Litt skuffet over Grayson i går

Started by Runar, November 30, 2009, 14:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

No er det ikke nødvendigvis noe nytt at en Leeds manager ikke gjør som jeg ønsker, det er vel faktisk mer regelen enn unntaket. Uten at det trenger å være en svakhet fra managerens side, men hva i all verden er det som gjør at ikke Grayson klarer å vinne kampen i går?

Først så reagerer jeg på laguttaket. At denne gjennomsnittlige norskfødte venstrebacken skal starte foran White skjønner jeg ingenting av, med mindre White var tiltenkt en rolle som kant. Offensivt er ikke lag som Kettering noen stor trussel, det viktigste da er at Leeds i størst mulig grad velger et sterkt offensivt lag slik at man kan få den første scoring tidlig. Jo, lengre en slik kamp er jevn jo større øker mulighetene for at det svakeste laget vinner.

Hvorfor starter Howson på "vingen". Howson var en av våre beste spillere i går, og sånn sett så kan Grayson forsvaret valget sitt. Men jeg oppfatter at Howsons kvaliteter kommer best tilsyne en en sentral rolle, og som jeg tidligere sa så burde Leeds stilt med et offensivt sterkere mannskap. Doyle og Kilkenny ble for stasjonær, mens Howson slår og går, så spiller de 2 andre en passning og forflytter seg bakover altfor ofte. Alternativene for Grella og andre offensive spillere ble for få for ofte fordi løpene bakfra uteble.
Her burde Howson enten startet eller blitt flyttet inn underveis.
Jeg ville helst sett at Grayson tok ut Doyle og satt White inn på kanten og flyttet Snoddy over når kampforløpet ble som det ble.

En annen tanke som slo meg var å benytte seg av Grella på kanten når en byttet inn Becchio, itillegg så synes jeg at Snoiddy leverte så svak at der og overasket det meg at ikke White ikke ble sett på som en mulig erstatter underveis i kampen.
No skal ikke jeg svarte male noe som helst, men kampledelsen i denne kampen står til styrk i mine øyen.

Det mest positive Leeds gutta skal ta med seg er at Grayson har innført en god morasl i laget, for under Macca så hadde vi nok tapt denne kampen det e vel allerede bevisst.

Ellers å så er d ingen overaskelse med omkamp i FA cupen, d har vi hatt alle årene i League One om jeg ikke husker feil.

Corleone

Quote from: Runar on November 30, 2009, 14:59:15

.... for under Macca så hadde vi nok tapt denne kampen det e vel allerede bevisst.

Ellers å så er d ingen overaskelse med omkamp i FA cupen, d har vi hatt alle årene i League One om jeg ikke husker feil.

Som du påpeker synes jeg vi skal være glade det ikke endte med tap.
Før eller siden kommer våre flotte statistikker i ligaen til å ryke, og sånn sett er det greit å få litt motgang i cupen slik at vi står bedre rustet dersom vi skulle gå på et uventet tap i ligaen. Det er viktig at spillerne skjønner at de må yte max hver kamp hvis vi skal rykke opp i år!

Bites Yer Legs

Tror kanskje at Capaldi er hakket vassere enn White defensivt, men er forsåvidt helt enig med deg, vil gjerne se White på banen om så i kantposisjon. I fjor da White spilte fast ga han seg jo ofte før 90 minutter, tror ikke han er fullstendig rustet til å være førstevalg som back helt enda, nettopp tilbake fra skade er han også.

I Graysons forsvar hadde vi jo mer enn nok av sjanser til å avgjøre kampen og til å spikre kisten med både 2 og 3 mål. Enig med deg i at Howson kunne vært flyttet inn sentralt, tror Howson kunne løst det defensive like bra som Doyle i en sånn kamp som i går. Hadde vært spennende å se Killa og Howson i tospann på midten også, begge virker som de har mer kjøtt på beina nå enn i Macca-tiden, begge har potensial til å følge Leeds til aller høyeste nivå.. "Fremtiden" !

Merkelig det der med Snodgrass, han var til tider fatalt dårlig, men de tre(?) innleggene han traff med var vel kampens tre beste, og det ene førte til mål..

Mitt store spørsmål som henger igjen fra i går er; Hva f*** tenkte Ankergren på!?

