Main Menu

Derby

Started by kendo, January 22, 2010, 13:17:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Torpe-do

Quote from: Mr. Leeds on January 22, 2010, 20:50:53
Quote from: Torpedo on January 22, 2010, 20:42:16
Quote from: Mr. Leeds on January 22, 2010, 20:17:33
Quote from: testo on January 22, 2010, 20:09:07
Quote from: sveifors on January 22, 2010, 18:53:12
Quote from: Evig Pint on January 22, 2010, 18:47:55
Har en Derby "venn" og han påstår jevnlig at Leeds og Derby er bitre fiender/rivaler? Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, noen som kan opplyse meg? Virker heller ikke sånn på kommentarene her inne.

Skjønner ikke hvorfor vi skal være rivaler med en slik ubetydelighet (som Derby er) pleier jeg å svare.. :)

Hva er Derby??

Er ikke det et lokal oppgjør da ::)

Virkelig ingen som kan litt historie her? Derby og Leeds er rivaler - mye pga feidene mellom Clough og Reevie i gamle dager. Clough bygde opp Derby til å bli en toppklubb, og han hadde rimelig klare synspunkt på at Leeds spillestil ikke akkurat var finfotball for å si det slik!

De to historiske managerne var ikke akkurat perlevenner. Bedre ble det ikke etter at Clough tok over etter Reevie i managerstolen... Clough varte 44 dager i Leedsstolen.

Ingen som har sett "Damned United"?

Blir litt feil å hakke på andres historiske kunnskaper for så å begrunne en påstand ved the Damned United :) (Iom at the Damned United er faksjon)

Men ja, om en eventuell rivalisering er tilstede mellom Derby og Leeds må jo bakgrunnen ligge i knivingen mellom Clough og Reevie.

Når sa jeg at filmen er rein fakta?

Nei strengt tatt har du jo ikke sagt ordrett det, men innledningen "Ingen som kan litt historie her?" og avslutningen "Ingen som har sett Damned United?" kunne diskutabelt tolkes slik...

Var ikke meningen å spikke fliser; la oss legge saken død.

Bites Yer Legs

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5886816,00.html

Her, nå kan folk begynne å meske seg i hvilken Palace-spillere som ønskes inn..  ::)
KEEP FIGHTING!!