Hvorfor rykker vi (ikke) opp?

Started by Kato, December 15, 2009, 09:07:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

En viktig periode står for døren. Vi er "litt" borte fra storformen. Hvor går veien videre?

Argumenter for opprykk:

1. Når vi er "ute" av form, så spiller vi et par-tre uavgjorte. Taper stort sett aldri, et sikkert tegn på opprykk 8)

2. Bunnsolid ryggrad i et strålende midtforsvar. Legger hodet på blokka og påstår Naylor og Kisnorbo er et av de aller beste stopperparene utenfor Premier League.

3. Slipper knapt inn mål. Da vinner du mange fotballkamper.

4. Solid dybde i mannskapet. Tøff belastning (og skader) har gjort at lånespillerne har vært viktige for oss.

5. Godt organisert, selv om vi mangler en del offensivt.

6. Skaper mange målsjanser, selv om vi sliter med dårlig balanse offensivt.

7. God manager som ofte er flink til å endre "kampbildet" med gode bytter.

Så noen argumenter mot:

1. For lite kreativitet i midtbaneleddet, spesielt sentralt.

2. Savnet av en god høyre midtbanespiller (evt kantspiller). Dette merkes spesielt når det er middelmådige Hughes som kler høyrebacken.

3. Brenner for mange målsjanser

4. Fremdeles for avhengig av Beckford i form. Når Beckford er litt ute av det, er ofte Leeds litt ute av det. Skummelt å være for avhengig av en spiller som "kan være" på vei bort.

Frode

God oppsummering og relevante argumenter.  Ser det er flest argumenter FOR.  Da går det vel veien ...

Bites Yer Legs

Quote from: Kato on December 15, 2009, 09:07:38

Så noen argumenter mot:

3. Brenner for mange målsjanser

Neil Kilkenny er definitivt kreativ nok, står bak mange av de målsjansene du nevner.
KEEP FIGHTING!!

flynn

Bra Kato, kunne nesten slått sammen våre to oppsummeringstråder...

Kaster innpå ett argument til mot opprykk:

Vi sliter med stort forventningspress, som vi er kronisk dårlige til å takle. Etter denne sesongstarten har de andre alt å vinne, mens vi har alt å tape...

flynn

Kato

Forventningspress sagt på en annen måte:

Vi fryser til is så snart det bekker over 30000 inn dørene på elland Road

HåvardK

Quote from: Kato on December 15, 2009, 11:07:33
Forventningspress sagt på en annen måte:

Vi fryser til is så snart det bekker over 30000 inn dørene på elland Road
Denne er relevant. Samtidig har vi alt for dårlig cover på sidebackene. Du nevner Hughes - selv så jeg Capaldi mot Brentford, og han var direkte grusom. Forstår ikke at Crowe var på benken til fordel for ham.

mac_gyver

Vi er inne i en litt dårlig periode nå, men sånn er det hvert år... forskjellen er at vi i år ikke taper når vi er dårlige. vi karrer til oss et poeng her og der;) dette går veien ;D
Pride of Yorkshire

Stephenjazz

Quote from: mac_gyver on December 15, 2009, 13:15:07
Vi er inne i en litt dårlig periode nå, men sånn er det hvert år... forskjellen er at vi i år ikke taper når vi er dårlige. vi karrer til oss et poeng her og der;) dette går veien ;D
Vi lå jo relativt godt an bade i fjor og for 2 år siden FØR julen kom, når julen var ferdig så var vi ute av play-off nesten. Det kan fort skje i år og
Det blir aldri umoderne å vinne

lojosang

Mye blåøyde optimister som kryper ut av treverket nå så nær jul.

Synd ingen av dem skriver her!  ;D

At man finner det merkelig at høyrebacken Crowe sliter benken når han så vidt har får sydd på gijen beinet etter amputsjonen (eller hva det nå var for skade han hadde) mens venstrebacken Capaldi fikk spille finner jeg litt merkelig, men så er jo disse lærerne litt rare etter hva jeg har lest fra Sunndal i det siste.  8)
- Leif Olav

HåvardK

Nånå, lojo. Hughes har jo spilt mesteparten av sesongen på venstre back, så alternativ fantes, for å si det slik. Skadesituasjonen var jeg ikke oppdatert på, men siden han satt på benken regnet jeg med han var kampklar. Det pleier å være et naturlig indisium.

Og hvis du lurer på hva det siste ordet betyr, anbefaler jeg å slå opp i ordboka.

;D

lojosang

Quote from: HåvardK on December 15, 2009, 20:47:41

Og hvis du lurer på hva det siste ordet betyr, anbefaler jeg å slå opp i ordboka.

Insinuasjoner i retning ignoranse i interpretasjonen av fremmedord vil ikke kulminere i noen kalabalikk fra denne meningsutveksleren.
- Leif Olav

fmtj

Julen nærmer seg og vi har downperiode! Ikke ukjent for oss Leedsfolk. Likevel er det enkelte som sier at vi ikke taper til forskjell fra foregående sesonger. Jeg klamrer meg til håpet om at dette fortsetter. Det har sett solid ut så langt og kanskje betyr dette også at downperioden blir kortere enn foregående "juledepresjoner"? Satser på det og at det blir en kritthvir julehøytid!!!
Yeboahs vitne

Boxman

Quote from: Kato on December 15, 2009, 09:07:38
Så noen argumenter mot:

Mye fornuftig, men når vi har flest forsøk på mål, suverent flest forsøk utenfor mål, og 15, også det flest, i treverket, så tyder vel det på at vi skaper(kreativt?) mer enn nok sjanser?
Dog er det fire klubber som score mer enn oss, så det viktigste(rikgitgste) argumentet ditt blir nok at vi brenner for mange sjanser.
Proud to be Leeds!

auren

Quote from: Stephenjazz on December 15, 2009, 17:18:43
Quote from: mac_gyver on December 15, 2009, 13:15:07
Vi lå jo relativt godt an bade i fjor og for 2 år siden FØR julen kom, når julen var ferdig så var vi ute av play-off nesten. Det kan fort skje i år og

Det kan umulig skje at vi ligger utenfor play-off etter julekampene!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Frode

Det kan umulig skje at vi ligger utenfor play-off etter julekampene!

auren
[/quote]
Jula varer helt til påske vet du  ;)

nord

:o
Jeg tror at vi efterhånden har lært af fortiden og vil fortsætte med at vinde eller uafgjort! JEg tror vi rykker op direkte og sikkert som nummer 1 ! :) :).
Vi har havt tendens til at sove på historien!  Grayson er altid realistisk og ydmyg og har lige den rette indstillingen til at være Leeds manager.

Geiremann

Vi rykker opp fordi vi har en fantastisk bortestatistikk. Det er forskjellen på Leeds og de andre lagene, og de fleste av grunnene til dette ligger i Kato sine sju punkter for opprykk.

Charlton, Colchester og Huddersfield har såvidt bedre hjemmestatistikk enn Leeds, mens Norwich, Bristol Rovers og Millwall er hårfint dårligere.

På ti bortekamper har vi 23 poeng, skåret 16 og sluppet inn fantastiske 4 mål. Bare Charlton er i nærheten av dette med 19 poeng på 11 kamper. Huddersfield og Millwall f.eks, har 8 poeng på bortebane.

Det sier seg selv at hvis vi fortsetter med å slippe inn like lite mål på bortebane (0,4 i snitt) så vil poengene fortsette å komme i bøtter og spann. Og så lenge det ikke er fullt hus på hjemmekampene så vinner vi der også. (Carlisle er vel unntaket som bekrefter denne regelen).

Altså: Opprykket sikres på bortebane ;D ;D ;D
Member of "The Peterborough eight".

johnny gangster

Ser dere prater om i fjor og to år siden i tråden og at vi ikkje tok nok poeng rundt juletider, og det er selvfølgelig tilfelle. Men i år føler eg meg så mykje meir sikker. Og eg trur mykje av den sikkerheiten eg sitt med ligg i Simon Grayson. Eller er det berre meg? Simon virkar som ein svært god fotballtrenar, og har og tidlegare uttalt at han tvilar ikkje eit sekund å bytte på laget om det ikkje fungerer. Han har og likt seg med korte låneperiodar på eit par spelara med litt varierandes kvalitet. Men kanskje det blir taktikken no i jula og framover mot våren,å låne spelara når våres eigne er ute av form? Me går inn i svært spennende tider folkens!

Nei i år har eg tru på ein KVIT JUL;)

testo

I mangel på en tråd å legge dette inn falt avgjørelsen her.
Andre forslag og henvisning til annen tråd, sendes klage til moderatorer  :D

Sunday, 20 December 2009

Forest And Leeds Offer Us Hope

Football is a funny game. It seems to me that there is a certain equilibrium hidden in the inner workings of the game. Clubs have their ups and clubs have their downs, but an omnipotent force ensures that, in time, things return back to how they should be. In the short term, clubs like Hull, Wigan, Reading and Wimbledon are allowed a stint in the top division, but we all know that they will sink back to where they belong over time. Clubs like Leeds, Forest, Wolves and Leicester may fall on hard times, but the passion of the support and the history of the club somehow inspires recovery, no matter how massive the problems.

Look at Leeds. They are on the way back. If we play them in the Championship next season, who would you fancy to win at Elland Road? The ghosts of Bremner, Clark, Gray, Lorimer, Giles, Charlton and Hunter would be at the shoulders of the current crop of players in all white and our own Bobby Moore would shrug and say, I could never win at Elland Road anyway! Look at Leicester. They sank into Division 3 for the first time in the club's history, crippled by debts. And look at their response, immediate promotion and now chasing a place in the Prem via the playoffs. Look at Forest, like Leeds and Leicester, dumped down into Division 3 but now chasing promotion with a team of nearly men who are playing exciting football under Billy Found Out And Found Wanting Davies. Look at Southampton under our very own Alan Pardew. Despite the points deduction, they are chasing a playoff place and playing with verve and confidence. They will be back, happily. Even Aldershot and Accrington Stanley have rediscovered their true level.

So, although relegation will feel like an absolute catastrophe, it needn't be. Financially, it would be a disaster of course, but if it means administration, then let's take the points deduction sooner rather than later - and tell Shafting United to go whistle for the outstanding £20m. Who knows, relegation may just focus the minds of Straumur and persuade them to set a realistic figure for buying the club, a figure that would allow new owners to invest in the team to ensure we bounce back quickly.

West Ham belong in mid table in the Prem, somewhere between 8th and 16th. Our mistake was hubris, believing we could over achieve, believing that we could disturb the natural order. That is the classical recipe for a tragic hero. But in all tragedy there is catharsis. Sooner or later, we will stop screaming "We are a club more sinned against than sinning" and accept our destiny. It may be on Boxing Day with a defeat at home to Portsmouth when another line from Shakespeare would then be more appropriate, "Et tu Pompey? Then fall West Ham." But as soon as we accept our fate, the recovery will begin. It is clinging desperately to the edge of the ledge that destroys the soul. Let go, fall, and the angels will break your fall and help you back to where you belong over time.

If we go down, we will be back; the gods of football may play with us as they have played with Leeds and Forest but the natural order will be restored; sooner or later. It will be painful but don't forget the joy of that play off victory over Preston.
Posted by Hammersfan at 11:44   

comments:

Anonymous said...
As a Leeds fan of 40 years I can't help but agree with you. I watched the likes of Giles, Bremner, Clarke and Hunter as a lad followed by Cherry, Jordan and McQueen. Then came dispair and life in the wilderness of the old Div 2 until a new breed of heroes in Batty, Speed, Chapman and Strachen came around. I absolutely loved the Champions league experience watching the likes of Kewell, Smith, Woodgate, Bowyer and Radebe and sank to the depths once more until we bottomed out in League 1. Notice a pattern here, the heroes that stick in your mind are the lads that are home grown or purchased for a pittance and make good. Believe me when I say that I feel prouder of this crop of players than any of the fancy Dan glory boys of 7 years ago. The Fowlers, Keanes and Ferdinands of this world that chase the silver dollar can go fly for all I care (as can Beckford currently if all he cares about is money) - it's players that love the club and fan's that breath the club that count - not cash and not mercenary money hunters. My club will bounce back and if yours does take the fall crippled by cash problems then they will bounce back too.

20 December 2009 13:00

http://thegamesgonecrazy.blogspot.com/2009/12/forest-and-leeds-offer-us-hope.html
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje