Leeds United Dream Team (YEP) Left back

Started by kalle_92, June 01, 2011, 09:27:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvem er Leeds Uniteds beste venstreback gjennom tidene?

Frank Gray
1 (1%)
Ian Harte
25 (26%)
John Milburn
0 (0%)
Grenville Hair
0 (0%)
Terry Cooper
29 (30.2%)
Wilf Copping
0 (0%)
Willie Bell
0 (0%)
Tony Dorigo
41 (42.7%)

Total Members Voted: 95

Voting closed: June 08, 2011, 09:27:24

kalle_92

Da fortsetter jeg med avstemningen, og håper det er ok! :)

Jeg har, i likhet med bwirum og SDalen, laget en avstemning identisk med YEP's avstemning.

Det vil være mulig å stemme i syv dager fremover, og tråden er selvfølgelig åpen for diskusjon rundt spørsmålet om vår beste venstreback gjennom tidene.

Vil du stemme på YEP's nettside, eller lese mer om venstrebackene, kan du gjøre det her: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_dream_team_vote_for_your_favourite_left_back_1_3431442?showResult=true&pollContentId=7.71989

h.b

Følelsene må da si Grenville Hair. Men det er og blir Terry Cooper

always Leeds

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

brenaldo

Medlem nr. 850

stefan

Dorigo. Ã...h som jeg savner en skikkelig venstreback!
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Bredinho

Ian Harte.. Ha Premier League nåken gong sett ein bedre venstrefot?
The Future Is Bright,
The Future Is White!

fjellhaugen

havnet på harte i kamp med dorigo, noe jeg ser de fleste andre også vippet mellom
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

kalle_92

Interessant å se hvor forskjellig resultater avstemmingen får her, i forhold til YEP's, hvor 50% (så langt) av stemmene har gått til Cooper, mens en mann som Harte bare får 10% på YEP.

Billy the king

Gufrias

Dorigo kunne angripe og forsvare. Harte kunne ta dødballer. Fordel Dorigo.

Av de andre er det bare Gray jeg husker, og han har ikke samme status som Dorigo i min bok.

(Ok, jeg hadde fotballkort av en aldrende Terry Cooper... i Middlesbrough-drakt. Dermed er han ute.)
Hekta på Leeds siden 1974

Hallgeir *

Quote from: Gufrias on June 01, 2011, 15:50:12
Dorigo kunne angripe og forsvare. Harte kunne ta dødballer. Fordel Dorigo.

Av de andre er det bare Gray jeg husker, og han har ikke samme status som Dorigo i min bok.

(Ok, jeg hadde fotballkort av en aldrende Terry Cooper... i Middlesbrough-drakt. Dermed er han ute.)

Så det var altså Middlesbrough-drakta som gjorde at vekta bikket "feil vei"?

Tony Dorigo var en meget god venstreback, men min stemme går til Terry Cooper. Han innførte noe nytt: Den angripende og offensive sidebacken. Med sine raid langs sidelinja og avsluttende innlegg, skapte han den moderne backtypen.
Super Leeds since 1968

kongsmo

tony dorigo er den beste venstre backen jeg har sett i en leeds drakt i de 21 årene jeg har vært leeds suporter  :)
"SNIFFER"

Tom S

Det står mellom Cooper og Dorigo, der Dorigo trekker det lengste strået hos meg.
COME ON LEEDS !!

DenHviteYeboah

Rudi G.

For meg ble det Dorigo med frisparkene til Harte hakk i hæl!

Giske

Dorigo fikk min stemme! Skulle gitt mye for en sånn venstreback nå....

DanskLeedsGut

Welcome to Leeds: Paddy Kenny, Jason Pearce, Adam Drury, Paul Green, David Norris, Luke Varney, Rodolph Austin, Andy Gray, Jamie Ashdown..... MOT

Sleivind

Stemte Dorige.

Harte hadde flere fantastiske år i Leedsdrakta. Og en venstrefot i verdensklasse. Men av en eller annen grunn så er det et bilde som har brent seg inn på netthinna mi, og det var da Beckham sprang fra Harte, med ball  :o

arneg

Nok en gang så viser vi oss som litt historieløse.  Det er slik at Leeds har de moderne backenes far.  Han som regnes å ha oppfunnet løp opp og ned, fram og tilbake langs linja.  Som bidro offensivt.  En beck som har satt standarden for moderne offensiv fotball. 
Terry Cooper the man!

Sleivind

Quote from: arneg on June 02, 2011, 21:30:59
Nok en gang så viser vi oss som litt historieløse.  Det er slik at Leeds har de moderne backenes far.  Han som regnes å ha oppfunnet løp opp og ned, fram og tilbake langs linja.  Som bidro offensivt.  En beck som har satt standarden for moderne offensiv fotball. 
Terry Cooper the man!

Tjaa, historieløse og historieløse. Dette er vel en avstemning om hvem hver enkelt regner for å være den beste venstrebacken. Siden jeg ble født på 80-tallet har jeg ikke opplevd Cooper, kun via småklipp på video. Derfor blir det unaturlig for meg å stemme Cooper. Og jeg regner nesten med det er flere her inne som ikke er gamle nok til å ha opplevd Cooper.

bwirum

Det vi snakker om er vel egentlig hvem som er DIN favoritt?

Jeg fikk aldri oppleve Terry Cooper hverken live eller i min samtid som Leeds-fan, men jeg har jammen fått med meg nok klipp og historier om han til at han seiler opp som min favoritt. Om vi bare hadde hatt han nå!
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Mr. Leeds

Quote from: bwirum on June 03, 2011, 13:14:35
Det vi snakker om er vel egentlig hvem som er DIN favoritt?

Jeg fikk aldri oppleve Terry Cooper hverken live eller i min samtid som Leeds-fan, men jeg har jammen fått med meg nok klipp og historier om han til at han seiler opp som min favoritt. Om vi bare hadde hatt han nå!
Støttes! Terry Cooper fikk min stemme.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Ove

Helt klart Cooper selv om jeg har stor sans for Dorigo også.

Hallgeir *

Quote from: Ove on June 03, 2011, 21:53:36
Helt klart Cooper selv om jeg har stor sans for Dorigo også.

...og Cooper ble det!  :)
Super Leeds since 1968

Geir Magne

Cooper var vel opprinnelig venstreving og tok med sine offensive kvaliteter da han ble flyttet bakover på banen. Hadde et komplisert benbrudd som nesten avsluttet karrieren og var ute i to år, tror det var 72-74. Kom tilbake og Don Revie brukte ham på landslaget igjen i sesongen 74-75.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

kalle_92

The man affectionately known as TC is your cream of the crop in our vote to find the best left-back to have ever worn the famous white jersey of Leeds United.

But it was a compelling race, with an Aussie and similarly-cool operator by the name of Tony Dorigo displaying all the competitive tendencies associated with someone from that ultra-competitive sports-mad nation, pushing Cas lad Cooper all the way.

With the votes in and counted, Cooper polled 47 per cent, with 1990s full-back Dorigo in second place with 37 per cent.
Summing things up nicely, yellandroar e-mailed: “Terry Cooper was world class â€" Pele cited him, along with Gordon Banks and Bobby Charlton, as players who were good enough to play for Brazil (and he was writing in the context of the great 1970 World Cup-winning side).”

Hvordan YEPs poll endte:
Terry Cooper 47%, Tony Dorigo 37%, Ian Harte 11%, Frank Gray 3%, Willie Bell 0%, Wilf Copping 1%, John Milburn 1%, Grenville Hair 0%.

Resultat på LUSCOS-forumet:
Frank Gray    1 (1%)
Ian Harte    25 (26%)
John Milburn    0 (0%)
Grenville Hair    0 (0%)
Terry Cooper    29 (30.2%)
Wilf Copping    0 (0%)
Willie Bell    0 (0%)
Tony Dorigo    41 (42.7%) VINNER