Er vi et bedre lag i 2009?

Started by Promotion 2010, May 03, 2009, 20:56:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Promotion 2010

Tabellen 2007-08:
5 LEEDS 46  15 4 4 41-18   12 6 5 31-20     27 10 9  72-38 +34 (-15) 76 P.OFF

Tabellen 2008-09:
4 LEEDS 46  17 2 4 49-20    9 4 10 28-29    26  6 14 77-49 +28        84 P.OFF

Vi er bedre hjemme enn i fjor. Det må vel syldes de 11 strake hjemmeseirene på tampen.

Vi er svakere borte, med dobbelt antall tap på utebane. Dette skyldtes nok den tøffe perioden før jul og usikkerheten den første med seg. Siden Hereford borte har vi bare tapt en kamp, borte mot mesteren Leicester (på overtid).

Men en seier og fire uavgjorte kamper ekstra som vi hadde i fjor så ville vi blitt nummer to. Faktisk var vi bare to seire fra annenplassen. Northampton borte 1-2 etter  ha banket dem 5-2 i cupen på samme bane og Hereford borte 0-2 i en svært begredelig affære. Jeg bare nevner dem.

OG NÃ...: PLAYOFF!   ;D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

johnny gangster

Ja var ikkje mykje som skulle til for at me hadde tatt 2 plassen fra Peterborough, men men ingenting me kan gjer med det no, no er det viktig at spelarane fokuserar 100% mot play off og tar med seg den sjølvtiliten dei har fått gjennom alle gode resultata no på slutten av sesongen. Me tok meir poeng i fjor men me har vore litt meir stabile i år synst eg, klart me har hatt kampa som har vore svært dårlege og vert fantastisk neste kamp, men slik er fotballen. Foreksempel har me hatt ein kjempeavslutning på sesongen og  har berre eit tap siste 14 eller noke. Mens me i Desember og november var stabilt veldig dårlige og tapte mange poeng som kunne våre avgjerande og fine og hatt no, men alle seriekampane er ferdige og ikkej noko å gjera med lenger.

FOKUS PÃ... PLAY OFF NO! MOT!

Rudi G.

Quote from: Promotion 2010 on May 03, 2009, 20:56:41
Tabellen 2007-08:

Tabellen 2008-09:

Vi er bedre hjemme enn i fjor. Det må vel syldes de 11 strake hjemmeseirene på tampen.

Vi er svakere borte, med dobbelt antall tap på utebane. Dette skyldtes nok den tøffe perioden før jul og usikkerheten den første med seg. Siden Hereford borte har vi bare tapt en kamp, borte mot mesteren Leicester (på overtid).

Men en seier og fire uavgjorte kamper ekstra som vi hadde i fjor så ville vi blitt nummer to. Faktisk var vi bare to seire fra annenplassen. Northampton borte 1-2 etter  ha banket dem 5-2 i cupen på samme bane og Hereford borte 0-2 i en svært begredelig affære. Jeg bare nevner dem.

Som lag mener jeg vi er et bedre lag i 08/09 sesongen, vel og merke etter Grayson kom. Hadde vi hatt Grayson hele sesongen hadde vi vunnet hele serien!

torivar

Enig med Rudi. Siste halvdel av sesongen er vi definitivt bedre som lag enn vi var i fjorårssesongen under ett, og sist jeg sjekket var fotball fortsatt et lagspill.

R - R

Laget Grayson har er sterkare enn laget McAllister hadde før play-off i fjor. Viktigare enn det er at vi har ein førsteellevar som fungerar, er samspelt, og har god teamspirit, samt ein trenar som klarer å pushe spelarane. Dette er den store skilnaden frå i fjor.
- Rune

Kato

Hallgeir *

Quote from: R - R on May 04, 2009, 11:23:54
Laget Grayson har er sterkare enn laget McAllister hadde før play-off i fjor. Viktigare enn det er at vi har ein førsteellevar som fungerar, er samspelt, og har god teamspirit, samt ein trenar som klarer å pushe spelarane. Dette er den store skilnaden frå i fjor.
Ikke mye å utsette på din vurdering her. I denne divisjonen handler det også mye om å være kynisk når det behøves. McAllister var nok dessverre ofte litt for naiv.
Super Leeds since 1968

Dennis

Quote from: hallghel on May 04, 2009, 11:35:42
Ikke mye å utsette på din vurdering her. I denne divisjonen handler det også mye om å være kynisk når det behøves. McAllister var nok dessverre ofte litt for naiv.

Helt korrekt. Nevner også igjen at vi under Macca tapte rundt 20 poeng etter å ha tatt ledelsen i kamper, mens Graysons lag kun har gitt fra seg 4. (Bristol Rovers B og Leyton Orient B).

Mye hvisomattedersomatte, men jeg tror også at laget hadde rykket direkte opp med Grayson ved roret fra sommeren av. Men på det tidspunktet, ville i alle fall ikke jeg fjerne Macca.

Så gjenstår det å se om laget har det som skal til på "dagen", hvor det virkelig gjelder. Over en sesong har fysikk, teknikk og generell kvalitet mest å si, mens det utvilsomt er snakk om å ha det mentale på plass i slike nervepirrende oppgjør.

"Jeg har trua"!

Marching on together!

Pettersen97

Quote from: Mr Kaizer on May 04, 2009, 13:30:21
Quote from: hallghel on May 04, 2009, 11:35:42

Helt korrekt. Nevner også igjen at vi under Macca tapte rundt 20 poeng etter å ha tatt ledelsen i kamper, mens Graysons lag kun har gitt fra seg 4. (Bristol Rovers B og Leyton Orient B).

Mye hvisomattedersomatte, men jeg tror også at laget hadde rykket direkte opp med Grayson ved roret fra sommeren av. Men på det tidspunktet, ville i alle fall ikke jeg fjerne Macca.

Så gjenstår det å se om laget har det som skal til på "dagen", hvor det virkelig gjelder. Over en sesong har fysikk, teknikk og generell kvalitet mest å si, mens det utvilsomt er snakk om å ha det mentale på plass i slike nervepirrende oppgjør.

"Jeg har trua"!

I Play-Off så gjell det å krige. Bare å se på NHL Stanley Cup. Det lage som krige mæst, å klare å oinngå penalty minutes,klare som oftest å dra seiern i lann. Ã... som du sir Mr.Kaizer det mentale har mye å si.

Etter en halv sesong med Grayson som manager så meine æ han har bevist at han kan jobben sin som motivator og taktiker. Pluss at han har vært i den situasjon at laget hannes kjæmpe om opprykk via play-off, men forsjelln fra da til nu e at han disponere en bedre stall å bedre enkelt spillera.

Må si at han e den managern æ har likt bæst sia O'Leary og Wilko ;D
Håpe han lykkes med å ta laget opp en divisjon :)

MOT!! CCC ;D ;D ;D ;D ;D
The Mighty Whites

fmtj

Quote from: Rudi G. on May 03, 2009, 21:38:07
Tabellen 2007-08:

Tabellen 2008-09:

Som lag mener jeg vi er et bedre lag i 08/09 sesongen, vel og merke etter Grayson kom. Hadde vi hatt Grayson hele sesongen hadde vi vunnet hele serien!

Akkurat dette tror jeg du har mye rett i!!!! Grayson har sørget for at gutta tyner litt mer innsats ut av seg og at spillet er tilpasset det nivået de holder! Viktig. Kanskje hadde vi rykket rett opp med ham i førerstolen fra dag 1.
Yeboahs vitne

Fygle

Tabellen 2007-08:

Tabellen 2008-09:

Synes det er lov å ta med det begredelige hjemmetapet for Carlisle (0-2), som faktisk berget plassen for C. Satt selv ringside, og har sjelden blitt mer skuffet over mine hvite favoritter..  >:(

Men nå er det Play-off som teller; på britisk pub i Barcelona!!!!!

MOT!!!
Howard Wilkinson "I am a firm believer that if you score one goal the other team have to score two to win."

Promotion 2010

Quote from: fmtj on May 04, 2009, 14:05:49
Quote from: Rudi G. on May 03, 2009, 21:38:07
Tabellen 2007-08:

Tabellen 2008-09:

Akkurat dette tror jeg du har mye rett i!!!! Grayson har sørget for at gutta tyner litt mer innsats ut av seg og at spillet er tilpasset det nivået de holder! Viktig. Kanskje hadde vi rykket rett opp med ham i førerstolen fra dag 1.

Ellers må det vel kanskje nevnes at denne divisjonen ikke har det beste matriellet av spillere. Se bare på hvordan både Peterborough og MK Dons tildels har feid igjennom sesongen helt i toppen, og det etter å ha rykket opp fra league 2!!!
Min første Leeds-kamp:

Corto Maltese

Dey håper jeg- Jeg ønsker ikke å ha den samme skuffelsen igjen som jeg har hatt de 2 siste sesongene. Vel egentlig alle sesongene siden vi rykket ned fra Premier League

Torpe-do

Mener også det kan være verdt å nevne den optimismen som rådet på samme tid i fjor; vi hadde hatt en grei sesongavslutning med denne flotte manageren vår, han hadde ført oss gjennom en pre-season som skøt moralen til himmels, og han virket klok, hadde spilt mye fotball på toppnivå osv osv..

Poenget er; jeg har også stor tro på Grayson, men vil nødig ha samme forventninger til han som jeg (noe jeg ikke var alene om) bygde til Macca. Han kan jo vise seg å smelle til med en elendig første halvdel av sesongen, han også..

Promotion 2010

Quote from: Torpedo on August 06, 2009, 16:45:13
Mener også det kan være verdt å nevne den optimismen som rådet på samme tid i fjor; vi hadde hatt en grei sesongavslutning med denne flotte manageren vår, han hadde ført oss gjennom en pre-season som skøt moralen til himmels, og han virket klok, hadde spilt mye fotball på toppnivå osv osv..

Poenget er; jeg har også stor tro på Grayson, men vil nødig ha samme forventninger til han som jeg (noe jeg ikke var alene om) bygde til Macca. Han kan jo vise seg å smelle til med en elendig første halvdel av sesongen, han også..

Maccas død var selvforskyldt! Han tuklet med laget og ødela moral og selvtillitt hos hele spillergruppa. Idiotisk og utrolig naiv ledelse av et lag i 3.divisjon.

Simon Grayson har med seg en skikkelig trener i Snodin samtidig er han av en helt annen kaliber enn elendige Macca som aldri burde vært manager for Leeds United. Grayson har med kløkt og visdom ledet laget hittil.
Min første Leeds-kamp: