Får vi en ny "julegave" i år, i form av ny manager?

Started by kalle_92, December 17, 2011, 18:56:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Får vi en ny "julegave" i år, i form av ny manager?

Ja!
Nei, Grayson sitter til ihvertfall sommeren
Nei, Bates kommer til å gi han noen kamper til

kalle_92

Etter noen dårlige resultater snakkes det om Grayson er på nippet til å få sparken. Hvor stor tillit har mannen egentlig hos Bates nå for tiden etter horriblet spill både i kampen mot Watford, og i dag på Elland Road mot Reading? - lag som vi, etter ambisjonene våre å dømme, burde slå.

Jeg mener at vi burde kunne forvente mer i vår andre sesong i championship, men samtidig vil jeg ikke slakte Grayson før han har fått noen flere kamper. Allikevel, det ser ikke lyst ut nå. Det at Grayson går ut på forhånd og sier at de skal gå ut i hundre, men ikke har et eneste skudd på mål første halvdel av første omgangen, og Reading er oss overlegne - så må vel dette tilsi at Graysons managing ikke holder mål?

Statistikk fra hvor vi på LUSCOS mener vi ville havne sesongen 2011/2012:
Kva plass kjem vi på denne sesongen?
Direkte opprykk    12 (10.6%)
Play off    37 (32.7%)
Øvre halvdel    50 (44.2%)
Nedre halvdel    14 (12.4%)
Nedrykk    0 (0%)

Hva mener dere? Er det på tide med nye impulser, ny manager? Eller er det for tidlig å snakke om det? Kjør debatt!  :)

Leedsfan

Bates vil vel aldri sparke en manager som gjør akkurat som han ønsker, holder oss unna Premier League...;()
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Andersen

Tja hva er best ? Ny manager nå, som må gå gjennom hele laget , endre systemer , terpe, terpe ? La SG få et visst antall kamper fremover , eller si ham opp til sommeren ? Skal tro hva KB tenker ?

Jostein.

Jeg tror nok ikke at det er SG som er problemet. Leser litt rundt på forum om dagene, og det er lenge siden det har vært så dårlig stemning rundt Leeds Utd. Det er nokk Monaco Julenissen som driver fansen bort. De lojale fansen som støtter opp hver kamp, får ikke noen ting igjen for å støtte laget sitt. Kun å betale sykt overpriste billett priser.

Så jeg håper SG får sitte så lenge som overhodet mulig, og at Bates blir kjeppjaget...
Leeds Carajo!

GeirO

Ved å ligge på Play off har vel Simon gjort det bedre enn vi trodde i august.....
MOT

Ove

Er enig. Jeg fryktet nedrykk i år og så ligger vi på play off, mye bedre enn forventet, men så er det alle de unødvendige tapene på hjemmebane. Med litt mer stabilitet hadde vi vært på opprykksplass. Tror ikke en ny manager hjelper oss, men kanskje å få en til in i trenerteamet som kan litt mer om defensiv organisering.

LEO

Må huske at Birmingham kommer nå og Reading var jo mye bedre enn oss.

Samtidig vet vi at Leicester vil styrke stallen i januar og de ligger bare et par poeng etter oss.

Vi har spilt for mye ræva fotball og hatt tuuuuuuuuur i slutt minuttene i mange kamper.

Hvis denne tuuuuuuuuureen også skal jevne seg ut som alle eksperter sier da vil  vi få mindre poeng når vi går over til 2012.
Vårkampene våre er som kjent meget dårlige.

Se også alle vanskelige kampene i mars , ikke mange poeng å hente med dette laget.

Dennis

"Halve" forumet spådde nedrykk og det er de samme som per i dag klager mest, men som paradoksalt nok burde vært mest fornøyd.

Det er flere kamper hvor vi gjør det utrolig svakt, men slår tilbake i seier (spesielt borte) i kamper hvor vi "burde" tape. Det vitner om noe iboende, men som ikke virker å være stabilt nok. Vi har vel en 4-1-2-form nå, som langt ifra er sparke-manager-form, men det er klart at vi taper "matchballene" som kan bringe oss nærmere teten og det er ikke bra.

Jeg kan ikke se Frelseren som Bates kommer til å betale for, derfor mener jeg Grayson må få hente forsterkninger i januar og ta laget ut året, så får vi reevaluere i mai/juni.
Marching on together!

Rudi G.

Quote from: kalle_92 on December 17, 2011, 18:56:56

Statistikk fra hvor vi på LUSCOS mener vi ville havne sesongen 2011/2012:
Kva plass kjem vi på denne sesongen?
Direkte opprykk    12 (10.6%)
Play off    37 (32.7%)
Øvre halvdel    50 (44.2%)
Nedre halvdel    14 (12.4%)
Nedrykk    0 (0%)

Quote from: Mr Kaizer on December 17, 2011, 23:57:27
"Halve" forumet spådde nedrykk og det er de samme som per i dag klager mest, men som paradoksalt nok burde vært mest fornøyd.

Det er flere kamper hvor vi gjør det utrolig svakt, men slår tilbake i seier (spesielt borte) i kamper hvor vi "burde" tape. Det vitner om noe iboende, men som ikke virker å være stabilt nok. Vi har vel en 4-1-2-form nå, som langt ifra er sparke-manager-form, men det er klart at vi taper "matchballene" som kan bringe oss nærmere teten og det er ikke bra.

Jeg kan ikke se Frelseren som Bates kommer til å betale for, derfor mener jeg Grayson må få hente forsterkninger i januar og ta laget ut året, så får vi reevaluere i mai/juni.

Som du ser var det ingen av de 113 som stemte som spådde nedrykk og jeg var blandt de 10.6 %ene som trodde på direkte opprykk, troen er der selvsakt fremdeles men jeg er ikke fornøyd med det som blir vist om dagen!

Dennis

Jeg overdriver selvsagt, men det var absolutt snakk om kamp mot nedrykk blant de mest kritiske i sommer, dersom vi solgte Kasper, Gradel m.fl.. Med "halve" mener jeg det ofte er de som skriker høyest, oftest.

jeg hadde ikke tro på direkte opprykk og uten klare forsterkninger i sommer, trodde jeg på 7-12.plass eller der omkring. Så langt mener jeg vi har TABELLMESSIG gjort det forholdsvis bra i forhold til forventingene mine, men det er like fullt en lang vei å gå mot å luke ut blemmer og gjøre om ER til en fryktet (borte)arena.

Om ikke nedrykksspådommene egentlig er veldig utbredt, har i alle fall mange kvesset Grayson-øksa gjennom høsten. Jeg mener det klart BEDRE valget enn Grayson er fraværende, om man skal prøve å tenke seg en som retter seg noenlunde etter Bates' prinsipper.
Marching on together!

asLeeds

DALHEIM WHITES

MacMurder

Håkon

Nei lite realistisk.

Argumenter for SG

SG liker og er Leeds
Bates styrer pengene uansett !
Klubben styres sunt med overskudd, bra !
Vi får clayton og andre fra pengedoperene

Tror ikke andre vil gjøre det bedre

Arg mot SG

Ryker på gaten i Leeds om SG privatliv
Viss han mister garderoben
Leeds for alltid

Mats-

Grayson blir. Han presterer akkurat det som er forventet mtp disponibel stall. Videre, som mange har "luftet" her inne, er det ingen klare alternativer der ute.

Spørsmålet er om det er noen der ute som kan få stallen til å prestere bedre enn de gjør pr.dags dato. Det tviler jeg på. Det eneste problemet til Leeds, i mine øyner, er at bunn nivået er for lavt for opprykk. Uten noe som helst tvil er topp nivået til gutta godt nokk til opprykk og kanskje divisjonsmestere verdig, dessverre er vi ikke stabil nok.

Det Simon skal ha et stort pluss for, og derfor mener jeg at han bør bli, er at han ikke "piss & moan" om stallen. 90% av alle managere og spesielt innen de siste 10 årene innen fotball, maser, jamrer og sutrer om at stallen ikke er god nok. Som Nils Arne Eggen sa for ikke så lenge siden i et intervju "man må jo bygge og bruke de man har!". Kunne ikke vært mer enig. Se på Leicester og M'boro (dog Boro har plukket seg kraftig opp, men Strachan utrettet f**k all med dem), brukt mye mer på spillerkjøp de to siste sesongene uten at det har gitt full uttelling.

Enig at Simon har mye å hente på stabilitet, men det er noe som plutselig bare kommer dog det kreves tid...mye tid.

Konklusjon: vi ligger på play-off og deromkring, fortsatt stor mulighet til opprykk og det var det ikke mange som spådde i sommer. Grayson videre derom hersker ingen tvil.

RoarG

Jeg har aldri trodd på JN. Det skal nok mer til enn noen få usle kamper å gi SG sparken. Skulle laget begynne å sige nedover på tabellen, derimot, kan det hende. Men da er det for sent, og da kan han like godt sitte til kontrakten går ut.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

LEO

RoarG

Quote from: LEO on December 18, 2011, 12:19:11
Bates og Grayson ut som julegave.
Trodde at julegaver var noe man fikk? Hvem skal i så fall inn? Ny eierkandidat og ny managerkandidat tas i mot med takk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Tom S

Quote from: Mats- on December 18, 2011, 12:03:29
Spørsmålet er om det er noen der ute som kan få stallen til å prestere bedre enn de gjør pr.dags dato. Det tviler jeg på. Det eneste problemet til Leeds, i mine øyner, er at bunn nivået er for lavt for opprykk. Uten noe som helst tvil er topp nivået til gutta godt nokk til opprykk og kanskje divisjonsmestere verdig, dessverre er vi ikke stabil nok.

Dette er kjernen, etter mitt syn, vi er ikkje stabile nok.

Eg er av den oppfatning at spillerene i Leeds er gode nok for opprykk, men at Larry ikkje får det beste ut av dem. Om det er spillesystemet, motivering, laguttak eller andre ting veit eg ikkje, men det er SG sitt ansvar at vi er "på" i kvar kamp uansett motstander.
COME ON LEEDS !!

Joe Jordan

Spådde litt over midten da sesongen startet og det holder jeg på ennå. Fra januar og utover vil de beste lagene holde seg stabile frem mot sesongavslutningen mens Leeds og resten vil falle av dessverre.

Men jeg HÃ...PER selvfølgelig på en playoff-plass...

Og det er ikke SG som er grunnen til den råtne stemningen i Leeds for tiden, det er det nok den gamle geitebukken som er.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson