Norge sine VM-sjansar

Started by Volda69, September 05, 2009, 14:35:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volda69

I dag er det Skottland - Makedonia, i tillegg til kampen i Reykjavik. Uavgjort i Glasgow vil vere perfekt for Norge. Norge kan innta 2. plassen i gruppa i kveld med dette resultatet, og då er det meste opp til Drillos i siste kamp heime mot Makedonia. Ã... unngå å bli dårlegaste 2ar er vel det som kan vise seg å bli det verste. Eg har likevel trua, enn så lenge!
MOT

fjellhaugen

januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Asbjørn

...det kan fortsatt gå:    :P

Norge-Makedonia H
Skottland-Nederland B
Tjekkia - San Marino H
Nord-Irland - Slovakia B
Slovenia - Polen U
Tjekkia - Polen U
Slovakia - Slovenia H
San Marino - Slovenia B
Tjekkia - Nord-Irland U
Polen - Slovakia U

...det er noe med at Polen må avslutte med tre uavgjorte kamper, Tsjekkia med to... som gjør at jeg  
i k k e  helt har troen.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/landslaget/artikkel.php?artid=573610
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sleivind

Hadde bare Norge for en gangs skyld hatt dommeren litt med seg, så hadde det gått veldig bra det her. Blir vanskelig når man kan gjøre akkurat hva man vil med over gjennomsnittlig store fotballspillere uten å bli straffet for det.

Therese

Norge fortjener ikke å delta i noe som helst mesterskap. Verken EM eller VM. Vi er alt for dårlig til det. Midtbanen rakner, Høgli blir rundet på sekundet og Carew??? Jeg orker nesten ikke tenke på hvor liten vilje han viser. Knudsen, Hangeland og Brenne er de eneste som vil og orker.

Jeg skammer meg. >:(
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Bites Yer Legs

Hangeland var svak, Wæhler må jo redde han i ett kjør.. Oppskrytt.
KEEP FIGHTING!!

Tom S

COME ON LEEDS !!

Giske

Tom S

Quote from: Giske on September 06, 2009, 13:41:31
Quote from: Tom S on September 06, 2009, 13:26:29
Ut med Drillo!

Og inn med .....???

Samma det...

Etter min smak er Drillostilen utgått på dato, og det ser vi tydelig mot bunnlaget Island.

Synd at Solbakken ikkje er tilgjengelig, har ikkje samme trua på Sollied.
Kanskje NFF kan lure Jan Jønnson til å ta jobben?
COME ON LEEDS !!

Robert

Egentlig glad Norge ikke kommer til Em denne gangen. Det hadde rett og slett blitt flaut.
Et landslag som går gjennom en hel sesong (eller år var det vel) uten å vinne en eneste kamp har ikke noe i et EM å gjøre.

Får håpe at vi tar grep nå, og kommer sterkere til VM-kvalikken.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Tom S

Quote from: ->Robert on September 06, 2009, 14:09:44
Egentlig glad Norge ikke kommer til Em denne gangen. Det hadde rett og slett blitt flaut.
Et landslag som går gjennom en hel sesong (eller år var det vel) uten å vinne en eneste kamp har ikke noe i et EM å gjøre.

Får håpe at vi tar grep nå, og kommer sterkere til VM-kvalikken.

VM meiner du.
Så kjem vi sterkere til EM-kvalikk med ny landslagssjef.
COME ON LEEDS !!

Robert

Øh, ja, selvfølgelig EM jeg mener. Litt trøtt etter igår kveld :D

gill

Quote from: ->Robert on September 06, 2009, 17:03:09
Øh, ja, selvfølgelig EM jeg mener. Litt trøtt etter igår kveld :D
He-he. Er du full, Robert!!!

Robert

Hahaha.
Var på brullypsfest igår ja, så er nok fortsatt litt full virker det som.
Tror ikke jeg skal si noe mer om saken idag  ;D ;D

Dennis

Quote from: Therese on September 06, 2009, 12:46:22
Norge fortjener ikke å delta i noe som helst mesterskap. Verken EM eller VM. Vi er alt for dårlig til det. Midtbanen rakner, Høgli blir rundet på sekundet og Carew??? Jeg orker nesten ikke tenke på hvor liten vilje han viser. Knudsen, Hangeland og Brenne er de eneste som vil og orker.

Jeg skammer meg. >:(

Mulig jeg går over streken din som Odd-supporter ved å si at jeg ikke synes Simen Brenne er god nok for landslaget, men jeg er fullstendig enig ellers.

Problemet per i dag, etter min mening, er at landslaget mangler kapteinsfigurer i alle ledd. Kun Brede Hangeland fremstår som en kaptein i media og på banen. Resten er en gjeng med spillere som sier "nå skal vi virkelig vise dem", men som ikke engang tar et løp, eller tar ut et løp, når det faktisk gjelder.

