Statistisk opprykksmuligheter så langt i sesongen.

Started by sttunge, February 04, 2012, 22:05:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bwirum

Quote from: Gufrias on March 26, 2012, 16:22:36
Quote from: Carl Fisker on March 26, 2012, 15:22:48
God analyse, berlin. Tolker jeg deg rett har Leeds ca 42 % sjanse for en play-off plass.
4,2 % tenker jeg vi sier.
But who's counting...
Best post ever:
Quote from: DenHviteYeboah on August 18, 2009, 23:07:40
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

fjellhaugen

Quote from: berlin on March 26, 2012, 13:36:09
Pr. i dag er det vel bare West Ham som er sikra en PO-plass, d.v.s. de er ikke sikret om de taper 6 av sine 8 siste kamper, men det gjør de ikke

Alle lag fra Brighton på 4.plass (62 poeng) til Burnley på 16.plass (50 poeng) har mulighet på en av de 3 siste PO-plassene, tross noe ulikt spilte kamper. Klart det er mer sannsynlig at de 3 B'ene (Brighton, Boro og Birmingham) klarer det, men det er jevnt og ingen av lagene virker stabile.

For å greie en PO-plass må et lag som ligger under nr 6 ha en klar formstiging siste 7-8 kamper, og være konsistent. For Leeds sin del kreves det minimum 5 seire, som gir 72 poeng ( som ifjor når vi ble nr 7 ). Da kan vi klare det. Pr. idag er det ikke noe som tyder på at Leeds sin poengsanking blir så bra, bl.a. tenderer vi mer til uavgjortkamper under NW, noe som ikke holder poengmessig. Det er antall seire som teller. Vi kan gå ubeseiret siste 7 kamper og likevel ende godt under PO om vi spiller 3-4 uavgjort.

Mener det er ingen vits å vurdere hvilke motstandere vi har, da det ikke gir noen pekepinn på hvor vi kan hente poeng. Unntaket er Reading som virker fryktelig sterke akkurat nå, men kanskje det blir Leeds som stopper de? Og selvfølgelig kan siste kamp mot Leicester bli en fantomkamp om begge lagene har sjanse på PO-plass før avspark 28.april.

Blir spennende å se resultatene fra utsatt-kampene i morgen. Smiler Lady Luck til Leeds?
Tipper Hull City får kjørt seg borte med Portsmouth (nr 24), og Palace kan være tilnærmet hektet av med tap hjemme mot Donny (nr 23).

Spikker inn at reading og southampton har rimelig los på topp 6 også  ;)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Gufrias

Quote from: bwirum on March 26, 2012, 18:06:57
Quote from: Gufrias on March 26, 2012, 16:22:36
Quote from: Carl Fisker on March 26, 2012, 15:22:48
God analyse, berlin. Tolker jeg deg rett har Leeds ca 42 % sjanse for en play-off plass.
4,2 % tenker jeg vi sier.
But who's counting...
Godt sagt. Enten vi synser med tall eller med bokstaver, synsing er det uansett. Vi har en ørliten sjanse på playoff, og kan like gjerne beholde håpet så lenge det er matematisk mulig.
Hekta på Leeds siden 1974

berlin

Quote from: fjellhaugen on March 26, 2012, 18:47:16
Quote from: berlin on March 26, 2012, 13:36:09
Pr. i dag er det vel bare West Ham som er sikra en PO-plass, d.v.s. de er ikke sikret om de taper 6 av sine 8 siste kamper, men det gjør de ikke

Alle lag fra Brighton på 4.plass (62 poeng) til Burnley på 16.plass (50 poeng) har mulighet på en av de 3 siste PO-plassene, tross noe ulikt spilte kamper. Klart det er mer sannsynlig at de 3 B'ene (Brighton, Boro og Birmingham) klarer det, men det er jevnt og ingen av lagene virker stabile.

For å greie en PO-plass må et lag som ligger under nr 6 ha en klar formstiging siste 7-8 kamper, og være konsistent. For Leeds sin del kreves det minimum 5 seire, som gir 72 poeng ( som ifjor når vi ble nr 7 ). Da kan vi klare det. Pr. idag er det ikke noe som tyder på at Leeds sin poengsanking blir så bra, bl.a. tenderer vi mer til uavgjortkamper under NW, noe som ikke holder poengmessig. Det er antall seire som teller. Vi kan gå ubeseiret siste 7 kamper og likevel ende godt under PO om vi spiller 3-4 uavgjort.

Mener det er ingen vits å vurdere hvilke motstandere vi har, da det ikke gir noen pekepinn på hvor vi kan hente poeng. Unntaket er Reading som virker fryktelig sterke akkurat nå, men kanskje det blir Leeds som stopper de? Og selvfølgelig kan siste kamp mot Leicester bli en fantomkamp om begge lagene har sjanse på PO-plass før avspark 28.april.

Blir spennende å se resultatene fra utsatt-kampene i morgen. Smiler Lady Luck til Leeds?
Tipper Hull City får kjørt seg borte med Portsmouth (nr 24), og Palace kan være tilnærmet hektet av med tap hjemme mot Donny (nr 23).

Spikker inn at reading og southampton har rimelig los på topp 6 også  ;)

....yupp. tenkte at folk var såpass oppegående at de 2 laga ikke måtte eksplisitt nevnes, men men
det kan jo finnes en og annen stakkar  ;)

Jol

Leeds er ustabile om dagen, men lagene rett foran er jo ikke akkurat i knallform de heller. Har en magefølelse på at Leeds sakte men sikkert vil spise seg innpå og sikre playoff på Elland Road mot Leicester. Ønsketenking fordi jeg er der da? oh yes ;D

Borge

Quote from: Jol on March 26, 2012, 21:27:56
Leeds er ustabile om dagen, men lagene rett foran er jo ikke akkurat i knallform de heller. Har en magefølelse på at Leeds sakte men sikkert vil spise seg innpå og sikre playoff på Elland Road mot Leicester. Ønsketenking fordi jeg er der da? oh yes ;D
Ja, det satser jeg også på:-)
Borge

sttunge

Det blir med andre ord spennende fremover. I morgen (tirsdag) spilles nesten alle hengekampene (Burnley-Birmingham 03/04) og da får vi en reel tabell å forholde oss til der alle har igjen 7 kamper..

MOT

sttunge

Oppdatering pr.13.04

Jeg er en stor opptimist men nå har opprykk og play off toget gått for vårt kjære Leeds i denne sesongen. Men hva må til av poeng og hvem vil gå rett opp og hvem havner i play off.

Direkte opprykk vil ende på 90-88 poeng.

Play off plassene vil ligge mellom 84-72 poeng.

Mitt tips (ikke statestik)

Direkte opprykk blir Reading og Southampton.

Play off: West Ham tar en plass og Birmingham tar en plass.
Dette betyr at det er 2 ledige plasser som følgende lag kjemper om.

Blackpool-Cardiff-Brigthon-Middlesbrough-Leicester-Hull

Her blir det Blackpool og Cardiff som tar de 2 siste.

Playoff finalen blir West Ham - Birmingham med londonlaget som vinner.

NESTE SESONG ..... ;)

WE ARE LEEDS - WE ARE LEEDS - WE ARE LEEDS -  WE ARE LEEDS - WE ARE LEEDS.