha ligget under og kapret ett poeng, mens vi mot Stockport (B 3-1) faktisk snudde kampen og vant. I Graysons fire tap (Carlisle H 0-2, Walsall B 0-1, Huddersfield B 0-1, Hereford B 0-2) har vi som statistikken viser ikke scoret og dermed ikke "mistet" ledelse.

Ender opp med disse tendense under Grayson vs Mac
* Vi vinner kamper hvor vi tar ledelsen (kynisme)
* Vi "girer" om tempoet avhengig av resultatet (kynisme)
* Vi holder oftere nullen (kynisme, taktikk)
* Innbyttere har oftere impact på kampen (taktikk, Grayson vet hva han gjør når han bytter)
* Elland Road er i ferd med å bli et fort (vil på sikt øke antall tilskuere og lagmoral: "vi slår alle hjemme")

Så får vi håpe at de kampene vi før tapte, kan begynne å helle mot ett poeng, slik som mot Leicester og Oldham og at den meget fine tendensen med å ikke gi fra seg ledelsen fortsetter!
Marching on together!

J-R

Jeg sier som h.b, problemet ligger i K.B :D ;D

Sleivind

Etter å ha fått en del kritikk for å ikke ta med tallene for de andre opprykkskandidatene, så har jeg nå hentet de frem.

Peterborough: 3, 3, 2, 3 = 11

MK Dons: 3,3,3,3,3,2,2 = 19

Millwall: 3,2,3,2 = 10

Oldham: 2,3,2,2,2,2,2 = 15

Scunthorpe: 3, 3, 2, 2, 3, 3, 2, 3 = 21

Kan hende jeg burde tatt med enda noen flere lag, men nå gadd jeg ikke mer (det var ikke noe spesielt kjekt arbeid :P). Mest oppsiktsvekkende er vel tallene fra MK Dons som faktisk hadde ledet ligaen soleklart om de hadde hatt en bedre evne til å holde på ledelser. Det samme med Scunthorpe.

Nå regner jeg Leicester i en klasse for seg, og det er ikke noen vits i å ta med de i denne beregningen. Av de 5 lagene som ligger fra 2 tom 7.plass, så er det to lag som er dårligere enn oss til å holde på ledelsene. Tre av lagene er da flinkere enn oss til å holde på ledelser.

I utgangspunktet burde vi selvfølgelig ikke ha tapt en kamp, og vi burde ha ligget på toppen av tabellen og cruiset til CCC, men slik er det nå ikke. Sjøl om både Scunthorpe og MK Dons er dårligere enn oss, så synes jeg uansett det er for dårlig å sløse vekk 16 poeng. Spesielt når et lag som Millwall er såpass flinke til å holde på disse ledelsene.

berlin

Good work, sleivind!  :)

Det er synd å si det, men man vinner sjelden 12 rette på statistikk.

Ikke at jeg tror på det, men det er faktisk mulig at Leeds gjør en fantastisk run-in med 8-9 seire. Nå, det ville vært noe, hadde det ikke?

Da skulle jeg jaggu kjøpt Leeds-sengetøy,-lampeskjermer og -tapet!  8)

bwirum

Quote from: berlin on March 12, 2009, 22:18:44Da skulle jeg jaggu kjøpt Leeds-sengetøy,-lampeskjermer og -tapet!  8)
Hehe, det tror jeg jammen ikke du er alene om!
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Leedsulf

Quote from: bwirum on March 13, 2009, 08:55:46
Quote from: berlin on March 12, 2009, 22:18:44Da skulle jeg jaggu kjøpt Leeds-sengetøy,-lampeskjermer og -tapet!  8)

Da hadde jeg også seriøst vurdert en Leeds-gnom og to i stua, hvis de fortsatt selges.  :)

fmtj

...eller rett og slett at spillerne ikke kjenner hverandre godt nok??? Ikke vet jeg, men det er ganske deprimerende å tenke på uansett årsak!  :(
Yeboahs vitne

ollan

Har ikke dere dette da??? Det er jo obligatorisk!!!!!!!!!!!
Ollan

lojosang

Quote from: The boy Eddie Gray on March 13, 2009, 09:55:06

Da hadde jeg også seriøst vurdert en Leeds-gnom og to i stua, hvis de fortsatt selges.  :)

Ryktene skal ha det til Bates nekter å selge seg ut av klubben.  ;D
- Leif Olav

Leedsulf

Quote from: lojosang on March 13, 2009, 13:43:23
Quote from: The boy Eddie Gray on March 13, 2009, 09:55:06

Ryktene skal ha det til Bates nekter å selge seg ut av klubben.  ;D

Bates ønsker å forlate klubben, men Becchio holder ham fast, og nekter å gi han fra seg.

Ser forresten ut som de selges fortsatt:

http://lufcsuperstore.dnsupdate.co.uk/productdetails.asp?parent_id=0&sub_id=0&product_id=533

Blir det opprykk, skal jeg bestille.