Hvorfor rykker vi (ikke) opp?

Started by Kato, May 05, 2009, 08:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Smertehelvetet med Play-Off er igjen over oss. Er det for at verden til slutt viste seg å være rettferdig, eller er det fordi vi nok enn gang skal tråkkes i grusen som fordømte Leeds.

Argumenter mot:

1. Vi har tapt to ganger tidligere, et ekstra press?

2. Vi har tidligere vist at vi ikke takler store menneskemasser samlet på en plass.

3. Vi har ALDRI vært et cuplag.

4. Vi har en "enklere" spillestil, kanskje enklere å stoppe også.

5. Vi er veldig avhengig av at noen sentrale har slått på bryteren (Les Beckford).

Argumenter for:

1. Vi har levert en strålende vårsesong, og er i kjempefint driv.

2. Ser ingen spesielle tegn på slitasje inn mot Play-Off.

3. Vi har vært divisjonens beste lag etter jul.

4. Vi har en manager som har vært gjennom, og vunnet Play-Off før.

5. Det er relativt få av fjorårets "tapere" som spiller.

Tro på opprykk? ALDRI i verden før vi leder 5-0 på Wembley.

Boxman

Quote from: Kato on May 05, 2009, 08:36:39
Smertehelvetet med Play-Off er igjen over oss. Er det for at verden til slutt viste seg å være rettferdig, eller er det fordi vi nok enn gang skal tråkkes i grusen som fordømte Leeds.

Argumenter mot:

1. Vi har tapt to ganger tidligere, et ekstra press?

2. Vi har tidligere vist at vi ikke takler store menneskemasser samlet på en plass.

3. Vi har ALDRI vært et cuplag.

4. Vi har en "enklere" spillestil, kanskje enklere å stoppe også.

5. Vi er veldig avhengig av at noen sentrale har slått på bryteren (Les Beckford).

Argumenter for:

1. Vi har levert en strålende vårsesong, og er i kjempefint driv.

2. Ser ingen spesielle tegn på slitasje inn mot Play-Off.

3. Vi har vært divisjonens beste lag etter jul.

4. Vi har en manager som har vært gjennom, og vunnet Play-Off før.

5. Det er relativt få av fjorårets "tapere" som spiller.

Tro på opprykk? ALDRI i verden før vi leder 5-0 på Wembley.

Bare en liten korrigering. Vi har faktisk tapt tre ganger tidligere, og ikke "bare" to, som du skriver. Og selv om det på den tiden egentlig ikke var finale, men hjemme-borte også i siste runde, ble det avgjørende kamp på nøytral bane(St Andrews) likevel.
Ellers har jeg trua i år. Det hadde jeg for så vidt ifjor også, men det føles tryggere i år.
Proud to be Leeds!

Joe Jordan

Jeg prøver å holde det hele på en armlengdes avstand, fjorårets playoff-tap gjorde så vondt at det knapt kan beskrives. Men dersom vi kommer til finalen og kampen blåses i gang er jo ikke det mulig. Da er pulsen høy og nervene i helspenn igjen.

Jeg var så forbanna etter kampen i fjor, at jeg i mitt stille sinn sverget på å ikke forholde meg til Leeds igjen før hver eneste spiller og trener offentlig hadde bedt om unnskyldning for en patetisk innsats. Men det varte jo ikke særlig lenge da...
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

pedro

Quote from: Joe Jordan on May 05, 2009, 09:04:52
Jeg prøver å holde det hele på en armlengdes avstand, fjorårets playoff-tap gjorde så vondt at det knapt kan beskrives. Men dersom vi kommer til finalen og kampen blåses i gang er jo ikke det mulig. Da er pulsen høy og nervene i helspenn igjen.

Jeg var så forbanna etter kampen i fjor, at jeg i mitt stille sinn sverget på å ikke forholde meg til Leeds igjen før hver eneste spiller og trener offentlig hadde bedt om unnskyldning for en patetisk innsats. Men det varte jo ikke særlig lenge da...

Akkurat slike følelser hadde jeg etter fjorårets tap og forøvrig etter tapet i Play Off CCC to år før det igjen :P Denne gangen blir akkurat like Bingoaktig desverre, men har litt bedre følelse inn mot kampene i år en tidligere. Vårsesongen og dagens manager er årsaken til sistnevnte, MOT
Leedsomaniac

Kato

Ja selvfølgelig, 3 tap.

Tapet mot Charlton i 87 vil alltid stå som min verste opplevelse som Leeds-supporter.

Jon R

Hva er felles for de siste tapte finalene? Se på managerne!

1987  vs Charlton: Billy Bremner
1996 vs Aston Villa: Howard Wilkinson
2006 vs Watford: Kevin Blackwell
2008 vs Doncaster: Gary Mc Allister

Disse menn hadde en ting til felles: De hadde alle en sterkt nedadgående kurve som enten startet rett før eller rett etter finaletapene. Alle måtte forlate klubben innen halvåret etter finaletapet.

I Simon Grayson har vi en manager som har hatt en bratt stigende kurve fra dag en. Han tok Blackpool opp i CCC via play off finalen for to år siden, og har under tiden i Leeds vist at er en  "no nonsense" manager som fremstår med stoisk ro og klokskap. Han fremstår både som en god man- manager og en dyktig taktiker, der det sportslige fokuset er i sentrum. Jeg har ikke hatt større tiltro til en Leedsmanager siden the early O Leary days. I predict: Simon Grayson vil bli en legende på Elland Road!   :)
( med mindre en større klubb snapper han opp før langtidsplanen hans er fullført da...  ::))

Bare uflaks og dårlige dommere kan ta dette fra oss nå. Som en klok og forutseende mann sa allerede i januar da "alle" så ut til å ha mistet trua: I mai genierklærer vi Grayson etter opprykk på Wembley.  ;D

Jon R.

Frode

Det er faktisk mer åpent enn vi liker å innrømme.  Scunthorpe viser minst like god form som Leeds, og selv Dons synes å ha kommet bra i flyten igjen.  Har vært heavy Leeds tilhenger i innpå 40 år, og bare èn gang opplevd at vi vant når det virkelig gjaldt (ser bort fra seriemesterskapet i 92 som var sikret i nest siste serierunde) hvilket var bortekampen mot Bournemouth i 90 da vi rykket opp. Ellers gjentar historien seg, uansett hvor sikre vi er på forhånd.  I fjor hadde selv jeg troen på seier mot Doncaster, historien kjenner vi.  Gidder ingen analyser av form og managere, dette blir bingo ... og vi har jaggu ingen vinnerlykke. 

sportcarl1

varför vi inte rycker upp? har hållt på leeds sedan början på 70talet och ofta har man undrat om det inte vilar en förbannelse över klubben

raggen

siden jeg ble leeds supporter(90-91) så har det bare vært 2 oppturer. seriemesterskapet 91-92 samt CL eventyret. ellers har det bare vært så og si nedturer. men slutter aldri og holde med klubben i mitt hjerte og lever i ett uendelig håp om at lykken snart må stå leeds bi igjen
Forever Leeds United!!!!!!!!

sveifors

Helt siden finaletapet for Sunderland i Cupen i 73 eller var det i 74, husker ikke ifarta, har jeg ikke hatt troen på at laget mitt er best når det gjelder. Det er bare sånn, skulle ønske at jeg tok så jævlig feil. Innerst inne har jeg et håp........,men....

Det blir ihvertfall et skrekkelig nerveslit iallefall......, huff
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

stian

Quote from: Jon R on May 08, 2009, 19:09:23
Hva er felles for de siste tapte finalene? Se på managerne!

1987  vs Charlton: Billy Bremner
1996 vs Aston Villa: Howard Wilkinson
2006 vs Watford: Kevin Blackwell
2008 vs Doncaster: Gary Mc Allister

Disse menn hadde en ting til felles: De hadde alle en sterkt nedadgående kurve som enten startet rett før eller rett etter finaletapene. Alle måtte forlate klubben innen halvåret etter finaletapet.

I Simon Grayson har vi en manager som har hatt en bratt stigende kurve fra dag en. Han tok Blackpool opp i CCC via play off finalen for to år siden, og har under tiden i Leeds vist at er en  "no nonsense" manager som fremstår med stoisk ro og klokskap. Han fremstår både som en god man- manager og en dyktig taktiker, der det sportslige fokuset er i sentrum. Jeg har ikke hatt større tiltro til en Leedsmanager siden the early O Leary days. I predict: Simon Grayson vil bli en legende på Elland Road!   :)
( med mindre en større klubb snapper han opp før langtidsplanen hans er fullført da...  ::))

Bare uflaks og dårlige dommere kan ta dette fra oss nå. Som en klok og forutseende mann sa allerede i januar da "alle" så ut til å ha mistet trua: I mai genierklærer vi Grayson etter opprykk på Wembley.  ;D

Interessant liste, det der. Det er ingen tvil om at Grayson (og laget for øvrig) har et ganske annerledes utgangspunkt for play-off enn hva tilfellet har vært tidligere. Særlig de siste to play-offene har vi vaklet inn i playoffene, mens vi i år har en solid formkurve og er ferdige med alt utenomsportslig tullball.

flynn

Vi rykker ikke opp rett og slett fordi alle tar det for gitt at vi rykker opp. Og ting som blir tatt for gitt når det gjelder Leeds skjer aldri !
Jeg er ikke engang sikker på at vi kommer til Wembley, og om vi kommer dit så går det dessverre år skogen. Leeds må rykke opp via å være best, eller nest best sesongen gjennom. Det skjer neste år.

flynn

Rudi G.

Vi rykker opp for vi er det beste laget med den beste formen i L1. Leeds har spillt glimrende fotball de siste månedene. Stiller vi med toppet lag er vi uslåelig i denne divisjonen!

Jeg har troen!

LeedsUnited

I år rykker vi opp!  Troppen er sterk.  Vi er inne i en god flyt.  Vi har fått en manager som ser ut til å motivere spillerne.  Og det viktigste av alt, det ser ut som om spillerne har troen på at dette kan gå veien. :)