Gamst Pedersen er et godt eksempel. Han er en god spiller når han kan spille på egne premisser og være en slags bonusspiller ute på kanten, men vi kan ikke forvente at han er blant "kapteinene" på laget. Samme med Riise og delvis Carew. I England har ingen av disse (igjen, kun delvis Carew) vært bærebjelkene i sine respektive lag, slik Hangeland er i Fulham.

Og når du sier du skammer deg, så er jeg enig; jeg skammer meg over opptredenen til flere spillere i den norske landslagsdrakta. Nei, vi er i dag ikke i nærheten av teknikken og samspillet til bedre lag (om vi kan bli dette, tar vi ikke nå) men vi kan i alle fall be om fullt trøkk når det gjelder.

Vi var heldige som unngikk tap mot Island, som knapt engang er en lillebror. Såkalte eksperter forklarer at Norge ikke skal kunne matche Brasil pga forskjellen i folketall og klima. Da lurer jeg på hva unnskyldningen er mot Island...

Og angående Brenne... Hvem er bedre spør du? Jeg har faktisk ikke svaret på det, så kanskje han er god nok likevel - og det gjør meg bare trist, faktisk. Med all respekt.

Forøvrig helt enig i at Drillo ikke er mannen for fremtiden. Der og da var han kanskje et ok valg; back to basic, prøv å grave frem den gamle gløden og alt det der, men det er over nå. Vi trenger nye ideer og innstillinger og siden det er lov; hva med en utlending?? Litt italiensk taktikkeri eller tysk disiplin og organisering? Og fremfor alt: En som gir faen i hva det står over navnet på drakta. Til nå har jeg gode å se en landslagssjef som ikke tar ut de samme gamle navna tross lovnader om formspillere.
Marching on together!

mac_gyver

Norge har ikke noe i et mesterskap å gjøre.... vi er ikke noe bra fotballag uansett hvem som er trener.
Pride of Yorkshire

Bites Yer Legs

Quote from: Mr Kaizer on September 06, 2009, 18:53:45
Til nå har jeg gode å se en landslagssjef som ikke tar ut de samme gamle navna tross lovnader om formspillere.

Nåja.. Huseklepp, Hoseth, Moldskred, Rindarøy, Høgli, Brenne. Er likevel enig i at klippekortene til Gamst spesielt og kanskje Carew skulle vært utelatt...

Denne fascinasjonen av Hangeland forstår jeg ikke, en god spiller (i Fulham), men på landslaget er han til tider svak, og overlater arbeidet til Wæhler. Wæhler er for min del vår beste spiller denne kvalliken, en unsung hero, hadde han vært 5 år yngre hadde han spilt i en langt større liga. Wæhler var den som så mest ut som kaptein utpå der i går.
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Quote from: Bites Yer Legs on September 06, 2009, 19:34:43
Til nå har jeg gode å se en landslagssjef som ikke tar ut de samme gamle navna tross lovnader om formspillere.

Nåja.. Huseklepp, Hoseth, Moldskred, Rindarøy, Høgli, Brenne. Er likevel enig i at klippekortene til Gamst spesielt og kanskje Carew skulle vært utelatt...

Denne fascinasjonen av Hangeland forstår jeg ikke, en god spiller (i Fulham), men på landslaget er han til tider svak, og overlater arbeidet til Wæhler. Wæhler er for min del vår beste spiller denne kvalliken, en unsung hero, hadde han vært 5 år yngre hadde han spilt i en langt større liga. Wæhler var den som så mest ut som kaptein utpå der i går.

Jeg må nok moderere meg litt. Drillo har vært flinkere til å ta ut spillere som er i form, der hvor Hareide (og Semb) gikk i samme spor. Synes ikke den norske fotballstallen er så tynn at en utenlandsspiller i dårlig form er et bedre valg enn en Tippeligaspiller i kanonslag. Den tanken er for defensiv og "omvendt" naiv.

Jeg er veldig fascinert av Brede Hangeland. Så nok PL-kamper i fjor til å se at han virkelig var en av ligaens aller beste i fjor. Han fikk jo også ekstremt mye skryt av den engelske pressen, blant annet var det en BBC- eller Sky-ekspert som ikke forstod at ikke han var nominert til Ã...rets Spiller. Da gjør han noe rett.

Han hadde kanskje ikke sin beste dag i går, men jeg syns uansett han er en av de få (sammen med Knudsen) som de siste par landslagsårene faktisk har spilt til godkjent. Liker også måten han fremstår på, med å være ydmyk i egne prestasjoner både på landslaget og om eventuelle overganger til større klubber. En model professional, i alle fall uttad.

Men man skal selvsagt ikke se bort fra feil også han kan gjøre, og om Wæhler stadig må redde han unna feil, så må prestasjonen heves. Forøvrig passer de to godt sammen i mine øyne.
Marching on together!

