Kan vi endelig slutte med meningsløs diskusjon om Ankergren?

Started by newsome, January 03, 2010, 18:02:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Det er mulig å diskutere dette uten å bli beskyldt for å si at Ankergren er dårlig håper jeg! Han spilte en fantastisk kamp mot scum- ingen tvil. Likevel er det ting som tyder på at han er noe usikker i beslutningene om når han skal rykke ut i feltet eller bli stående. Et par ganger rykket han også ut der det fort kunne blitt kamp om ballen mellom et par spillere og det er sjelden lurt. Nå gikk det bra denne gangen og han stod som en vegg i buret gudskjelov. Jeg synes likevel jeg ser forumet dersom en av disse beslutningene han hadde tatt hadde endt i et simpelt baklengsmål. Vi var heldige i et par situasjoner og det er faktisk lov å være det. Ankergren, jo han er god, men feltarbeid og beslutninger om når han skal rykke ut eller ikke, der trenger han å forbedre seg. Klarer han det vil han bli veldig god!!!
Yeboahs vitne

flynn

Tror vel egentlig ikke at Ankergren vil bli bedre enn han er nå, han har allerede nådd skjells år og alder eller hva det heter. Men, jeg er av dem som mener at han er god nok for Leeds for øyeblikket. Jeg husker ikke alle de tabbene det snakkes om, tvertimot synes jeg han gjør få store tabber, og at han gjør mange avgjørende redninger er det vel liten tvil om ?

Med ham og Higgs anser jeg ikke keeperplassen som særlig problematisk det neste året i alle fall.

flynn

lojosang

Det er vel ikke unormalt at keepere når toppen rundt de 35?
I hvert fall håper jeg det, så jeg har et par gode år foran meg i tredjedivisjon i bedriftshåndballen før det begynner å gå nedover.  ;D
- Leif Olav

Keeper-Nils

Som gammel keeper og keepertrener idag følger jeg interessert med i diskusjonen. Tror bestemt at CA ville forbedret mye ved å endre sin utgangsposisjon, i praksis ved å stå 0,5-1 meter lenger ut, selvsagt tilpasset situasjonen. Da kommer han raskere ut i felt og kniper de nødvendige tiendeler før angriper, og reduserer disse halvdistansesituasjoner. Mange keepere føler veldig utrygghet ved å forlate streken for tidlig, men med sine 191 cm. og god spenst bør han ha rekkevidde nok. Statestikken hans er veldig god, han har et snitt på 0,63 mål sluppet inn pr kamp på de 22 matcher han har spilt iår, hvorav 11 clean sheets. Ankergren og Higgs er ett bra spann og holder CCC nivå

Bites Yer Legs

KEEP FIGHTING!!

Rudi G.

B-m

Quote from: Nilsur on January 04, 2010, 16:36:44
Som gammel keeper og keepertrener idag følger jeg interessert med i diskusjonen. Tror bestemt at CA ville forbedret mye ved å endre sin utgangsposisjon, i praksis ved å stå 0,5-1 meter lenger ut, selvsagt tilpasset situasjonen. Da kommer han raskere ut i felt og kniper de nødvendige tiendeler før angriper, og reduserer disse halvdistansesituasjoner. Mange keepere føler veldig utrygghet ved å forlate streken for tidlig, men med sine 191 cm. og god spenst bør han ha rekkevidde nok. Statestikken hans er veldig god, han har et snitt på 0,63 mål sluppet inn pr kamp på de 22 matcher han har spilt iår, hvorav 11 clean sheets. Ankergren og Higgs er ett bra spann og holder CCC nivå

Bra post!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Tom S

COME ON LEEDS !!

newsome

Noen her inne med høy IQ som påstår at Ankergren er svak og en dårlig keeper.
Håper dere hår fått orden på hodet og IQ,en i kveld.
Fotball har dere ikke greie på.

Ankers MOM

TK20

Quote from: newsome on February 03, 2010, 22:51:27
Noen her inne med høy IQ som påstår at Ankergren er svak og en dårlig keeper.
Håper dere hår fått orden på hodet og IQ,en i kveld.
Fotball har dere ikke greie på.

Ankers MOM

OMG.

Oggy

Oggy

fjellhaugen

har hatt både en og to poster mot ankers, jeg mener fortsatt vi må ha en ny VIRKELIG nr ! men i dag skal han ha all credit for en kjempekamp.

ta deg en champers casper ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

kongsmo

ankers er veldig god på streken, det er vel i feltet og komunikasjonen med forsvaret som er hans store minus. og idag var han vel god på streken......

tror ikke han er "sjefete" nok til å være vår nr 1, men holder jo et høyt L1 nivå  :)
"SNIFFER"

Dennis

Casper Ankergren var Leeds' klart beste spiller i dag og på White Hart Lane. En meget god keeper på strek, men han har også et par svært svake utrusninger i feltet som han ikke ble straffet for.

Synes Newsome er altfor bastant i sine uttalelser, for selvsagt kan man se svakheter hos Casper, spesielt i det nevnte feltarbeidet. På streken er det derimot få som matcher dansken! Det er ikke motstridende meninger og ja, han var vår MoM i dag, uten tvil.
Marching on together!

Trond90

Ankergren har vært sjef i kampen mot scum og begge mot Spurs.

Var fortjent at vi røk ut i dag.. men nå er det tilbake til det som virkelig gjelder SERIEN!

Og det va fantastisk og se at på 1-3 at Leeds fansen sang som vi hadde vunnet!

We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Evig Pint

Quote from: Mr Kaizer on February 04, 2010, 00:35:31
Casper Ankergren var Leeds' klart beste spiller i dag og på White Hart Lane. En meget god keeper på strek, men han har også et par svært svake utrusninger i feltet som han ikke ble straffet for.

Synes Newsome er altfor bastant i sine uttalelser, for selvsagt kan man se svakheter hos Casper, spesielt i det nevnte feltarbeidet. På streken er det derimot få som matcher dansken! Det er ikke motstridende meninger og ja, han var vår MoM i dag, uten tvil.

Et innlegg jeg stiller meg bak.

Han var meget god i dag, noe han også var på både på White Hart Lane og Old Toilet. Allikevel er han langt fra en komplett keeper. Gjør veldig rare ting innimellom.Synes også han noen ganger gjør litt mye utav redningene (slik at det ser bedre ut enn det faktisk er = TV redninger).

Men kjempekamp i dag, ingen tvil om det.
Marching on together

bwirum

Quote from: Evig Pint on February 04, 2010, 02:50:01
Quote from: Mr Kaizer on February 04, 2010, 00:35:31

Et innlegg jeg stiller meg bak.
Samme. Han holder god PL-klasse på strekarbeidet, men sliter litt med kommunikasjon (spesielt) og feltarbeid. Men han var Leeds' klart MoM i går.
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

GeirO

Basert på at jeg ALDRI har sett en feilfri keeper over tid, sier jeg at Casper er en meget god keeper. Han kan godt få stå i CCC, gjerne i konkurranse med Higgs.
MOT

auren

Quote from: Trond90 on February 04, 2010, 00:44:29
Ankergren har vært sjef i kampen mot scum og begge mot Spurs.

Var fortjent at vi røk ut i dag.. men nå er det tilbake til det som virkelig gjelder SERIEN!

Og det va fantastisk og se at på 1-3 at Leeds fansen sang som vi hadde vunnet!

Det samme skjedde på Fotballpuben. Allsang til MOT få sekunder etter 1-3... Som en fin gest som takk for cup-eventyret.  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

h.b

Ankergren gjør enkelte gode kamper. Men han er ikke stabil nok og binder ikke forsvaret sammen. På tredjemålet til Spurs igår. Ja det målet var direkte svakt av ankers

Svend Anders

Quote from: h.b on February 04, 2010, 10:47:10
Ankergren gjør enkelte gode kamper. Men han er ikke stabil nok og binder ikke forsvaret sammen. På tredjemålet til Spurs igår. Ja det målet var direkte svakt av ankers

Tredjemålet til Spurs?
Ærlig talt, så du foranledningen? Vi kjørte opp alt og alle, Ankergren var selv over midtbanen og det ble tilnærmet et "ishockeymål" der laget har tatt ut keeperen for å få et mål fremover. Useriøst å la det ligge til grunn for vurderingen av Ankergren.

Jeg ser ikke helt begrunnelsen for at han ikke binder forsvaret sammen. Casper er såvidt jeg vet lydhør nok, og "bindingen" bakerst gjøres i hovedsak av stoppersjefen - Kisnorbo eller Naylor normalt sett.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kilgallon

Quote from: Svend Anders on February 04, 2010, 11:22:34
Quote from: h.b on February 04, 2010, 10:47:10

Tredjemålet til Spurs?
Ærlig talt, så du foranledningen? Vi kjørte opp alt og alle, Ankergren var selv over midtbanen og det ble tilnærmet et "ishockeymål" der laget har tatt ut keeperen for å få et mål fremover. Useriøst å la det ligge til grunn for vurderingen av Ankergren.

Jeg ser ikke helt begrunnelsen for at han ikke binder forsvaret sammen. Casper er såvidt jeg vet lydhør nok, og "bindingen" bakerst gjøres i hovedsak av stoppersjefen - Kisnorbo eller Naylor normalt sett.

SA
Helt enig SA. Ankergren er en ualmindelig stabil keeper. Hvornår har han sist været skyld i et mål imot??? Når det eneste ankepunktet er, at han kommunikerer for dårlig med stopperene (og har de forøvrig sagt det???), ja så er vi ute i petitesseavdelingen. I mine øyne har vi en keeper som nivåmessig ligger langt over L1, og hvis vi ikke rykker op i år (men det gjør vi :)), så spiller Anker ikke lengere hos oss. Så blir han plukket opp av en klubb høyere oppe i systemet. Enten i England eller et annet sted.

Sølvreven

Ankers er fantastisk på strek. Han har noen feberredninger som ikke mange gjør etter han. Ok, han er svak i feltarbeidet, men det er svææært sjelden at disse tabbene fører til baklengsmål. Jeg tror bare vi husker de så godt pga at vi holder på å få hjertefeil hver gang han går opp i en duell i feltet  :). Håper at Ankers blir fast keeper. Han fortjener det. Higgs er en trygg og god keeper og virker derfor bedre enn han er. Han hadde aldri i livet tatt Ankers beste redning i går.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

h.b

Ingen fortjener fast plass på laget. Hvis det er en bedre spiller tilgjengelig. Ja da skal denne spilleren hentes inn uansett konsekvensene for spilleren det er snakk om

martind

Quote from: h.b on February 04, 2010, 12:43:18
Ingen fortjener fast plass på laget. Hvis det er en bedre spiller tilgjengelig. Ja da skal denne spilleren hentes inn uansett konsekvensene for spilleren det er snakk om

For en merkelig formulering. Hvis man ikke har mulighet til å hente en bedre spiller, og Ankergren er den beste keeperen i Leeds, så fortjener han fast plass! Men da han ikke er god nok lenger, da er det heller ikke sikkert han fortjener plassen.......
MOT!! We are Leeds!

h.b

Quote from: martind on February 04, 2010, 15:20:19

For en merkelig formulering. Hvis man ikke har mulighet til å hente en bedre spiller, og Ankergren er den beste keeperen i Leeds, så fortjener han fast plass! Men da han ikke er god nok lenger, da er det heller ikke sikkert han fortjener plassen.......
Handler ikke om å fortjene fast plass. Den beste spilleren i klubben skal spille uansett konsekvensene.

Dennis

Quote from: h.b on February 04, 2010, 15:27:34

Handler ikke om å fortjene fast plass. Den beste spilleren i klubben skal spille uansett konsekvensene.

Igjen, et merkelig utsagn.

Så du mener at den spilleren med det høyeste toppnivået skal spille uansett om han oppfører seg som en komplett idiot mot trener, dommere og lagkamerator, for å sette det helt på spissen?

Fotball er et lagspill, det beste laget skal spille. Enkelte lag får faktisk mer utav de andre spillerne om den mest profilerte spilleren forsvinner, slik som Arsenal og Thierry Henry. Dette er nok heller unntaket som bekrefter regelen, men jeg håper virkelig Simon Grayson tenker på fotball som et lagspill og ikke begynner å dulle med de spillerne han anser som mest talentfulle.
Marching on together!

h.b

Quote from: Mr Kaizer on February 04, 2010, 15:30:57

Så du mener at den spilleren med det høyeste toppnivået skal spille uansett om han oppfører seg som en komplett idiot mot trener, dommere og lagkamerator, for å sette det helt på spissen.

Fotball er et lag spill, det beste laget skal spille. Enkelte lag får faktisk mer utav de andre spillerne om den mest profilerte spilleren forsvinner, slik som Arsenal og Thierry Henry. Dette er nok heller unntaket som bekrefter regelen, men jeg håper virkelig Simon Grayson tenker på fotball som et lagspill og ikke begynner å dulle med de spillerne han anser som mest talentfulle.

Da burde Beckford vært tuppa på trynet ut av klubben

Dennis

Quote from: h.b on February 04, 2010, 15:33:05
Quote from: Mr Kaizer on February 04, 2010, 15:30:57

Så du mener at den spilleren med det høyeste toppnivået skal spille uansett om han oppfører seg som en komplett idiot mot trener, dommere og lagkamerator, for å sette det helt på spissen.

Fotball er et lag spill, det beste laget skal spille. Enkelte lag får faktisk mer utav de andre spillerne om den mest profilerte spilleren forsvinner, slik som Arsenal og Thierry Henry. Dette er nok heller unntaket som bekrefter regelen, men jeg håper virkelig Simon Grayson tenker på fotball som et lagspill og ikke begynner å dulle med de spillerne han anser som mest talentfulle.

Da burde Beckford vært tuppa på trynet ut av klubben

Hvorfor det?

Han virker da å komme godt overens med sine trenere og medspillere, samt at han leverer scoringer på banen. Om Grayson hadde ment at Becks' mediastunt var årsaken til en elendig formkurve som fort kunne vedvare, hadde han nok blitt solgt. I etterkant har Becks uttalt et ønske om å skyte klubben opp og SG ønsket å beholde han.

Marching on together!