Januar = katastrofe

Started by Promotion 2010, January 26, 2010, 22:41:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mats-

Quote from: h.b on January 27, 2010, 10:06:10
Alle har hevdet bortsett fra noen få at stallen er den aller beste i divisjonen. Inkludet Grayson. Ser vi her anntydning til at Grayson er en medgangsmanager og at han ikke hadde kvalitet nok som manager til å vurdere stallen. I så tilfelle så er han rett og slett ikke god nok som manager i en klubb som krever suksess

Sacrilege   >:(

fmtj

"Maybe one or two people are getting carried away with their own publicity. They should all be disappointed with how they played.

.....Grayson er forbanna på et par stykker som han antar ikke har tålt omtalen etter de to gode FA cup kamepene vi har hatt!!! Vil ikke være noen bombe om en av dem er Becks, men den andre.....? Uansett, nå må det brettes opp ermer her og jobbes skikkelig for å ta tilbake sjefsrollen i L1!........ >:(..............!!!
Yeboahs vitne

fmtj

Grayson er en kjempemanager!!! Jeg håper inderlig at man i Leeds ikke er så skrullete å sparke denne mannen fordi vi har motgang!!! Han er vår manager, gi ham ro. Kontnuitet er noe vi ikke har hatt på mange år, jeg håper indelrig dette er tilfelle nå. Vi kommer tilbake, selv om dette er skummelt nå, med kun ett på de siste tre!!! Det kan gjøre en stakkars lidenskapelig fan, med endelig håp og tro skikkelig fortvila, forbanna og oppgitt.....men er ikke det altså....!!! :-\
Yeboahs vitne

Bites Yer Legs

En ting kan vi vel alle være enig i - å begynne å være saklig i disse krisetider er bortkastet energi!!! >:( >:( >:( >:(
KEEP FIGHTING!!

lojosang

Oioioi! Nå har vi nok en gang tapt en kamp på rad!  ::)

På vegne av vanvittig mange,

Sture Hansen
- Leif Olav

baste

Quote from: fmtj on January 27, 2010, 12:54:41
Grayson er en kjempemanager!!! Jeg håper inderlig at man i Leeds ikke er så skrullete å sparke denne mannen fordi vi har motgang!!! Han er vår manager, gi ham ro. Kontnuitet er noe vi ikke har hatt på mange år, jeg håper indelrig dette er tilfelle nå. Vi kommer tilbake, selv om dette er skummelt nå, med kun ett på de siste tre!!! Det kan gjøre en stakkars lidenskapelig fan, med endelig håp og tro skikkelig fortvila, forbanna og oppgitt.....men er ikke det altså....!!! :-\

Har trua på at Grayson snur dette !

SDalen

Vi må ha tillitt selv om vi ikke spiller så bra nå, så må vi ha tro på Grayson og hans valg. Samtidig må vi ha tro på laget å det må kjempes om plassene slik at spillerne er tent til hver kamp og kan gå ut å yte maks. Ingen må komme å tro de har seieren på forskudd på grunn av gode tidligere resultater.

Vi må kjempe for å henge med. Og her må spillerne bare gå i seg selv å ta ut det beste. Klarer vi dette går vi opp!!

Marching on!
Rogaland whites!

LeedsUnited

Quote from: Leedsfan on January 27, 2010, 10:23:05
Quote from: h.b on January 27, 2010, 10:06:10
Alle har hevdet bortsett fra noen få at stallen er den aller beste i divisjonen. Inkludet Grayson. Ser vi her anntydning til at Grayson er en medgangsmanager og at han ikke hadde kvalitet nok som manager til å vurdere stallen. I så tilfelle så er han rett og slett ikke god nok som manager i en klubb som krever suksess

Stallen er den beste i divisjonen (kan ikke vurdere om Norwich og Charlton har litt bedre eller litt dårligere). Du med dine enkle løsninger er så patetisk, i motgang så lager du tråd etter tråd, i medgang så er du stille. Hva slags supporter er du da? En som ønsker Leeds ulykke? Enten du vil innse det eller ikke så var det Bates som faktisk reddet denne klubben. Bates har også åpnet pungen for spillerkjøp som ikke er slått til.

Grayson er perfekt for denne jobben, minner meg litt om håndballandslagets trener Hedin. Kall og kalkulert, men allikevel meget engasjert.

HB ta deg litt hb eller gjøm deg under snøen...

Er så flott med disse personangrepene her inne.  Samtidig viser vel all erfaring at folk som må ty til slikt ikke har så mye annet å fare med?

McMidjo

Jeg synes den skarpeste kritikken må rettes mot Simon Grayson. Det er tross alt han som tar ut laget, og styrer forberedelsene fram mot kampene. 

De siste 2-3 ukene har vi vært helt 'under båten' i fire kamper mot middelmådige L1-lag som vi skal være mye bedre enn, og det er ihvertfall to kamper for mange….

Jeg mener det er en tabbe fra Grayson å tilnærmelsesvis ’toppe’ laget i alle disse kampene. Det at han velger å kjøre med nøyaktig samme lag mot Swindon som han gjorde mot Spurs framstår som en grov feilvurdering, når en ser hvor mentalt og fysisk utladet dette Leedslaget var i går kveld......

Hva lærte Grayson av Wycombekampen - som også kom bare noen dager etter en kraftanstrengelse av en cupkamp? Tilsynelatende ingenting - og det både overrasker og bekymrer meg….

Grayson står nå overfor en situasjon han ikke har vært oppe i som manager før, og som det ikke er mulig å forutsi hvordan han klarer å håndtere. Han er tross alt fortsatt en ung manager, som har mye å lære om hvordan han håndterer de ulike aspekter av manageryrket. Det er godt mulig at han gjør det rette innad, men jeg klarer bare ikke å se hvilke grep han gjør for å tenne dette laget foran ligakampene… Liker heller ikke at det er Colchester vi møter på lørdag, for der står han sannsynligvis overfor en manager som er hans overmann â€" ihvertfall hva gjelder de mer psykologiske aspektene ved manageryrket.

Dette sludderet om at laget egentlig ikke er godt nok til opprykk, er etter min mening total skivebom.  Dette Leedslaget har gjennom de første 20 ligakampene og tre cupkamper mot topp Pr Leaguemotstand vist hvilke kvaliteter som bor idet. Kanskje det har blitt en sovepute for Grayson også - for nå er han på etterskudd, der han skulle ha vært i forkant....

Hadde sikkert vært fornuftig å friske opp stallen med et par nye fjes, men jeg tror ikke det er mulig å ’kjøpe seg’ ut av den situasjonen vi er i nå.

Svært spent foran de neste 2-3 kampene....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Promotion 2010

Quote from: McMidjo on January 27, 2010, 18:28:12
Jeg synes den skarpeste kritikken må rettes mot Simon Grayson. Det er tross alt han som tar ut laget, og styrer forberedelsene fram mot kampene. 

Grayson står nå overfor en situasjon han ikke har vært oppe i som manager før, og som det ikke er mulig å forutsi hvordan han klarer å håndtere. Han er tross alt fortsatt en ung manager, som har mye å lære om hvordan han håndterer de ulike aspekter av manageryrket. Det er godt mulig at han gjør det rette innad, men jeg klarer bare ikke å se hvilke grep han gjør for å tenne dette laget foran ligakampene… Liker heller ikke at det er Colchester vi møter på lørdag, for der står han sannsynligvis overfor en manager som er hans overmann â€" ihvertfall hva gjelder de mer psykologiske aspektene ved manageryrket.

Hvor i all verden er veteranen når vi trenger ham mest?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

De siste 2-3 ukene har vi vært helt 'under båten' i fire kamper mot middelmådige L1-lag som vi skal være mye bedre enn, og det er ihvertfall to kamper for mange….

Jeg mener det er en tabbe fra Grayson å tilnærmelsesvis ’toppe’ laget i alle disse kampene. Det at han velger å kjøre med nøyaktig samme lag mot Swindon som han gjorde mot Spurs framstår som en grov feilvurdering, når en ser hvor mentalt og fysisk utladet dette Leedslaget var i går kveld......

Hva lærte Grayson av Wycombekampen - som også kom bare noen dager etter en kraftanstrengelse av en cupkamp? Tilsynelatende ingenting - og det både overrasker og bekymrer meg….

Dette sludderet om at laget egentlig ikke er godt nok til opprykk, er etter min mening total skivebom.  Dette Leedslaget har gjennom de første 20 ligakampene og tre cupkamper mot topp Pr Leaguemotstand vist hvilke kvaliteter som bor idet. Kanskje det har blitt en sovepute for Grayson også - for nå er han på etterskudd, der han skulle ha vært i forkant....

Hadde sikkert vært fornuftig å friske opp stallen med et par nye fjes, men jeg tror ikke det er mulig å ’kjøpe seg’ ut av den situasjonen vi er i nå. Svært spent foran de neste 2-3 kampene....
Off the back of one of the clubs worst performances and most humbling results since Administration and Relegation to the third tier of English football, a 3-0 mauling at Swindon, Leeds fans may be justified in asking where the money has gone this season.

Investment in improving the team to challenge for promotion may be described as miserly, relying on bargain basement free transfers and only two cash transfer fees have been paid for Leigh Bromby and Max Gradel. Leeds now appear to be paying the price for this on the pitch as promotion hopes fade with each league match that passes.

The lack of financial investment in the playing staff is bemusing when you consider that the club has profited from the sale of Fabien Delph to Aston Villa for a seven figure fee plus incentives. Furthermore, they will have benefited from a bumper cup draw at Old Trafford plus television fees where the club is estimated to have profited £900,000, and a similar sum will have been accrued from another “top draw”, the televised cup tie at Tottenham. Leeds have also enjoyed a televised home Carling Cup encounter with Liverpool and can look forward to another windfall from the replay with Tottenham at Elland Road next Wednesday.

Despite all of this income, Leeds are still scrabbling around trying to pick up players on the cheap. It doesn’t bode well. Should Leeds miss out on promotion, they cannot continue to hold out for a string of lucrative cup ties each season.

auren

De siste 2-3 ukene har vi vært helt 'under båten' i fire kamper mot middelmådige L1-lag

En meget interessant analyse Midjo. Som alltid dine analyser er. Men som jeg har uthevet, så er jeg uenig kun i en liten ting og det er at våre overmenn i går, Swindon, langt i fra er noen middelmådighet. De klatrer nå opp som kanskje den største utfordreren til Leeds i kampen om direkte opprykk, foruten Norwich da. Charlton virker å vakle litt, men skal selvsagt ikke avskrives. Swindon har imponert kraftig senhøstes og i hele vinter.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Jeg tror faktisk ikke vi behøver nye spillere nå. Vi har bevist at vi kan være best med denne gjengen. Det vi derimot behøver behøver sterkt er verdens beste

PSYKOLOG
MOT

McMidjo

Quote from: Promotion 2010 on January 27, 2010, 19:48:42

Hvor i all verden er veteranen når vi trenger ham mest?  ::)

Hørte han hadde fått seg ny jobb. Rådgiverstilling i England et eller annet sted. Colchester eller noe sånt....  :)

Joa, auren - det blir nok litt feil å kalle Swindon en middelmådighet, men jeg tror at de overpresterer ganske mye om dagen, sett ift spillerstallen de rår over. Blir spennende å se hvor de havner til slutt.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Asbjørn

Ahh, herlig. Dette minner litt om de kvalitetstrådene vi pleide å ha med jevne mellomrom for noen år siden. :)

JA, Grayson har en utfordring nå. Han bør få orden på skuta før det går for mange kampene, de kommer tett som hagl fremover nå. Jeg tror nok også Grayson må ta hovedskylden, dels ligger det i slitne spillere (...og i hvem han har valgt skulle spille) og jeg vil også tro det ligger litt i hodet all den tid vi har vist vi kan prestere(i cupkampene imellom). Også der kan en manager påvirke - hvordan 'hodene' er psyket før kampene.

Etter det velkjente tapet for et drøyt år siden holdt han spillerne inne en god time etter kamp - og de så seg knapt tilbake etter det, utover våren. Jeg håpte at han hadde fåttt gjort unna noe lignende etter de første to skuffende liga-resultatene i denne omgang, men det virker ikke sånn. Han har tydeligvis satset på kontinuitet, at det å satse på grunnstammen skulle sørge for ro i rekkene og at ting falt på plass. Men nei, det skjedde ikke.

Hvordan vil du gripe ting an til helgen da, Grayson?

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Skifte halve laget i panikk er vel neppe noen løsning. Tør vi nevne hvordan det endte med rotasjonspolitikken til Gary Mac? Hvil for all del utslitte spillere, et par om gangen kanskje, men å kjøpe inn et halvt nytt lag som jeg ser er blitt foreslått i en annen tråd setter jeg på regningen for frustrasjon.

Jeg er tilhenger av at man må spille seg ut av laget, eller bli skada for å settes ut, og det var det ingen som gjorde mot Tottenham.
- Leif Olav

Rudi G.

Jeg vil tilbake til utgangspunktet med 4-4-2 med Snodgrass tilbake på høyre siden, Doyle og Howson sentralt og gjerne Gradel på venstre siden. Johnson har ikke vært helt i støtet etter han kom tilbake fra skade og bør kanskje heller være den vi setter innpå hvis det butter i mot. White synes jeg har gjort gode innhopp og kanskje han er klar for å starte. Med Snodgrass og Gradel på kanten med hjelpsomme backer i Crowe og White kan det kanskje komme noen flere innlegg fra kantene/dødlinjen slik at det kanskje etterhvert kan løsne litt for Becchio også!

Tom S

Casper
Crowe - Paddy - Naylor - Hughes
Snoddy - Howson - Doyle - Gradel
B & B

Dette må vel vere det sterkeste vi kan mønstre om dagen?

Om Parker er skadefri snart ville eg hatt han inn på v.backen.

Eg er som kjent (?) litt fan av Robbo og kunne godt tenke meg å sjå meir av han også i laget, han er kreativ og har auge for mål (men, med så lite kamptrening som han har er det nok ein stor risk?).
COME ON LEEDS !!

Kickthemdown

Quote from: Tom S on January 27, 2010, 21:42:50
Casper
B & B

Eg er som kjent (?) litt fan av Robbo og kunne godt tenke meg å sjå meir av han også i laget, han er kreativ og har auge for mål (men, med så lite kamptrening som han har er det nok ein stor risk?).
Hvor er Kilkenny? Få ut Howson heller... Ellers er jeg enig i at Robbo er ønsket på banen.. Gjerne som innbytter..

SDalen

Dersom Doyle ikke kommer permanent ser jeg for meg Howson og Killa i midten. Howson som kan utvikle seg å bli bedre trenger tillitt og mer rutine, samtidig som Kilkenny er mer rutinert, har godt overbikk og de har begge bra passningsfot. Samtidig er jo Howson Leeds gutt, viktig å ha med noen av disse i stallen for og vise at vi fortsatt dyrker :)
Rogaland whites!

Kickthemdown

Quote from: SDalen on January 27, 2010, 23:39:25
Dersom Doyle ikke kommer permanent ser jeg for meg Howson og Killa i midten. Howson som kan utvikle seg å bli bedre trenger tillitt og mer rutine, samtidig som Kilkenny er mer rutinert, har godt overbikk og de har begge bra passningsfot. Samtidig er jo Howson Leeds gutt, viktig å ha med noen av disse i stallen for og vise at vi fortsatt dyrker :)
Verken Kilkenny eller Howson har kvaliteter nok som ballvinner til at dette kan funke.

SDalen

Vi har vel også 2 henge kamper vi kan skaffe oss poeng på om vi går ut med seier?
Rogaland whites!

Evig Pint

Quote from: Alta-White on January 27, 2010, 23:53:48
Quote from: SDalen on January 27, 2010, 23:39:25
Verken Kilkenny eller Howson har kvaliteter nok som ballvinner til at dette kan funke.

Må si meg enig med Alta-White her. Verken Kilkenny eller Howson har vist seg som krigere på en midtbane. Ønsker meg derimot som de fleste andre her inne gjerne en ny sjef på midten. En hærfører (innen 31.01) :)
Marching on together

Tom S

Quote from: Alta-White on January 27, 2010, 22:03:11
Quote from: Tom S on January 27, 2010, 21:42:50
Casper
B & B

Hvor er Kilkenny? Få ut Howson heller... Ellers er jeg enig i at Robbo er ønsket på banen.. Gjerne som innbytter..

Kilkenny er på benken, eg velger Howson framfor Killa.
Som makker og ballvinner på midten velger eg Doyle, meiner han gjer ein enorm jobb for laget.
Men, tar gjerne i mot ein ny midtbanegeneral som kan gå rett inn i laget.
COME ON LEEDS !!

GeirO

Litt overrasket over hvor fokuset til mange av debattantene ligger. Det går mye på hvem som skal spille på flanken og hvem som skal spille på midten, og om en eller to på laget skal byttes ut.

Min personlige mening er at for tiden betyr slike ting minimalt. Det er oppe i hodene til spillerne det må jobbes nå. Og bruk gjerne kvalifisert personell til dette. Det er nesten det samme hvilket lag vi stiller med på lørdag. Det viktigste er at innsiden av hodene er riktig justert etter de siste ukers berg- og dalbane, hvor nedturene dessverre har vært så mye viktigere enn oppturene.

MOT

Hallgeir *

Quote from: GeirO on January 28, 2010, 09:16:56
Litt overrasket over hvor fokuset til mange av debattantene ligger. Det går mye på hvem som skal spille på flanken og hvem som skal spille på midten, og om en eller to på laget skal byttes ut.

Min personlige mening er at for tiden betyr slike ting minimalt. Det er oppe i hodene til spillerne det må jobbes nå. Og bruk gjerne kvalifisert personell til dette. Det er nesten det samme hvilket lag vi stiller med på lørdag. Det viktigste er at innsiden av hodene er riktig justert etter de siste ukers berg- og dalbane, hvor nedturene dessverre har vært så mye viktigere enn oppturene.

Tror du treffer den berømte spikeren der.  :)
Super Leeds since 1968

Totto

Quote from: hallghel on January 28, 2010, 15:13:50
Tror du treffer den berømte spikeren der.  :)
[/quote]

På hodet!  ;D
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

jackbauer68

Quote from: Rudi G. on January 27, 2010, 21:20:53
Jeg vil tilbake til utgangspunktet med 4-4-2 med Snodgrass tilbake på høyre siden, Doyle og Howson sentralt og gjerne Gradel på venstre siden. Johnson har ikke vært helt i støtet etter han kom tilbake fra skade og bør kanskje heller være den vi setter innpå hvis det butter i mot. White synes jeg har gjort gode innhopp og kanskje han er klar for å starte. Med Snodgrass og Gradel på kanten med hjelpsomme backer i Crowe og White kan det kanskje komme noen flere innlegg fra kantene/dødlinjen slik at det kanskje etterhvert kan løsne litt for Becchio også!

Eg tror at det ikkje er spesielt smart å spille 4-4-2 med to offensive flanker a la Gradel og Snodgrass i dagens moderne fotball.Derfor mener eg at vår midtbane bør være Snodgrass-Doyle-Kilkenny-Johnson.Det vil gi denne lagdelen god balanse.

Ellers er eg heilt enig med McMidjos spørsmål angående toppingen av laget kamp etter kamp.Før jul vant vi flere kamper med tilnærmet B-lag,og slik holdes spillerene på tå og utkvilt.

At våre spillere tar ut alle krefter i cupkampene er naturlig og heilt på sin plass,at Grayson ikkje har brukt muligheten til å spare spillere han ser er sliten er ikkje godt nok 8)