Don't panic!!!

Started by Promotion 2010, January 21, 2010, 10:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

En ok blog-artikkel om forholdene i klubben. Sagt før og vil sikkert bli sagt igjen!  :)

Leeds United AFC: Don’t Panic…

In the midst of the best season in recent years, only Leeds United AFC could manage to throw it’s support into a crisis of confidence. This crisis despite the team still clinging to the top of League One after a near faultless campaign. Despite “that” FA Cup win and despite the fact the team are just one good, albeit shock, result away from Wembley in the JPT. With the added bonus of the main goalscorer staying to the end of the season and another glamour tie in the FA Cup on the horizon, it’s fair to say things should be all White. Yet the defeat against Carlisle in the first leg of the JPT Northern Area final has left a fair few of the White Army looking for panic buttons to press…

Following on from two poor games against Wycombe and Exeter, it was simply “one of those nights” at Elland Road. A solid, yet average, Carlisle side were somewhat battered, but still escaped the first leg with a now customary victory which has set alarm bells ringing. The overall performance was more than acceptable and but for wayward finishing, the tie would have been out of sight in the Whites favour. Yet despite this, the White Army is left to ponder another defeat and wonder if the wheels are coming off Grayson’s bandwagon. Many are pointing to the speed of the slide as at the turn of the year things were looking good, as Leeds United AFC were largely untroubled in the climb to the top of League One…

The solid start was then capped off with that dreamesq win over the Red enemy at Old Trafford and 2010 had started with a bang. To many of the White Army, it felt like a corner had well and truly been turned. This really was going to be the season that Leeds United AFC would end the “Half Season” curse and push on to promotion whilst perhaps even pocketing a bit of Silverware on the way up to the Championship. 18 days from that win and as we know, things have not gone to plan thus far. The fortunate draw at home to Wycombe was swiftly followed by a kick in the bollocks to the fans who travelled to Exeter, got crushed, piss wet through and had to witness a sorry performance…

Whilst the display in the JPT against Carlisle was much better, it was still the first time this season that the club has suffered back to back defeats. However, is a 3 game blip really enough to suggest that the season is about to be derailed? Or are some of the White Army in need of being force fed some valium whilst being shown the bigger picture. When looking for reasons for the blip, the logical place to start is the FA Cup victory. Many predicted that, regardless of the result, a “Hangover” from the game would almost certainly kick in just as it did after the Liverpool game earlier in the season. Back then the magnificent exploits in that glorious defeat set the club on a run of form that failed to live up to previous standards…

At that point in time, Grayson’s side were still in the warm embrace of Lady Luck and 2 fortunate wins against MK Dons and Norwich (both with last minute winners) were combined with 2 dire draws and a very poor defeat. The one consistent trait in all 5 games was poor performances from the Whites. Still, the run was put behind them during the 4-0 win at Bristol Rovers and the boys never looked back. Embarking on a run of 14 unbeaten League and Cup games prior to the game at Old Trafford. In light of this, perhaps we should have been more prepared for this dip in form. Given the next game the boys play is away at Spurs, you would not need PhD to predict the run of poor form will more than likely continue after the game, no matter what the result…

Next up is the transfer situation and not just limited to the ongoing Beckford saga. There can be no doubt that the Club, Newcastle’s gobshite of a manager, Beckford and his agents antics over the last 3 weeks have not been good for the Leeds players and supporters alike. Whilst there really has not been any change in a situation that has existed since the summer, the daily grind of speculation has worn down even the most battle hardy of the White Army, to such an extent that many were prepared to sell Beckford, just to put an end to it all. After all the speculation, which was finally put to bed after the Exeter defeat, it was clear that nobody came out of the soap opera with any real credit…

Beckford stays in lieu of lining his own pockets at the end of the season in a free transfer, rather than Bates pockets filled by the Cartoon army. Bates also appeared to cleverly shift responsibility onto Grayson, who will no doubt have “his” decision not to cash in on Beckford rammed down his throat should he fail to achieve automatic promotion with Beckford in his side. Though the whole thing looked to be taken out of his hands in the end. Still, with that saga rumbling on and the transfer window ticking, the only movement has been out of the club, be it loanees back to clubs or Enoch released. Contrast that to our rivals who have quickly and quietly snapped up players who will make a difference for the remainder of the season…

Whilst Grayson has stated that he has 2 or 3 irons in the fire, which include Gradel coming back and also rumoured to be Barnard from Southend, not one player has yet been signed. Many feel it is clear that areas of the team are in need of freshening up and with that in mind, the next place to look at is the current performances of Leeds United AFC players. As the White Army floated away from Old Trafford, we were safe in the knowledge that we could finally rely on a solid defence. A defence as mean as they come, so good that with Kisnorbo and Naylor protecting him, Casper was now looking like a safe pair of hands. Hughes filling the left back spot with little class but a big heart and either Crowe or Bromby on the right adding some stability…

Yet 3 games on from that Old Trafford shut out, 5 goals have been conceded and frankly, but from some great stops from Casper, that could and should have been higher. Last season, the White Army saw first hand how a lack of confidence at the back can spread like wildfire. 4 out of the 5 goals conceded in this blip have come from silly errors or sloppy defending. As McAllister will be first to tell you, it’s hard to break the habit once you have fallen into the rut of not defending well and it’s been somewhat of a surprise given the fact that Grayson was quick to sort the defence out when he arrived. The current side appear better equipped than that of last season to nip this in the bud, but the sooner they get back to basics the better for all concerned…

It’s not just at the back either, a disjointed midfield have appeared to struggle to hit the Old Trafford highs and with a misfiring attack, in which Beckford has missed many gilt edged chances, suddenly the Whites do not look as much as a potent threat going forward. With no real back up for the strikeforce to come in and freshen things up, many feel Grayson needs to draft someone else in and getting Gradel back would be a start. Taking all these factors into account, the jigsaw is taking shape and when you throw into the mix the fact that Norwich and Charlton seem unable to throw points away and the sudden absence of lady luck around the place, you can see why some of the White Army fear the wheels are coming off the season…

Rightly or wrongly, many have been fearing this would happen and it’s perhaps due to the history of the club that we find ourselves forever thinking negative and pessimistic thoughts. After all, it was only 2 seasons ago that the team were top at Christmas before running out of steam and dropping down the table like a stone. It was also only last season the team went from beating teams at a canter to desperate defeats in the blink of an eye. It is memories such as these that prey on the minds of football fans. They get under your skin and spread panic as you know that confidence within a football team is a fragile thing and only a handful of bad results are needed to set in motion a downward spiral of which it is difficult to return from…

In the midst of all this, Grayson has called for clam and speaking to the YEP, he said: “If the players weren’t creating chances or we were looking like a poor team, then you’d think you had to do something about it, but it’s not worrying me. We’re out of form in terms of not winning our last three games but I’ve got a group here who are positive and working hard. It’ll turn round for us. Based on the second half, we could have been well and truly out of sight and taken the tie away from Carlisle. I don’t think it’s the right result when you look at the chances we created.”

So, in what is the first real test of Grayson’s character since the Hereford debacle, we head to Spurs with nothing to lose and hoping for a repeat of the performance at Old Trafford. With games in hand on the chasing pack, the weekend results may well see Norwich over take us to top spot, but if it happens, it happens. One thing we have surely learned by now it that there will be ups and downs in the second half of the season but if we stay positive and behind the boys anything is possible, we proved that at Old Trafford. It’s also with remembering that the classes of 89/90 and 91/92 also had blips when leading from the front and whilst this is not like for like, it is at least a bit of positive history to point towards…

Leeds United AFC…“If you can keep your head when all about you are losing theirs”… Keep Fighting…
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Tom S

Som eg seier; ikkje få panikk!

COME ON LEEDS !!

Runar

Vil anbefale og se høydepunktene fra de to siste kampene. Jeg vil si at vi er uheldig/udyktig som ikke scorer flere mål i disse to kampene. Vi skaper plenty med klare sjanser. Desverre så forsvarer vi oss dårligere enn tidligere i sesongen. Det er det som skal til for å vinne tilbake til seiersoppskriften. Desverre så minner disse to kampene meg om del kamper under Macca høsten 2008, da og følte jeg bare det var et spørsmål om å få det til å løsning igjen før 3poengerne ville komme på rad og rekke.

Jeg vil kanskje lansere og forsøke Bromby og Paddy som stopperpar i de neste ligakampene. La Howson få tilbake kapteinsbindet og den sentralemidtbanerollen sammen med Kilkenny (ihvertfall på Elland Road). Grella var positiv i første omgang, og jeg er komfortabel med å gi han flere sjanser ut over våren.

DenHviteYeboah

Quote from: Runar on January 21, 2010, 12:45:07
Vil anbefale og se høydepunktene fra de to siste kampene. Jeg vil si at vi er uheldig/udyktig som ikke scorer flere mål i disse to kampene. Vi skaper plenty med klare sjanser. Desverre så forsvarer vi oss dårligere enn tidligere i sesongen. Det er det som skal til for å vinne tilbake til seiersoppskriften. Desverre så minner disse to kampene meg om del kamper under Macca høsten 2008, da og følte jeg bare det var et spørsmål om å få det til å løsning igjen før 3poengerne ville komme på rad og rekke.

Jeg vil kanskje lansere og forsøke Bromby og Paddy som stopperpar i de neste ligakampene. La Howson få tilbake kapteinsbindet og den sentralemidtbanerollen sammen med Kilkenny (ihvertfall på Elland Road). Grella var positiv i første omgang, og jeg er komfortabel med å gi han flere sjanser ut over våren.
Selvfølgelig har jeg panikk!Har dere sovet de siste årene?Jeg er ikke beroliget før det er matematisk endelig at vi har rykket opp!Da skal jeg slappe av å gråte en skvett-ikke før ;)

Runar

hehe...

Panikk som en kronisk tilstand er jo ikke fremmed for Leeds supportere

fmtj

Quote from: Runar on January 21, 2010, 12:57:49
hehe...

Panikk som en kronisk tilstand er jo ikke fremmed for Leeds supportere

Takk!!! Endelig en som satte ord på det og ga meg en diagnose!!!!
Yeboahs vitne

LeedsUnited

Må ærlig innrømme etter de siste års nedturer at jeg fortsatt kommer til å ha panikk selv om vi etter at det er 4 serierunder igjen skulle lede med 11 poeng på lag nr 3.  Sånn er det bare blitt ;).

Men får håpe at Grayson har et mer avslappet forhold til det hele og beholder roen og loser oss trygt i havn ;)

nord

Jeg at alle eksperter undrer sig over at Leeds rykkede ned fra PL 
tænk på hvilke spillere vi havde og hvor de gik hen!
Jeg tror at det p.g.a. en meget negativ holdning blandet med arrogance og hovmod!   ???
Selvfølgelig rykker vi op i åar :-)

DenHviteYeboah

Quote from: nord on January 21, 2010, 18:02:39
Jeg tror at det p.g.a. en meget negativ holdning blandet med arrogance og hovmod!   ???
Enig med deg!Kan ennå ikke forstå hvordan det var mulig å rykke ned med det laget.Også en gåte for meg hvorfor Eddie Gray blir så lovprist.Han gjorde etter min mening en slett jobb som manager i denne tiden.Hvis man ser kampene om igjen på dvd(det har jeg)så tror jeg de fleste vil være enige i at det taktiske var en katastrofe >:(
Men bortsett fra det er han jo en fantastisk ambassadør for klubben :)

Hobben

Og når dette skjer over to kamper, så tror jeg kanskje ikke Leeds er uheldige. Da er de udyktige, et lag som Leeds, som skal rykke opp, så skal spissene (Etter kjangsene jeg har sett i de to siste kampene) score på de :)
Rogaland Whites

Runar

Quote from: DenHviteYeboah on January 21, 2010, 19:49:57
Enig med deg!Kan ennå ikke forstå hvordan det var mulig å rykke ned med det laget.Også en gåte for meg hvorfor Eddie Gray blir så lovprist.Han gjorde etter min mening en slett jobb som manager i denne tiden.Hvis man ser kampene om igjen på dvd(det har jeg)så tror jeg de fleste vil være enige i at det taktiske var en katastrofe >:(

Det kan godt være at Eddie ikke er flink manager, han var ihvertfall ikke flink nok når han overtok den sesongen. Men rett skal være rett, grunnlaget som Peter Reid etterlot seg var ikke verdt NOENTING.