Det positive er at vi forsatt er med i FA-cupen, samme tid i fjor røk vi for et enda svakere lag, og at BECCH10 er tilbake!!
KEEP FIGHTING!!

haak-d

Må si meg enig med deg Runar. Stusser veldig på at Howson ble plassert på kanten, han har kvliteter som må brukes sentralt på banen, i hvertfall i en slik kamp der vi presser og presser. Snoddy har vel spillt mest på høyrekant og gjort det best der, jeg hadde gjerne sett White i går. Enten som back eller på kanten, helst på backen også kunne Robinson tatt venstre kant. Han er jo god en mot en, og god til å skjære inn og avslutte med høyre. Det var avslutningen som var for dårlig i år. At Becchio ikke kom inn tidligere for Grella er også rart. Grella hadde fremspillet til Beckfod, ellers var det mest tapte dueller og dårlige avslutninger fra hans side.

LEO

Laget produserte store sjanser den siset halvtimen av annen  omgang og da ville vel ikke Grayson "forstyrre" ved å begynne å skifte ut.

Men vi manglet helt klart en til å vinne hodeduellene.  Grella vant ikke EN.

Dommeren var tragisk, mener at på målet deres så fikk de lov til å holde
Michalik nede.  Men forferdelig av Ankergren.

Er litt flau over resultatet når jeg tenker på den "tykke " midtstopperen deres som fikk lov til å score.  Han  skulle ha drevet med biljard etter min mening.

Runar

Laget produserte sjanser nok, men man må vel frvente såpass når man spiller mot spillere som målscorer Roper og en keeper som så ut som Neville Shouthall i 2003. Det jeg stiller meg kritisk til er at Grayson i denne kampen ikke så ut til å se hva det var som skjedde når Leeds skapte farligheter og justere Leeds slik at man skulle få mer av den type muligheter.

jaho

Tja...ikke enkelt å være manager... :o  Har i de siste to kampene borte før denne slått Oldham med 0-2, og Brighton 0-3 (der Killkenney var outstanding), og senest slo vi Orient 1-0 hjemme.
Disse 3 kampene med med de samme 4 på midten...(selv om jeg tror Killa og Johnny var på motsatte plasser i den første mot Oldham) Regner med at Larry så absolutt ikke synes at Killa og de andre på midtbanen hadde spillt seg ut av noe lag etter disse kampene... Synes dette blir litt i "etterpåklokskapens ånd"  :)

Runar

Etterpå klokskap er enting, men Grayson så jo samme kampen som meg. At han starter med den sammen midtbanen kan jo det argumenteres for, men at han ikke endrer den underveis i kampen skuffet meg.

flynn

Quote from: Runar on December 01, 2009, 01:18:54
Etterpå klokskap er enting, men Grayson så jo samme kampen som meg. At han starter med den sammen midtbanen kan jo det argumenteres for, men at han ikke endrer den underveis i kampen skuffet meg.

Jeg er enig med deg Runar. Syntes det var rart at Robinson ikke fikk prøvd seg her. Han er åpenbart ikke akkurat Graysons favoritt, men når han først er på benken så kunne han vært riktig medisin her.

flynn

Blank_File

Jeg er hvertfall ikke skuffet over Grayson etter denne kampen. Leeds spilte kanskje ikke opp i mot det beste vi har sett denne sesongen, men vi opprettholdt et trykk på Kettering hele kampen og særlig i den perioden vi eventuelt måtte ha byttet spillere for at de skulle fått litt tid til å spille seg inn i kampen. Målet vi slipper inn er en personlig feil som vi ikke laste Grayson for, og samtidig er det ganske utrolig at vi ikke får mer enn et mål med alle de sjansene vi faktisk har i løpet av kampen. Vi sto høyt, noe vi må for å spille på den sjanseskapende måten vi gjorde, da kommer det kontringer imot. De hadde kjappe spisser og vi har trege stoppere. Håper virkelig ikke du er mer enn litt skuffet heller, for dette var vitterlig ikke mye å syte for.

B-m

Skuffende at vi ikke gjør flere forandringer, ihvertfall alle byttene - siden vi har Oldham 55 timer etter kampen. Men kanskje Grayson er så sikker på opprykk at han satser hardere på cupen? Evt har troen på at 11'er er så fit at de klarer tett kamp-program?
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Promotion 2010

Quote from: B-m on December 01, 2009, 17:52:55
Skuffende at vi ikke gjør flere forandringer, ihvertfall alle byttene - siden vi har Oldham 55 timer etter kampen. Men kanskje Grayson er så sikker på opprykk at han satser hardere på cupen? Evt har troen på at 11'er er så fit at de klarer tett kamp-program?

Hjalp ikke Oldham å ha en uke fri, selv om vi hadde 4 kamper på 10 dager!  :D
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

SveinArve

Er vel ingen som kan klage på bytta i dag?  ;)

Av og til, som mot Kettering, så slår ikkje bytta til. Men som regel har Grayson truffe veldig godt med taktikken, både lagoppstilling og bytter underveis :)

MOT gutta! Dette går veien!!

ER DET IKKJE DEILIG Ã... VERE LEEDS-SUPPORTER FOR TIDA?????
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

haak-d

Skal jeg sette fingeren på noe, så må det bli at Luciano skulle kommet inn tidligere, bare for å avgjort det litt før ;)

Nei, Grayson er konge!! :)

Kato

Litt uenig i kritikken av innbyttene mot Kettering.

Etter at Kettering scoret, valset vi over dem. Det var bare et tidsspørsmål før målet kom. Da mener jeg det ikke er riktig å gjøre mange endringer. Bedre å beholde kampbildet uten for mye justeringer.

h.b

Quote from: Kato on December 02, 2009, 10:00:27
Litt uenig i kritikken av innbyttene mot Kettering.

Etter at Kettering scoret, valset vi over dem. Det var bare et tidsspørsmål før målet kom. Da mener jeg det ikke er riktig å gjøre mange endringer. Bedre å beholde kampbildet uten for mye justeringer.

Valsa over dem er litt å ta i. Javist spilte vi bedre enn dem. Vi hadde vel ballen omtrent 90% av tiden den siste halve timen.
Men Leeds greier ikke å legge så stort press på dem som vi bør.
En litren sammen ligning.
Hvis Manchester United er under 1-0 når det er en halvtime igjen. Ja da setter de opp et så stort tempo og presser ballen inn i motstanderens 16 meter. Motstanderen prøver febrilsk å få ballen ut av eget straffe felt. De greier det ikke og dermed så får Manchester United denne utligningen og senere et ledermål som gjør at de vinner kampen.
Vi spilte mot Kettering de rundt på midtbanen og skapte sjanser som de greide å avklare gang på gang. Så forskjellen her er. Motstanderne til Leeds klarerer og klarerer ballen vekk fra egen 16 meter. Motstanderen til Manu grier ikke å få ballen vekk fra egen 16 meter og dermed så kommer disse målene som Manu trenger.

auren

Kan du fortelle litt om forskjellen på Man Utd og Leeds også med det samme du er igang?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

haak-d

Hadde innleggene vært av bedre klasse hadde vi vunnet mot Kettering. Vi kom rundt på kantene flere ganger, men kvaliteten på leggene fra spesielt Snody var for dårlig. Ellers var det bra av Grayson og sette Doyle ut av laget, han hadde en dårlig kamp mot Kettering. Nå vet ikke jeg hvordan Prutton klarte seg i går, men jeg hadde helst sett denne midtbanefireren:
Gradel - Kilkenny - Howson - Snoddy. Da har vi to på kantene som fint drar av en mann og kommer seg til dørlinja. Kilkenny balanserer midten med å ligge litt igjen og Howson kan komme på dype løp inn i 16 meteren.

h.b

Quote from: auren on December 02, 2009, 11:14:32
Kan du fortelle litt om forskjellen på Man Utd og Leeds også med det samme du er igang?

auren

Det skal være større forskjell på et lag som er 2 divisjoner høyere enn mellom 2 lag som spiller i øverste divisjon. Spiller man 2 divisjoner høyere og attpåtil mot et amatørlag. Ja da skal man vinne komfertabelt

Sleivind

Quote from: h.b on December 02, 2009, 12:38:33
Quote from: auren on December 02, 2009, 11:14:32

auren

Det skal være større forskjell på et lag som er 2 divisjoner høyere enn mellom 2 lag som spiller i øverste divisjon. Spiller man 2 divisjoner høyere og attpåtil mot et amatørlag. Ja da skal man vinne komfertabelt

Ser ikke helt problemet her. Vi er vel alle enige om at dette var en kamp vi absolutt burde ha vunnet. Uavgjort mot Kettering er for dårlig! Vi hadde nok av sjanser til å avgjøre kampen, men denne gangen var vi ikke dyktige/heldige nok.

Og cup er fremdeles cup! Vi har sett det ufattelig mange ganger at småklubbene tukter de store. Dette skjer hvert eneste år, og at noen fremdeles blir overrasket over at det skjer er faktisk overraskende  ::) Og spesielt når vi snakker om Leeds, historiens dårligste cuplag!

Asbjørn

Quote from: haak-d on December 02, 2009, 12:18:40
Hadde innleggene vært av bedre klasse hadde vi vunnet mot Kettering.

Hvem på forumet sine innlegg tenker du på da  :D :D :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

haak-d

Quote from: Asbjørn on December 02, 2009, 12:56:46
Quote from: haak-d on December 02, 2009, 12:18:40
Hadde innleggene vært av bedre klasse hadde vi vunnet mot Kettering.

Hvem på forumet sine innlegg tenker du på da  :D :D :D

Mine egne  ;) ;)

lojosang

- Leif Olav