Bites Yer Legs

Quote from: Mr Kaizer on September 06, 2009, 21:42:05
Quote from: Bites Yer Legs on September 06, 2009, 19:34:43

Jeg må nok moderere meg litt. Drillo har vært flinkere til å ta ut spillere som er i form, der hvor Hareide (og Semb) gikk i samme spor. Synes ikke den norske fotballstallen er så tynn at en utenlandsspiller i dårlig form er et bedre valg enn en Tippeligaspiller i kanonslag. Den tanken er for defensiv og "omvendt" naiv.

Jeg er veldig fascinert av Brede Hangeland. Så nok PL-kamper i fjor til å se at han virkelig var en av ligaens aller beste i fjor. Han fikk jo også ekstremt mye skryt av den engelske pressen, blant annet var det en BBC- eller Sky-ekspert som ikke forstod at ikke han var nominert til Ã...rets Spiller. Da gjør han noe rett.

Han hadde kanskje ikke sin beste dag i går, men jeg syns uansett han er en av de få (sammen med Knudsen) som de siste par landslagsårene faktisk har spilt til godkjent. Liker også måten han fremstår på, med å være ydmyk i egne prestasjoner både på landslaget og om eventuelle overganger til større klubber. En model professional, i alle fall uttad.

Men man skal selvsagt ikke se bort fra feil også han kan gjøre, og om Wæhler stadig må redde han unna feil, så må prestasjonen heves. Forøvrig passer de to godt sammen i mine øyne.

Yes, er enig med det meste du skriver her. Det er klart han gjorde en glimrende jobb i Fulham forrige sesong og han framstår som en sympatisk og profesjonell spiller. Poenget mitt er at jeg syntes de nevnte momentene har overskygget en noe slett innsats i denne VM-kvalliken, hver landslagssamling snakkes det feks om hvor han er på vei og hvor fantastisk han er i Fulham, men knapt hvilken innsats han gjør i landslagsdrakten...
Er helt enig at han har vært blant de bedre norske landslagsspillerne de siste årene, men er ikke særlig imponert i denne kvalliken(men det gjelder jo for flere enn han)  ;)
KEEP FIGHTING!!

Dennis

Nei, det har vært noen begredelige år som supporter av Norge, Bites Yer Legs!

Vi får håpe den eventuelle nye treneren (selv om det nok blir Drillo) tar mer tak og innlemmer nye tanker og ideer for å løfte spiriten både i og rundt landet.
Marching on together!

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Quote from: auren on September 06, 2009, 23:30:00
Quote from: Giske on September 06, 2009, 13:41:31
Quote from: Tom S on September 06, 2009, 13:26:29
Ut med Drillo!

Og inn med .....???

Grayson! ;)

auren

Skal du ha juling, mann! Hysj! Kjell Borgersen har sikkert fortsatt kontakter i NFF, og leser muligens dette forum!  ;D
- Leif Olav

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on September 06, 2009, 22:26:21
Nei, det har vært noen begredelige år som supporter av Norge, Bites Yer Legs!

Vi får håpe den eventuelle nye treneren (selv om det nok blir Drillo) tar mer tak og innlemmer nye tanker og ideer for å løfte spiriten både i og rundt landet.

Jeg for min del tror at Drillo er det tryggeste valget pr dags dato. Han er gråådig flink mht spillergruppen (bare se det unisone "Ja til Drillo" derfra nå), han er flink til å bruke form-spillere, han er historisk flink til å innfri poeng mot tøyse-lag, og har taktikken som gjør at vi kan gjøre skrell mot store nasjoner.

Det har skortet en hel del i de sluttspill vi har kommet til, men om alternativet er å ikke komme dit i det hele tatt...

Jan Jönsson kan i og for seg være et spennende valg, men vil han fungere i landslagssjef-perspektivet (korte samlinger, motivatorbiten må være på topp etc...)? Det kan godt være, men det er en usikkerhetsfaktor her, det er det jeg vil frem til...
Tom Nordlie vil i den sammenheng være et spennende (men kontroversielt!!!) alternativ. Kanskje kunne han de fått brukt sine streke sider, mens de svake (slitasjen m.m.) ikke vil være på samme måte i landslagets korte samlinger.
Men han har kanskje brent for mange bruer for mange plasser allerede...

Derfor, Drillo's still my man :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Masinga

NFF har en del å rydde opp i. Nå er det så mange løse tråder i toppen av organisasjonen at jeg mener situasjonen er kritisk. Hva Kåfjord holder på med er det vel bare han som vet. Vi kan ikke være bekjent av et slik Forbundsstyre.

I tillegg til trenerspørsmålet mangler NFF følgende:
- Generalsekretær
- Toppfotballsjef

Faktorenes orden er ikke likegyldig. Jeg mener NFF ikke kan ansette ny trener før generalsektretær og toppfotballsjef er på plass. Dessuten har Kåfjord mye å svare for, spesielt i saken rundt Karen Espelund. Nå flyter alt.
Masinga, medl.nr. 1250