Så jeg tor ikke en kan konkludere med at Eddie Gray er elendig, men med at det skulle mer til enn han var i stand til for å snu trenden. Desverre så klarte vi ikke ta de "matchballene vi hadde i Januar (tror eg det var) da vi tapte alle kampene. Også dummet vi oss ut mot Pompey, noe som sikret nedrykket etter min mening

sportcarl1

Quote from: Runar on January 21, 2010, 21:54:03
Quote from: DenHviteYeboah on January 21, 2010, 19:49:57

Det kan godt være at Eddie ikke er flink manager, han var ihvertfall ikke flink nok når han overtok den sesongen. Men rett skal være rett, grunnlaget som Peter Reid etterlot seg var ikke verdt NOENTING.

Så jeg tor ikke en kan konkludere med at Eddie Gray er elendig, men med at det skulle mer til enn han var i stand til for å snu trenden. Desverre så klarte vi ikke ta de "matchballene vi hadde i Januar (tror eg det var) da vi tapte alle kampene. Også dummet vi oss ut mot Pompey, noe som sikret nedrykket etter min mening
fanns ingen manager som kunde stoppa leeds ras, venables, gray, reid man kan inte skylla på dom, vi sålde ju nästan ett lhelt lag på en säsong, när vi spelade sista PL-matchen var det väl i princip bara smith kvar av stjärnspelarna

flynn

Quote from: hobberst on January 21, 2010, 20:49:01

Og når dette skjer over to kamper, så tror jeg kanskje ikke Leeds er uheldige. Da er de udyktige, et lag som Leeds, som skal rykke opp, så skal spissene (Etter kjangsene jeg har sett i de to siste kampene) score på de :)

Og du mener da kanskje at det hadde vært bedre om man hadde spilt dårlig, og gått på to høyst fortjente tap ?
Nei, jeg må si meg enig med Runar her gitt, det finnes trøst i å se at vi med mindre utur / mer dyktighet akkurat foran kassa vlle vunnet begge!

flynn

Papi

Quote from: flynn on January 22, 2010, 08:40:37

Og du mener da kanskje at det hadde vært bedre om man hadde spilt dårlig, og gått på to høyst fortjente tap ?
Nei, jeg må si meg enig med Runar her gitt, det finnes trøst i å se at vi med mindre utur / mer dyktighet akkurat foran kassa vlle vunnet begge!

flynn

Eg tror at i heimekampen mot Carlisle sneik den berømte "det ekke så farlig det er ein ubetydelig cupcamp" følelsen inn hos spillere. Kanskje hodet var meir på WHL? Om tapet i denne kampen medfører eit skjerpa Leeds på tå hev mot Spurs, og vi presterer eit hederlig resultat, så kompenserer dette for det forsmedelige tapet på Elland Road
Vi spiller uansett bedre mot bedre lag, så er ikkje redd for Swindonkampen, den vinner vi.

Leeds sliter med det samme som eg gjer på FM. Skriver som assistenttreneneren min:
" Eg er bekymret over at vi spiller dårlig mot dårligere lag enn oss selv!"  ::)
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

auren

Quote from: Papi on January 22, 2010, 09:18:52
Quote from: flynn on January 22, 2010, 08:40:37

flynn

Eg tror at i heimekampen mot Carlisle sneik den berømte "det ekke så farlig det er ein ubetydelig cupcamp" følelsen inn hos spillere. Kanskje hodet var meir på WHL? Om tapet i denne kampen medfører eit skjerpa Leeds på tå hev mot Spurs, og vi presterer eit hederlig resultat, så kompenserer dette for det forsmedelige tapet på Elland Road
Vi spiller uansett bedre mot bedre lag, så er ikkje redd for Swindonkampen, den vinner vi.

Leeds sliter med det samme som eg gjer på FM. Skriver som assistenttreneneren min:
" Eg er bekymret over at vi spiller dårlig mot dårligere lag enn oss selv!"  ::)

Haha! Jeg blir så glad når jeg ikke er den eneste til å komme med FM-referanser  :D

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.