Januar = katastrofe

Started by Promotion 2010, January 26, 2010, 22:41:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Promotion 2010

Så kom endelig det vi har ventet og fryktet hele sesongen.

Gullhåret er borte!

Jeg er skuffet over Simon Graysons aktivitet på tranfersfronten denne måneden. Da manageren gikk ut i pressen etter U og tap i de to første ligakampene etter nyttår og dementerte journalistenes påstand om at det var kris i klubben, gjorde han sin første store brøler som Leeds-manager.

Det er klart det var krise allerede da. Grayson burde sett seg om etter nyanskaffelser. Det er helt klart at dette laget trenger nytt blod. Andre klubber i denne dritt-divisjonen har investert tidlig og fornuftig i januar. Soton fikk en målskårer for skarve 200 tusen. Og de fleste rundt oss i toppen har fått inn forsterkninger.

Hva med oss? Gradel har sine svakheter og er nok en medgangsspiller. Godt humør, men han har ikke ferdigheter som STYRKER laget.
Vi trenger forsterkninger som truer førsteelveren. Og vi trenger nok flere spillere.

Målgarantist - når Beckford skuffer....

Backer - som kan defensiv posisjonering....

Midtbanegeneral - ala Strachan "of old"....

Keeper - som sprer trygghet i forsvaret.... (Ankergren gjør ikke det!)

Løøøøøp og kjøøøøp!   >:(
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Papi

Nå reddet vel Ankergren oss fra eit enda verre resultat...
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Rudi G.

Det vi trenger er en midtbanesjef, koste hva det koste vil!

Dennis

Kunne tenkt meg:

* en skikkelig midtbanegeneral a la Kavanagh - dvs ikke gamle Kavanagh, men en lignende spiller, med balltrygghet, rutine og overblikk.
* en rutinert angrepsspiller a la hva Dougie Freedman gjorde for oss eller en som Kevin Phillips.

Når det gjelder keeperen er Casper i kanonform om dagen, men er enig at det virker som Higgs var en bedre organisator. Vi holdt vel nullen en stund etter skaden hans, men nå er potta lekk og Grayson har allerede vist tidligere at ikke Ankergren er førstevalget.

Marching on together!

lojosang

- Leif Olav

Blank_File

jeg håper inderlig at vi taper 10-0 mot Spurs så vi kommer oss ned på bakken igjen og blir ferdig med disse deilige distraksjonene!

Ferre

Enig med det du skriver Promo, og forventer/krever at Grayson henter inn to mann som forsterker laget! Vi har tjent noen kroner i FA-Cupen, og de bør brukes ASAP.

Tror nytt og friskt blod inn troppen kan være med å snu den forferdelig dårlige trenden vi er inne i nå!

Stephenjazz

Januar har nå aldri vært en god "Leeds-måned"
Det blir aldri umoderne å vinne

Andersen

Krise ja ! Den kommer hver sesong ! i januar. LEEDS4EVER.

LeedsUnited

Egentlig ønsker jeg at vi vinner alle kamper, men det ser ut som om dette cup eventyret går ut over serien.  Dermed håper jeg nesten at vi går på et respektabelt hjemmetap i returmøtet mot Tottenham.  Da kan vi konsentrere oss fullt ut om serien igjen.  Det er opprykk som teller nå.  Er lei av og år etter år lese det samme at vi må slutte å være så pessimistiske, til neste år så kommer vi helt sikkert til å rykke opp, bla bla bla! >:(
Cup eventyret vårt fikk vi på Old Trafford.  Nå må det kjempes med nebb og klør i hver seriekamp fremover slik at vi ved slutten av sesongen er på sikker opprykksplass! ;)

baste

Quote from: Papi on January 26, 2010, 22:44:32
Leeds statistikk med Higgs i buret konta Anker?

Kickthemdown

Flott det, vær skuffet over Grayson siden han ikke får penger hos Bates the useless wanker, til å styrke laget.

Frem med £££££££ din gamle nisse. Vi vet du har gjømt de unna en plass. Hvor er Delph pengene, hvor er Woods/taiwo pengene, hvor er fa cup pengene. Den gamle gnomen har nok å rutte med men nekter konsekvent å bruke de. Denne kreftbyllen av en fyr må bort på en eller annen måte.........

Kato

Skuffet over Grayson............

Sier som en viss kar på Waccoe: "Its cancer in the boardroom."

Grayson har jo tryllet på transfermarkedet uten å ha penger tilgjengelig.

Skyt, men skyt riktig vei.

B_Ød

Ok, så er har vi ikke 10-15 poeng ned til lag nr 2 lengre i ligaen. Men vi ligger fremdeles relativt godt an til direkte opprykk....meget godt an, vil jeg si. Jeg, for min egen del, har aldri trodd at det skulle bli bare å spasere seg til direkte opprykk. Klarer ikke å krisemaksimere denne situasjonen riktig ennå. Joda, vi har vel ikke akkurat vært hvasse i ligaen, men januar har allikevel gitt meg to av de morsomste Leeds-kampene jeg har sett på laaaaanng tid...katastrofe? Ikke i mine øyne. Minor setback is more like it...er ikke i tvil i det hele tatt om at min nye helt (SG) kommer til å få skikk på laget....for når alt kommer til alt er vi jo alle Leeds United...Cheer up guys  ;)
Ups & Ups!!

Bjorn

KRISEMAKSIMERING??

Nei dette blåser over og vi vinner igjen til helgen. Gidder ikke bli mer sur enn nødvendig over den årlige motbakken som omtrent alle lag går gjennom...  :-\

MOT folkens!
Marching On! 4276

ollan

Quote from: baste on January 27, 2010, 00:47:35

statistikk kan brukes til det meste,men nå har Anker så pass mange flere kamper enn Higgs denne sesongen så det blir jo litt urettferdig mot casper. Men skulle gjerne hatt en 100% fit Shane i mål.
MOT
Ollan

4ever arcticwhite

Quote from: ollan on January 27, 2010, 08:31:02
Quote from: baste on January 27, 2010, 00:47:35

statestikk kan brukes til det meste,men nå har Anker så pass mange flere kamper enn Higgs denne sesongen så det blir jo litt urettferdig mot casper. Men skulle gjerne hatt en 100% fit Shane i mål.
MOT
Kasper har vel sin styrke på streken, og er forholdsvis bra mann mot mann. Mangler en god del i feltet, og som organisastor.
Man kan vel forsåvidt si at en keeper som redder 10 av 13 skudd har gjort en bra kamp, men en bedre organisator ville kanskje bare fått halvparten (dvs. 6 1/2....) så mange skudd mot seg, og vi kunne fått flere overganger / kontringer.
The future's so White I've got to wear shades 8)

peacock

Quote from: Bjorn on January 27, 2010, 08:28:27
KRISEMAKSIMERING??

Nei dette blåser over og vi vinner igjen til helgen. Gidder ikke bli mer sur enn nødvendig over den årlige motbakken som omtrent alle lag går gjennom...  :-\

MOT folkens!

Ufattelig naivt skrevet. Vi er Leeds United, og BØR være vant til at ting går på tverke.

DenHviteYeboah

Etter å ha lest disse innleggene tar jeg sjansen på å spørre om følgende:
Kan vi ha hatt et snev av poeng vi som har hevdet at:
1.Stallen er ikke så god at vi kan cruise oss til opprykk?
2.Det er Bates og ikke Grayson som avgjør hvilke spillere som blir kjøpt?
3.Kanskje det ikke er så lurt å spare seg til opprykk?
4.Kanskje lønnspolitikken burde vært lagt om for å bli enda mer attraktive?(jfr.Beckford-sagaen)
5.Kanskje det er slik som den utskjelte hb hevder- at Bates ikke er interessert i å bruke penger?
Håper for Guds skyld vi begynner å vinne igjen,må jo si det er rart etter å ha sett cupkampene at dette laget plutselig har blitt ustabilt......

h.b

Alle har hevdet bortsett fra noen få at stallen er den aller beste i divisjonen. Inkludet Grayson. Ser vi her anntydning til at Grayson er en medgangsmanager og at han ikke hadde kvalitet nok som manager til å vurdere stallen. I så tilfelle så er han rett og slett ikke god nok som manager i en klubb som krever suksess

fjellhaugen

http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,12659.135.html
jeg ønsker ikke å la tvilen slippe HELT under huden på meg ennå og ser derfor på gullskjema til 92 poeng.
vi ligger fortsatt forran skjema her og så lenge vi gjør det skal vi være fornøyde. jeg mener 100% at 92 bør få oss opp direkte.

håper vi slår tottenham og carlisle i cupene og får oss en god "run" videre.
jeg nekter å tro at max 4-5 kamper mer enn eks norwich på tre og en halv måned skal være utslagsgivende for et opprykk eller ikke.
i så fall er det spillerne/managment det er noe galt med som ikke klarer å forkusere på hvem de skal møte.

MOT alle sammen så går dette  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Bjorn

Quote from: peacock on January 27, 2010, 09:30:21
Quote from: Bjorn on January 27, 2010, 08:28:27
KRISEMAKSIMERING??

MOT folkens!

Ufattelig naivt skrevet. Vi er Leeds United, og BØR være vant til at ting går på tverke.

Ja hvorfor så sure da? Hvis vi er vant til det burde jo ikke denne dippen i form føre til så mye sinne og dommedagsprofetier her inne? Jeg mener også at ting kunne vært enda bedre og selvsalgt skulle vi slaktet alle lag i denne ligaen bare på navnet våres, men det gjør vi ikke! Men går vi opp til våren, JA!
Marching On! 4276

Leedsfan

Quote from: h.b on January 27, 2010, 10:06:10
Alle har hevdet bortsett fra noen få at stallen er den aller beste i divisjonen. Inkludet Grayson. Ser vi her anntydning til at Grayson er en medgangsmanager og at han ikke hadde kvalitet nok som manager til å vurdere stallen. I så tilfelle så er han rett og slett ikke god nok som manager i en klubb som krever suksess

Stallen er den beste i divisjonen (kan ikke vurdere om Norwich og Charlton har litt bedre eller litt dårligere). Du med dine enkle løsninger er så patetisk, i motgang så lager du tråd etter tråd, i medgang så er du stille. Hva slags supporter er du da? En som ønsker Leeds ulykke? Enten du vil innse det eller ikke så var det Bates som faktisk reddet denne klubben. Bates har også åpnet pungen for spillerkjøp som ikke er slått til.

Grayson er perfekt for denne jobben, minner meg litt om håndballandslagets trener Hedin. Kall og kalkulert, men allikevel meget engasjert.

HB ta deg litt hb eller gjøm deg under snøen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

Quote from: h.b on January 27, 2010, 10:06:10

antar at det skulle vært et spørsmålstegn etter denne setningen her, og mitt svar vil i så fall bli: Kan ikke se at SG er en medgangsmanager...var ikke akkurat i medgang da han kom inn..og mannens resultater taler vel for seg selv. Etter min bedømmelse er han mer enn nok manager til å ta oss både ett og to hakk opp. Håper bare at jeg har veldig rett i min bedømmelse, kun fremtiden vil gi svar på det ;)
Ups & Ups!!

Papi

Quote from: DenHviteYeboah on January 27, 2010, 10:01:49
2.Det er Bates og ikke Grayson som avgjør hvilke spillere som blir kjøpt?
3.Kanskje det ikke er så lurt å spare seg til opprykk?
4.Kanskje lønnspolitikken burde vært lagt om for å bli enda mer attraktive?(jfr.Beckford-sagaen)
5.Kanskje det er slik som den utskjelte hb hevder- at Bates ikke er interessert i å bruke penger?
Håper for Guds skyld vi begynner å vinne igjen,må jo si det er rart etter å ha sett cupkampene at dette laget plutselig har blitt ustabilt......

Nå er det snakk om misnøyen med innsatsen til guttene den siste tiden i serien som kritiseres fra min side.
Vi viser jo i Cupen at vi har eit meget godt lag.
Det er mangelen på evnen til å nullstille seg som er skremmende.
Fortsatt tro på at vi rykker opp uten forsterkninger, men ønsker likevel forsterkninger velkommen for og styrke magefølelsen/troen.
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

TK20

2.Det er Bates og ikke Grayson som avgjør...blablabla omg

Jaja, du hadde rett, hvis det er det du vil høre.

I steden for å gloate, kan vi holde fokus. Hvilke lagdeler må forsterkes/endres? Sentral midtbane med Killa, Doyle og Howson har hatt klippekort en stund nå, selv om de også har spilt bra. Der føler jeg vi må gjøre en jobb på transfermarkedet.

Beckford har heller ikke mye konkurranse, og vi hadde nok hatt godt av litt nytt blod på topp. Vokes var et godt forsøk, men det holdt ikke.

Noen forslag?

DenHviteYeboah

Quote from: TK20 on January 27, 2010, 11:18:19
2.Det er Bates og ikke Grayson som avgjør...blablabla omg

Jaja, du hadde rett, hvis det er det du vil høre.

I steden for å gloate, kan vi holde fokus. Hvilke lagdeler må forsterkes/endres? Sentral midtbane med Killa, Doyle og Howson har hatt klippekort en stund nå, selv om de også har spilt bra. Der føler jeg vi må gjøre en jobb på transfermarkedet.

Beckford har heller ikke mye konkurranse, og vi hadde nok hatt godt av litt nytt blod på topp. Vokes var et godt forsøk, men det holdt ikke.

Noen forslag?

Mitt poeng var ikke at noen skal si jeg har rett.Kanskje jeg har LITT rett her?I andre ting har jeg sikkert helt feil.Poenget er at noen kanskje ikke bør korsfeste de som har en annen mening som kan være litt mer negativ enn andre.Vi ønsker da all suksess for klubben som alle andre.

Feks å spørre om hva slags supporter hb er ,mener jeg er så barnslig at vedkommede bør be om unnskyldning.Ã... spørre om slikt vitner om et latterlig nivå på diskusjonen >:(Hva med å motargumentere saklig?

auren

Det har du aldri hevdet. Det du har hevdet er at stallen var den fjerde beste i L1 eller noe sånn. Norwich, Charlton og Southampton hadde bedre stall.

Hvis vi ser på tabellen så har Leeds per dags dato minst den nest beste stallen i L1. Vi får se i april/mai hvorvidt stallen er god nok til opprykk eller ei.

Finn gjerne sitatet på de som har hevdet at Leeds har god nok stall til å cruise gjennom L1!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Frode

På`n igjen med krangel og skitkasting.  Vi er da vel ikke så uenige, er vi vel?  Vi er selvfølgelig blant de 3-4 beste lagene i divisjonen, men om det holder til topp 2 er og forblir usikkert. En uskreven regel sier at en bør forsterke mens en er på topp, ikke etter at det har begynt å butte mot.  Men bedre sent enn aldri - forventer minst 2-3 lånesigneringer før vinduet stenger, der prioritet 1 bør være en midtbanemann.

Dennis

Ikke overraskende at disse spørsmålene dukker opp - igjen!

Når det gjelder om stallen er god nok til å cruise gjennom divisjonen, så er det selvsagt ikke sant og det tror jeg aldri noen har påstått uten et glimt i øyet om det har vært sagt. At stallen er god nok for opprykk, synes derimot den enda er! Vi har allerede bevist at vi kan plukke flest poeng av alle og om vi skulle snu dette og vinne hengekampene, har vi uansett tatt flest poeng av alle lag - det vil eventuelt si at vi har det beste laget i divisjonen.

Når det gjelder hva som har skjedd de siste kampene i divisjonen, er vi uten tvil inne i en situasjon. Hadde vi ikke møtt Scum og slått de på Old Trafford, er det ikke sikkert noe hadde skjedd i ligasammenheng. Selv om vi har vunnet mange jevne kamper, tror jeg ikke det er det faktiske nivået som har hentet oss inn, jeg tror det er en formsvikt. Nå er "trua" i ferd med å få en knekk og det kan være smart å hente inn en eller to enten ved kjøp eller lån, for å komme seg ut av denne. Er uansett sikker på at Leeds vil komme opp på nivået de var på, før det er for sent! Poenget blir om vi skal hente et par nye fjes, for å eventuelt minimere sjansen om at vi ikke finner formen og trua før det er for sent - et par nye kan booste innsatsen.

Bates avgjør innkjøp, ikke Grayson? Det er vel en balansegang i de fleste klubber man ser til? Grayson var vel ganske så bombastisk i Beckford-saken?

Ikke lurt å spare seg til opprykk? Nei, det er det ikke, men sa du det samme i oktober/november når vi vant hver eneste kamp, i så fall ser jeg gjerne et sitat? Hvor var fremsikten da? Eller er det etterpåklokskap? Hva i all verden har vært vits å fikse på før de tre siste ligakampene? Kjøpe kun for å kjøpe? Var det noen grunn til å bruke penger på ligaens - til da - suverent beste lag? Kunne det være greit å sitte igjen med noen pund etter opprykket, slik at vi slapp å bytte ut flere spillere til sommeren?

Bates er ikke interessert i å bruke penger? Nå har vi akkurat kjøpt en spiller, samt at SG uttalte i går at en eller to nye kan komme inn om han finner det for godt. Hvilke summer tror dere vi vil ligge på?
Marching on together!